Річна контрольна робота з української мови у 5 класі.

Про матеріал

Контрольна робота складається із 24 тестових завдань із чотирма варіантами відповідей та творчого завдання. Тестові завдання оцінюються по 0,25 бала, а за творче завдання учень може отримати 6 балів.

Перегляд файлу

Річна  контрольна робота з української мови у 5 класі

Тестові завдання

1. Іменниками є всі слова в рядку:

А держава, намисто, три, двічі;                  Б двійка, спина, настрій, радість;

В зрання, ранок, байдужість, золото;        Г читання, два, тричі, велич.

2. В алфавітному порядку записано всі слова в рядку:

А краса, автобус, хліб;        Б сіль, сільський, сором;

В малюк, маяк, манеж;       Г альбом, арія, ананас.

3. Слово серце вжито в прямому значенні в рядку:

А хворе серце;           Б ніжне серце;          В материнське серце;           Г серце України.

4. НЕ є словосполученням сполука слів:

А спів пташок;          Б читати книгу;        В сонячний ранок;    Г батьки і діти.

5. М’який знак замість пропусків слід писати в усіх наведених словах у рядку:

А пул..с, комп..ютер, тін..;

Б українс..кий, Пол..ща, Хар..ків;

В діл..ниця, нен..ці, їдал..ня;

Г гір..кий, Гор..кий, пол..ський.

6. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів.

1 гордіїв                                   А горб

2 дамоклів                                Б ковчег

3 прометеїв                              В меч

4 ноїв                                     Г вузол

                                                          Д вогонь

7. Укажіть речення з фразеологізмом:

А Мої дні течуть тепер серед степу… (М. Коцюбинський).

Б До місяця рукою подати… (М. Литвин)

В Ще сонячні промені сплять — Досвітні вогні вже горять (Леся Українка).

Г Ой у лузі червона калина похилилася (Народна творчість).

8.  Поширеним є речення:

А Тетяно, будь відвертою.           Б Іванко, мабуть, заснув.

В Мені радісно.                             Г Таємниці білими нитками шиті.

9. Апостроф уживається в усіх словах у рядку:

А м..ята, мавп..ячий, в..юн;

Б роз..яснити, п..єдестал, б..юро;

В пам..ять, комп..ютер, м..язи;

Г ін..єкція, зів..ялий, св..ято.

10. Синонімами є слова в рядку:

А свіжий, ранній, пухкий;                       Б багатобарвний, барвистий, кольористий;

В байдужий, нецікавий, сторонній;       Г м’який, білий, пухнастий.

11. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:

А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник;      Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;

В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти;      Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.

12. Що означає фразеологізм «як кіт наплакав»?

А дуже багато;        Б дуже швидко;      В дуже мало;           Г лити сльози.

13. До якого типу мовлення належить наведений уривок тексту?

Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво… (М. Коцюбинський).

А розповідь;   Б опис;          В роздум;      Г розповідь з елементами роздуму.

14. Префікс с- мають усі слова в рядку:

А ..питати, ..шити, ..фотографувати;        Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати;

В ..пекти, ..трусити, ..кривдити;               Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати.

15. Укажіть рядок слів, які не можна перенести з рядка в рядок:

А меч, паста, заєць;             Б олія, гімн, око;

В нора, тінь, сіль;                Г міст, місто, смак.

16. Яким членом речення є виділене слово?

Ласкаве слово — що весняний день.

А підметом;               Б присудком;         В додатком;            Г означенням.

17. З подвоєними літерами пишемо всі слова в рядку:

А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий;                Б блажен..ий, швидкоплин..ий, осін..ій;

В склян..ий, юн..ат, без..убий;                    Г спросон..я, лист..я, кам’ян..ий.

18. Букву е слід поставити замість пропусків в усіх словах рядка:

А в..селий, д..рев’яний, в..сокий;             Б пр..летіти, пр..звище, мар..во;

В пр..красний, с..льський, д..тина;           Г в..ликий, пр..мудрий, кол..со.

19. НЕправильно розставлено розділові знаки в реченні:

А Максим Рильський закликав: «Як парость виноградної лози, плекайте мову!»

Б «Книги для мене необхідні, як хліб насущний», — говорив Т. Шевченко.

В «У слова немає крил, але воно літає»: говорить узбецьке прислів’я.

Г «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати», — писав В. Симоненко.

20. Синоніми — це слова, що:

А мають однакову форму, але різне значення;    Б близькі за значенням, але різні за формою;

В протилежні за значенням;                                  Г вживають жителі певної місцевості.             

21. Яким членом речення є виділене слово?     Осінь зачаровує мене завжди.

А підметом;      Б означенням;         В обставиною;         Г додатком.

22. Наголошеним є перший склад в усіх словах у рядку:

А олень, вимова, сани;                    Б приятель, донька, камінь;

В читання, випадок, розмір;            Г спина, ненавидіти, новий.

23. У якому слові на місці виділеного звука слід писати літеру г?

А ле[х]кий;             Б во[ґ]зал;     В е[ґ]замен;              Г рю[ґ] зак.

24. Для якого стилю мовлення характерним є вживання слів: ранкова сльоза, світанковий розмай, тихий вечір?

А розмовного;       Б художнього;        В наукового;    Г публіцистичного.

Творче завдання

Написати поширену відповідь на запитання: для чого потрібно вивчати рідну мову, підкреслити у власному тексті орфограми.

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку