Позакласний захід: 6 клас
«Математичні змагання у країні «Дроболяндія»»
Мета: прищеплювати інтерес до предмету, вдосконалювати уміння навчити учнів додавати, віднімати, звичайні дроби активізувати розмовну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість. Виховувати інтерес до математики до нових знань і прагнення їх набути.
Обладнання: інтерактивна дошка м’ячик кольоровий папір ножиці .
Очікувані результати:
Після заходу учні зможуть:
Перед грою учитель допомагає учням обрати 2-х капітанів і сформувати команди. Команди придумують свою назву девіз готують емблему.
Вчитель: усі ви діти напевно любите подорожувати. Сьогодні ми з вами вирушаємо у незвичайну подорож по країні «Дроболяндія» де відбудуться математичні змагання. Успіх нашої подорожі і досягнення у змаганнях залежить від нас успіх. У дорозі можуть виникнути труднощі і перешкоди але якщо будите дисциплінованими дружніми і працьовитими то успішно подолаєте їх. Я бажаю усім щасливої дороги.
Девізом наших змагань стануть слова О. Хінчина
«Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик»
Ведучим математичних змагань буду, я ваш вчитель математики, а судити змагання ми запросили вчителя біології: Віталія Петровича вчителя фізкультури: Наталію Володимирівну та вчителя початкових класів: Інну Сергіївну.
Розпочинаються змагання
Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар «Порадник, як людині пізнати числення літ», написаний слов’янською мовою учнем монахом в 1136 р. Там використовуються такі дробові числа: 1\5, 1\25, 1\125… .
Щоб дізнатися прізвище дізнатися прізвище монаха треба розв’язати кросворд.
Команди отримують листи з кросвордами.
|
|
|
1о |
д |
и |
12н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2д |
р |
о |
б |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3д |
о |
в |
ж |
и |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4г |
р |
а |
д |
у |
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5д |
о |
д |
а |
н |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6а |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7ч |
и |
с |
л |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8д |
і |
а |
м |
е |
т |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9ц |
и |
ф |
р |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10д |
е |
с |
я |
т |
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11п |
о |
л |
о |
в |
и |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Найменше натуральне число, що закінчується нулем.(Десять)
11. Як сказати одним словом 1\2 ? (Половина)
Розгадавши кросворд, учні одержують слово 1. Новгородцев.
За правильну відповідь 6 балів.
«Смекалка»
4. Дії над дробами і особливо дія ділення, колись вважались надзвичайно важкими і ще й дотепер застосовується вислів «Зіткнутись з дробами» - зайти у безвихідь.
Правила множення і ділення дробів спочатку вивели китайські, а потім індійські математики в VII – IX столітті, вони були дуже громіздкі і лише в 1544 р. німецький вчений М. Штіфель сформулював правило ділених дробів як множення на обернений дріб.
Завдання: команди отримують таблички з написаними числами: 666 і 999.
Правильна відповідь: 3 бали
5. «Історична довідка»
Одного разу в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з корінням, утворюючи ями. В одній з таких ям мешканці побачили якусь чорну, яка далі знайшла величезне застосування у їх житті. Назва речовини зашифрована – шифр корені рівняння. Коли учні розв’яжуть всі рівняння отримують дешифратор (листик з літерами).
Завдання Шифр
Графіт – 6 балів(кожна знайдена літера 1 бал).
Шматочками графіту пастухи стали позначати овець,
торговці робити написи на кошиках і ящиках це відбулось у 1556 році. Перші олівці мали недолік. Вони сильно бруднили руки, швидко ламались. Шматочки графіту стали обмотувати тканиною, зміцнювали сіркою, смолою, глиною і лише в XVIII столітті з’явився сучасний олівець.
6. «Хто швидше»
Віршовані задачі кожна команда може відповідати, хто швидше, якщо невірна, відповідає інша команда. Кожна задача 3 бали.
та й швидко він копав
За кожні півгодини сім відер набирав
Попрацював він п’ять годин
Пішов, відпочивати
Так скільки встиг картоплі
Іванко накопати ?(70)
7. «Очумілі ручки»
З кольорового паперу вирізати відомі геометричні фігури, та за допомогою математичних символів, знаків, цифр – створити аплікацію – тварини.
6 балів
8. «Конкурс капітанів»
До дошки одночасно виходять капітани і на відкідних дошках розв’язують задачу(не бачивши що розв’язує суперник).
Котик, Кіт та Котище ділили між собою спійманих мишей. Котище взяв собі усіх мишей, Кіт залишку, а Котику залишилось всього 4 мишки. Скільки мишей вони наловили.(30)
9. «Бліц»
Відповіді на запитання поки журі підводить підсумки роботи команд.
10. Змагання закінчені. Підводяться підсумки, оголошується команда яка перемогла у змаганнях(виступ членів журі). Нагородження капітанів та членів команд призами.
Вчитель: пізнання математики через гру прививає до неї любов, що може перейти у потребу займатися цією наукою серйозно і захоплено.