11клас
Складено згідно «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
10-11класи
Хімія рівень стандарту. Київ 2017
Підручник:
Хімія 11клас. Рівень стандарту - Київ: Освіта, 2019
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
№ з.п. |
Тема уроку |
Хімічний експеримент |
Дата
|
|
1 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Вступний інструктаж з БЖД |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
|
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
|
Демонстрації . Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування |
|
|
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
|
|
|
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
Демонстрації 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
|
5 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
|
6 |
Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
|
|
7 |
Урок узагальнення знань (Самостійна робота) |
|
|
|
Виставлення тематичної оцінки
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
8 |
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
|
|
9 |
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. |
|
|
10 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.
|
|
11 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
|
12 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).
|
|
13 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
14 |
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів |
|
|
15 |
Урок узагальнення знань (Самостійна робота) |
|
|
Виставлення тематичної оцінки
Тема 3 Хімічні реакції
16 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
17 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
|
|
18 |
Гідроліз солей. |
Лабораторні досліди 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
|
19 |
Гідроліз солей. |
|
|
20 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
|
21 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
|
22 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
23 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
24 |
Урок узагальнення знань(Самостійна робота) |
|
|
Виставлення тематичної оцінки
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
25 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Демонстрації 8. Зразки неметалів.
|
|
26 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
|
|
27 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Явище адсорбції. |
Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
28 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Явище адсорбції. |
Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
29 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів |
|
|
30 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів |
|
|
31 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
32 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
33 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
34 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
|
35 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Виставлення тематичної оцінки
36 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
37 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
38 |
Кислоти. Кислотні дощі. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
39 |
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
40 |
Розв’язування задач |
|
|
41 |
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою |
|
|
42 |
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою |
|
|
43 |
Розв’язування задач |
|
|
44 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
|
45 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
46 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
47 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
|
48 |
Урок узагальнення знань (Самостійна робота) |
|
|
Виставлення тематичної оцінки
49 |
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
50 |
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
51 |
Розв’язування задач |
|
|
52 |
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
53 |
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
54 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
55 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
56 |
Сучасні силікатні матеріали. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
57 |
Сучасні силікатні матеріали. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
58 |
Якісні реакції на деякі йони. |
Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію |
|
59 |
Якісні реакції на деякі йони. |
Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
|
60 |
Практичні роботи 1 1. Дослідження якісного складу солей. |
|
|
61 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
|
62 |
Практичні роботи 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
|
|
63 |
Навчальні проекти Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
64 |
Урок узагальнення знань (Самостійна робота) |
|
|
Виставлення тематичної оцінки
Тема 5. Хімія і прогрес людства
65 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
|
|
66 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
|
|
67 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
68 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
69 |
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
|
70 |
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
|
|
71 |
Урок узагальнення знань (Самостійна робота) |
|
|
|
72 |
Урок узагальнення знань |
|
|
|
Виставлення тематичної оцінки