Планування корекційних занять "Соціально-побутове орієнтування"

Про матеріал
Тематичне планування вчителя-дефектолога для учнів 4 класу розроблене на основі Програми з корекційно розвиткової роботи "Соціально-побутове орієнтування для 1-4 класів спеціальних закладів середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями" Автор: Ярмола Н.А.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ

«СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ»

ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор: Ярмола Н.А.,

 

Планування з корекційно-розвиткової роботи «СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ»

Зміст заняття

Дата

Примітки

1.

Вступне  заняття

Мета: дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті.

 

 

2.

Тема: Правила поведінки

Мета: розширення  уявлення про навчальні кабінети та правила безпечного поводження в них.

 

 

Помешкання, школа, домівка,вулиця.

3.

Тема: Правила безпечної поведінки вдома та на вулиці.

Мета: формування знань правил безпечної поведінки вдома та на вулиці.

 

 

4.

Тема: Правила безпечної поведінки в школі та на вулиці.

Мета: розширення уявлень про правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час).

 

 

5.

Тема: Правила користування побутовими приладами (телевізором, комп’ютером, мікрохвильовою піччю, телефоном тощо).

Мета: удосконалювати знання правил користування побутовими приладами (телевізором, комп’ютером, мікрохвильовою піччю, телефоном тощо).

 

 

6.

Тема: Правила користування побутовими приладами.

Мета: закріплювати знання правил поведінки з побутовими приладами. Збагачення словникового запасу словами-назвами побутових приладів.

 

 

7.

Тема: Правила користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу.

Мета: удосконалювати знання правил користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу; вміти визначати послідовність дій при виникненні небезпеки.

 

 

8.

Тема: Користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу.

Мета: Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил користування джерелами водопостачання та електроенергії.

 

 

9.

Тема: Екстрені служби.

Мета: формування уявлень про екстрені служби, їх призначення; Формування початкового уявлення про можливі  надзвичайні ситуації, правила поведінки у разі їх виникнення.

 

 

10.

Тема: Екстрені служби.

Мета: удосконалення знань про екстрені служби; ознайомлення з телефонами екстрених служб допомоги.

 

 

11.

Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху.

Мета: вивчити правила безпечного переходу дороги; називати значення кольорів світлофора.

 

 

12.

Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху.

Мета:  називає небезпечні ситуації, що можуть статись; знає кольори світлофора.

 

 

13.

Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху.

Мета: закріплення вміння дотримуватись правил безпечної поведінки при переході пішохідного переходу.

 

 

14.

Тема: Безпека на дорозі. Поведінка біля залізничної колії.

Мета: формувати вміння дотримуватись правил безпечної поведінки біля залізничних колій.

 

 

15.

Тема: Безпека на дорозі. Поведінка біля залізничної колії.

Мета: уточнення та закріплення знань про правила  безпечної поведінки біля залізничних колій.

 

 

16.

Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом.

Мета: Формування початкового уявлення про правила  догляду за власним житлом: послідовність проведення сухого й вологого прибирання, провітрювання.

 

 

17.

  Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом.

Мета: закріплювати уявлення про правила  догляду за власним житлом.

 

 

18.

Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом.

Мета: ознайомлення з побутовими приладами, які допомагають підтримувати житло у порядку. Закріплення правил безпечної поведінки з побутовими приладами.

 

 

19.

Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом.

Мета: удосконалення знань про правила  догляду за власним житлом; практична робота – підмітання підлоги за допомогою віника, протирання пилу вологою ганчіркою

 

 

20.

Тема: Догляд за кімнатними рослинами.

Мета: дати знання для чого потрібні кімнатні рослини; формувати вміння основного догляду за ними.

 

 

21.

Тема: Догляд за кімнатними рослинами.

Мета: закріпити основні правила догляду за кімнатними рослинами. Збагачення словникового запасу словами-назвами кімнатних рослин.

 

 

Одяг та взуття

22.

Тема: Правила вибору одягу та взуття (за сезоном, призначенням).

Мета: розширити знання та вміння учня добирати одяг та взуття за сезонами, погодою; збагачувати словникового запасу словами-назвами предметів одягу та взуття.

 

 

23.

Тема: Одяг та взуття

Мета: розвиток координації рухів рук та дрібної моторики,формування навичок самообслуговування: одягання взуття, зав’язування шнурків, застібання блискавок.

 

 

24.

Тема: Види взуття. Правильний вибір взуття.

Мета: ознайомлення з різними видами взуття, їх призначенням. Удосконалювати вміння добирати взуття відповідно сезону та погоді.

 

 

25.

Тема: Догляд за одягом та взуттям.

Мета: ознайомлення з правилами повсякденного догляду за одягом; розвивати уміння  доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення.

 

 

26.

Тема: Догляд за одягом та взуттям (розширення знань).

Мета: Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни та дотримування чистоти одягу та взуття на основі усвідомлення значення чистоти та охайності для здоров’я людини.

 

 

27.

Тема: Догляд за одягом та взуттям (розширення знань).

Мета: формування навичок охайності, старанності; практична робота - самостійно вичистити незначні забруднення одягу чи взуття;

 

 

28.

Тема: Прання білизни. Засоби для прання.

Мета: ознайомлення з процедурою прання одягу та засобами для прання, які для цього потрібні. Формувати уявлення про правила безпечної поведінки із засобами прання.

 

 

29.

Тема: Прання білизни. Засоби для прання.

Мета: закріплення знань про засоби прання та правила поведінки з ними; ознайомлення з правилами сушіння мокрого одягу та взуття.

 

 

30.

Тема: Одяг та взуття

Мета: закріплення вмінь розрізняти одяг за призначенням; підбирати одяг та взуття у відповідності з погодними умовами; спонукати підтримувати власний одяг в чистоті; мати охайний вигляд.

 

 

31.

Тема: Одяг та взуття.

Мета: закріплення правил догляду за своїм одягом та взуттям; розуміння того, чому важливо мати охайний вигляд; чищення власного взуття (практичне заняття).

 

 

Основи загальної гігієни

32.

Тема: Догляд за частинами тіла

Мета: вчити правильно називати частини тіла та правила догляду за ними; збагачувати словниковий запас словами-назвами частин тіла.

 

 

33.

Тема: Догляд за частинами тіла

Мета: закріплювати основні правила догляду за частинами тіла; збагачувати знання про правила особистої гігієни.

 

 

34.

Тема: Розпорядок дня школяра

Мета: розвивати вміння складати розпорядок дня та дотримуватися його; вчити розуміти важливість розпорядку дня в житті школяра.

 

 

35.

Тема: Розпорядок дня школяра

Мета: закріплювати вміння самостійно планувати свій розпорядок дня.

 

 

36.

Тема: Корисні та шкідливі звички

Мета: ознайомити учня з корисними та шкідливими звичками; розвивати вміння пояснювати їх значення.

 

 

37.

Тема: Корисні та шкідливі звички

Мета: формування початкових уявлень про

загрозу життю та здоров’ю дитини

шкідливих звичок

 

 

38.

Тема: Корисні та шкідливі звички

Мета: удосконалювати знання учня  про шкідливий вплив куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин.

 

 

39.

Тема: Корисні та шкідливі звички

Мета: розвиток сприймання та мислення на

основі формування вміння

класифікувати та розрізняти корисні та

шкідливі звички.

 

 

40.

Тема: Здоровий спосіб життя

Мета: ознайомити з складовими здоров’я, чинниками впливу на здоров’я, чинниками, що сприяють гармонійному фізичному розвитку.

 

 

41.

Тема: Здоровий спосіб життя

Мета: розвиток емоційної сфери, логічного

мислення на основі формування вмінь

визначити чинники здоров’я.

 

 

42.

Тема: Здоровий спосіб життя

Мета: формування позитивного ставлення до

здорового способу життя; вчити пояснювати цінність людського життя і здоров’я.

 

 

Гігієна харчування

43.

Тема: Продукти харчування

Мета: формування мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я шляхом усвідомлення значення «збалансоване харчування». Збагачення словникового запасу

назвами корисних продуктів.

 

 

44.

Тема: Продукти харчування

Мета: вчити розрізняти корисні та шкідливі продукти харчування; формувати уявлення про деякі групи вітамінів, які є в продуктах та важливість вживання в їжу овочів та фруктів.

 

 

45.

Тема: Продукти харчування

Мета: формування потреби у повноцінному

харчуванні шляхом роз’яснення його

значення. Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами продуктів харчування.

 

 

 

46.

Тема: Зберігання продуктів харчування і готової

Їжі.

Мета: вчити розуміти  небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках;

вчити розрізняти свіжі та зіпсовані продукти; формувати знання про умови зберігання готової їжі.

 

 

47.

Тема: Значення води для життя і здоров’я людини

Мета: збагачувати  уявлення про повноцінне

харчування та значення води у житті людини.

 

 

48.

Тема: Харчові отруєння. Перша допомога при

отруєнні.

