Міністерство освіти і науки України
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ
«СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ»
ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Автор: Ярмола Н.А.,
Планування з корекційно-розвиткової роботи «СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ» |
|||||||
№ |
Зміст заняття |
Дата |
Примітки |
||||
1. |
Вступне заняття Мета: дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті. |
|
|
||||
2. |
Тема: Правила поведінки Мета: розширення уявлення про навчальні кабінети та правила безпечного поводження в них. |
|
|
||||
Помешкання, школа, домівка,вулиця. |
|||||||
3. |
Тема: Правила безпечної поведінки вдома та на вулиці. Мета: формування знань правил безпечної поведінки вдома та на вулиці. |
|
|
||||
4. |
Тема: Правила безпечної поведінки в школі та на вулиці. Мета: розширення уявлень про правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час). |
|
|
||||
5. |
Тема: Правила користування побутовими приладами (телевізором, комп’ютером, мікрохвильовою піччю, телефоном тощо). Мета: удосконалювати знання правил користування побутовими приладами (телевізором, комп’ютером, мікрохвильовою піччю, телефоном тощо). |
|
|
||||
6. |
Тема: Правила користування побутовими приладами. Мета: закріплювати знання правил поведінки з побутовими приладами. Збагачення словникового запасу словами-назвами побутових приладів. |
|
|
||||
7. |
Тема: Правила користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу. Мета: удосконалювати знання правил користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу; вміти визначати послідовність дій при виникненні небезпеки. |
|
|
||||
8. |
Тема: Користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу. Мета: Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил користування джерелами водопостачання та електроенергії. |
|
|
||||
9. |
Тема: Екстрені служби. Мета: формування уявлень про екстрені служби, їх призначення; Формування початкового уявлення про можливі надзвичайні ситуації, правила поведінки у разі їх виникнення. |
|
|
||||
10. |
Тема: Екстрені служби. Мета: удосконалення знань про екстрені служби; ознайомлення з телефонами екстрених служб допомоги. |
|
|
||||
11. |
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху. Мета: вивчити правила безпечного переходу дороги; називати значення кольорів світлофора. |
|
|
||||
12. |
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху. Мета: називає небезпечні ситуації, що можуть статись; знає кольори світлофора. |
|
|
||||
13. |
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху. Мета: закріплення вміння дотримуватись правил безпечної поведінки при переході пішохідного переходу. |
|
|
||||
14. |
Тема: Безпека на дорозі. Поведінка біля залізничної колії. Мета: формувати вміння дотримуватись правил безпечної поведінки біля залізничних колій. |
|
|
||||
15. |
Тема: Безпека на дорозі. Поведінка біля залізничної колії. Мета: уточнення та закріплення знань про правила безпечної поведінки біля залізничних колій. |
|
|
||||
16. |
Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом. Мета: Формування початкового уявлення про правила догляду за власним житлом: послідовність проведення сухого й вологого прибирання, провітрювання. |
|
|
||||
17. |
Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом. Мета: закріплювати уявлення про правила догляду за власним житлом. |
|
|
||||
18. |
Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом. Мета: ознайомлення з побутовими приладами, які допомагають підтримувати житло у порядку. Закріплення правил безпечної поведінки з побутовими приладами. |
|
|
||||
19. |
Тема: Гігієна оселі. Основи догляду за власним житлом. Мета: удосконалення знань про правила догляду за власним житлом; практична робота – підмітання підлоги за допомогою віника, протирання пилу вологою ганчіркою |
|
|
||||
20. |
Тема: Догляд за кімнатними рослинами. Мета: дати знання для чого потрібні кімнатні рослини; формувати вміння основного догляду за ними. |
|
|
||||
21. |
Тема: Догляд за кімнатними рослинами. Мета: закріпити основні правила догляду за кімнатними рослинами. Збагачення словникового запасу словами-назвами кімнатних рослин. |
|
|
||||
Одяг та взуття |
|||||||
22. |
Тема: Правила вибору одягу та взуття (за сезоном, призначенням). Мета: розширити знання та вміння учня добирати одяг та взуття за сезонами, погодою; збагачувати словникового запасу словами-назвами предметів одягу та взуття. |
|
|
||||
23. |
Тема: Одяг та взуття Мета: розвиток координації рухів рук та дрібної моторики,формування навичок самообслуговування: одягання взуття, зав’язування шнурків, застібання блискавок. |
|
|
||||
24. |
Тема: Види взуття. Правильний вибір взуття. Мета: ознайомлення з різними видами взуття, їх призначенням. Удосконалювати вміння добирати взуття відповідно сезону та погоді. |
|
|
||||
25. |
Тема: Догляд за одягом та взуттям. Мета: ознайомлення з правилами повсякденного догляду за одягом; розвивати уміння доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення. |
|
|
||||
26. |
Тема: Догляд за одягом та взуттям (розширення знань). Мета: Формування мотивації щодо дотримання правил особистої гігієни та дотримування чистоти одягу та взуття на основі усвідомлення значення чистоти та охайності для здоров’я людини. |
|
|
||||
27. |
Тема: Догляд за одягом та взуттям (розширення знань). Мета: формування навичок охайності, старанності; практична робота - самостійно вичистити незначні забруднення одягу чи взуття; |
|
|
||||
28. |
Тема: Прання білизни. Засоби для прання. Мета: ознайомлення з процедурою прання одягу та засобами для прання, які для цього потрібні. Формувати уявлення про правила безпечної поведінки із засобами прання. |
|
|
||||
29. |
Тема: Прання білизни. Засоби для прання. Мета: закріплення знань про засоби прання та правила поведінки з ними; ознайомлення з правилами сушіння мокрого одягу та взуття. |
|
|
||||
30. |
Тема: Одяг та взуття Мета: закріплення вмінь розрізняти одяг за призначенням; підбирати одяг та взуття у відповідності з погодними умовами; спонукати підтримувати власний одяг в чистоті; мати охайний вигляд. |
|
|
||||
31. |
Тема: Одяг та взуття. Мета: закріплення правил догляду за своїм одягом та взуттям; розуміння того, чому важливо мати охайний вигляд; чищення власного взуття (практичне заняття). |
|
|
||||
Основи загальної гігієни |
|||||||
32. |
Тема: Догляд за частинами тіла Мета: вчити правильно називати частини тіла та правила догляду за ними; збагачувати словниковий запас словами-назвами частин тіла. |
|
|
||||
33. |
Тема: Догляд за частинами тіла Мета: закріплювати основні правила догляду за частинами тіла; збагачувати знання про правила особистої гігієни. |
|
|
||||
34. |
Тема: Розпорядок дня школяра Мета: розвивати вміння складати розпорядок дня та дотримуватися його; вчити розуміти важливість розпорядку дня в житті школяра. |
|
|
||||
35. |
Тема: Розпорядок дня школяра Мета: закріплювати вміння самостійно планувати свій розпорядок дня. |
|
|
||||
36. |
Тема: Корисні та шкідливі звички Мета: ознайомити учня з корисними та шкідливими звичками; розвивати вміння пояснювати їх значення. |
|
|
||||
37. |
Тема: Корисні та шкідливі звички Мета: формування початкових уявлень про загрозу життю та здоров’ю дитини шкідливих звичок |
|
|
||||
38. |
Тема: Корисні та шкідливі звички Мета: удосконалювати знання учня про шкідливий вплив куріння, вживання алкогольних, наркотичних і токсичних речовин. |
|
|
||||
39. |
Тема: Корисні та шкідливі звички Мета: розвиток сприймання та мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички. |
|
|
||||
40. |
Тема: Здоровий спосіб життя Мета: ознайомити з складовими здоров’я, чинниками впливу на здоров’я, чинниками, що сприяють гармонійному фізичному розвитку. |
|
|
||||
41. |
Тема: Здоровий спосіб життя Мета: розвиток емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь визначити чинники здоров’я. |
|
|
||||
42. |
Тема: Здоровий спосіб життя Мета: формування позитивного ставлення до здорового способу життя; вчити пояснювати цінність людського життя і здоров’я. |
|
|
||||
Гігієна харчування |
|||||||
43. |
Тема: Продукти харчування Мета: формування мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я шляхом усвідомлення значення «збалансоване харчування». Збагачення словникового запасу назвами корисних продуктів. |
|
|
||||
44. |
Тема: Продукти харчування Мета: вчити розрізняти корисні та шкідливі продукти харчування; формувати уявлення про деякі групи вітамінів, які є в продуктах та важливість вживання в їжу овочів та фруктів. |
|
|
||||
45. |
Тема: Продукти харчування Мета: формування потреби у повноцінному харчуванні шляхом роз’яснення його значення. Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу назвами продуктів харчування.
|
|
|
||||
46. |
Тема: Зберігання продуктів харчування і готової Їжі. Мета: вчити розуміти небезпеку придбання продуктів харчування на стихійних ринках; вчити розрізняти свіжі та зіпсовані продукти; формувати знання про умови зберігання готової їжі. |
|
|
||||
47. |
Тема: Значення води для життя і здоров’я людини Мета: збагачувати уявлення про повноцінне харчування та значення води у житті людини. |
|
|
||||
48. |
Тема: Харчові отруєння. Перша допомога при отруєнні. Мета: дати початкові уявлення про харчові отруєння та причини їх виникнення. Ознайомити з правилами першої допомоги при харчових отруєннях. |
|
|
||||
49. |
Тема: Харчові отруєння. Перша допомога при отруєнні. Мета: закріпити правила першої допомоги при харчування. |
|
|
||||
50. |
Тема: Практичне заняття: Технологія приготування чаю. Приготування бутербродів із кількох складових. Мета: закріпити на практиці технологію приготування чаю; ознайомити з варіантами приготування бутербродів. |
|
|
||||
51. |
Тема: Сервірування столу Мета: формування елементів самостійності в діяльності під час практичного засвоєння матеріалу. |
|
|
||||
52. |
Тема: Правила поведінки за столом Мета: уточнити та закріпити знання учня про правила поведінки за столом. |
|
|
||||
Соціальна орієнтація |
|||||||
53. |
Тема: Родина. Взаємовідносини членів родини Мета: формувати поважне ставлення до батьків та родини; уточнити знання про взаємовідносини членів родини. |
|
|
||||
54. |
Тема: Взаємодія з оточуючими людьми Мета: формування культури спілкування з однолітками та працівниками школи. |
|
|
||||
55. |
Тема: Правила етикету під час зустрічі й прощання з однолітками. Мета: розвивати вміння правильно вітатися і спілкуватися із своїми однолітками та працівниками школи; розігрування різних ситуацій, створення діалогів. |
|
|
||||
56. |
Тема: Форми звертання з проханням до однолітків та дорослих. Мета: вчити правильно звертатися по допомогу, якщо заблукав чи загубився; стимулювати підтримувати доброзичливі стосунки з однокласниками. |
|
|
||||
57. |
Тема: Дружба та дружні стосунки Мета: уточнити поняття дружби та дружніх відносин, виховання позитивного ставлення до оточуючих людей. |
|
|
||||
58. |
Тема: Що таке толерантність? Мета: ознайомити з значенням поняття «толерантність», в чому вона проявляється, формувати позитивне ставлення до оточуючих, гуманне ставлення до тварин. |
|
|
||||
59. |
Тема: Ввічливе та толерантне ставлення до оточуючих людей Мета: формування толерантного ставлення до ближнього, вміння ввічливо спілкуватися з оточуючими; підтримувати дружні стосунки у колективі. |
|
|
||||
60. |
Тема: Правила поведінки у громадських установах (в кіно, театрі, залах музею, бібліотеці) Мета: вчити основним правилам поведінки в громадських місцях. |
|
|
||||
61. |
Тема: Правила поведінки у громадських установах (в кіно, театрі, залах музею, бібліотеці) – моделювання ситуацій Мета: закріплювати практично правила поведінки в громадських місцях за допомогою моделювання різноманітних ситуацій. |
|
|
||||
62. |
Тема: Правила поведінки у транспорті (автобусі, тролейбусі, маршрутному таксі тощо) Мета: формувати знання про правила поведінки в транспорті. |
|
|
||||
63. |
Тема: Правила поведінки у транспорті (автобусі, тролейбусі, маршрутному таксі тощо) Мета: закріпити знання про правила поведінки в громадському транспорті, моделювання ситуацій. |
|
|
||||
64. |
Тема: Правила поведінки в магазинах, культура поведінки Мета: закріпити основні правила поведінки в громадських місцях, розвивати вміння правильно використовувати слова ввічливості. |
|
|
||||
65. |
Тема: Етикет взаємовідносин (правила спілкування з дорослими та однолітками). Мета: формування соціально-моральної активності шляхом розвитку різних форм поведінки та діяльності, засвоєнням моральних норм прийнятих у соціумі. |
|
|
||||
66. |
Тема: Безпечні місця для ігор і розваг Мета: вчити визначати безпечні місця для ігор та розваг; називати предмети, якими не можна гратися вдома і надворі |
|
|
||||
67. |
Тема: Знайомі та незнайомці Мета: формувати знання про небезпеку спілкування з незнайомими людьми, правила спілкування з ними; вчити поділяти людей на знайомих та незнайомців. |
|
|
||||
68. |
Тема: Правила поведінки з тваринами Мета: розширити та уточнити знання про правила поведінки з домашніми тваринами та небезпеку, яку можуть завдати незнайомі тварини. |
|
|
||||
69. |
Тема: Безпека на дорозі. Правила пішохідного руху. Мета: уточнити знання про правила безпечної поведінки на дорозі та пішохідного руху. |
|
|
||||
70. |
Тема: Правила поводження на канікулах та в довільний час Мета: формувати знання про правила безпечної поведінки на літніх канікулах |
|
|
||||
71. |
Тема: Правила поводження на канікулах та в довільний час Мета: закріпити правила безпечної поведінки на водоймищах. |
|
|
||||