Планування корекційно-розвивальних занять за програмою "Соціально-побутове орієнтування" 3 клас (для дітей з інтелектуальними порушеннями)

Про матеріал
Планування корекційно-розвиткових занять за програмою «Cоціально-побутове орієнтування» (70 годин, 2 години на тиждень) Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи "Соціально-побутове орієнтування" для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями. Автор: Ярмола Н.А. (Київ – 2018р.)
Перегляд файлу

 

Планування корекційно-розвиткових занять

за програмою «Cоціально-побутове орієнтування»

(70 годин, 2 години на тиждень)

 

Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи «Соціально-побутове орієнтування» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Автор: Ярмола Н.А. (Київ – 2018р.)

 

п/п

 

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати

  1.  

 

Вступне заняття

Дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті соціально-побутового орієнтування (повторення та поглиблення знань).

Учень/учениця

має уявлення про обладнання приміщення для уроків соціально-побутового орієнтування, зміст навчання та правила безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті соціально-побутового орієнтування;

 

Розширення  уявлення про навчальні кабінети та правила безпечного поводження в них

 

Помешкання, школа, домівка

 

  1.  

 

Правила поведінки у школі (на території школи).

знає  правила безпечного поводження в школі та дома;

під контролем вчителя (вихователя) ознайомлений з правилами користування джерелами водопостачання та електроенергії, газу;

знає правила пішохідного руху;

знає телефони екстрених служб допомоги;

знає правила  догляду за власним житлом: послідовність проведення сухого й вологого прибирання, провітрювання;

 

* ознайомлений з правилами  безпечного поводження в школі та дома;

за допомогою вчителя (вихователя) називає призначення екстрених служб;

 

Розширення уявлень про правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час).

Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил користування джерелами водопостачання та електроенергії.

Формування початкового уявлення про можливі  надзвичайні ситуації у школі, правила поведінки у разі їх виникнення.

 

  1.  

 

Правила поведінки у школі (на перерві).

  1.  

 

Правила поведінки у школі (на уроках).

  1.  

 

Дотримання порядку у шкільних приміщеннях.

  1.  

 

Наодинці вдома.

  1.  

 

 

Користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу. 

  1.  

 

Дії дитини за умови прямої небезпеки (пожежа вдома, землетрус тощо)

  1.  

 

Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо.

  1.  

 

Екстрені служби.

  1.  

 

Гігієна оселі.

  1.  

 

Основи догляду за власним житлом.

  1.  

 

Правила безпечної поведінки на вулиці. 

  1.  

 

Безпека на дорозі.

  1.  

 

Правила пішохідного руху.

  1.  

 

Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості.

  1.  

 

Світлофор.

  1.  

 

Види перехресть.

  1.  

 

Рух майданами.

  1.  

 

Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП).

  1.  

 

Поведінка біля залізничної колії.

 

Основи загальної гігієни

 

 

  1.  

 

Частини тіла та догляд за ними.

називає частини тіла та правила догляду за ними;

пояснює важливість дотримання особистої гігієни;

називає частини тіла та правила догляду за ними;

уміє складати розпорядок дня, дотримується його протягом дня;

 

Розвиток  мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.

Збагачення словникового запасу словами-назвами частин тіла. Формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички.

  1.  

 

Предмети і засоби особистої гігієни.

  1.  

 

Догляд за обличчям.

  1.  

 

Догляд за руками.

  1.  

 

Догляд за інтимними зонами.

  1.  

 

Розпорядок дня школяра. 

  1.  

 

Гігієна зору.

  1.  

 

Гігієна зору під час читання

  1.  

 

Гігієна зору під час телевізором.

  1.  

 

Гігієна зору під час користування комп’ютером. 

  1.  

 

Корисні та шкідливі звички.

  1.  

 

Правила здорового способу життя

  1.  

 

Загартування.

 

Одяг та взуття

 

 

  1.  

 

Правила вибору одягу та взуття (за сезоном).

знає правила повсякденного догляду за одягом;

уміє доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення і ушкодженості;

може самостійно вичистити незначні забруднення одягу чи взуття;

знає правила сушіння мокрого одягу та взуття;

знає засоби для прання, може випрати мілкі речі;

*може самостійно визначити забруднення одягу;

за допомогою вчителя (вихователя) може  вичистити  незначні забруднення одягу чи взуття;

 

Розвиток координації рухів рук та дрібної моторики.

Формування навичок самообслуговування: одягання взуття, зав’язування шнурків, застібання блискавок.

Формування навичок охайності, старанності.

Розвиток мовлення на

 основі збагачення словникового запасу словами-назвами одягу.

  1.  

 

Речі та одяг для прогулянки на природі.

  1.  

 

Речі та одяг для прогулянки  в театр.

  1.  

 

Речі та одяг для прогулянки в  школу

  1.  

 

Охайність.

  1.  

 

Догляд за одягом (попередження забруднення, чищення). 

  1.  

 

Правильний вибір взуття.

  1.  

 

Види взуття.

  1.  

 

Догляд за взуттям

(попередження забруднення, чищення). 

  1.  

 

Оцінка загального стану одягу на ступінь забруднення та ушкодженості.

  1.  

 

Правила сушіння мокрого одягу та взуття.

  1.  

 

Прання білизни.

  1.  

 

Засоби для прання. 

 

 

 

Гігієна харчування

 

  1.  

 

Культура харчування.

знає значення збалансованого харчування;

називає корисні продукти, розуміє   їх 

значення для росту й розвитку організму;

називає групи харчових продуктів; має уявлення про вміст вітамінів у продуктах харчування;

пояснює необхідність вживання різноманітної корисної їжі;

вміє приготувати простий бутерброд.

* називає корисні продукти харчування;

частково розкриває значення вітамінів;

 знає про шкоду вживання тютюну і алкоголю;

*ознайомлений із інформацією про шкоду вживання тютюну і алкоголю;

Формування мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я шляхом усвідомлення значення  «збалансоване харчування».

Збагачення словникового запасу назвами корисних продуктів.

Формування елементів самостійності в діяльності під час практичного засвоєння матеріалу.

Розвиток пам’яті на основі пригадування продуктів, які містять вітаміни.

  1.  

 

Збалансоване харчування. 

  1.  

 

Питний режим. Значення води для життя і здоров’я людини.

  1.  

 

Корисні продукти,  їх значення для росту й розвитку організму.

  1.  

 

Групи харчових продуктів.

  1.  

 

Вітаміни у продуктах харчування.

  1.  

 

Сервірування столу.

 

  1.  

 

Правила поведінки за столом.

 

  1.  

 

Технологія приготування простих бутербродів.

 

 

Соціальна орієнтація

 

  1.  

 

Родина.

знає всіх членів своєї родини;

називає імена своїх рідних;

висловлює власне ставлення до членів власної сім’ї; пояснює значення поняття «толерантність»; має уявлення про необхідність толерантного ставлення до людей до людей  з особливими потребами;

виявляє гуманне ставлення до тварин

*знає імена членів своєї родини; називає найближчих родичів;

Формування поважного ставлення до батьків та родини;

Формування культури спілкування  з однолітками та працівниками школи. Виховання позитивного ставлення до оточуючих людей.

Формування соціально-адаптаційних навичок перебування у колективі.

  1.  

 

Родинні зв’язки.

  1.  

 

Взаємовідносини членів родини.

  1.  

 

Взаємодія з оточуючими людьми. 

  1.  

 

Дружба та дружні стосунки.

  1.  

 

Спілкування з дівчатками.

  1.  

 

Спілкування з хлопчиками.

  1.  

 

Що таке толерантність.

  1.  

 

Ввічливість у спілкуванні.

  1.  

 

Відношення з дорослими.

  1.  

 

Люди з особливими потребами. 

  1.  

 

Толерантне ставлення до людей  з особливими потребами.

  1.  

 

Гуманне ставлення до тварин.

  1.  

 

Правила поводження на канікулах та в довільний час (Інструктаж)

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:

- знає  правила безпечного поводження в школі та дома;

- уміє складати розпорядок дня, дотримується його протягом дня;

- знає про шкоду вживання тютюну і алкоголю;

- уміє доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення і ушкодженості;

- знає значення збалансованого харчування.

Орієнтовні показники  сформованості життєвих компетенцій  учнів на кінець року:

- сформовані  навички фізичної активності догляду за власним тілом (гігієнічні навички);

- сформовано позитивне ставлення до оточуючих;

- сформована емоційно-ціннісна активність-прагне до спілкування, має товаришів;

- частково сформовано соціально-моральну  активність,  пов’язану  із входженням дитини у соціум, зокрема, частковим оволодінням соціально прийнятними і схвалюваними формами поведінки та діяльності, засвоєнням моральних норм (притримується правил поведінки у школі)


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Інкл
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
4732
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку