Подорож до країни Морфології

Про матеріал
Розробка цього уроку допоможе узагальнити вивчений матеріал з теми "Морфологія". Завдання у ігровій формі зацікавлять учнів до вивчення рідної мови
Перегляд файлу

Українська мова (6 клас)                                       

Тема: Подорож до країни Морфології

Мета (формувати ключові компетентності): предметні: повторити вивчене з морфології; навчитися систематизувати вивчене за допомогою системи тренувальних вправ; ключові: уміти вчитися, уміння зв’язно висловлювати думки, правописна грамотність; загальнокультурні: виявляти інтерес до вивчення рідної мови

Обладнання: зошит, картки самооцінювання (додаток), ноутбук, проектор, презентація

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  • Перевірка присутніх
  • Готовність учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Слово вчителя.

Сьогодні ми узагальнимо ваші знання з морфології за допомогою уроку-подорожі. Подивіться на дошку і прочитайте маршрут. У вас на партах є картки самооцінювання, у яких протягом уроку ви будете ставити собі бали за виконану роботу – максимум 2.

За урок можна набрати 10 балів

ІV. Узагальнення знань

  1. Зупинка «Давайте знайомитись»

Заповнити анкету відомостями про себе та свої захоплення.

1. Прізвище, ім'я, по батькові.

  1. Псевдонім, прізвисько (якщо немає — придумати).
  2. Місце народження (країна, область, район, місто, містечко, село).
  3. Улюблені свята.
  4. Клички улюблених тварин (птахів, рибок, собак, котів тощо).
  1. Назви улюблених книг, журналів, газет, телепередач, кінофільмів, мультфільмів тощо.
  2.  Нагороди, відзнаки, подяки, медалі, ордени (якщо немає — укажіть на ті, які хотіли б мати).

Назвати іменники, використані у відповідях. Пояснити їх правопис.

 

 

 

2. Зупинка «Схематична»

Повторення відомостей про частини мови за таблицею

Знайдіть у «хмарі слів» назви самостійних і службових частин мови. Яких не вистачає? Що ви можете про них сказати?

Самостійні частини мови:

іменник, прикметник, числівник, займенник, дієслово, прислівник

Службові частини мови:

прийменник, сполучник, частка

Вигук

3. Зупинка «Диктантова»

 

 

МОРЕ

Море при самому березі ніжно пінилось і тихо грало. Одинока чайка голосно квилила і падала до води. Вільна безтурботна чайка. Вода була чиста, прозора. На дні ясно проступали обточені хвилею і пройняті сизою хугою округлі камінці. Між ними тремтливою зграйкою в'юнилися мальки скумбрії. Незграбні краби, зачувши небезпеку, враз відштовхувались усіма ніжками, рухаючись боком. Велично погойдувались гіллясті водорості, розвіявши свої зелені й брунатні коси в той бік, куди плинула морська течія. Вони тягнулися до сонця й немов хотіли вирватися з холодної глибини, та корінь їхній придушило каміння. Тільки сріблясті медузи вільно розгойдувалися під водою. Дуже красиві у воді ці білясті водяні парашутики. І так усе, що живе під водою, на дні морському, доти й красиве та принадне, поки знаходиться в рідній стихії. (Я. Кучер)

 

4.Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=lbeFsR7a2xA

5. Зупинка «Лінгвістична»

Прослухати текст. Дібрати заголовок. Поділитися своїми думками про те, як би вам

хотілося провести літні канікули, до кого поїхати, де побувати, що побачити.

Закінчується ще один навчальний рік. Скоро пролунає останній дзвоник і почнуться літні канікули. Цього літа мені хочеться поїхати в маленьке мальовниче карпатське село до своєї бабусі. Околиці села -найкрасивіші місця у світі. Біля кожної хати великі сади і багато-багато квітів. Поля пшениці й жита, наче золоте око, оточують село. А десь там, далеко, починається великий ліс. А ще в селі на мене чекає багато гарних і вірних друзів (3 газети).

  •        Виписати прикметники. Визначити їх синтаксичну роль та морфологічні ознаки. Назвати ступінь порівняння якісних прикметників.
  •        Від прикметників великий, гарний, вірний утворити найвищий ступінь порівняння і дібрати антоніми.
  •        Зробити словотвірний розбір виділених слів.

 

6. Зупинка «Творча»

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитати, чітко вимовляючи кожне слово. Утворити й записати від поданих числівників порядкові. Пояснити написання утворених числівників. Підкреслити орфограми.

1863, 325 000 000, 25 000, 3 000 000, 235 000, 563 000 000, 3 625 645, 5 465 843 465.

  •        Поміркувати, в тексті якого стилю мовлення можуть уживатися ці числівники.
  •        Прочитати. Записати цифри словами. Від поданих кількісних утворити порядкові числівники, скласти з ними словосполучення «числівник + іменник» і ввести їх у спонукальні та питальні речення.

1, 2, 3,16, 92, 80, 1941, 2000, 900 000 000.

 Пояснити орфограму в числівниках міл.мон, міл.ярд. Визначити, доякої групи лексики належать ці слова.

Розподільний диктант (за варіантами)

 Розподілити подані займенники за розрядами та пояснити їх значення

Варіант 1. Він, себе, ваш, цей, воно, який, кожний, скільки, інший, ніщо, дещо, хто-небудь; хтось.

Варіант 2. Ти, мій, їхній, такий, ви, що, кожен, оця, весь, нічий, деякий, щось, будь-хто, який-небудь, будь-чий, абичий.

 Виділені займенники провідміняти. Пояснити орфограми.

> Розібрати 3-4 займенники як частину мови.

 

Слово вчителя. Ось і підійшли ми до останньої зупинки нашої подорожі. Сподіваюсь, ви багато згадали з вивченого і зможете застосувати знання у подальшому.

V Підсумок уроку

 Рефлексія

Опитування-інтерв'ю. (Використовується інтерактивний метод «Мікрофон».)

— Що було на уроці найцікавішим?

 

 

Додаток

Картка самооцінювання

Прізвище, ім’я

 

Зупинка 1

Зупинка 2

Зупинка 3

Зупинка 5

Зупинка 6

 

 

 

 

 

 

Оцінка за урок:

doc
Додано
1 січня 2022
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку