Поділ числа у даному відношенні

Про матеріал
Мета: сформувати поняття про задачі на поділ числа у даному відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння розв'язувати такі задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати наполегливість, старанність. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Поділ числа у даному відношенні.

Мета: сформувати поняття про задачі на поділ числа у даному відношенні або пропорційний поділ; сформувати вміння розв'язувати такі задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати наполегливість, старанність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, плакати «Правило поділу числа на частини, пропорційні даним числам» та «Алгоритм розв’язування задач на знаходження двох чисел за їх сумою і відношенням» .

Епіграф: «Пропорція є основою, на якій будується вся математика, а також метою до якої прагнуть всі її твердження.»

                                                                                              Г. Віталі 1668 р.

Хід уроку

І. Організаційний момент

(Заходжу до класу). Добрий день діти! Сідайте. (Перевіряю стан дошки, наявність вологої ганчірки, крейди, відмічаю відсутніх).

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Хто не виконав домашнє завдання? Які  виникли питання ?

Дуже добре, тоді якщо питань нема, тоді здаємо зошити для перевірки.

Розв’язання домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Перш ніж почати більш знайомство з новою темою давайте відповідь  на запитання.

     Бліц-опитування:

  1.     Що таке пропорція?
  2.     Як називають члени пропорції?
  3.     Прочитайте пропорцію та назвіть її крайні і середні члени :
  1.               24 : 4 = 60 : 10;                       2) 5 : 7 = 20 : 28;

 3) 1 : 6 = 3 : 18;                            4) 0,5 : 2 = 3 : 12

4. Сформулюйте основну властивість пропорції.

5. Перевірте чи дана рівність є пропорцією:

  1.              25 : 20 =  5 : 4;
  2.              0,3 : 0,4 = 6 : 9;
  3.              2 : 15 = 3 : 22,5

6. Спростіть вираз:

а) 2х + 5х;   б) х + 5х + 7х; в) 6x -3х.

7. Розв’яжіть рівняння:

а) 3x + 2х = 15; б) х + 4x + 5х = 27;    в) 7х-5x = 14.

ІV. Формування теми,  мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Петро, Тарас і Богдан ловили рибу. Петро виловив 15 рибин, Тарас — 9 рибин, а Богдан — 11 рибин. Розміри всіх рибин були приблизно однакові. Вони захотіли з’ясувати, скільки кілограмів риби виловив кожний хлопчик, але у них були ваги, які показу­вали масу, починаючи з 5 кг. Вони зважили всю рибу. Маса всієї риби дорівнювала 7 кг. Як дізнатися, скільки кілограмів риби ви­ловив кожний хлопчик?

Зрозуміло, що оскільки розміри всіх рибин були приблизно однакові, то маса вилову кожного хлопчика пропорційна кількості рибин. Масу всієї риби потрібно поділити у відношенні 15:9:11. Такі задачі називають задачами на поділ числа у даному відно­шенні або на пропорційний поділ. Сьогодні на уроці ми навчимося розв’язувати такі задачі.

  1.    Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Фронтальна бесіда

Розв’яжемо задачу, запропоновану на етапі формулювання теми, мети й завдань уроку, у два способи.

Іспосіб

  1. Скільки рибин виловили всі хлопчики разом?
  1. + 9 + 11 = 35 (рибин).
  1. Яку масу має одна рибина?

7:35 = 0,2 (кг).

  1. Яку масу має вилов кожного з хлопчиків?

Вилов Петра: 15·0,2 = 3 (кг); вилов Тараса: 9·0,2 = 1,8 (кг); Вилов Богдана: 11·0,2 = 2,2 (кг).

ІІ спосіб

Нехай маса однієї рибини дорівнює х кг. Тоді маса вилову Петра дорівнює 15х, Тараса — 9х, Богдана — 11х. За умовою задачі:

15х + 9х + 11х = 7,

35х = 7,

х = 0,2.

Отже, маса вилову Петра дорівнює 15·0,2=3(кг); Тараса — 9·0,2=1,8 (кг); Богдана — 11·0,2=2,2 (кг).

Відповідь. 3 кг, 1,8 кг, 2,2 кг.

Отже, розглянемо з вами два плакати які допоможуть закріпити наші знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Осмислення нового матеріалу

А зараз перейдемо до розв’язування вправ. Записуємо №


 6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-682.jpg6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-684.jpg6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-686.jpg6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-688.jpg 6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-690.jpg

6-matematika-ag-merzlyak-vb-polonskij-ms-yakir-2014--3-vidnoshennya-i-proportsiyi-23-podil-chisla-u-zadanomu-vidnoshenni-692.jpg


     VІI. Підбиття підсумків. Оцінювання учнів

Отже, ми з вами розглянули нову тему, а зараз дайте відповідь на наступні запитання.

Що ви дізналися нового?

Що вам було незрозуміло?

Що вам сподобалось?

    VІІI. Домашнє завдання

Опрацювати §3 п 23. Розв’язати № 681, 683, 685.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
790
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку