Завдання для семестрової контрольної роботи складено подібно до формату ЗНО. Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна і оцінюються по 0,5 бала. Завдання 9-11 мають по п'ять варіантів відповідей, серед яких кілька правильних, і оцінюються по 1 балу. Позиції 12-14 мають на меті виконання поданих завдань і також оцінюються по 1 балу. Завдання 15 передбачає морфологічний розбір дієслів, за ньогоучень може отримати 2 бали.
Семестрова контрольна робота № 1 з української мови у 7 класі
Завдання 1-8 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Оберіть правильну відповідь. По 0,5 бала (4 бали)
1. Неправильно утворено слово
А стимулювати Б вислуховувати В дискутирувати Г лідирувати
2. Дієслово у формі наказового способу вжито в рядку
А говорімо правильно Б швидше переходимо В понесли до майстерні
Г усім стояти струнко Д подякуємо господарям
3. Граматичну помилку допущено в словосполученні
А завдати горя Б вибачте мене В навчатися малювання Г відповідно до закону
4. Правильно утворено форму третьої особи множини від дієслова
А мріяти – мріять Б молоти – мелять В солити – солють Г бігти – біжуть Д ловити – ловлять
Прочитайте текст і виконайте завдання 5–8.
(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну моложаву свіжість. (4) Повітря […] наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.
5. На місці пропуску в четвертому реченні має бути слово
А є Б бути В являлося Г було
6. Безособове дієслово вжито в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п’ятому
7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В четвертому Г п’ятому
8. Разом з не треба писати слово
А не/було Б не/лише В не/випадала Г не/забаром
Завдання 9-11 мають по п’ять варіанти відповідей, серед яких КІЛЬКА ПРАВИЛЬНИХ. Оберіть правильні відповіді. По 1 балу (3 бали)
9. Якими із названих способів не утворюються дієслова
А префіксальним Б суфіксальним В префіксально-суфіксальним Г безафіксним Д складання
10. У яких рядках всі дієслова пишуться із м’яким знаком
А смієт…ся, умиваєт…ся, підносиш…ся Б співаєт…ся, трудиш…ся, носит…ся
В лінуєт…ся, тренуєт…ся, милуєт…ся Г осипаєт…ся, одягаєш…ся, лікуєт…ся
Д сподіваєт…ся, роздягаєт…ся, укриваєт…ся
11. У яких рядках всі дієслова пишуться з не разом
А не/писати, не/долюблювати, не/мати Б не/вгавати, не/навидіти, не/хтувати
В не/рахувати, не/добачати, не/співати Г не/зчутися, не/написати, не/волити
Д не/волити, не/зчутися, не/притомніти
Завдання 12-14 мають на меті виконання поданих завдань. По 1 балу (3 бали)
12. Від поданих дієслів неозначеної форми утворіть дієслова теперішнього часу І особи однини, підкресліть приголосні, що чергуються.
В’язати, носити, крикнути, садити, мовити, громити.
13. За допомогою префіксів від-, над-, од-, під-, перед-, роз-, ви-, з- утворіть усі можливі дієслова з іншим відтінком.
Сунути, топтати, бачити.
14. Уставте пропущені літери та розкрийте дужки, вибравши потрібну літеру чи правильне написання.
Сотні літ нас ро…тинали, та (не)побороли, бо (не)вмерла (У,у)країна і (не)вмре (ні)коли. Учітес…, ч…тайте, і чужому навчайтес…, й свого (не)цурайтес… .
15. Зробіть розбір двох дієслів (одного із першого речення, а другого з наступного) як частини мови (2 бали).