за допомогою спостережень показати дітям різницю між дзвінкими та глухими звуками; виявити змісторозрізнювальну функцію дзвінкості-глухості; закріпити вміння складати повідомлення за малюнком і даною схемою.
Тема: Приголосні дзвінки і глухі.Змісторозрізнювальна функція дзвінкості- глухості
Мета: за допомогою спостережень показати дітям різницю між дзвінкими та глухими звуками; виявити змісторозрізнювальну функцію дзвінкості-глухості; закріпити вміння складати повідомлення за малюнком і даною схемою.
Хід уроку
1.Мотивація діяльності
(Будуємо звукові моделі слів. Складаюмо повідомлення за малюнком. Складаємо повідомлення за схемою)
2.Контрольно-оцінювальні дії щодо наявного знання (На дошці малюнки та схеми) Завдання 1. (Зображена коза).
Завдання 2.(Зображена дівчина з довгою косою)
К о з а – к о с а
[к][о][з][а] = = = = = [к][о][с][а]
дзвінкий звук,
глухий звук.
3.Контрольно-оцінювальні дії щодо нового знання
(Можна використати текст казки «Про приголосні звуки» з підручника «Сонечко».)
4.Фізкультхвилинка
5.Продовження роботи з формування контрольно-оцінювальних дій
6. Підсумок уроку
|
Відповіді:
Діти аналізують кожне запропоноване повідомлення, співвідносячи їх зі схемою.Відбирають правильні варіанти. Відповіді:
Діти аналізують кожне запропоноване повідомлення, співвідносячи їх зі схемою.Відбирають правильні варіанти.При обговоренні питання, чим відрізняються слрва «коза» - «коса», спочатку важливо звернути увагу на різнеїхнє значення. Між двома малюнками, розташованими на дошці, поставити знак нерівності: «коза» = «коса».
Учні за допомогою фішок складають звукрві моделі слів, промовляючи кожен звук у повному слові. У відповіді звертають увагу на те, що в обох словах по два склади, другий склад наголошений.
Діти інтонують кожний звук у словах попарно: [ к ] - [ к ], [ о ] - [ о ], [ з ] - [ с ], [ а ] - [ а ] І відмічають знаками = і =
Діти спостерігають за роботою органів мовлення й спочатку віділяють лише язик і зуби.Учитель звертає їхню увагу на наявність голосових зв’язок. Учні вимовляють звуки по черзі, поставивши руку на горло.Цим «методом» розрізнення дзвінких і глухих приголосних звуків будуть користуватись доти, поки не запам’ятають, які приголосні дзвінкі, а які глухі.
Діти обговорюють пропозиції щодо позначення. Учитель звертає увагу на позначення, запропоноване в підручнику «Сонечко» (стор.85)
Найкраще цей етап уроку провести в ігровій формі, використавши аналітико-синтетичні вправи. Шестилітки швидко втомлюються, тому ігрові ситуації дуже важливі. Учитель вимовляє слова, а учні самостійно перевіряють, чи «дзвенять» їхні голосові зв’язки, потім у парах обговорюють свою точку зору й вибирають фішку, кладуть її перед собою на парті. Пара, яка працює біля дошки, вибирає фішку і показує її дітям.Усі інші покузують : «згідні» - «не згідні».
Одна пара називає своє слово, а інші – показують: «згідні» - «не згідні».
Мотивація до наступного уроку. |