Тема уроку. Побудова перпендикулярних прямих і площин.
Мета уроку: формування вмінь учнів будувати перпендикулярні прямі і площини.
Обладнання: стереометричний набір.
1. Перевірити правильність виконання задачі № 8 за записами (з пропусками), зробленими на дошці до початку уроку.
Нехай у трикутнику АВС (<C = 90°) АС = ... , ВС = ... , AD(...), AD = с (рис. 148). Із ΔАСD: CD =
=
. Із ΔАВСA: AB=
= =
. Із ΔABD: BД =
=
=
.
Відповідь. BD =
; CD =
.
2. Математичний диктант.
Дано: МААВ , МА
AC ; <BAC = 90°; AF — медіана трикутника АВС; варіант 1 (рис. 149) — АВ = 5 см, АС = 12 см;
варіант 2 (рис. 150) — АВ = 8 см, АС = 6 см.
1) Яке взаємне розміщення прямої МА і площини АВС? (2 бали)
2) Яке взаємне розміщення прямої МА і прямої AF? (2 бали)
3) Чи правильно, що AFВС ? (2 бали)
4) Знайдіть довжину гіпотенузи ВС. (2 бали)
5) Знайдіть довжину медіани AF. (2 бали)
6) Знайдіть довжину відрізка МА, якщо MF = 7 см. (2 бали)
Відповідь.
Варіант 1. 1) МА(АВС); 2) МА
AF; 3) ні; 4) 13 см; 5) 6,5 см; 6)
см.
Варіант 2. 1) MA(ABC); 2) МА
AF; 3) ні; 4) 10см; 5) 5 см; 6) 2
см.
III. Домашнє завдання
§ 3, п. 16; контрольні запитання № 3, 4; задача № 10 (с. 35).
Запитання до класу