Вправа «Запитання – відповідь»1. Назвіть учасників дорожнього руху.2. Чому важливо організувати дорожній рух?3. Назвіть основні групи чинників ризику, що спричиняють аварії на дорогах.4. Назвіть функції правоохоронних органів України щодо збереження життя і здоров’я громадян.5. Наведіть приклади зниження чинників ризику дорожньої аварійності.6. Поясніть, що таке «трикутник безпеки».7. Чому потрібно додержуватися Правил дорожнього руху?8. Розкажіть, як ви переходите регульовані та нерегульовані перехрестя; вузькі та інші складні ділянки дороги.
Ситуаційні завдання. Хто матиме пріоритет у русі?1. Під час велосипедної прогулянки ви маєте проїхати перехрестя.2. На пішохідному переході одночасно дозволено рух пішоходам і автомобілям.3. Рух дозволено одночасно трамваю та автомобілю. Які вказівки виконувати насамперед?1. На перехресті дорожній рух регулює регулювальник, але сигнали світлофора працюють.2. Поряд з постійним знаком «Рух тільки прямо» встановлено тимчасовий знак «Рух заборонено». Дорожня розмітка свідчить, що рух прямо дозволено.
Ситуаційні завдання. Що порадите підліткам у наведених ситуаціях? Як діятимете ви?1. Підлітки п’ють воду з водойми біля поля.2. На підприємстві сталася аварія, річка поблизу населеного пункту забруднена. Але хлопці будь-що-будь вирішили купатися.3. Дівчата вирішили готувати їжу, але не звернули уваги, що з крана тече вода жовтуватого кольору.4. Після аварійного викиду стічних вод у водоймі багато риби спливло на поверхню. Компанія підлітків вирішила зварити юшку із цієї риби.