Подорож у казкову країну

Про матеріал
сприяння кращому розумінню учасниками себе, своїх сильних сторін; на-вчити переборювати невпевненість і страх.
Перегляд файлу

ПОДОРОЖ У КАЗКОВУ КРАЇНУ


Мета: сприяння кращому розумінню учасниками себе, своїх сильних сторін; на­вчити переборювати невпевненість і страх.

Завдання:

  • формувати первинні навички само­аналізу, прагнення розібратися у своїх емо­ціях і вчинках;
  • розвивати почуття власної гідності, позитивного ставлениця до життя;
  • навчати переборювання внутрішніх страхів і невпевненості за допомогою прак­тичних вправ;
  • поліпшувати суб'єктивне самопочуття та зміцнювати психічне здоров'я;
  • надавати допомогу у вирішенні психо­логічних проблем учасників заняття за допо­могою корекційних прийомів.

Час проведення: 45 хвилин.

Матеріали: аркуші паперу А4, ручки, олівці, фарби, фломастери, м'яка іграшка, музичний супровід.

Кількість учасників: 8 учнів пільгової категорії (проблеми соціалізації).

Хід заняття

Вступне слово тренера

- Добрий ранок, діти. Сьогодні у нас із вами є пре­красна можливість разом вирушити в подо­рож у казкову країну. Ми краще познайо­мимося одне з одним і спробуємо вирішити низку складних завдань.

Ми з вами перебуваємо в чарівній країні. Уній живуть дорослі, діти і, звичайно ж, добрі чарівники. Діти чарівної країни — це ви (учасники), дорослі жителі та наші гості. А допомагати вам під час подорожі буду я.

Отже, ми в чарівній країні...

Вітання. Вправа «Добрі побажання»

Мета: налаштування учасників на плідну командну роботу; сприяння концентрації уваги.

Час проведення: 4 хвилини.

Вправа виконується по колу.

Ведучий. Кожну зустріч жителі чарівної країни починають із традиційного вітання. Адже гарні традиції допомагають людям по­чуватися комфортно і спокійно.

Тож давайте привітаємо одне одного. Ко­жен із вас має назвати своє ім'я і сказати ін­шому жителеві країни приємне побажання. Добрий день, мене звати Тетяна Леонідівна. Я бажаю, щоб твоя подорож була захоплю­ючою.

Наступний учасник також вітається зі своїм сусідом праворуч і говорить, якою буде подорож у чарівну країну.

Наприкінці вправи тренер говорить: «Я ба­жаю, щоб усі ваші побажання збулися, щоб у вас був хороший настрій. Діти, а яким може бути настрій?». (Сумним, веселим,радісним, сонячним.)

Гра «Поділися рецептом гарного на­строю»

Мета: створення атмосфери взаємної довіри.

Час проведення: 4 хвилини.

Ведучий. Давай поділимося одне з одним рецептом гарного настрою. У кожного він свій. Кожен із вас має, тримаючи долоні від­критими, сказати іншому учасникові влас­ний рецепт настрою. (Гра проводиться в колі з використанням м'якої іграшки.)

Обговорення:

- Чи приємно було «дарувати» хороший настрій?

- Чи приємно було одержувати пода­рунки?

- Чи сподобалися вам рецепти одне одно­го, як ви думаєте, вони будуть потрібні вам?

Висновок: завдяки грі ми з вами дізналися багато нових способів поліпшення настрою.

Інформаційний блок

Мета: розкрити поняття «емоції», «по­чуття», «настрій», «страх».

Час проведення: 2 хвилини.

Ведучий. Діти, а ви знаєте, що таке «на­стрій, почуття й емоції» ? Емоції й почуття — це переживання тих подій, які відбуваютьсяв нашому житті. Емоції й почуття бувають різні — позитивні й негативні. Зміна емоцій протягом дня відображає наш настрій.

Одним із найскладніших почуттів є страх.

Кожній людині, дорослому й дитині іноді буває страшно, вона чогось може боятися. Це нормально в різних життєвих ситуаціях. При цьому страх — не завжди ознака боягу­за. Іноді це реакція на неприємну ситуацію.

Діагностичний мінімум «Мої почуття»

Мета: виявлення емоцій, що переважа­ють у дітей.

Час проведення: 5 хвилин.

Ведучий, Щоб продовжити шлях, я при­готувала вам завдання.

Вам треба занести в таблицю за допомо­гою запропонованих символів почуття, які ви відчуваєте найчастіше. Ми бачимо, що в першому стовпчику записані «імена» по­чуттів, а в другому — де ви відчуваєте ці почуття.

 

«Імена» почуттів

Де я переживаю ці почуття?

 

 

 

Удома

На ву­лиці

У школі

Серед друзів

Найчастіше:

Радість

 

 

 

 

 

 

Захоп­лення

 

 

 

 

Злість

 

 

 

 

Страх

 

 

 

 

Висновок.Давайте разом подивимося на нашу картину почуттів. Ви бачите, що ко­жен із вас переживає різні почуття, але по­чуття страху переважає в тому місці, де ви відчуваєте значний дискомфорт.

На наступному етапі нашої мандрівки ми спробуємо зрозуміти, чим небезпечний і чим корисний страх.

Мозковий штурм «Користь і шкода стра­хів»

Мета: аналіз позитивних і негативних властивостей страхів.

Час проведення: 3 хвилини.

Ведучий, Я пропоную вам висловити свою думку про два почуття, про їх користь і шкоду.

 

Почуття

 

Користь

Шкода

Страх

 

 

 

 

 

 

Сміливість

 

 

Висновок: у кожного почуття є свої плюси та мінуси. І навіть страх може допомагати нам у певних ситуаціях.

У кожного є право боятися! У кожного є можливість перемогти свій страх, і шляхи його подолання в кожного свої.

Вправа «Розкрий свій страх»

Мета: аналіз власних страхів; формуван­ня навичок подолання страхів.

Час проведення: 15 хвилин.

Ведучий. А зараз кожен із вас поста­рається зрозуміти свій страх. Намалюйте на аркуші паперу, використовуючи будь-які матеріали й техніки, страхи, що стосують­ся саме вас. (Діти малюють під музичний супровід.)

Чи легко було малювати свій страх? Що ви відчували при цьому? А тепер давайте спро­буємо змінити свій страх.

Домалюйте ті предмети або символи, які можуть вам допомогти перебороти страх. Подивіться, як він змінився. Що допомогло йому змінитися? Що ви відчули, коли випра­вили малюнок? (Діти додають домалюнка нові символи або елементи.)

Висновок. Малюючи, кожен із вас зміг краще зрозуміти себе, свої страхи й перебо­роти їх.

Вправа «Рукостискання»

Мета: закріплення позитивних емоцій; зменшення напруження.

Час проведення: 3 хвилини.

Ведучий. А тепер після того, як ми сьо­годні плідно поспілкувалися, всі заслужили подяку одне одного. Поки я рахую до п'яти, ви повинні встигнути подякувати одне одно­му рукостисканням якомога більшій кіль­кості жителів чарівної країни.

Ведучий рахує швидко до чотирьох, а потім сповільнює рахунок («.. .чотири з по­ловинкою, чотири...»), щоб усі учасники встигли подякувати одне одному.

Ведучий підбиває підсумок: «Молодці! А зараз для вас і для всіх гостей я подарую подорож у чарівний ліс».

Релаксація «У лісі»

Мета: навчання методів релаксації для зняття напруження; формування позитив­ного налаштування.

Час проведення: 4 хвилини.

(Звучить музика.)

Ведучий. Ми підійшли до найцікавішо­го моменту — подорожі в ліс. Ми з вами

на чарівній галявині. Давайте присядемо і трохи відпочинемо. Улаштовуйтеся зручно, заплющуйте очі та спробуйте уявити, як мо­же виглядати чарівна галявина: дерева, тра­ва, квіти...

Ви чуєте спів птахів, шелест трави. Со­нечко крізь листочки гріє ваші щічки, руки, ніжки. Теплий вітерець начебто огортає нас пухнастою ковдрою. Уявіть собі веселку, пройдіть під нею, доторкніться до неї, від­чуйте тепло або прохолоду квітів. Вам легко і приємно.

Кожен із нас зумів побачити свою чарівну галявину. Чимось наші галявини схожі, але чимось і відрізняються. Може хтось хоче роз­повісти про галявину, яку він уявив.

Підбиття підсумків. Вправа «Чарівне де­рево відгуків»

Ми залишаємо чарівну країну й повертає­мося в нашу гімназію. Ви чогось навчилися в чарівній країні, і я хочу, щоб ви зберегли в пам'яті одержаний досвід.

Дорогі діти й гості, напишіть, будь ласка, на пелюстках квітки свої емоції від сьогод­нішнього спілкування:

- Чого ви навчилися?

- Чи сподобалася вам наша подорож?

- Що запам'яталося найбільше?

- Що здалося найважливішим?

- З якими почуттями ви йдете із заняття? Я бажаю всім хорошого настрою, успіху й більше позитивних емоцій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку