Подорож до країни раціональних чисел.(математика 6 клас)

Про матеріал
До уроку ще додається презентація. Мета: створити умови для систематизації та узагальнення знань з теми «Раціональні числа»; сприяти формуванню вмінь та навичок застосовувати вивчені правила та властивості до розв’язування вправ, аналізувати,узагальнювати та структурувати здобуті знання, навички;виховувати уважність, наполегливість,активність на уроці; розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

страна.jpegцыфр.jpeg

Мета: створити умови для систематизації та узагальнення знань з теми «Раціональні числа»; сприяти формуванню вмінь та навичок застосовувати вивчені правила та властивості до розв’язування вправ, аналізувати,узагальнювати та структурувати здобуті знання, навички;виховувати уважність, наполегливість,активність на уроці; розвивати логічне мислення.

Цілі уроку:

Учні знатимуть:

- означення протилежних чисел;

- які числа називають невідємними;

- які числа називають раціональними;

- що означає модуль числа;

-  яку пряму називають координатною;

- правила додавання та віднімання раціональних чисел.

Учні вмітимуть:

- записувати і читати відємні числа;

- знаходити модуль числа;

- визначати місце числа на координатній прямій;

- порівнювати раціональні числа;

- додавати та віднімати раціональні числа.

Форми роботи: подорож, мікрофон,гра «доміно».

Тип уроку: закріплення знань і вмінь.

Обладнання:

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності.

- З’ясування емоційної готовності учнів.

                                                 Пролунав уже дзвінок                        солн.jpeg

Починається урок.

Працюйте наполегливо, швидко,старанно,

Щоб жодна хвилина не втратилась марно!

Слово вчителя:

Сьогодні у нас урок узагальнення знань з теми «Раціональні числа». Знання з математики - це ланцюжок, кожна ланка якого - знання з певної теми. І якщо не засвоїти якусь тему, то ланцюжок розірветься. Однією з таких дуже важливих ланок є тема «Раціональні числа». Щоб перевірити міцність цієї ланки проведемо урок-подорож до Країни Раціональних Чисел.

  Всюди нас оточують числа. Вони різноманітні: великі і малі, цілі і дробові, додатні  і від’ємні. І якщо ви добре навчитеся справлятися з ними, то виростите розумними і освіченими людьми.

ІІ. Цілевизначення і планування.

- Ознайомлення з маршрутним листом.

    Кожен з вас має маршрутний лист подорожі. Погляньте на нього та ознайомтесь  з планом подорожі.

- Узгодження цілей уроку.

     Ознайомтесь з цілями уроку, що ви повинні вміти і знати на уроці. Може хтось з вас хоче додати ще свої цілі,завдання.

Учні повинні знати:

- означення раціонального числа;

- означення і властивості модуля;

- яке з двох раціональних чисел вважають меншим;

- правила і властивості додавання раціональних чисел;

- правила віднімання раціональних чисел.

Учні повинні вміти:

- читати і записувати раціональні числа;

- порівнювати раціональні числа;

- розташовувати числа на координатній прямій;

- обчислювати модуль числа;

- додавати та віднімати раціональні числа.

Учні промовляють вголос цілі уроку, додають свої.

    Отже,в дорогу , до країни знань!

 

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

- Конструювання.

В дорозі трапляються різні перешкоди та чекають пригоди, але , здолавши їх, дістанемось до місця призначення.

  1. Отримання візи. Вивчення маршруту.

     Щоб вирушити у подорож до іншої країни потрібно добре знати закони цієї країни. Перевіримо як ви знаєте закони Країни Раціональних Чисел за допомогою  дерева знань. Якщо ви правильно відповісте на запитання, то отримаєте візи до даної країни.

images.jpg1. Як називають додатні числа і нуль?

                                2.Яким є число нуль?

                              3. Яку координату має початок координат?

                           4. Що таке одиничний відрізок?

                           5. Як називають числа з різними знаками?

                           6. Які числа називають цілими?

                           7. Які числа називають раціональними?

                           8. Якому числу протилежний нуль?

                           9. Що називають модулем числа?

                           10. Яке число на числовій прямій вважається меншим?

                           11. Як додати два відємні числа?

                           12. Як додати числа з різними знаками?

                           13. Як відняти відємне число?

                           14. Чому дорівнює модуль числа?

                           15. Чому дорівнює сума протилежних чисел?

Молодці. Ви дали вірні відповіді на запитання, отже знайомі з законами країни та можете отримати візи.

  1. Візи отримали, маршрут маємо отже можемо вирушати в дорогу. Аж ось і перша перешкода. Здолавши її,  зможемо продовжувати подорож.

 

Завдання. Знайти та виправити помилки.

│-25│=-25

│-100│=│100│

-89>0

-678<-679

│-55│+│55│=0

-5+5-10=20

-7,6+8=15,6

1-(-⅔)=1-2/3=1/3

123+(-223)=346

79-(-1)=80

-90-(-90)=180

Перешкоду здолали, йдемо далі.

3.  Дісталися ми роздоріжжя.                        i.jpeg

Куди йти далі? Який обрати напрям? Знайти вірну відповідь допоможуть рівняння.

  3х-16=-10         

п

р

я

м

о

2

-49

237

-82

0

Х+12=-37

126-х=-111

Х-98=-180

8х-67=-67

Дізналися напрямок, далі йдемо прямо.

4.Уявіть собі,що йшли ми йшли і дістались до річки. Перепливти її не зможемо, бо дуже  глібока і стрімка течія цієї річечки. А перебратись на інший берег може нам допомогти тільки збудований вами ж місток. А місток цей непростий він складається із вірно розв’язаних вами прикладів.

 

l_5414b153.png18+(-67)-33-(-12)=

45-78-(-55)-22=

15,13-87,8-(-18,07)=

-12⅔+15⅜-17⅓+14⅝=

-78+56-22+34=

5.Довгий видався маршрут і нелегкий,тому ,думаю, ви трошки втомились. Зробимо зупинку, перепочинемо перед останнім відрізком шляху на гарній лісовій галявині. А під час відпочинку трохи пограємо. У доміно.  Таке доміно є тільки у країні Раціональних Чисел.

                домино.jpeg       ромаш.jpeg    дом.jpeg

1: 1  -2+3:5  6+(-1):0   -5+5:2   -8+10:-5  -7-(-2):-10   -4-6:-1  11-12:4  -2+6:-8+12

4:3-(-3)  6:6.

Пограли, перепочили і вирушаємо далі.

6. Останнє випробування чекає на вас.  Розвязавши задачу , дістанемось кордону і митники без перешкод пропустять нас до чудової та цікавої країни Раціональних Чисел.

гран.jpegцыфры.jpeg

 

Задача 1.

 

 

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку