Тема уроку. Площа ортогональної проекції многокутника.
Мета уроку: вивчення теореми про площу ортогональної проекції многокутника, формування вмінь учнів застосовувати вивчену теорему до розв'язування задач.
Обладнання: стереометричний набір, модель куба.
1. Два учні відтворюють розв'язування задач № 42, 45 на дошці.
2. Фронтальне опитування.
1) Дайте означення кута між двома площинами, які перетинаються.
2) Чому дорівнює кут між:
а) паралельними площинами;
б) перпендикулярними площинами?
3) У яких межах може змінюватися кут між двома площинами?
4) Чи правильно, що площина, яка перетинає паралельні площини, перетинає їх під однаковими кутами?
5) Чи правильно, що площина, яка перетинає перпендикулярні площини, перетинає їх під однаковими кутами?
3. Перевірка правильності розв'язання задач № 42, 45, яке відтворили учні на дошці.
Учням пропонується самостійно прочитати в підручнику доведення теореми 4.1 із п. 34, а потім викликаються до дошки учні, які відтворюють доведення теореми.
§ 4, п. 34; контрольне запитання № 17; задачі № 48 (2), 49 (1) (с. 58).
IV. Підведення підсумку уроку
Запитання до класу
1) Сформулюйте теорему про площу ортогональної проекції многокутника.
2) Чи може площа ортогональної проекції многокутника бути більшою площі многокутника?
3) Через гіпотенузу АВ прямокутного трикутника АВС проведено площину α під кутом 45° до площини трикутника і перпендикуляр CO до площини α. АС = 3 см, ВС = 4 см. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні:
а) кут між площинами АВС і α дорівнює куту СМО, де точка М — основа висоти СМ трикутника АВС;
б) СО = 2,4 см;
в) трикутник АОС є ортогональною проекцією трикутника АВС на площину α;
г) площа трикутника АОВ дорівнює 3 см2.
(Відповідь, а) Правильне; б) неправильне; в) неправильне; г) правильне.)