Контрольна робота складається із 24 тестових завдань із чотирма варіантами відповідей та творчого завдання. Тестові завдання оцінюються по 0,25 бала, а за творче завдання учень може отримати 6 балів.
Річна контрольна робота з української мови у 5 класі
Тестові завдання
1. Іменниками є всі слова в рядку:
А держава, намисто, три, двічі; Б двійка, спина, настрій, радість;
В зрання, ранок, байдужість, золото; Г читання, два, тричі, велич.
2. В алфавітному порядку записано всі слова в рядку:
А краса, автобус, хліб; Б сіль, сільський, сором;
В малюк, маяк, манеж; Г альбом, арія, ананас.
3. Слово серце вжито в прямому значенні в рядку:
А хворе серце; Б ніжне серце; В материнське серце; Г серце України.
4. НЕ є словосполученням сполука слів:
А спів пташок; Б читати книгу; В сонячний ранок; Г батьки і діти.
5. М’який знак замість пропусків слід писати в усіх наведених словах у рядку:
А пул..с, комп..ютер, тін..;
Б українс..кий, Пол..ща, Хар..ків;
В діл..ниця, нен..ці, їдал..ня;
Г гір..кий, Гор..кий, пол..ський.
6. Установіть відповідність між частинами фразеологізмів.
1 гордіїв А горб
2 дамоклів Б ковчег
3 прометеїв В меч
4 ноїв Г вузол
Д вогонь
7. Укажіть речення з фразеологізмом:
А Мої дні течуть тепер серед степу… (М. Коцюбинський).
Б До місяця рукою подати… (М. Литвин)
В Ще сонячні промені сплять — Досвітні вогні вже горять (Леся Українка).
Г Ой у лузі червона калина похилилася (Народна творчість).
8. Поширеним є речення:
А Тетяно, будь відвертою. Б Іванко, мабуть, заснув.
В Мені радісно. Г Таємниці білими нитками шиті.
9. Апостроф уживається в усіх словах у рядку:
А м..ята, мавп..ячий, в..юн;
Б роз..яснити, п..єдестал, б..юро;
В пам..ять, комп..ютер, м..язи;
Г ін..єкція, зів..ялий, св..ято.
10. Синонімами є слова в рядку:
А свіжий, ранній, пухкий; Б багатобарвний, барвистий, кольористий;
В байдужий, нецікавий, сторонній; Г м’який, білий, пухнастий.
11. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:
А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник; Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;
В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти; Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.
12. Що означає фразеологізм «як кіт наплакав»?
А дуже багато; Б дуже швидко; В дуже мало; Г лити сльози.
13. До якого типу мовлення належить наведений уривок тексту?
Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева, загорнені в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо навкруги, мертво… (М. Коцюбинський).
А розповідь; Б опис; В роздум; Г розповідь з елементами роздуму.
14. Префікс с- мають усі слова в рядку:
А ..питати, ..шити, ..фотографувати; Б ..чесати, ..гуртувати, ..бігати;
В ..пекти, ..трусити, ..кривдити; Г ..танцювати, ..чистити, ..тримати.
15. Укажіть рядок слів, які не можна перенести з рядка в рядок:
А меч, паста, заєць; Б олія, гімн, око;
В нора, тінь, сіль; Г міст, місто, смак.
16. Яким членом речення є виділене слово?
Ласкаве слово — що весняний день.
А підметом; Б присудком; В додатком; Г означенням.
17. З подвоєними літерами пишемо всі слова в рядку:
А зран..я, безсмерт..я, пісен..ий; Б блажен..ий, швидкоплин..ий, осін..ій;
В склян..ий, юн..ат, без..убий; Г спросон..я, лист..я, кам’ян..ий.
18. Букву е слід поставити замість пропусків в усіх словах рядка:
А в..селий, д..рев’яний, в..сокий; Б пр..летіти, пр..звище, мар..во;
В пр..красний, с..льський, д..тина; Г в..ликий, пр..мудрий, кол..со.
19. НЕправильно розставлено розділові знаки в реченні:
А Максим Рильський закликав: «Як парость виноградної лози, плекайте мову!»
Б «Книги для мене необхідні, як хліб насущний», — говорив Т. Шевченко.
В «У слова немає крил, але воно літає»: говорить узбецьке прислів’я.
Г «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати», — писав В. Симоненко.
20. Синоніми — це слова, що:
А мають однакову форму, але різне значення; Б близькі за значенням, але різні за формою;
В протилежні за значенням; Г вживають жителі певної місцевості.
21. Яким членом речення є виділене слово? Осінь зачаровує мене завжди.
А підметом; Б означенням; В обставиною; Г додатком.
22. Наголошеним є перший склад в усіх словах у рядку:
А олень, вимова, сани; Б приятель, донька, камінь;
В читання, випадок, розмір; Г спина, ненавидіти, новий.
23. У якому слові на місці виділеного звука слід писати літеру г?
А ле[х]кий; Б во[ґ]зал; В е[ґ]замен; Г рю[ґ] зак.
24. Для якого стилю мовлення характерним є вживання слів: ранкова сльоза, світанковий розмай, тихий вечір?
А розмовного; Б художнього; В наукового; Г публіцистичного.
Творче завдання
Написати поширену відповідь на запитання: для чого потрібно вивчати рідну мову, підкреслити у власному тексті орфограми.