Планування корекційно-розвиткових занять
за програмою «Cоціально-побутове орієнтування»
(70 годин, 2 години на тиждень)
Складено відповідно до програми з корекційно-розвиткової роботи «Соціально-побутове орієнтування» для 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Автор: Ярмола Н.А. (Київ – 2018р.)
№ п/п |
|
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати |
|
|
|
Вступне заняття Дотримання правил безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті соціально-побутового орієнтування (повторення та поглиблення знань). |
Учень/учениця має уявлення про обладнання приміщення для уроків соціально-побутового орієнтування, зміст навчання та правила безпеки і санітарно-гігієнічних вимог у кабінеті соціально-побутового орієнтування;
|
Розширення уявлення про навчальні кабінети та правила безпечного поводження в них
|
|
Помешкання, школа, домівка
|
|||||
|
|
Правила поведінки у школі (на території школи). |
знає правила безпечного поводження в школі та дома; під контролем вчителя (вихователя) ознайомлений з правилами користування джерелами водопостачання та електроенергії, газу; знає правила пішохідного руху; знає телефони екстрених служб допомоги; знає правила догляду за власним житлом: послідовність проведення сухого й вологого прибирання, провітрювання;
* ознайомлений з правилами безпечного поводження в школі та дома; за допомогою вчителя (вихователя) називає призначення екстрених служб;
|
Розширення уявлень про правила безпечної поведінки в школі (на уроках, у спортивному залі, на перервах, у позашкільний час). Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування правил користування джерелами водопостачання та електроенергії. Формування початкового уявлення про можливі надзвичайні ситуації у школі, правила поведінки у разі їх виникнення.
|
|
|
|
Правила поведінки у школі (на перерві). |
|||
|
|
Правила поведінки у школі (на уроках). |
|||
|
|
Дотримання порядку у шкільних приміщеннях. |
|||
|
|
Наодинці вдома. |
|||
|
|
Користування джерелами водопостачання, електроенергії та газу. |
|||
|
|
Дії дитини за умови прямої небезпеки (пожежа вдома, землетрус тощо) |
|||
|
|
Дії дитини за умови опосередкованої небезпеки: пожежа в іншій квартирі, іншому будинку тощо. |
|||
|
|
Екстрені служби. |
|||
|
|
Гігієна оселі. |
|||
|
|
Основи догляду за власним житлом. |
|||
|
|
Правила безпечної поведінки на вулиці. |
|||
|
|
Безпека на дорозі. |
|||
|
|
Правила пішохідного руху. |
|||
|
|
Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. |
|||
|
|
Світлофор. |
|||
|
|
Види перехресть. |
|||
|
|
Рух майданами. |
|||
|
|
Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). |
|||
|
|
Поведінка біля залізничної колії. |
|||
Основи загальної гігієни
|
|||||
|
|
Частини тіла та догляд за ними. |
називає частини тіла та правила догляду за ними; пояснює важливість дотримання особистої гігієни; називає частини тіла та правила догляду за ними; уміє складати розпорядок дня, дотримується його протягом дня;
|
Розвиток мислення на основі формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички. Збагачення словникового запасу словами-назвами частин тіла. Формування вміння класифікувати та розрізняти корисні та шкідливі звички. |
|
|
|
Предмети і засоби особистої гігієни. |
|||
|
|
Догляд за обличчям. |
|||
|
|
Догляд за руками. |
|||
|
|
Догляд за інтимними зонами. |
|||
|
|
Розпорядок дня школяра. |
|||
|
|
Гігієна зору. |
|||
|
|
Гігієна зору під час читання |
|||
|
|
Гігієна зору під час телевізором. |
|||
|
|
Гігієна зору під час користування комп’ютером. |
|||
|
|
Корисні та шкідливі звички. |
|||
|
|
Правила здорового способу життя |
|||
|
|
Загартування. |
|||
Одяг та взуття
|
|||||
|
|
Правила вибору одягу та взуття (за сезоном). |
знає правила повсякденного догляду за одягом; уміє доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення і ушкодженості; може самостійно вичистити незначні забруднення одягу чи взуття; знає правила сушіння мокрого одягу та взуття; знає засоби для прання, може випрати мілкі речі; *може самостійно визначити забруднення одягу; за допомогою вчителя (вихователя) може вичистити незначні забруднення одягу чи взуття;
|
Розвиток координації рухів рук та дрібної моторики. Формування навичок самообслуговування: одягання взуття, зав’язування шнурків, застібання блискавок. Формування навичок охайності, старанності. Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу словами-назвами одягу. |
|
|
|
Речі та одяг для прогулянки на природі. |
|||
|
|
Речі та одяг для прогулянки в театр. |
|||
|
|
Речі та одяг для прогулянки в школу |
|||
|
|
Охайність. |
|||
|
|
Догляд за одягом (попередження забруднення, чищення). |
|||
|
|
Правильний вибір взуття. |
|||
|
|
Види взуття. |
|||
|
|
Догляд за взуттям (попередження забруднення, чищення). |
|||
|
|
Оцінка загального стану одягу на ступінь забруднення та ушкодженості. |
|||
|
|
Правила сушіння мокрого одягу та взуття. |
|||
|
|
Прання білизни. |
|||
|
|
Засоби для прання. |
|||
Гігієна харчування
|
|||||
|
|
Культура харчування. |
знає значення збалансованого харчування; називає корисні продукти, розуміє їх значення для росту й розвитку організму; називає групи харчових продуктів; має уявлення про вміст вітамінів у продуктах харчування; пояснює необхідність вживання різноманітної корисної їжі; вміє приготувати простий бутерброд. * називає корисні продукти харчування; частково розкриває значення вітамінів; знає про шкоду вживання тютюну і алкоголю; *ознайомлений із інформацією про шкоду вживання тютюну і алкоголю; |
Формування мотивації щодо дбайливого ставлення до власного здоров’я шляхом усвідомлення значення «збалансоване харчування». Збагачення словникового запасу назвами корисних продуктів. Формування елементів самостійності в діяльності під час практичного засвоєння матеріалу. Розвиток пам’яті на основі пригадування продуктів, які містять вітаміни. |
|
|
|
Збалансоване харчування. |
|||
|
|
Питний режим. Значення води для життя і здоров’я людини. |
|||
|
|
Корисні продукти, їх значення для росту й розвитку організму. |
|||
|
|
Групи харчових продуктів. |
|||
|
|
Вітаміни у продуктах харчування. |
|||
|
|
Сервірування столу.
|
|||
|
|
Правила поведінки за столом.
|
|||
|
|
Технологія приготування простих бутербродів.
|
|||
Соціальна орієнтація
|
|||||
|
|
Родина. |
знає всіх членів своєї родини; називає імена своїх рідних; висловлює власне ставлення до членів власної сім’ї; пояснює значення поняття «толерантність»; має уявлення про необхідність толерантного ставлення до людей до людей з особливими потребами; виявляє гуманне ставлення до тварин *знає імена членів своєї родини; називає найближчих родичів; |
Формування поважного ставлення до батьків та родини; Формування культури спілкування з однолітками та працівниками школи. Виховання позитивного ставлення до оточуючих людей. Формування соціально-адаптаційних навичок перебування у колективі. |
|
|
|
Родинні зв’язки. |
|||
|
|
Взаємовідносини членів родини. |
|||
|
|
Взаємодія з оточуючими людьми. |
|||
|
|
Дружба та дружні стосунки. |
|||
|
|
Спілкування з дівчатками. |
|||
|
|
Спілкування з хлопчиками. |
|||
|
|
Що таке толерантність. |
|||
|
|
Ввічливість у спілкуванні. |
|||
|
|
Відношення з дорослими. |
|||
|
|
Люди з особливими потребами. |
|||
|
|
Толерантне ставлення до людей з особливими потребами. |
|||
|
|
Гуманне ставлення до тварин. |
|||
|
|
Правила поводження на канікулах та в довільний час (Інструктаж) |
|||
Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:
- знає правила безпечного поводження в школі та дома;
- уміє складати розпорядок дня, дотримується його протягом дня;
- знає про шкоду вживання тютюну і алкоголю;
- уміє доглядати за одягом, оцінювати його загальний вигляд, визначати ступінь забруднення і ушкодженості;
- знає значення збалансованого харчування.
Орієнтовні показники сформованості життєвих компетенцій учнів на кінець року:
- сформовані навички фізичної активності догляду за власним тілом (гігієнічні навички);
- сформовано позитивне ставлення до оточуючих;
- сформована емоційно-ціннісна активність-прагне до спілкування, має товаришів;
- частково сформовано соціально-моральну активність, пов’язану із входженням дитини у соціум, зокрема, частковим оволодінням соціально прийнятними і схвалюваними формами поведінки та діяльності, засвоєнням моральних норм (притримується правил поведінки у школі)