Побудова перпендикулярних прямих і площин.

Про матеріал
Тема уроку. Побудова перпендикулярних прямих і площин. Мета уроку: формування вмінь учнів будувати перпендикулярні прямі і площини.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Побудова перпендикулярних прямих і площин.

Мета уроку: формування вмінь учнів будувати перпендикулярні прямі і площини.

Обладнання: стереометричний набір.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірити правильність виконання задачі № 8 за записами (з про­пусками), зробленими на дошці до початку уроку.

Розв'язання задачі № 8

Нехай у трикутнику АВС (<C = 90°) АС = ... , ВС = ... , AD(...), AD = с (рис. 148). Із ΔАСD: CD = = .  Із ΔАВСA:  AB= =      = . Із ΔABD: BД = = = .

Відповідь. BD = ; CD = .


2. Математичний диктант.


Дано: МААВ , МАAC ; <BAC = 90°; AF — медіана трикутника АВС; варіант 1 (рис. 149) — АВ = 5 см, АС = 12 см;

варіант 2 (рис. 150) — АВ = 8 см, АС = 6 см.

1) Яке взаємне розміщення прямої МА і площини АВС? (2 бали)

2) Яке взаємне розміщення прямої МА і прямої AF? (2 бали)

3) Чи правильно, що AFВС ? (2 бали)

4) Знайдіть довжину гіпотенузи ВС. (2 бали)

5) Знайдіть довжину медіани AF. (2 бали)

6) Знайдіть довжину відрізка МА, якщо MF = 7 см. (2 бали)

Відповідь.

Варіант 1. 1) МА(АВС); 2) МАAF; 3) ні; 4) 13 см; 5) 6,5 см; 6) см.

Варіант 2. 1) MA(ABC); 2) МАAF; 3) ні; 4) 10см; 5) 5 см; 6) 2см.

II. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

Побудова перпендикулярних прямих і площин

Розв'язування задач
  1. Дано пряму а і точку А поза нею. Проведіть через точку А площи­ну, перпендикулярну до прямої а.
  2. Дано пряму а і точку А на ній. Проведіть площину, яка проходить через точку А і перпендикулярна до прямої а.
  3. Скільки площин, перпендикулярних до даної прямої, можна прове­сти через дану точку? Доведіть це.
  4. Дано площину а і точку А поза нею. Проведіть через точку А пря­му, яка була б перпендикулярна до площини а.
  5. Дано площину а і точку А на ній. Проведіть через точку А пряму, яка була б перпендикулярна до площини а.
  6. Скільки прямих, перпендикулярних до даної площини, можна про­вести через дану точку простору? Доведіть свою думку.

III. Домашнє завдання

§ 3, п. 16; контрольні запитання № 3, 4; задача № 10 (с. 35).

IV. Підведення підсумку уроку

Запитання до класу

  1. Чи завжди через дану точку можна провести пряму, перпендику­лярну до даної площини?
  2. Чи завжди через дану точку можна провести площину, перпенди­кулярну до даної прямої?
  3. Скільки прямих, перпендикулярних до даної площини, можна про­вести через дану точку?
  4. Скільки площин, перпендикулярних до даної прямої, можна прове­сти через дану точку?

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку