Позакласний захід для учнів 6 класу «Математичні змагання у країні «Дроболяндія»»

Про матеріал
Після заходу учні зможуть: • Розв’язувати вправи на додавання і віднімання звичайних дробів • Поєднувати математичну та не математичну інформацію • Поглибити свої знання історичним матеріалом
Перегляд файлу

Позакласний захід: 6 клас

«Математичні змагання у країні «Дроболяндія»»

Мета: прищеплювати інтерес до предмету, вдосконалювати уміння навчити учнів додавати, віднімати, звичайні дроби активізувати розмовну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість. Виховувати інтерес до математики до нових знань і прагнення їх набути.

Обладнання: інтерактивна дошка м’ячик кольоровий папір ножиці .

Очікувані результати:

Після заходу учні зможуть:

  • Розв’язувати вправи на додавання і віднімання звичайних дробів
  • Поєднувати математичну та не математичну інформацію
  • Поглибити свої знання історичним матеріалом

Перед грою учитель допомагає учням обрати 2-х капітанів і сформувати команди. Команди придумують свою назву девіз готують емблему.

Вчитель: усі ви діти напевно любите подорожувати. Сьогодні ми з вами вирушаємо у незвичайну подорож по країні «Дроболяндія» де відбудуться математичні змагання. Успіх нашої подорожі і досягнення у змаганнях залежить від нас успіх. У дорозі можуть виникнути труднощі і перешкоди але якщо будите дисциплінованими дружніми і працьовитими то успішно подолаєте їх. Я бажаю усім щасливої дороги.

Девізом наших змагань стануть слова О. Хінчина

«Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик»

Ведучим математичних змагань буду, я ваш вчитель математики, а судити змагання ми запросили вчителя біології: Віталія Петровича вчителя фізкультури: Наталію Володимирівну та вчителя початкових класів: Інну Сергіївну.

Розпочинаються змагання

  1. Конкурс «Представлення команд» (назва, девіз, емблема). Максимальна оцінка 6 балів.
  2. «Розминка» - як ви знайомі з вченими, які внесли вагомий вклад в розвиток математики. Вчитель кидає м’ячик членам команди, а вони повинні назвати прізвище математика (повторюватись не можна). Кожна відповідь 1 бал.
  3. «Історична довідка»

Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар «Порадник, як людині пізнати числення літ», написаний слов’янською мовою учнем монахом в 1136 р. Там використовуються такі дробові числа: 1\5, 1\25, 1\125… .

Щоб дізнатися прізвище дізнатися прізвище монаха треба розв’язати кросворд.

Команди отримують листи з кросвордами.

 

 

 

1о

д

и

12н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2д

р

о

б

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3д

о

в

ж

и

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4г

р

а

д

у

с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5д

о

д

а

н

о

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7ч

и

с

л

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8д

і

а

м

е

т

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9ц

и

ф

р

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10д

е

с

я

т

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11п

о

л

о

в

и

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Найменше натуральне число (один)
  2.  Числа 1\7, 1\3, 2\5,… це – (дроби)
  3.  Відстань між кінцями відрізка. (довжина)
  4.  Величина вимірювання кутів. (Градус)
  5.  Компонент дії додавання. (Доданок)
  6. Одиниця вимірювання площ земельних ділянок. (Ар)
  7. Одне з основних понять математики. (число)
  8.  Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр. (Діаметр)
  9.  9. 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 – це….(Цифри)

    10. Найменше натуральне число, що закінчується нулем.(Десять)

    11. Як сказати одним словом 1\2 ? (Половина)

Розгадавши кросворд, учні одержують слово 1. Новгородцев.

За правильну відповідь 6 балів.

«Смекалка»

4. Дії над дробами і особливо дія ділення, колись вважались надзвичайно важкими і ще й дотепер застосовується вислів «Зіткнутись з дробами» - зайти у безвихідь.

Правила множення і ділення дробів спочатку вивели китайські, а потім індійські математики в VIIIX столітті, вони були дуже громіздкі і лише в 1544 р. німецький вчений М. Штіфель сформулював правило ділених дробів як множення на обернений дріб.

Завдання: команди отримують таблички з написаними числами: 666 і 999.

  1. Збільшити число 666 у 3\2 рази не виконуючи множення.
  2.  Зменшити число 999 у 3\2 рази не виконуючи ділення.

Правильна відповідь: 3 бали

5. «Історична довідка»

Одного разу в англійському графстві Камберленд почалася гроза, сильний вітер виривав дерева з корінням, утворюючи ями. В одній з таких ям мешканці побачили якусь чорну, яка далі знайшла величезне застосування у їх житті. Назва речовини зашифрована – шифр корені рівняння. Коли учні розв’яжуть всі рівняння отримують дешифратор (листик з літерами).

Завдання                                                                Шифр

  1. (Х+) – =                                     А -
  2. 1 – (Х + ) =                                Ф -
  3.  () - =                                   Т -
  4. () + =                                    І -
  5. ( + Х) - =                                     Р -
  6. + (Х - ) =                                      Г -

 

Графіт – 6 балів(кожна знайдена літера 1 бал).

Шматочками графіту пастухи стали позначати овець,

торговці робити написи на кошиках і ящиках це відбулось у 1556 році. Перші олівці мали недолік. Вони сильно бруднили руки, швидко ламались. Шматочки графіту стали обмотувати тканиною, зміцнювали сіркою, смолою, глиною і лише в XVIII столітті з’явився сучасний олівець.

6. «Хто швидше»

Віршовані задачі кожна команда може відповідати, хто швидше, якщо невірна, відповідає інша команда. Кожна задача 3 бали.

  1. Копав Івась картоплю

та й швидко він копав

За кожні півгодини сім відер набирав

Попрацював він п’ять годин

Пішов, відпочивати

Так скільки встиг картоплі

Іванко накопати ?(70)

  1. Один старий господар відвіз у млин зерно. Молов він дві години, млин три мішки змолов. А треба ж все змолоти, ще шість годин залишилось у нього з зерном мішок один. Скільки повіз до млина господар мішків зерна ? (13)

 

7. «Очумілі ручки»

З кольорового паперу вирізати відомі геометричні фігури, та за допомогою математичних символів, знаків, цифр – створити аплікацію – тварини.

6 балів

8. «Конкурс капітанів»

До дошки одночасно виходять капітани і на відкідних дошках розв’язують задачу(не бачивши що розв’язує суперник).

Котик, Кіт та Котище ділили між собою спійманих мишей. Котище взяв собі усіх мишей, Кіт залишку, а Котику залишилось всього 4 мишки. Скільки мишей вони наловили.(30)

    9. «Бліц»

    Відповіді на запитання поки журі підводить підсумки роботи команд.

  1. Коли ми дивимось на 3, а говоримо чверть ?
  2. Скільки буде якщо полтину поділити на половину ?
  3. Приберіть зайве слово: три, п’ять, тринадцять, двадцять, двадцять дев’ять.
  4. Скільки букв у числі 576 ?
  5. Одне яйце вариться  4 хвилини. Скільки варять 5 яєць ?

10. Змагання закінчені. Підводяться підсумки, оголошується команда яка перемогла у змаганнях(виступ членів журі). Нагородження капітанів та членів команд призами.

Вчитель: пізнання математики через гру прививає до неї любов, що може перейти у потребу займатися цією наукою серйозно і захоплено.

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку