Календарне планування складено відповідно до нових ПРОГРАМ МІНІСТЕРСТВА освіти і науки України, рекомендованих для дітей з особливими освітніми потребами ( ООП дітей) з українською мовою навчання.
Кількість годин на вивчення розділів і тем є орієнтовною, оскільки за вчителем зберігається право на її коригування з урахуванням специфіки конкретного класу.
Українська мова ( 3 год/ тиждень) за підручниками:
- Українська мова 3 клас,, А,М, Висоцька - Київ ""Либідь" 2017 р.;
- Дидактичний матеріал з української мови 3 клас, Г,М, Плешканівська - Київ, Інкун Амбула 2008 р.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
|
Тема: Повторення вивченого у ІІ класі (6 год.) |
|
|
|
|
1. |
Голосні і приголосні звуки. |
Ст. 4, правила, впр. 1 – 2( 1 ) |
|
Ст. 4 – прав. Вивч., впр.2(2) |
ППП – пригадати вивчене у ІІ класі. МР – пригадати правила правопису, лексику, яку засвоїли у ІІ класі. ОР – виявляти бажання навчитися правильно читати, писати слова, речення, зв’язні висловлювання. |
2. |
Складання рядів слів за певною змістовою ознакою. Визначення голосних звуків у словах. |
Ст. 5, впр. 3-4, |
|
Ст. 5, впр.5(2) |
|
3. |
Приголосні звуки. Визначення приголосних звуків. |
Ст. 6, правило, впр. 6 -7 |
|
Ст. 6 – правило вивч., впр. 8(2) |
|
4. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 7, впр. 9 - 10 |
|
Ст. 7, впр.11 |
МР – диференціювати на слух і на письмі голосні і приголосні звуки і букви, якими вони позначаються на письмі. |
5. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 7 – 8, впр. 12 - 14 |
|
Ст. 8 , впр. 15. |
|
6. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання колективної розповіді за малюнком та опорними запитаннями( запис в зошиті). |
|
|
|
|
|
Тема: Речення.(6 год.) |
|
|
|
|
7. |
Речення, в яких є повідомлення, запитання, наказ ( питальні, розповідні, спонукальні ). |
Ст. 9, впр. 1 – 2, складання схем |
|
Ст. 9, впр.3 (2), вивч. правила |
ППП – зосереджувати увагу на предметі діяльності, пригадувати, уявляти, відтворювати. |
8. |
Велика буква в першому слові, розділові знаки в кінці речень. |
Ст. 10, правило, впр. 5- 6. |
|
Ст. 11 – правило вивч., впр.7 |
ОР – виявляти бажання навчитися орфографічно правильно писати, виявляти зусилля для засвоєння правил правопису речень. |
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвиткової роботи |
9. |
Розуміння змісту речення. |
Ст. 12, впр. 8 - 9 |
|
Ст. 12, впр.10 |
МР – запис речення з поданих слів. |
10. |
Графічна модель речення. Інтонаційно правильне читання різних за метою висловлювання речень ( за зразком учителя ) |
Ст. 13 – 14, впр. 11 - 15 |
|
Ст. 14, впр. 16 |
МР – складати речення за графічною моделлю, запис їх. ОР – виявляти бажання та зусилля для засвоєння правил правопису речень. |
11. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Дид. матеріал |
|
Дид. матеріал |
|
12. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Аудіювання (слухання з голосу вчителя різних за метою висловлювання речень). |
|
|
|
МР – уважно слухати мовлення вчителя, розуміти зміст прочитаного, адекватно відповідати на запитання. |
|
Тема : Мова і мовлення ( 7 год.) |
|
|
|
|
13. |
Мова – засіб спілкування. |
Ст.15, впр.1 - 2 |
|
Дид. матеріал |
ППП – зосереджувати увагу на предметі діяльності, довільно сприймати навчальний матеріал, осмислювати і запам’ятовувати його. |
14. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 16 – правило, впр. 3 - 6 |
|
Ст. 16 – правило вивчити, впр. 8. |
|
15. |
Слово – основна одиниця мови. |
Ст.18 – правило, впр. 9 - 11 |
|
Ст. 18 – правило вивч., впр. 12 |
|
16. |
Культура мовлення. |
Ст. 21 -22 – правила, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 22 – правила вивч., впр. 4 |
МР – знати і вживати у власному мовленні слова ввічливості, формули мовленнєвого етикету. |
17. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 23, впр. 5 - 7 |
|
Ст. 24, впр. 8 |
|
18. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 24 – 25, впр. 9 - 12 |
|
Ст. 25, впр. 13 |
ОР – виявляти оцінне ставлення до предмета діяльності. |
19. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Говоріння: « Допомога дітей удома». |
|
|
|
МР – добирати лексику до тематичної групи « допомога», адекватно використовувати її у мовленні. |
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
|
Тема: Звуки і букви ( 37 год. ) |
|
|
|
|
20. |
Алфавіт. |
Ст. 26 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 26 – правило вивч., ст. 27, впр. |
ППП – зосередження уваги, осмислення і запам’ятовування, пригадування і відтворення, використання в аналогічних та нових ситуаціях. |
21. |
Розташування слів в алфавітному порядку. |
Ст. 27, впр. 5 – 7. |
|
Ст. 28, впр. 8, алфавіт вивч. |
ОР – виявляти силу волі, бажання правильно записувати слова в алфавітному порядку. |
22. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 28, впр. 9 - 11 |
|
Ст. 29, впр. 12 |
|
23. |
Голосні звуки. Позначення їх буквами. |
Ст. 29, правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 30 – правило повторити, впр. 5 |
МР – диференціювати на слух і на письмі голосні звуки і букви, якими вони позначаються. |
24. |
Узагальнення та систематизація знань про голосні звуки. |
Ст. 30 – 31, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 32, впр. 10. |
|
25. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: « Наша школа». |
|
|
|
МР – добирати лексику до тематичної групи « школа», адекватно вживати її у мовленні, структурувати невеличкі зв’язні висловлювання. |
26. |
Приголосні звуки. Розпізнавання приголосних звуків у мовленні. |
Ст. 32 – 33, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 33, впр. 5. |
|
27. |
Позначення приголосних звуків буквами. |
Ст. 33 – 34, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 34, впр. 10 |
|
28. |
Склад. |
Ст. 35 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 35 – правило вивч., впр. 5 |
|
29. |
Поділ слів на склади. Утворення нових слів. |
Ст. 36, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 37, впр. 10 |
ППП – осмислення, запам’ятовування, відтворення. |
№ п/ п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
||
30. |
Перенос слів. |
Ст. 37 – правила, впр. 11 - 14 |
|
Ст. 37 – правила вивч., впр. 15, ст. 38 |
|
||
31. |
Наголос. |
Ст. 38 – 39 – правила, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 39 – правила вивчити, впр. 5, ст.40 |
ППП – зосередження уваги на предметі діяльності, довільне сприймання навчального матеріалу. |
||
32. |
Визначення наголосу у двоскладових і трискладових словах. |
Ст. 40, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 41, впр. 10 |
|
||
33. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: « Київ – столиця України» |
|
|
|
МР – засвоїти лексику тематичної групи « Київ», адекватно використовувати її у мовленні, будувати невеличке зв’язне висловлювання на дану тему, з допомогою записувати його. |
||
34. |
Позначення м’якості приголосних буквою і. |
Ст. 41 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 42, впр. 5, ст. 41 – правило вивчити. |
|
||
35. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 42, впр. 6 - 8 |
|
Ст. 43. Впр. 9 |
|
||
36. |
Позначення м’якості приголосних буквою я. |
Ст. 43 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 44, впр. 5 |
ОР – виявляти бажання навчитися орфографічно правильно писати, виявляти інтерес до нового. |
||
37. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 45, впр.6 - 9 |
|
Ст. 46, впр. 10 |
|
||
38. |
Позначення м’якості приголосних буквою ю. |
Ст. 46 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 47, впр. 5, правило вивч. |
|
||
39. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 48, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 49, впр. 10 |
|
||
40. |
Позначення м’якості приголосних буквою є. |
Ст. 49 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 49 – правило вивч., впр. 4 |
|
||
41. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 50, впр. 5 - 7 |
|
Ст. 51, впр. 8 |
|
||
42. |
Знак м’якшення в кінці слова. |
Ст. 51 – правило, впр.1 - 4 |
|
Ст. 51 – правило вивч., впр. 5 |
|
||
43. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 53, впр. 6 - 9 |
|
Ст. 54, впр. 10 |
|
||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
44. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: « Моє рідне місто». |
|
|
|
МР – вживати у мовленні лексику, що стосується тематичної групи « місто», дотримуватися зразка розповіді. |
45. |
Знак м’якшення ( ь) в середині слова. |
Ст. 55 – правило, впр. 1 - 5 |
|
Ст. 55 – правило вивч., ст. 56, впр. 5 |
|
46. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 56, впр. 6 - 8 |
|
Ст. 57, впр. 9 |
|
47. |
Дзвінкі і глухі приголосні звуки. |
Ст. 58 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 58 – правило вивч., впр. 5 |
|
48. |
Розрізнення дзвінких і глухих приголосних звуків. |
Ст.59, 60 впр. 6 - 9 |
|
Ст. 60, впр. 10 |
ОР – прагнути навчитися правильно вимовляти та записувати слова з дзвінкими/глухими |
49. |
Узагальнення та систематизація знань. Самостійна робота. |
Ст. 61, впр. 11 - 14 |
|
Ст. 62, впр. 15. |
|
50. |
Сполучення приголосних дж, дз. |
Ст. 62 – правило, впр. 1 - 4 |
|
Ст. 64, впр. 5 |
ППП – концентрація уваги, осмислення і запам’ятовування. |
51. |
Правило переносу слів з дж, дз. |
Ст. 64 - правило, впр. 6 – 9. |
|
Ст. 64 – правило вивч., впр. 10, ст. 66 |
|
52. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: « Члени моєї родини». |
|
|
|
МР –вживати у мовленні лексику, що відноситься до тематичної групи « родина», правильно структурувати речення, дотримуючись лексико – граматичної сполучуваності слів. |
53. |
Сполучення букв йо, ьо. |
Ст. 66 – правило, впр. 1 - 2 |
|
Ст. 66 – правило вивч., впр. 3, ст. 67 |
|
54. |
Правила переносу слів з йо, ьо. |
Ст. 68 – правило, впр.4 - 6 |
|
Ст. 68 – правило вивч., впр. 7 |
|
55. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 68, впр. 8 - 9 |
|
Ст. 69, впр. 10 |
|
56. |
Контрольна робота. Тема: « Повторення». |
|
|
|
|
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
||||||||||||||||||||
|
Тема : « Слово» ( 32 год.) |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
57. |
Слова, які означають назви предметів. |
Ст. 75 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 75 – правило вивч., впр. 4 |
ППП – зосереджувати увагу на матеріалі, сприймання, осмислення,запам’ятовування, пригадування і відтворення. |
||||||||||||||||||||
58. |
Слова – назви предметів, які відповідають на питання що? |
Ст. 76, впр. 5 - 7 |
|
Ст. 77, впр. 8 |
|
||||||||||||||||||||
59. |
Слова – назви предметів, які відповідають на питання хто? |
Ст. 79 – правило, ст. 78. 79, впр. 9 - 11 |
|
Ст. 79 – правило вивч., впр. 12 |
|
||||||||||||||||||||
60. |
Групування слів-назв предметів за запитаннями хто?, що ? |
Ст. 80 – 81, впр. 13 - 15 |
|
Ст. 81, впр. 16 |
МР – виділення у мовленні іменників |
||||||||||||||||||||
61. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 81 – 82, впр. 17 - 19 |
|
Ст. 82, впр. 20 |
|
||||||||||||||||||||
62. |
Змінювання іменників за числами. |
Ст. 83 – правило, впр. 21 - 23 |
|
Ст. 83 – правило вивч., ст. 84, впр. 24 |
|
||||||||||||||||||||
63. |
Велика буква у словах – назвах предметів. |
Ст. 85 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 85 – правило вивч., впр. 4, ст. 86 |
|
||||||||||||||||||||
64. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 86, впр. 5 - 7 |
|
Ст. 87, впр. 8 |
ОР – виявляти бажання навчитися правильно записувати імена, прізвища, по батькові людей. |
||||||||||||||||||||
65. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема : « Символи України». |
|
|
|
МР – знати слова-символи України, адекватно вживати їх у мовленні. |
||||||||||||||||||||
66. |
Велика буква в кличках тварин. |
Ст. 87, 88 – правило, впр. 9 - 10 |
|
Ст. 88 – правило вивч., впр. 11 |
|
||||||||||||||||||||
67. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 89, впр. 12 - 13 |
|
Ст. 90, впр. 14 |
|
||||||||||||||||||||
68. |
Велика буква в назвах країн, міст, сіл, вулиць, морів, річок. |
Ст. 90, 91 – правило, впр. 15 - 16 |
|
Ст. 91 – правило вивч., ст. 92, впр. 17 |
|
||||||||||||||||||||
69. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 92, впр. 18, 19 |
|
Ст. 93, впр. 20 |
|
||||||||||||||||||||
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
Завдання в класі |
Дата |
Завдання додому |
Спрямованість корекційно – розвивальної роботи |
||||||||||||||||||||
70. |
Узагальнення і систематизація знань. |
Ст. 93, впр. 21 |
|
Ст. 93, впр. 23 |
|
||||||||||||||||||||
71. |
Повторення і закріплення вивченого. |
Ст. 94, впр. 24 |
|
Ст. 95, впр. 26 |
|
||||||||||||||||||||
72. |
Слова, які називають дії предметів. |
Ст. 95, 96 – правило, впр. 1 - 2 |
|
Ст. 96 – правило вивч., впр.3 |
|
||||||||||||||||||||
73. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 96, впр. 4 -5 |
|
Ст. 97, впр. 6 |
|
||||||||||||||||||||
74. |
Формування вмінь ставити питання до дієслів. |
Ст. 97, 98, впр. 7 - 8 |
|
Ст. 98, впр. 9 |
МР – вживання у мовленні дієслівну лексику, засвоєну на уроках української мови. |
||||||||||||||||||||
75. |
Пов’язування між собою слів- назв предметів і слів-дій. |
Ст. 98, впр. 10 - 11 |
|
Ст. 99, впр. 12 |
|
||||||||||||||||||||
76. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема: « Мій режим дня». |
|
|
|
МР – адекватно вживати лексику, що стосується тематичної групи « режим дня», структурувати речення з дотримуванням лексико – граматичної сполучуваності іменників та дієслів. |
||||||||||||||||||||
77. |
Пов’язування між собою іменників і дієслів. |
Ст. 99, впр. 13 - 14 |
|
Ст. 100, впр. 15 |
|
||||||||||||||||||||
78. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 100, впр. 16 - 17 |
|
Ст. 101, впр. 18 |
|
||||||||||||||||||||
79. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 101, впр. 19 - 21 |
|
Ст. 102, впр. 24 |
|
||||||||||||||||||||
80. |
Слова, які називають ознаки предметів. |
Ст. 103, впр. 1 - 2 |
|
Ст. 104, впр. 3 |
ППП – довільне сприймання навчального матеріалу, шляхом наочно – образного мислення осмислення його, довільне запам’ятовування. |
||||||||||||||||||||
81. |
Поєднання іменників з прикметниками. |
Ст. 104, впр.4 -5 |
|
Ст. 105, впр. 7 |
|
||||||||||||||||||||
82. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 106 – правило, впр. 9 - 11 |
|
Ст. 106 – правило вивч., впр. 12 |
|
||||||||||||||||||||
83. |
Близькі і протилежні за значенням прикметники. |
Ст. 108, впр. 16 – 17. |
|
Ст. 109, впр. 18 |
|
||||||||||||||||||||
84. |
Змінювання прикметників за числами. |
Ст. 109, впр. 19 - 20 |
|
Ст. 109, впр. 21 |
|
||||||||||||||||||||
85. |
Добір влучних іменників до прикметників і навпаки. |
Ст. 110, впр. 22 - 23 |
|
Ст. 111, впр. 24 |
ОР – виявляти бажання правильно записувати прикметникову лексику, виявляти старанність, охайність під час запису завдань. |
||||||||||||||||||||
86. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Тема : « Тварини – помічники людини». |
|
|
|
МР – добирати лексику до теми, використовувати її для структурування невеликого зв’язного висловлювання. |
||||||||||||||||||||
87. |
Слова – прийменники, слова – сполучники. |
Ст. 111, 112, впр.1 – 2, правило |
|
Ст. 112 – правило вивч., впр. 3 |
|
||||||||||||||||||||
88. |
Пов’язування слів, частин речення і речень за допомогою прийменників. |
Ст. 112 – 113, впр. 4 - 5 |
|
Ст. 113, впр. 6 |
МР – вживати у мовленні прийменники, сполучники для зв’язку слів |
||||||||||||||||||||
89. |
Узагальнення та систематизація знань. |
Ст. 114 – 115, впр. 10 - 11 |
|
Ст. 116, впр. 12 |
|
||||||||||||||||||||
|
Тема: «Речення» ( 9 год.) |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
90. |
Поняття про речення. |
Ст. 123 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 123 – правило вивч., впр. 4, ст. 124 |
|
||||||||||||||||||||
91. |
Велика буква в першому слові, розділові знаки. |
Ст. 124 – правило, впр.5 - 7 |
|
Ст. 124 – правило вивч., впр. 8, ст. 126 |
|
||||||||||||||||||||
92. |
Розповідні речення, інтонування розповідних речень. |
Ст. 128, 129 – правила, впр. 1 - 5 |
|
Ст. 128, 129 – правило вивч., впр.6 |
|
||||||||||||||||||||
93. |
Продовження попередньої теми. Поширення речень за допомогою питань. |
Ст. 130 – 132, впр. 7 - 11 |
|
Ст. 132, впр. 14 |
|
||||||||||||||||||||
94. |
Питальні речення. |
Ст. 134 – правило, впр. 1 - 2 |
|
Ст. 134 – правило вивч., впр.3 |
|
||||||||||||||||||||
95. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 136 -137, впр. 4 - 7 |
|
Ст. 137, впр. 9 |
|
||||||||||||||||||||
96. |
Зв’язок слів у реченні. |
Ст. 140 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 140 – правило вивч., впр.4 |
|
||||||||||||||||||||
97. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 141, 142 впр.5 - 7 |
|
Ст. 142 впр.8 |
|
||||||||||||||||||||
98. |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Аудіювання по темі « Речення». |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
Тема: « Текст»(6 год.) |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
99. |
Поняття про текст. |
Ст. 148 – правило, впр. 1 - 3 |
|
Ст. 148 – правило вивч., впр. 4 |
|
||||||||||||||||||||
100. |
Складання розповіді за малюнком. |
Ст. 150 – 152, впр. 5 - 8 |
|
Ст. 152, впр. 9 |
|
||||||||||||||||||||
101. |
Удосконалення складених текстів. |
Ст. 156 – правило, впр.13 - 16 |
|
Ст. 156 – правило вивч. Впр.21 |
|
||||||||||||||||||||
102. |
Будова тексту. |
Ст. 159, правило, впр.1 - 2 |
|
Ст. 159 – правило вивч., впр.3 |
|
||||||||||||||||||||
103. |
Продовження попередньої теми. |
Ст. 162, впр. 7 - 9 |
|
Ст. 163, впр. 10 |
|
||||||||||||||||||||
104. |
Контрольне списування з друкованого тексту. |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
105. |
Аналіз контрольного списування. Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||