Мета: дати початкові уявлення про харчові отруєння та причини їх виникнення. Ознайомити з правилами першої допомоги при харчових отруєннях.

 

 

49.

Тема: Харчові отруєння. Перша допомога при

отруєнні.

Мета: закріпити правила першої допомоги при харчування.

 

 

50.

Тема: Практичне заняття: Технологія приготування чаю. Приготування бутербродів із кількох складових.

Мета: закріпити на практиці технологію приготування чаю; ознайомити з варіантами приготування бутербродів.

 

 

51.

Тема: Сервірування столу

Мета: формування елементів самостійності в

діяльності під час практичного

засвоєння матеріалу.

 

 

52.

Тема: Правила поведінки за столом

Мета: уточнити та закріпити знання учня про правила поведінки за столом.

 

 

Соціальна орієнтація

53.

Тема: Родина. Взаємовідносини членів родини

Мета: формувати  поважне ставлення до

батьків та родини; уточнити знання про взаємовідносини членів родини.

 

 

54.

Тема: Взаємодія з оточуючими людьми

Мета: формування культури спілкування з

однолітками та працівниками школи.

 

 

55.

Тема: Правила етикету під час зустрічі й прощання з однолітками.

 Мета: розвивати вміння  правильно вітатися і спілкуватися із своїми однолітками та працівниками школи; розігрування різних ситуацій, створення діалогів.

 

 

56.

Тема: Форми звертання з проханням до однолітків та дорослих.

Мета: вчити правильно звертатися по допомогу, якщо заблукав чи загубився; стимулювати підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками.

 

 

57.

Тема: Дружба та дружні стосунки

Мета: уточнити поняття дружби та дружніх відносин, виховання позитивного ставлення до

оточуючих людей. 

 

 

58.

Тема: Що таке толерантність?

Мета: ознайомити з значенням поняття «толерантність», в чому вона проявляється, формувати позитивне ставлення до оточуючих, гуманне ставлення до тварин.

 

 

59.

Тема: Ввічливе та толерантне ставлення до

оточуючих людей

Мета: формування толерантного ставлення до

ближнього, вміння ввічливо спілкуватися з оточуючими; підтримувати дружні стосунки у колективі.

 

 

60.

Тема: Правила поведінки у громадських установах (в кіно, театрі, залах музею, бібліотеці)

Мета: вчити основним правилам поведінки в громадських місцях.

 

 

61.

Тема: Правила поведінки у громадських установах (в кіно, театрі, залах музею, бібліотеці) – моделювання ситуацій

Мета: закріплювати практично правила поведінки в громадських місцях за допомогою моделювання різноманітних ситуацій.

 

 

62.

Тема: Правила поведінки у транспорті (автобусі, тролейбусі, маршрутному таксі тощо)

Мета: формувати знання про правила поведінки в транспорті.

 

 

63.

Тема: Правила поведінки у транспорті (автобусі, тролейбусі, маршрутному таксі тощо)

Мета: закріпити знання про правила поведінки в громадському транспорті, моделювання ситуацій.

 

 

64.

Тема: Правила поведінки в магазинах, культура поведінки

Мета: закріпити основні правила поведінки в громадських місцях, розвивати вміння  правильно використовувати слова ввічливості.

 

 

65.

Тема: Етикет взаємовідносин (правила спілкування з дорослими та однолітками).

Мета: формування соціально-моральної активності шляхом розвитку різних форм поведінки та діяльності, засвоєнням моральних норм прийнятих у соціумі.

 

 

66.

Тема: Безпечні місця для ігор і розваг

Мета: вчити визначати безпечні місця для ігор та розваг; називати  предмети, якими не можна гратися вдома і надворі

 

 

67.

Тема: Знайомі та незнайомці

Мета: формувати знання про небезпеку спілкування з незнайомими людьми, правила спілкування з ними; вчити поділяти людей на знайомих та незнайомців.

 

 

68.

Тема: Правила поведінки з тваринами

Мета: розширити та уточнити знання про правила поведінки з домашніми тваринами та небезпеку, яку можуть завдати незнайомі тварини.

 

 

69.

Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху.

Мета: уточнити знання про правила безпечної поведінки на дорозі та пішохідного руху.

 

 

70.

Тема: Правила поводження на канікулах та в

довільний час

Мета:  формувати знання про правила безпечної поведінки на літніх канікулах

 

 

71.

Тема: Правила поводження на канікулах та в

довільний час

Мета: закріпити правила безпечної поведінки на водоймищах.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бендас Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Інкл
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
1711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку