Ознайомити учнів з назвами геометричних тіл, формувати вміння робити висновки; закріплювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі на рух; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, працьовитість.
Конспект уроку математики в 4 класі
Класовод: Фафруник Л.І.
ТЕМА. Ознайомлення з назвами геометричних тіл, повторення
вивченого.
МЕТА. Ознайомити учнів з назвами геометричних тіл, формувати
вміння робити висновки; закріплювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі на рух; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, працьовитість.
ОБЛАДНАННЯ. Набір геометричних фігур і геометричних тіл, картки для
індивідуальної роботи; казковий замок, таблиця для порівняння величин.
ХІД УРОКУ
Діти, напевно, ви помітили, що математика - це досить цікава наука. Багато таємниць ми вже відкрили для себе, але ще більше є невідомих.
Сьогодні ми відправимось у царство математичних таємниць, щоб відкрити для себе щось нове. У цьому нам допоможуть геометричні фігури. (Діти розглядають на дошці геометричні фігури і називають їх).
Ми будемо працювати з цими фігурами, з їх допомогою ознайомимось з геометричними тілами, повторимо дії з іменованими числами і розв'язування задач на рух.
Отже, нашими друзями сьогодні будуть геометричні фігури.
1. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
- Виберіть з конверта фігуру, яка найбільше сподобалася і покладіть на парту.
Тепер я вам скажу, які ви є і якими будете, коли станете дорослими. Це пов'язане з тим, яку фігуру ви вибрали.
2. ДІАГНОСТИКА.
- люблять керувати, модно одягатися; - охайні, працелюбні, підтягнуті;
О - доброзичливі, нерішучі, піклуються про інших, мають багато друзів;
- всім цікавляться, збуджені, схильні до втрати речей, уникають конфліктів. Для того, щоб потрапити у Царство математичних таємниць, треба виконати
такі завдання:
III.МАТЕМАТИЧНА РОЗМИНКА.
1) Числовий лабіринт
(назвати числа від найменшого до найбільшого)
100028 100029 100027
999999 1000000 1000001
100032 100030 100031
2) Обчислення (колові приклади)
60*10 80:4
24:6 2400:100
0+80 4*0
20*3 600*4
3) У числі 123 збільшити на 1 кожну цифру. Яке число одержимо?
ІУ.ШДИВІДУАЛЬНА РОБОТА.
80+40*7 = 360 370542+45859 = 416401
816:34 = 24 70135-5028 = 65107
23*14 = 322 9409+6830 - 16239
V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. Ознайомлення з геометричними тілами і їх назвами (Плакат „Царство математичних таємниць").
Ось і наше царство. (Розгляд предметів на плакаті і на столі, їх порівняння).
Чи відомі вам ці предмети?
(Учні називають за допомогою вчителя: циліндр, куля, конус, піраміда, паралелепіпед, куб).
- Ці предмети називають геометричними тілами. Зараз подивимось з яких фігур можна їх утворити.
Вибрати ті геометричні тіла, на яких є улюблена фігура і назвати його
2. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. Порівняння геометричних тіл з фігурами.
Геметричні фігури можна покласти на стіл і притиснути рукою, заховати між щільно стуленими долонями. Отже, вони плоскі. Чи можна це сказати про геометричні тіла?
Геометричне тіло - об'ємне, воно займає якусь частину простору, обмежену з усіх боків геометричними фігурами.
Ознайомлення учнів з круглими тілами і многокутниками (призми і піраміди).
Чи не забули ви, що ми у царстві, де все чарівне? Якщо геометричні тіла об'ємні, то давайте подивимось, що у них?
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Назвати геометричне тіло і сказати де в житті зустрічали його? (Відкривають конус).
а) Конус - ось перед нами Богиня справедливості. Це злий чаклун зачарував всіх жителів і помістив у геометричні тіла. Ось її завдання: (порівняти величини)
1. 5кг 060г = .?.
а) 5060 г;
б) 5006 г
5050 г < 5 кг 050 г
6т 0З0кг<6тЗц
(Діти відкривають кулю)
б) Куля (пеньок для відпочинку)- фізкультхвилинка
(Відкривають циліндр і піраміду)
в) Циліндр - царевич „Плюс".
Піраміда - царевич „Мінус".
Царевичі пропонують нам самостійну роботу за варіантами. Приклади 568.
1 варіант
14 м 96 см + 6 м 04 см = 21 м
12 кг 807 г + 8 кг 723 г - 21 кг 530 г
2 варіант
20 км 800м-4км 080 м= 16км 720м 8 кг 420 г - 3 кг 080 г = 5 кг 340 г (Відкривають паралелепіпед)
г) Паралелепіпед - Королева Задач.
VII. ПІДСУМОК УРОКУ.
Куб - конкурс „Гостре око" пропонує нам птах. Назвати геометричні тіла, які є у замку.
- Які ще знаєте предмети, що мають форму геометричних тіл? Всі таємниці розгадали, можна повертатися додому.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Приклади 574;
Задача 569 (1 варіант - 2 вираз; 2 варіант - 3 вираз):