Події революції 1905–1907 рр в Україні

Про матеріал

розкриття подій революції, Жовтневий політичний страйк, основні положення Маніфесту 17 жовтня 1905p., ознайомлення з напрямами та метою діяльності загальноросійських партій в Україні та українських національних партій, а також позапартійних об'єднань громадян (рад і профспілок), ознайомлення з подальшим розгортанням революційних подій (селянським рухом, революційними виступами в армії і на флоті, збройними повстаннями робітників)

Перегляд файлу

Тема: ПОДІЇ РЕВОЛЮЦІЇ 1905–1907 РР. В УКРАЇНІ

Мета: формувати в учнів знання про події російської революції1905–1907 рр. в Україні, а також охарактеризувати процес активізації громадсько-політичного життя в Україні в даний період; розвивати в учнів уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки під час аналізу історичних подій, самостійно опрацьовувати історичні документи та інші текстові джерела, аналізувати матеріал, вміти виділяти головне і другорядне, робити висновки; на прикладах боротьби українського народу в ході революції 1905–1907 рр. виховувати в учнів патріотичні почуття.

Основні поняття: «революція», «Кривава неділя», «Маніфест 17 жовтня», «Державна Дума».

Обладнання: карта, документи, схеми, таблиці, ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Очікувані результати

• показувати на карті регіони піднесення національно-визвольного руху, райони виступів робітників, селян і військових у 1905–1907 рр.;

• визначати хронологічну послідовність подій революції 1905–1907 рр. в Україні;

• на основі аналізу різних джерел інформації характеризувати основні події російської революції на українських землях;

• аналізувати діяльність української громади в Державній Думі.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

1) Назвіть роки, коли відбулася перша російська революція?

2) Де відбувалася?

3) Які причини революції 1905—1907 pp.?

4) Якими подіями позначалися революція в Україні?

7) Який характер мала революція?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. Початок XX ст. для багатьох народів світу позначився революційними потрясіннями і загостренням міждержавних суперечностей, що в результаті призвели до глобальної кризи — світової війни.

Реформи 60–70-х років вивели Росію на шлях модернізації, змінили її соціальне обличчя. Однак процес модернізації відбувався украй суперечливо. Царизм відкидав навіть обережні заходи з пом’якшення соціальної напруженості в суспільстві, натомість уряд робив ставку на посилення боротьби з революційним рухом.

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу

 

Причини революції

Робота з документом

 

Із праці О. Д. Бойка «Історія України»

«Зволікання з остаточним вирішенням аграрного питання, посилення експлуатації робітничого класу, об’єктивна зацікавленість буржуазії в її залученні до розв’язання важливих державних проблем, національний гніт, відсутність демократичних свобод тощо створювали ґрунт для стихійного вибуху невдоволення народних мас. Проте можливість виступу стала реальною лише завдяки появі та зміцненню наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. широкого спектра політичних партій, розширенню сфери їхніх дій, посиленню впливу на маси; втраті авторитету та частковому послабленню царизму у зв’язку з поразкою в російсько-японській війні 1904–1905 років».

 

Слухаючи розповідь учителя, учні складають узагальнюючу таблицю.

Причини революції 1905–1907 рр.

Економічні

• Суперечливі процеси модернізації;

• нерозв’язаність аграрного питання;

• збереження поміщицьких землеволодінь;

• малоземелля і безземелля селян

 

Політичні

• Самодержавна форма правління;

• відсутність демократичних прав і свобод;

• знищення будь-яких проявів волелюбності;

• втрата царатом авторитету у зв’язку з поразкою в російсько-японській війні;

• поява політичних партій, розширення сфери їхніх дій, посилення впливу на народні маси

 

Соціальні

• Існування станових привілеїв;

• жорстка експлуатація робітничого класу;

• тяжке становище народних мас;

• масове безробіття;

• тяжкий національний гніт

 

Робота в групах

За допомогою підручника учні мають опрацювати матеріал.

 

1-а група — загальноросійські політичні партії в Україні. Українські національні партії;

2-а група — позапартійні об'єднання громадян;

3-я група — селянський рух;

4-а група — революційні виступи в армії і на флоті.

Обмін інформацією. Конспектування.

 

Події революції в Україні

Розповідь учителя, який акцентує увагу учнів на основних питаннях теми, доповнюється повідомленнями учнів:

«Кривава неділя» та повстання на броненосці «Потьомкін».

 Також передбачається робота учнів з історичними джерелами, протягом уроку учні складають хронологічну таблицю.

 

V. Закріплення знань учнів

1. Знайдіть помилку.

Царський маніфест, який дарував населенню політичні свободи, підписаної 17 жовтня 1907 р.

Кульмінацією революції був виступ солдатів київського гарнізону. Очолив повстання на крейсері «Очаків» Б. Жаданівський.

2. Гра «Сходинки».

5

Шмідт

5

Одеса

6

Микола II

6

Харків

9

Мазуренко

8

Горлівка

12

Жаданівський

12

Катеринослав

 

 

VІ. Домашнє завдання

 

Опрацювати відповідний матеріал підручника.

docx
Додано
5 травня 2018
Переглядів
3401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку