Урок. Незмінювані іменники.

Про матеріал
Незмінювані іменники. Я—особистість. Я—українець(ка). Я—думаю,мислю. Я—унікальний(на). Я—люблю тварин. Я—люблю подорожі. Я—хочу знати…
Перегляд файлу

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників            6 клас

Мета уроку: поглибити знання учнів про незмінювані іменники, усвідомити їх відмінність від іменників, що змінюються; навчити розпізнавати їх у тексті, удосконалити навички у визначенні роду незмінюваних іменників; вчити правильно використовувати незмінювані іменники у власному мовле- нні; удосконалювати вміння співвідносити слово та його лексичне значення; розвивати творче мислення, збільшити лексичний запас; виховувати                                 індивідуальні моральні якості (цілеспрямованість, прагнення підвищувати свій рівень.                                                                                                                                                             Тип уроку:засвоєння знань і формування вмінь і навичок.                                                                                    Хід уроку                                                                                                                                            І.Організаційний момент                                                                                                          Психологічний автотренінг.Діти вголос  читають вислови:                                                      Я— особистість.                                                                                                                                              Я— українець(ка).                                                                                                                                          Я— неповторний(на).                                                                                                                                                       Я— думаю,мислю.                                                                                                                                      Я— люблю тварин.                                                                                                                                         Я— люблю подорожі.                                                                                                                                                              Я— хочу знати…                                                                                                                                             ІІ.Мотивація навчальної діяльності                                                                                              Учитель.  Діти, послухайте, що трапилось одного разу з вашим однолітком Миколкою.                                                                                                                                          В останній день тижня вчителька Марія Іванівна порадила дітям  відвідати зоопарк і про своє враження написати твір.                                                                                                           Настав понеділок. Миколка з нетерпінням чекав уроку, щоб прочитати свій твір. Діти  уважно слухали хлопця.                                                                                                                        Твір Миколки                                                                                                                                            Зоопарк. Яке це диво! Я так давно мріяв про зустріч із різними звірятками. Нарешті моя мрія здійснилась.                                                                                                                                       У неділю ми з татом поїхали до зоопарку. Спочатку автобус мчав нас шосем, а потім ми їхали метром. І ось довгождана зустріч. Перш за все ми побачили велике шимпанзе. Воно, здавалось, байдуже дивилось на нас, а коли я пригостив його смачним ескімом, то зразу зраділо і кумедно бігало по вольєру. Чубата какаду вражала своїми строкатими барвами. А якою чудовою була маленька колібра. Потім нашу увагу привернула незграбна кенгуру. Зачарований я був і рожевим фламінгом.                                              Стомлені, але щасливі ми повернулись додому, розповідали мамі про цікавих звірів, а вона пригощала нас смачною какавою.                                                                                            Діти сміялись разом з Марією Іванівною, а Миколка нічого не розумів: він же так старався.                                                                                                                                 Учитель.                                                                                                                                                 -Чому ж сміялись діти?                                                                                                                                    (Тому, що Миколка не знає правил вживання  незмінюваних іменників).         ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку                                                                            Учитель. Діти,як ви зрозуміли,сьогодні ми будемо вдосконалювати вміння та навички визначати  рід незмінюваних іменників,використовувати їх у мовленні  та визначати значення. А ще мені хочеться,щоб ви поповнили свій  лексикон словами іншомовного походження. Але це незвичайний урок,а екскурсія .А от куди ми поїдемо на екскурсію,давайте визначимо за допомогою  методу «Банани». Знайдіть заховане слово. ЕЗОКСОПКУАРРСКІЯ.                                                                                        Так,це зоопарк.                                                                                                                             - Хто любить зоопарк?                                                                                                                          - Кому довелося там побувати?                                                                                                                  - Чи знаєте ви,що таке зоопарк? (Зоопа́рк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями і обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин).                                                           Технологія  « Кубування ».                                                                                                   1. Опишіть це : велика упорядкована територія,поділена на сектори,у яких живуть тварини,птахи.                                                                                                                                 2) Засоціюйте це:екзотичні тварини.                                                                                          3) Порівняйте це:як багатокімнатний будинок для тварин.                                                         4) Проаналізуйте це: створюються з метою організації екологічної освітньо-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видів  тварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розробки наукових основ її розведення у неволі. Велику популярність здобувають зоопарки, які створені для дітей, а сааме, дитячі контактні зоопарки.                                                                                       5) Застосуйте це: дізнатися і побачити тварин,які не водяться у нашій місцевості,сфотографуватися з ними,погодувати  їх.                                                                 6) Знайти аргументи «за» і «проти».                                                                                                    «За»:більше дізнаємося про фауну Планети,виховуємо любов до тварин, турботу про них,любуємося ними,збагачуємося духовно.                                                           «Проти»: тварини знаходяться у неволі,їх можуть образити,завдати їм шкоди, іноді вони гинуть через неправильне з ними поводження .                                        ІV. Актуалізація опорних знань                                                                                 Вчитель. А на чому ж поїдемо?Давайте виберемо транспорт.                                                                                                      Пропоную розділитися на дві команди:одна поїде на метро,а друга—на таксі. Кожна команда обере назву,і слово це має бути  незмінною навою тварини. (Наприклад,на таксі їдуть шимпанзе,а на метро—поні). Перша група створює діалог –телефонна розмова,зміст якої-виклик таксі з використанням незмінюваних іменників,а друга група визначає маршрут,за яким краще на метро дістатися до зоопарку.                                                                                                                           

D:\USER_FOLDER_1\Downloads\ав.jpgD:\USER_FOLDER_1\Downloads\таксі.jpgD:\USER_FOLDER_1\Downloads\метро.jpghttp://www.zmnvest.ru/upload/iblock/316/avtobus.jpg

 

 

 

 

 

 

1.Метод «Смайлик на удачу». Діти,оберіть для себе тваринку-смайлик,а на звороті напишіть те,що ви очікуєте від нашої екскурсії. А ще на цьому смайлику ви будете  малювати маленькі банани за кожну правильну відповідь.   (Додаток)                                                                                                              2.Вправа «Гостинці для тварин». Ми їдемо в гості до тварин,тож давайте підготуємо для них гостинці . Які? А що люблять тварини найбільше? Звичайно ж, фрукти та овочі.Та щоб їх взяти із собою,треба згадати назви овочів  і фруктів,які є незмінними словами,та дібрати до них епітети або прикметники.  (Наприклад:соковит…манго,запашн…авокадо,смачн…ківі,вітамінн…кольра-бі, корисн…броколі).                                                                                 Вчитель. Діти,пам’ятайте,що вашими супутниками будуть незмінювані слова,тому намагайтеся приділяти їм більше уваги,надавайте перевагу, правильно використовуйте рід таких слів. А щоб вам було легше,давайте згадаємо:                                                                                                                         3.Метод «Лінвістична палеонтологія»                                                                                           -Які слова належать до незмінюваних? Визначимо ці правила за допомогою прикладів,які з’являтимуться на дошці.Тож будьте уважні.                                 а) іншомовні слова з кінцевим голосним: бюро, кіно, шасі, парі, кенгуру, рагу, меню, кашне, шосе, але пальто, пальта, в пальті (виняток);                                                      б) жіночі прізвища на приголосний та на -о: Віри Зінчук, Оксані Дяченко, з Ольгою Пакало;                                                                                                                                                                 в) більшість складноскорочених слів-абревіатур: контора СТО (станції технічного обслуговування), ООН,ЗНО, але їхати на ЛАЗІ (на автобусі Львівського автобусного заводу);                                                                                                  -Як визначити рід незмінюваних іменників?  Знову увага на дошку.                                                                                                         1.Рід незмінюваних іменників,які означають людей, розрізняють за статтю. Наприклад, месьє – назва чоловіка ( знайомий месьє);леді, мадам, мадемуазель  – тільки жінки (молода  леді, висока мадам, привітна мадемуазель),чорнявий Віллі, білява Катрін.                                                                  2.Незмінювані іменники – назви тварин належать до чоловічого роду (старий шимпанзе, молоденький какаду). Іменники жіночого роду становлять виняток (муха цеце)

3.Незмінювані іменники – назви неістот, основа яких закінчується на голосний звук, належать  до середнього роду ( кольорове  кіно, затишне купе, справжнє попурі).

4.У незмінюваних іменниках – власних географічних назвах , назвах газет, журналів – рід визначається за загальною назвою:Сочі (сер.роду,як місто),Борнео (чол.роду,як острів),Конго (жін..роду,як ріка)

5.Деякі іменники належать до двох родів:протеже, колібрі,бренді, екю, сиртакі,хіпі.

6.Рід деяких незмінюваних іменників залежить від їх значення: прудка  ківі (пташка), зелене ківі (плід),велетенський боа (удав), модне боа (шарф з пір’я).

4.Технологія «Коло Венна» (Визначення спільного та відмінного між змінними і незмінними словами. Заготовки схем лежать на партах дітей).

Спільне:вони є частинами мови,мають значення,поповнюють лексику нашої мови, збагачуючи наше мовлення.

Відмінне: незмінні—не змінюються,мають здебільшого іншомовне походження, рідше вживаються;змінні—змінюються,належать до загальновживаних,становлять більшість лексики.

5. Метод «Перегони». Вирушаймо в дорогу до зоопарку.Хто зробить це першим—побачимо. Команда,яка їде на таксі,проїжджає повз ательє. Кожен з вас має замовити в ньому один із предметів одягу,який напише на аркуші разом з прикметником. Аркуш передаватимете один одному.(Широке манто,модне жабо,індійське сарі,японське кімоно).

Команда,що їде на метро,уважно вдивляється в афіші з рекламами  і записує назву міста,курорту,в якому хотілося б побувати. Можливо,хтось хоче поїхати в гори чи до річки.(сонячний Сочі,висока Ай- Петрі, загадковий Борнео, захоплююча Кіліманджаро, стрімка Міссісіпі). Увага!Повторювати слова не можна. І ще одне застереження!На дорогах траплятимуться ями, тому будьте уважні,щоб не потрапити в них. На старт! Увага! Поїхали!  Першими приїхали…

6. Метод «Хто є хто». Отже,ми у зоопарку.Тож давайте добре роздивимось його мешканців і більше про них дізнаємось. А допоможе нам у цьому метод «Хто є хто». Встановіть,будь ласка,відповідність між назвою тварини та його характеристикою.


1.Фламінго                         А.Маленький птах,який може летіти вперед і назад,         

                                                зависати в повітрі,за добу п’є понад 100 разів,а        

                                                їжі споживає більше,ніж важить сам (2,5 грам).                                         

2.Гризлі                              Б. Живуть групами,а коли виростають,покидають  

                                                 їх,вночі  ховаються на деревах,інколи агресив- 

                                                 ні,всеядні.

3.Дінго                                В. Його назва в перекладі означає страшний,

                                                 жахливий, середня маса тіла—450 кг.,харчується

                                                 рибою,є ворогом людини.

4.Колібрі                              Г.Найбільший довгоногий та довгошиїй птах

                                                  світу,що тулубом нагадує гусака,шиєю—          

                                                  лебедя,пір’ям—лелеку з оригінальним  

                                                  забарвленням.

                                    Д.Тіло у тварини присаджене, голова велика з                       

                                        тупою мордою.. Ноги короткі, а шерсть має

                                        блідо — рудий  окрас,заклятий ворог домашніх  

                                        тварин,уникає людей.

(Відповідь: 1—Г, 2—В, 3—Д, 4—А).                                       

7. «Третій   зайвий».Знайдіть зайве слово.Свій вибір аргументуйте.

А. Какаду,колібрі,дінго..

Б.Кенгуру,шимпанзе,гризлі.

В.Ему,цеце,поні.

8.Гра «У кафе».Діти,мабуть ви зголодніли,тому завітаймо до кафе «Фламінго». Візьміть меню і замовте собі три-чотири  страви , напої  чи фрукти,дібравши до них епітети.

                               Меню:

1.Борщ.       7.Філе. 12.Ситро.

2.Івасі. 8.Салямі. 13.Котлети.

3.Харчо. 9.Авокадо. 14.Ескімо.

4.Рагу. 10.Олів’є 15.Голубці.

5.Пюре. 11.Суфле. 16.Безе.

6.Деруни. 12.Желе. 17.Спагеті.

9. Метод «Класифікація».  Ми використовували іншомовні слова,які називавають тварин та неістот . Але ж крім цих назв до незмінюваних іменників належать й інші назви. Які? Так,це назви  людей, які розрізняють за статтю,власні назви,георграфічні та абревіатури,жіночі прізвища  на приголосний та на –ко,-ло. Наступний метод  допоможе погрупувати слова відповідно до цих правил.

Леді,аташе,фрау,портьє,Чилі, Дмитренко Надія,маестро,Ай-Петрі,пані,

конферансьє, Міссурі,Віллі, ВНЗ,Бондарчук,Мері, ЗНО,Тбілісі,Перу.

10.Зоровий диктант.(Спочатку дітям треба запам’ятати одне речення і записати його по пам’яті,потім два,три).

1.Коли ми зайшли в затишн.. купе, до відправлення поїзда залишалося десять  хвилин. 2.Всіх зачарува… красив…леді. 3. Жовт.. таксі зупинилося біля нашого будинку.  4. Повновод.. Міссісіпі впадає в Мексиканську протоку. 5.ООН бу.. створен.. для підтримання миру та міжнародної безпеки. 6.До салату треба додати смачно… сулугуні

11.Прийом «Льодяний дощ».Діти,назвіть слова,які звучали сьогодні на уроці.А тепер напишіть міні- твір,використовуючи ці слова.

V.Підсумки уроку.

1.Метод «Коректор».Діти,давайте повернемося до твору Миколки і допоможемо йому виправити всі недоліки.Хто зробить це без помилок, отримає 3 бали.

2.Вправа «Слон». А тепер на дошці намалюємо слона.(Діти по черзі малюють по одному з елементів малюнка:хто голову,хто вуха,хто хобота і т.д.) Учитель коментує:великі вуха – ви уважно слухали, сприймали матеріал на слух; очі – уважно дивилися, сприймали візуально урок; хобот – це ваші знання, які ви отримуєте; голова – це процес мислення (подивіться на співвідношення голови та тіла); ноги – тонкі – невпевненість і навпаки.

VІ.Оцінювання. (Діти підраховують намальовані банани і отримують оцінку).

Домашнє завдання.Написати листа бабусі, у якому розповісти  про екскурсію до зоопарку,використовуючи незмінювані іменники.

 

Використані джерела:

1.svitslova.commova/morpho/4391-2014-11-28-10-15-…

2.https://vseosvita.ua › Бібліотека › Українська мова

3.ukped.com › 2190-nezminjuvani-imenniki

4.Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Рідна мова: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл.— К.: Зодіак-ЕКО, 2008.—288 с.: іл.

5.Методи і прийоми інтерактивного навчання // Українська мова та література // Газета для вчителів української мови та літератури.—2015.—               № 9—10 (817—818).

 

 

                                                          

 

 

 

                                              Додатки

Аташе́  — нижчий дипломатичний ранг співробітників посольств, місій та апарату відомств закордонних справ,

Безе́  — тістечко зі збитих яєчних білків і цукру.

Жабо́ — оздоблення з мережив або легкої тканини на блузці чи платті, а також мереживна або муслінова нашивка

Екю- європейська грошова одиниця, попередниця євро    

— назва середньовічних золотих і срібних монет Франції.

 — інша назва трикутного (праскоподібного) щита

Мае́стропочесна назва видатних діячів у різних галузях мистецтва, переважно в італійців.

Портьє—ч. (фр.) працівник готелю,

Протеже — особа, що користується чиєю-небудь прихильністю або рекомендацією для влаштування своїх справ, для службової кар'єри; взагалі чийсь улюбленець або ставленик.

Сиртаки-танець

Суфле́  — кулінарна страва французького походження, відома своєю легкою, пористою структурою.

Хі́пі — міжнародний молодіжний рух

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Free Vector | Faces of wild animals                                 Смайлики тварин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смайлики диких животных. мультфильм смешные смайлики, мультфильм животных  смайликов | Премиум векторы

 

 

 

 

docx
Додано
1 січня 2022
Переглядів
1833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку