Подорож до пісочної країни

Про матеріал
  • продовжувати знайомити дітей з пісочницею та властивостями піску: сухого тамокрого;
  • навчити дітей створювати об'ємні фігури із мокрого піску;
  • розвивати мовлення, дрібну моторику руки, логічне мислення, пам'ять, уяву;
Перегляд файлу

Розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку

 «Подорож до пісочної країни»

Мета: 

  • продовжувати  знайомити дітей з пісочницею та властивостями піску: сухого та мокрого;
  • навчити дітей створювати об’ємні фігури із мокрого піску;
  • розвивати  мовлення, дрібну моторику руки, логічне  мислення, пам’ять, уяву;
  • покращувати емоційний стан дітей, знаття  психологічної напруги.

Матеріал: пісочниця, в ній пісок (сухий і мокрий), лялька - Пісочна фея, пульверизатори, іграшки, магнітофон.

Хід заняття

Звучить спокійна, тиха музика. Діти разом з психологом заходять до гупи  і вітаються.

Психолог: Діти, а  чи ви любите казки? (Відповіді дітей). Я теж дуже люблю! А особливо ті, в яких є добрі чарівники і феї. Сьогодні я вам хочу розповісти одну казку. Десь далеко-далеко за морем-океаном, в тридев'ятому царстві, в тридесятій державі живе собі, поживає Пісочна фея. І ця фея - не проста, вона добра чарівниця, яка любить дітей і дуже хоче з вами познайомитися.

Психолог: А ви хочете потрапити в казку і познайомитися з нею?

Діти: Так!

Психолог: Але щоб потрапити в казку,  нам потрібно стати в коло, взятися за руки, заплющити очі і всім разом вимовити чарівні слова.

Психолог: Я зараз скажу вам чарівні слова , а ви повторюйте за мною:

Пісочна фея нам допоможи,

В країну чарівну  ти нас перенеси,

В долоніми плеснемо

Один, два, три

В пісочній країні опинилися ми!

Психолог: Ось ми й опинилися в казковій країні. Психолог бере ляльку - Пісочну фею і каже: Діти, подивіться фея дуже сумна ... Давайте я запитаю у феї, що сталося? Психолог вдає, ніби фея каже щось на вухо, при цьому міняє свій вираз обличчя: здивоване, спантеличене ...

Психолог: Фея розповіла мені, що була пісочна країна з зеленими лісами, красивими квітами, блакитними озерами і сонячними містами. Жителі цієї країни були дуже щасливі, тому-то їм ніхто нічого не забороняв. Вони могли, їсти цукерки, кататися на каруселях, бігати по калюжах, розмовляти з незвичайними тваринами, птахами і квітами, дружити з гномами, співати і танцювати. Але одного разу злий чарівник знищив все в пісочної країні. І стала пісочна країна темною і сумною.

Психолог: Діти  чи готові ви допомогти феї повернути красу в її країну? 

Діти. (Відповіді)

Психолог: Тоді вирушаємо разом с феєю до пісочної країни (психолог тримає ляльку на руках).   Давайте міцно візьмемося за руки і вимовимо чарівні слова:

Пісочна фея нам допоможи,

В країну чарівну ти нас  перенеси,

В долоніми плеснемо

Один, два, три,

                                           В пісочної країні опинилися ми!

Психолог: А ось і пісочна країна, де живуть друзі пісочної феї. Подивіться. Як тут пусто і сумно. Один пісок. Але цей пісок не простий. Він чарівний. Він може відчувати дотики. Чути та говорити. Перш ніж ми розпочнемо працювати в пісочниці, необхідно пригадати правила поведінки з піском.

Діти. (Відповіді)

Вправа «Здрастуй, пісок!»

Діти різними способами доторкаються до піску

Психолог: Покладіть долоньки на пісок. Давайте його погладимо внутрішньою, потім тильною стороною долоні. Який пісок? ..

Діти: (сухий, м'який)

Психолог: Давайте з ним привітаємося: «Здрастуй пісок!». Послухайте ... Він з вами вітається. Ви все чуєте? .. Погано чуєте, бо йому сумно і самотньо. Він каже тихим голосом.

Психолог: А давайте його розвеселимо! Пощекочу я його спочатку однією рукою кожним пальчиком, потім інший. А тепер пощекочу двома руками. Тепер плавними рухами як змійки побігли по піску пальчиками. Ви чуєте, як він сміється? ...

Психолог: Давайте його погладимо між долонями. Візьміть в руки пісок міцно-міцно, потихеньку відпустіть. Ще раз давайте його візьмемо в руки міцно, щоб жодна піщинка не впала з кулачків. Пісочок, ми тобі допоможемо!

Психолог: Молодці дітки ось ми і розвеселили пісок!

Гра-вправа «Пісочний хованки»

Психолог: Злий чарівник заточив всіх пісочних жителів в темницю. Там їм темно, холодно, самотньо. Ми повинні допомогти вийти їм звідти. Але наших маленьких друзів охороняють слуги чарівника. Щоб вони нас не побачили, нам потрібно сховатися і сказати заклинання. Давайте з вами візьмемо, один одного за руки, закриємо очі і вимовимо чарівні слова:

Пісочна фея нам допоможи,

В темницю друзів заточили вороги,

Один, два і три,

І наших друзів ми врятуємо з біди!

Педагог пропонує дітям акуратно розкопати пісочок у всіх куточках Пісочної країни і визволити друзів з темниці за допомогою своїх долоней. Діти за допомогою пальчиків відкопують заховані в піску іграшки і називають їх.

Психолог: Я пишаюся вами! Ви так старалися! Подивіться, як світяться у них оченята, вони посміхаються вам! І ви посміхніться їм у відповідь.

Психолог: Діти, ми врятували жителів Пісочної країни, але подивіться навколо все зруйновано. Нам з вами треба все створювати спочатку. Подивіться на пісок, він який?

Діти: Сухий

Психолог: А з такого піску можна що - небудь побудувати?

Діти: НІ !!!

Психолог: Але нам потрібно пожвавити пісок. А що потрібно всьому живому (рослинам, птахам, тваринам, людям) для життя?

Діти: Вода!

Психолог: Звичайно, вода. Але нам потрібні будуть помічники, так як ми одні не впораємося. Давайте покличемо дощик, який допоможе нам все оживити, адже у дощика всі краплі – чарівні.

Вправа «Пісочний дощик».

Кожній дитині видається пульверизатор, за допомогою якого вони обприскують пісок.

Педагог: Подивіться, скільки чарівних крапель нам приготував дощик. Беріть їх і починайте поливати пісок:

Дощик, лий  веселіше!

Теплих крапель не шкодуй

Для лісів, для полів

І для малюків

І для мам і для тат

Кап - кап! Кап - кап!

Психолог: Ви чудо помічники! Пісок вам дуже вдячний. Але ж злого чарівника, який зачарував пісочну країну ми так і не прогнали і не перемогли!

Вправа «Переможець злості». Звучить музика

Психолог: Давайте виліпимо з піску щільний кулю. А тепер на цій кулі намалюємо злого чарівника. А який він, чарівник?

Діти: (злий, не любить дітей, що не хороший)

Діти за прикладом дорослого роблять з мокрого піску кулю, на якій позначає заглибленнями або малює очі, ніс, рот.

Психолог: Це «куля-злюка». Тепер Зруйнуйте пісочний кулю і проженіть злого чарівника, не забуваючи про чарівні слова: «Проганяємо злість, запрошуємо радість». Діти кулачками, долонями, пальцями руйнують пісочний кулю.

Психолог: Тепер повільно вирівняні поверхню піску руками. Давайте покладемо долоньки на пісок. Ви відчуваєте, що більше немає злого чарівника? Я вас вітаю, ми впоралися із завданням. Ми перемогли злість!

Вправа «Візерунки на піску»

Психолог: Подивіться, в нашій Пісочній країні немає радості і життя. Нам треба повернути красу цьому маленького світу. Ви любите малювати?

Діти: відповіді

Психолог: Я сподіваюся, що ви добре малюєте. Я вам пропоную малювати незвичайним способом: на піску пальцями, руками. Давайте намалюємо гарні візерунки на піску. Подивіться, які візерунки на піску можна намалювати. Психолог малює візерунки (прямі і хвилясті доріжки, парканчики, драбинки). Придумайте свій візерунок чи  малюнок.

Психолог: Чудово! Подивіться на візерунки своїх друзів, вам сподобалися вони?

Діти: (відповіді)

Психолог: Тепер потрібно, щоб країна стала такою ж радісною і щасливою, якою і була раніше (звучить фонограма пісні Н.Королевой «Маленька країна»). Подивіться, що розчаклувати ще. Педагог простягає дітям коробочки з рослинами (деревами, квітами); різними будівлями, спорудами; тваринами

Діти розставляють предмети на піску

Психолог: Пісочна країна ожила! Спасибі, мої маленькі чарівники! А нам пора повертатися

По закінченні роботи педагог пропонує дітям вимити руки і сісти на стільці

Рефлексія заняття:

Психолог: Діти, сьогодні ми з вами познайомилися з чарівною країною, врятували жителів Пісочній країни, оживили саму країну! Дізналися, який буває пісок. Чим відрізняється сухий пісок від вологого. Самі приготували вологий пісок. Ми з вами сьогодні зробили багато хороших вчинків. У мене радісний настрій, я рада допомогти жителям Пісочній країни. А який у вас настрій і що нового дізналися ви? (Відповіді дітей)

Ритуал «виходу» з Пісочній країни

В долоньки наші подивіться -

Мудрішими стали адже вони!

Спасибі, милий наш пісок,

Ти нам сміливішими стати допоміг!

docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку