Календарно-тематичне планування на 2023-2024 навчальний рік
Основи здоров'я 8 клас
(35 год – 1год. на тиждень)
Календарне планування складене за Програмою ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи для загальноосвітніх навчальних закладів.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
І семестр Розділ 1. Здоров’я людини (6 год) |
|||
1 |
|
Інструктаж з ТБ щодо порядку дій під час онлайн уроків,якщо вмикається сигнал "Увага всім!Повітряна тривога". Надзвичайні ситуації Класифікація надзвичайних ситуацій. Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях. Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію. |
1-4 |
2 |
|
Визначення стану потерпілого. Перша допомога при надзвичайних ситуаціях Визначення стану потерпілого. . Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі. Невідкладна домедична допомога при опіках, отруєнні |
|
3 |
|
Ризики воєнного часу. Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях. Захист під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях |
|
4 |
|
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів Види й ознаки вибухонебезпечних предметів Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. |
|
5 |
|
Психологічна самодопомога Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками. |
|
6 |
|
Узагальнення знань з теми Здоров’я людини |
|
Розділ 2. Фізична складова здоров’я (5 год) |
|||
7 |
|
Оздоровчі системи Поняття про оздоровчі системи та їх складові. |
|
8 |
|
Безпека харчування Вибір харчових продуктів. Традиційні і сучасні системи харчування. |
|
9 |
|
Профілактика захворювань незбалансованого харчування. Харчові добавки. |
|
10 |
|
Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях |
|
11 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми Фізична складова здоров’я. |
|
Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я (6 год) |
|||
12 |
|
Становлення особистості Біосоціальний характер особистості. Розвиток особистості. Формування самосвідомості у підлітковому віці. |
|
13 |
|
Становлення особистості Складові духовного розвитку особистості. Формування системи цінностей. Моральний розвиток особистості. Піраміда потреб. Планування майбутнього. |
|
14 |
|
Краса і здоров’я Ідеали краси і здоров’я. Вплив модних тенденцій на здоров’я. |
|
15 |
|
Уміння вчитися Складові уміння вчитися. Важливість налаштування на успіх. Бар’єри ефективного навчання. Розвиток логічного та образного мислення. |
|
16 |
|
Уміння вчитися Принципи запам’ятовування. Розвиток пам’яті та уваги. |
|
17 |
|
Узагальнення знань з теми «Психічна й духовна складові здоров’я». |
|
ІІ семестр Розділ 4. Соціальна складова здоров’я |
|||
Тема 1. Соціальний добробут (5 год) |
|||
18 |
|
Соціальні аспекти статевого дозрівання. Особливості дії тютюнового диму, алкоголю і наркотиків на розвиток репродуктивної системи підлітків. |
|
19 |
|
Спілкування хлопців і дівчат. Принципи рівноправного і ненасильницького спілкування. Право на фізичну недоторканість і приватність. |
|
20 |
|
Психологічні і соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, підліткової вагітності. |
|
21 |
|
Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ). ВІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства. |
|
22 |
|
Кримінальна відповідальність за злочини сексуального характеру. Алгоритм поведінки жертви сексуального насильства. |
|
Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год) |
|||
23 |
|
Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). |
|
24 |
|
Мотоцикл і безпека. Правила для мотоциклістів та пасажирів мотоцикла. Небезпека керування транспортним засобом у нетверезому стані. |
|
25 |
|
Екологічна безпека Забруднення навколишнього середовища і здоров’я. Питна вода і здоров’я. Небезпека купання у забруднених водоймах. |
|
26 |
|
Соціальна безпека Правова відповідальність і закони України. Права, обов’язки і правова відповідальність неповнолітніх. |
|
27 |
|
Види правопорушень. Поведінка підлітків у разі затримання поліцією. Захист від кримінальних небезпек. Самооборона та її межі. |
|
28 |
|
Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність. |
|
29 |
|
Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань. Загроза тероризму. |
|
30 |
|
Інформаційна безпека Вплив засобів масової інформації на здоров’я і поведінку людей. Комп’ютерна безпека. Безпека у мережі Інтернет. |
|
31 |
|
Інформаційна безпека Он-лайн безпека для попередження сексуального насильства та зловживань. |
|
32 |
|
Узагальнення знань з тем Соціальний добробут, Безпека в побуті й навколишньому середовищі. |
|
Узагальнення (3 год) |
|||
33 |
|
Повторення відпрацювання навичок Відпрацювання алгоритму постановки й досягнення мети. |
|
34 |
|
Повторення відпрацювання навичок Відпрацювання навичок надання першої допомоги потерпілому |
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|