Подорож у країну «Ввічливості»

Про матеріал
Розробеа віртуальної подорожі в країну "Ввічливості" допоможе узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях, прищеплювати дітям любов до рідної мови, культури спілкування;
Перегляд файлу

Тема:  Подорож у країну «Ввічливості»

Мета: узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в  

          громадських місцях, прищеплювати дітям любов до рідної мови,

          культури спілкування; виховувати шанобливе ставлення до старших,

          батьків, виявляти піклування про молодших, слабших, викликати в

          учнів бажання виробляти хороші манери поведінки.

Форма проведення уроку: виховна година (віртуальна подорож в країну

          ввічливості).

 «Ніщо не обходиться нам так дешево і не ціниться так дорого, як  ввічливість».

(М. Сервантес)

Сценарій виховного заходу


Добрий день вам,  люди добрі,

Щиро просимо до господи!

Раді вас у нас вітати,

Щастя та добра бажати!

Сьогодні свято- конкурс нині.

Сьогодні  багато гостей  тут,

І в цьому залі радість лине,

Цікаві ігри всіх нас ждуть.


Вчитель: Доброго дня, діти!

Ви так гарно відповіли мені «Доброго дня». Отож, ми побажали один одному, щоб день був добрий для кожного з нас, приніс радість, задоволення, добрий настрій. У нашого народу стало звичаєм вітати один одного цим хорошим, теплим побажанням. А ще кажуть: «Доброго здоров'я», «Здоровенькі були», «Моє шанування вам». Це ввічливі слова, називаються вони чарівними. Люди, які їх постійно вживають, називаються ввічливими, чемними. Чемна людина всім приємна, бо вона приносить втіху і хороший настрій.

Сію дитині в серденько ласку,

Сійся-родися, ніжне «Будь ласка»,

Вдячне «Спасибі», «Вибач» тремтливе,

Слово у серці як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!», «Світлої днини!»

Щедро даруй ти людям, дитино.

Мова барвиста, мова багата,

Рідна і тепла, як батьківська хата.

Вчитель Діти, сьогодні ми поговоримо з вами про ввічливість. Починаючи розмову про ввічливість, нам потрібно з’ясувати, що означає це поняття.

(слайд 2) Етимологічно і за змістом слово «ввічливість» (cortesia) походить від стародавнього cortes — «двори». Це були місця, де звичайно збиралися філософи, художники, письменники, політики, економісти, судді, лікарі, всі професіонали і видатні, гідні люди, які мали розглядати важливі питання і приймати рішення в державі чи в королівстві. За Платоном, це були об'єднання людей, які своїми талантами, знаннями і здібностями приносили користь і служили суспільству.

(слайд 3) Ввічливість – це, насамперед, мистецтво людського спілкування, вміння люб’язно ставитися до людей, які нас оточують. Я думаю ви погодитеся зі мною, що не лише дітям, а і дорослим хочеться, щоб до них ставилися їх друзі, рідні, уважно, по-доброму, завжди любили та поважали. Але весь секрет полягає в тому, що тільки до ввічливої людини, вихованої та доброї, люди ставляться саме так. Тільки таку людину всі люблять, поважають, хочуть спілкуватися з нею.

  (слайд 5) Діти,  в країну “Ввічливості”  разом   сьогодні ми  мандруєм класом. 

Я отримали листа від професора Будьласки. Давайте дізнаємося що пише нам професор.

(слайд 6)  „Любі діти! Я, професор Будьласка, звертаюся до вас за допомогою, адже ключ від брами  країни Ввічнивості захопили Байдужість, Заздрість, Жорстокість і просять за нього викуп -  скриню золотих монет. І тільки ви зможете нас врятувати. Але шлях у мою країну буде нелегким через багато випробувань, за які ви  здобуватимете золоті монети,  і в кінці обміняєте на  ключ від країни Ввічливості. А щоб легко і швидко  їх подолати, потрібно підтримувати  один одного. Залишаю вам карту нашої країни, бажаю успіхів у нелегких випробуваннях."

Чи бажаєте ви помандрувати до цієї країни? В цій країні є гори, ліси, поля, острів і місто. Всі вони мають особливі назви, які допоможуть нам зрозуміти усі складові слова «ввічливість».

Ви поділені на три команди: 

I команда - «Посмішка»

II команда - «Сонечко»

ІІІ команда – «Добро»

   Перед тим, як розпочати конкурсну програму, я пропоную командам привітати одна одну.

Привітання І команди:

Посміхнися - стане день ясніш,

І веселка тобі також посміхнеться,

А від цього буде веселіш,

Ще не раз до тебе посмішка вернеться.

Привітання II команди:

Як без сонця жодна не росте рослина, Так без слова доброго не живе людина. Сонячно хай буде в душах і у домі Зичимо добра вам, будьте всі здорові.

Привітання IIІ команди:

Не журись, посміхнись,

Бо добро сильніше зла!

Озирнись , подивись,                                                                         

 Скільки в світі є добра!                                                                                   

Хай у кожному серці,
Наче сонячна мрія,
Заспіває веселка
На добро і надію!

-Просимо привітати наше журіі одночасно скарбничих, які будуть підраховувати ваші монети:

(слайд 7) Наша  подорож до країни Ввічливості відбудеться по такому маршруту:

  1. Острів  «Чарівних, добрих слів».
  2.  «Гори ввічливих слів».
  3. «Містечко вихованих людей».
  4.  «Семафор ввічливості».
  5. «Скринька народної мудрості».
  6. «Галявина доброти»

Отже, друзі відправляємося у подорож!


Учень 1.    У нашій рідній мові
                  Чарівні є слова.
                  Слова ці всім відомі,
                  Бо сила в них жива.

Учень 2:   – Доброго ранку ! –
                  Мовлю за звичаєм.
               – Доброго ранку ! –
                  Кожному зичу я.
               – Доброго дня вам! –
                  Людям бажаю.
                  Вечором добрим
                  Стрічних вітаю.
                  І посміхаються
                 У відповідь люди.
              – Добрі слова ж бо
                 Для кожного любі!


Вчитель : І перша наша зупинка це «Острів  чарівних, добрих слів.»

На острові є чарівні  пальми. Давайте згадаємо всі формули ввічливості. Такі формули ми запишемо на кокосах й прикріпимо їх до наших пальм.  (Клас ділиться на 3 групи за рядами та пише формули ввічливості на заздалегідь заготовлених шаблонах-кокосах, прикріплюють до пальм). Перша пальма-це пальма «Привітання». Друга пальма – це пальма «Вибачення». А третя - «Вдячність».

Наприклад:

  • на першу пальму чіпляються такі формули : Доброго ранку!
    Добрий день! Добрий вечір! Привіт! Вітання!
  • на другу: Вибач (те) мені! Пробач (те) мені! Даруй (те)! Перепрошую!! Більше не буду!
  • на третю: Спасибі! Дякую(ємо)! Щиро вдячні! Дуже вдячні! Велика подяка!

(слайд 7) Ведуча: -Вихована людина знає багато ввічливих слів. То ж наступний конкурс покаже, яка з команд знає їх краще.

Зупина  «Гори ввічливих слів»

За1 хвилину ви повинні будете на аркуші написати якомога більше ввічливих слів. Виграє та команда, у якої  буде їх найбільше.

(слайд 8) Наступна зупинка «Містечко вихованих людей».

  • О, та тут побував хуліган. Він переплутав усі їхні правила і життя зіпсувалося, усе тепер переплуталося. Діти, допоможемо жителям цього містечка виправити помилки?

Речення з помилками:

1.Проходити на своє місце у кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.

2.Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.

3.Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.

4.Виховані діти обгортку від цукерки кидають на тротуар.

5.Виховані хлопчики завжди лазять по деревах.

6.Дівчатка витирають руки об сукню.

        - Діти, пам’ятайте, щоб люди вас поважали, слухали, дотримуйтеся золотого правила : «Відноситися до людей треба так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас»

         -Діти,здається до нас хтось завітав?!Впізнаєте,хто це?

(Звучить фонограма  пісні Шапокляк)

ШАПОКЛЯК. О, що це за дітлахи? Куди це ви зібралися? (ведучий пояснює)

-Та що ви? Навіщо це вам потрібно? Ось залишайтеся зі мною.(діти відмовляються).

-Ну добре, тоді я дам вам деякі поради, якими можна скористатися на шляху до  країни Ввічливості:

  • якщо товариш запросив тебе на день народження, подарунок залиши удома, він тобі самому знадобиться;
  • ні з ким в гостях не розмовляй, тільки вибирай що смачніше;
  • дівчаткам треба завжди ставити підніжку, лупцювати, показувати язика;
  • в тролейбусі одразу займай найкраще місце-біля вікна,
  • якщо твій товариш упав покажи на нього пальцем і голосно смійся.

 -Діти, чи можна користуватись цими порадами?Тепер я розумію,хто той хуліган, що все переплутав у цьому містечку! Це справді хуліганські поради, нам з тобою не по дорозі!!! Діти, нам треба довести, що ми їй не друзі, та розповісти як потрібно поводитися. (учні  виходять в зал.)

Поради для хлопчиків та дівчаток:


Для хлопців завжди радий

Я дати ось які поради:

Як слід повчитися нам треба

Не смикати дівчат за коси.

Зробити все, що вони просять.

Усі дівчата солодунки

І полюбляють подарунки,

Не трактори і не наклейки,

А ляльки, банти, цукерки.

Коли зупиниш хулігана

Ти вже герой її роману.

Як будеш з школи з нею йти-

Допоможи портфель нести.

Не будь хвалько і задавака,

Не змушуй меншого заплакать.

Коли врахуєш всі поради,

Вона дружить з тобою рада!

У дівчат свої секрети:

Чистий одяг, милі щічки,

В косах гарні білі стрічки.

Все важливе для дівчаток –

З голови до самих п’яток!

Та найбільше кавалери

Люблять правильні манери.

А грубити з кимось биться

Для дівчаток не годиться!

Будеш все це пам’ятати

Можеш  гарним другом стати


 ШАПОКЛЯК. –Добре, я зрозуміла, що ви хороші діти, я не буду вас більше затримувати. Мені соромно.

-А зараз ми надаємо слово нашому журі  для підведення підсумків перших трьох конкурсів.

Наступна зупинка «Семафор ввічливості». (слайд 8)

- А далі на нашому шляху «Семафор ввічливості».Тепер залежить від вас, чи дозволить він вам рухатися далі. Червоний колір – забороняю, зелений – дозволяю.

У вас на парті лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитаю ситуації, для кожної команди, а ви повинні сказати, де правильно поводяться діти, а де ні. Якщо правильно – показуйте зелену картку, неправильно – червону.

1. – Дайте мені хлібину, - звертається хлопчик до продавця. (Ч.)

2. – Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисно, - каже дівчинка у  автобусі. (З.)

3. –  У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них Сергій побачив свою  вчительку і ввічливо сказав: «Добрий день Маріє Іванівно». (Ч.)

4. Люба бабусю! Я з задоволенням тобі допоможу. (З.)

5. – Я трохи порвала книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка

    бібліотекарю. (Ч.)

6. - Дівчинка запізнилася на урок. Вона тихенько постукала у двері, відчинивши їх, сказала: «Доброго ранку! Вибачте, буль ласка, дозвольте сісти на своє місце». (З.)

- Молодці! Ви добре справилися із завданням. Семафор показує зелене світло, і ми вирушаємо далі.

Наступна зупинка «Скринька народної мудрості». (слайд 9)

Робота в командах.

- В нас трапилася пригода! Розсипалася скринька народної мудрості. Вам треба буде її скласти. (Групи одержують завдання в конвертах. Із слів скласти по два прислів’я).

І група.

Якщо ввічливо попросити, завжди дадуть.

Гостре словечко колить сердечко.

ІІ група.

Ввічливих і лагідних скрізь шанують

Землю красить сонце, а людину праця.

ІІІ група.

З добрим дружись, а лихих стережись.

Від теплого слова і лід розмерзає.

-Отже, мандруємо далі. Будьте обережні, адже трапляються випадки, коли під час мандрівки можна зустріти несподіваних гостей.

Зупинка  «Галявина доброти» (слайд 10)

- Нарешті ми дібралися до кінцевої зупинки нашої подорожі!Разом з вами ми потрапляємо на чарівну галявину. Але, на мою думку, тут чогось не вистачає (квітів)

- Так само як квіти милують наше око,так і добрі слова радують нас, піднімають нам настрій. Особливо нам приємно, коли нас хвалять чи кажуть компліменти.Які слова-компліменти ви знаєте? (чемний, добрий, веселий, сміливий, щирий,скромний, поступливий, кмітливий, акуратний,гарний друг)

- У кожного з вас на парті є долоньки з яких ви зробите квіти. Ваше завдання- на своїй квіточці написати компліменти.

- А тепер обміняйтесь своїми квітами-компліментами. Бачу, що від цих приємних слів у у вас на обличчі розквітали посмішки, неначе квіти після літнього дощу. А тепер кожна команда може прикрасити нашу галявину доброти своїми квітами.(Звучить музика)

-Яка чудова галявина у нас з вами вийшла! Ви всі молодці!І отримуєте свої монетки.             

Ведуча: А поки судді підраховуватимуть золоті монети у ваших скринях, я пропоную гру для всіх команд і глядачів

Гра «Ввічливо чи неввічливо» Умови гри: Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю,  то ви  плескаєте в долоні, а якщо ні, то мовчите.


Прибери мерщій в кімнаті

 Й чистим, вмитим за сніданок

Привітайся до матусі:

-Рідна з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до трав до квітів.

А щоб день пройшов не марно

З усіма поводься гарно.

У дівчаток гарні кіски

Але надто вже малі.

А щоб більші виростали

Ми їх тягнем до землі.

Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні  з ким,

І ні за що слів «Будь-ласка»

І «Пробачте» не  кажи.

Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук,

Не потрібне це заняття

І не варте стільки мук.

Друг в біді не лишить

Щирим словом втішить

Ось який він  незрадливий

Справжній друг.

Галасуй, пищи, гукай,

Коли хтось відпочиває.

Усміхнися сонечку

«Здрастуй,золоте»

Усміхнися  квіточці

Хай вона цвіте.

Усміхнися дощику:

 «Лийся мов з відра.»

Друзям усміхнися

Побажай добра.


Ведуча:  Молодці, діти!  Ви здолали всі перешкоди, пройшли складний шлях: не піддалися на умовляння Шапокляк, зібрали скриньку Мудрості,прикрасили чарівну галявину

 А тепер запрошуємо підвести підсумки наше шановне журі. Якаж команда назбирала найбільшу кількість золотих монет, щоб викупити ключ у Байдужості , Заздрості та  Жорстокості.

( Журі підводить підсумки, команди нагоджуються грамотами та призами).

(слайд 11)

 Заключне слово вчителя:

Сьогодні ви мандрували довгим шляхом до  країни Ввічливості, витримали всі іспити,  протоптали стежку доброти. Бажаю вам, діти, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено,даруючи усім радість і любов. А нашу подорож завершимо  віршем:

Учень 1. Будь ласка, спасибі і будьте здорові -

      Слова необхідні і корисні в мові.

      Приємно їх чути у школі і вдома

      Від мами, вчителя і просто знайомих.

Учень 2. Тож радьмо: частіше, їх друзі, вживайте,

      Даруйте сміливіше радісний настрій!

      І кожен свій день, як завжди, починайте

      Із слів: «Добрий ранок», «Вітаю» і «Здрастуй»!

  Учень 3.  Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі -  веселим буде!

Вчитель:  До побачення вам, діти,

        Будьте всі здорові!

        І слова чарівні всюди

        Ви вживайте в мові.

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
1653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку