Тема: По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят»
Мета: Удосконалювати навички свідомого, виразного читання, навчити учнів визначати дійових осіб; давати їм характеристику; засуджувати хитрість, ледарство, боротися з ними у повсякденному житті, розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.
Обладнання: скоромовка, ілюстрації до казки, прислів’я написані на плакаті, малюнки півня, мишенят.
Перебіг уроку
Ι. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
У подорож підемо.
В країну казок потрапимо.
Слухай, думай, спостерігай,
Казку нашу відгадай.
Оченята дружно закривайте.
Казку в душу пропускайте.
ΙΙ. Мовна розминка
Вправа «Понюхай квітку»
(вдих- носом, видих – ротом, промовляючи «добре»
У печі, у печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі
Хочеш їсти калачі-
Не лежи на печі!
(Діти спочатку читають скоромовку в мене на буксирі повільно, а потім швидко і дуже швидко)
Ніжка-ніжка-ніжка-кішка-ніжка
Мишка-миска-мишка-мишка-мишка
Рак-рак-мак-рак-рак
Підсумок Отже, наш мовленнєвий апарат готовий до роботи. Із розминкою ви справилися швидко. Деякі труднощі у вас виникали під час роботи із скоромовкою. Такі вправи допомагають формувати навички читання, які необхідні кожній людині.
ΙΙΙ. Перевірка домашнього завдання
Гра «Розумний м’ячик»
Підсумок Яка головна думка казки? (Не все вирішується силою,а розумом, мудрістю), винахідливість.
(Не все вирішується силою. Вирішити проблеми треба розумом,винахідливістю)
В житті є безліч ситуацій, коли ми складаємо життєві іспити. А тому треба бути мудрими, розсудливими, щоб такі іспити скласти тільки на відмінно.
ΙV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз.
І знову вона завітає до нас
В казках є завжди перешкоди, та знаю
Для творчих дітей їх ніколи немає.
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається –
З сонечком вітається. (Півень)
Хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком,
Бігає сіренька …(Мишка)
Ілюстрації на дошку
Це і є тема нашого уроку. Сьогодні на уроці ми будемо навчатись виразно читати казку, передавати інтонацією настрій героїв.
Вчитися виділяти головну думку казки.
Висловлювати своє ставлення до героїв казки, давати оцінку діям персонажів.
V. Опрацювання нового матеріалу
1. Бесіда
- Прочитайте назву казки.
- Яким одним словом можна об’єднати ці слова? (Тварини)
- Які з цих тварин є свійськими ? Чому?
- Перш ніж почати читати казку, з’ясуємо значення деяких слів, які зараз рідко зустрічаються у нашій мові.
Ціп – знаряддя для обмолочування зерна, що складається із двох палиць,з’єднаних між собою ременем або ланцюжком.
Млин – споруда для розмелювання зерна для борошна.
Фізкультхвилинка
У країні казочок
Жив веселий колобок
Разом з ним усі звірятка
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз – присіли, піднялись,
Головою похитали,
Й працювати знов почали
Гра «Колосок»
Кому на парту впаде колосок , той учень і читає.
VΙ. Підсумок уроку
Зробимо останній крок підсумуємо урок.
Півник Мишенята
голосистий смішні
працелюбний грайливі
хазяйновитий ледачі
справедливий веселі
«Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що….»
Домашнє завдання
С. 40-42- підготуватися до читання в особах.
Підібрати прислів’я про тварин.
Ось уроку вже кінець!
Щиро дякую вам, друзі!
Хто працював – молодець.
За роботу по заслузі.
Надіюся, що ви переконалися, що праця – основа життя і людей,і навіть тварин. Тому бажаю вам бути такими ж працьовитими , як півник тоді у житті ви зможете досягти багато.
1