"Подорож до Країни Геометрії"

Про матеріал
Тема: Кути, види кутів. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета: Розширити уяву учнів про геометричні фігури; формувати та розвивати у дітей конструкторські та графічні вміння; вчити розпізнавати види кутів, вимірювати величину кутів за допомогою транспортира; виробляти навички акуратності; виховувати любов до геометрії, дружні відносини, взаємодопомогу під час роботи в парах і в групах; Обладнання: посібник «Геометрія для учнів початкової школи» В.А.Мірошниченко, - Х.: «Ранок» 2012рік;
Перегляд файлу

 

Подорож до країни Геометрії

Кути. Види кутів. Вимірювання кутів за допомогою транспортира.

               Гурток «Юні математики»

 

 

Деделюк Г.П.,

                                           вчитель початкових класів

                                           Старокутського ліцею

                                     Кутської селищної ради

                             Косівського району

     Івано-Франківської області

Тема:  Кути, види кутів. Вимірювання кутів за допомогою транспортира

Мета: Розширити уяву учнів про геометричні фігури;

формувати та розвивати у дітей конструкторські та графічні вміння;

вчити розпізнавати види кутів, вимірювати величину кутів за допомогою транспортира;

виробляти навички акуратності;

виховувати любов до геометрії, дружні відносини, взаємодопомогу під час роботи в парах і в групах;

Обладнання:  посібник «Геометрія для учнів початкової школи» В.А.Мірошниченко, - Х.: «Ранок» 2012рік;

Таблиці «Геометричні фігури»;

лінійки, олівці, транспортири, малюнки, картки для роботи  в парах та в групах, лічильні палички, матеріал для гри «Танграм».

                                Хід заняття

  1.   Організація класу
  •        Любі діти!

Рівно станьте!

Товариша привітайте!

Поверніться, усміхніться

І на мене подивіться.

Продзвенів уже дзвінок –

починаємо заняття!

  1.   Мотивація навчальної діяльності та оголошення теми
  •        Чи любите ви подорожувати?
  •        Сьогодні ми відвідаємо країну Геометрію.
  •        Хто  в ній живе, знаєте? (Геометричні фігури)
  •        Люб’язно погодилась провести нас до країни Геометрії наша знайома Точка та її товариш Олівець

https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=5a62fb6843b5f5eb396dec2103277a8b&n=33&h=215&w=198

 

 

 

  •        Побуваємо в місті Точок і Ліній, де пригадаємо вивчене про них;

та в місті Кутів, де навчимося їх вимірювати.

  1.   Актуалізація опорних знань

У місті Точок і Ліній

  •        На шляху до країни Геометрії є багато точок. Ось вони.

                                              

                                      

 

  •        Наша знайома просить дати ім’я кожній з них.

Завдання №1(діти називають точки буквами    латинського алфавіту)

  •        Молодці! З цим завданням справились.

Завдання №2

  •        Ось  ще дві точки. Олівець провів через них лінію ось так.

           .        .

  •        Чи можна через ці дві точки провести ще лінії?

Поставте дві точки у себе в зошитах і проведіть лінію через них.

Висновок. Через дві точки можна провести лише одну лінію.

  •        Пряма Лінія – це перший родич точки. Воно не має ні початку ні кінця. Її можна продовжувати в різні сторони.
  •        Точки можуть лежати на лінії і поза нею.

Завдання 3

            

                     

  

  •        Назвіть , будь ласка, точки, які лежать на прямій лінії, поза нею.

Завдання №4

  •        В цьому місті живуть різні прямі лінії. Чи впізнаєте їх?

 

 

           

 

            Вертикальні                    Похилі                      Горизонтальні

(Діти називають : вертикальнІ, похилі, горизонтальні)

  • А ось, на дорозі, одна точка. Їй дуже сумно. Розвеселимо її.
  • Як ви думаєте скільки ліній можна провести через неї?
  • Ось,  як зробив це олівець

 

   .     

Завдання №5

  • Поставте в зошиті точку О і проведіть через неї кілька ліній.

Висновок. Через одну точку можна провести безліч ліній.

  • А ось ще один родич нашої точки на імення Промінь

 

          .                 .        .

  • Чим він особливий?

 

 

Завдання №6

  • Накресліть кілька променів у своїх зошитах кольоровими олівцями

Висновок. Промінь – частина прямої, що виходить з даної точки і прямує до нескінченності в даному напрямку, тобто не має кінця.

  • Повертаємо  на нову вулицю і зустрічаємо ще одного родича точки.

 

О.                           

- Як він називається? (Відрізок ОД)

Висновок. Відрізок – части на прямої, що обмежена двома точками(Початком і кінцем)

                      

Завдання №7

  • Скільки відрізків на цій прямі? Назвіть їх.
  • Які завдання можна виконати над відрізком?(Виміряти відрізок)
  • Які одиниці вимірювання використовуємо для вимірювання відрізків? (міліметр, сантиметр, дециметр)

Завдання №8 Накреслити два відрізки і назвати їх.

Один – 7 см, він на 2 см довший ніж другий. (Розв’язуємо задачу коментовано.)

  • Зараз ми пройдемось ось такою вулицею. На що вона схожа?

 

 

 

 

 

 

  • Це ламані лінії: незамкнена і замкнена
  • З чого складається ламана лінія?(з ланок)

Висновок. Ламана лінія буває замкнена і незамкнена. Вона складається з ланок.

Робота в групах.

Завдання №9 Знайти довжину ламаної лінії(картка №1)

  • В місті Точок і Ліній відвідали багато родичів нашої точки. Наша знайома дуже втомилася, і Олівець запропонував їй покататися з гірки. Ось такої

                                         

         .

 

  •  Ми також відпочинемо
  1.       Хвилинка відпочинку

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов відпочивать.

То ж піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Зробимо легкі підскоки.

Зараз всі поприсідаєм,

Швидко втому проганяєм

І знов далі вирушаєм.

  1. Вивчення нового матеріалу

*У місті Кутів

- Спустившись з гірки, попадаємо до нового міста – міста Кутів.

-  Гірка ця – не проста.

- Як ви думаєте , з чого вона утворена?( З двох променів).

Це – кут.

Висновок. Кут – це фігура, утворена двома променями або відрізками зі спільним початком. Кути бувають різні.

 

 

 

 

 

Прямі            Гострі               Тупі

Робота в парах.

Завдання 1

За допомогою лічильних палочок змоделювати різні види кутів.

  • Кожен кут має дві сторони і вершину.
  • Прямий кут перевіряємо косинцем.

Завдання 2

Перевірити за допомогою косинця, які кути прямі(картка №2)

 

  •        Кути можна вимірювати. Одиниця вимірювання «градус». А прилад  для вимірювання кутів – транспортир. Ось він.

http://shopingbasket.ru/img/2015/070519/0411282

 

 

 

 

 

 

 

  •   Де нам зустрічалися градуси? Що ними вимірюють ще?(Температуру повітря, тіла, грунту)
  • Ось, як я вимірюю кут.(Пояснюю)
  • Досить прикласти центр транспортира до точки - вершини кута. Центр транспортира - це маленька точка під дугою на прямій лінії. У ньому часто роблять невеликий отвір, щоб було зручно накладати його на вершину кута. Отже, докладаємо центр до вершини, поєднуємо пряму лінію транспортира з однією з сторін кута - вони повинні точно збігатися. Потім дивимося, де перетинає транспортир друга сторона кута. Якщо вона раптом не дотягується до транспортира - її можна трохи подовжити пунктиром. У підсумку вона повинна перетнути шкалу на дузі - цифра, яку вона перетинає і є градусна міра кута. 

Завдання 3

  • А тепер попробуйте виміряти кути ви(картка №3),запишіть, скільки градусів має кожен кут(90,60,30)
  • Молодці! Ви добре попрацювали. Жителі країни Геометрії вами задоволені. А зараз, як нагороду за хорошу працю, Точка приготувала для вас цікаву гру.

6.Робота в групах

Гра «Танграм»

http://gansandgracie.weebly.com/uploads/2/3/8/2/23825143/8830400_orig.pngЦю гру придумав китайський математик Танг. Для неїпотрібен квадрат 10*10 см, який розрізано за зразком на 7 частин. З отриманих фігур можна скласти безліч фігурок. Ми постараємось  скласти журавлика.

https://www.manpower.cz/images/tangram-swan_sol.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Релаксація

 

  Вправа «Незакінчені речення»

  • На занятті мені сподобалося…
  • Мені не сподобалось…
  • Легко було…
  • Важко було…
  • Я навчився…
  • На наступних заняттях хотів би…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Позакласні заходи
НУШ
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку