Тема: Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров’я. Практичні роботи «Складання розпорядку дня», «Як складати портфель».
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – само організовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; предметна: ознайомити учнів із типовим розпорядком дня першокласника, розкрити суть поняття «режим дня» та його значення у житті людини, спираючись на їхній досвід; навчати дітей організовувати свою працю та відпочинок; здоров’язбережувальна: формувати навички особистої гігієни, викликати інтерес до виконання правил особистої гігієни, виховувати глибоке розуміння правильного дотримування режимних моментів, бережливе ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: дослідження з елементами змагання.
Обладнання: сюжетні малюнки, таблиці, довідкове бюро, пам’ятка.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Я вам рада, любі діти,
І вітаю щиро вас
І запрошую ласкаво
На основи здоров’я у клас.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Галя-Невстигаля
Галя, вставай, умивайся
Та швидше до столу!
Галю, мерщій убирайся,
Бо спізнишся в школу!
Галя вилежує, ніжиться і позіхає,
Довго з портфелем вовтузитися
І – не встигає
В школі дзвінок продзвенів
І давно почалися уроки
А коридором – чиї то? –
Лунають поспішливі кроки.
Клас уже знає:
Це знову спізнилася Галя.
Ні, недаремно прозвали
Її Невстигаля.
Сьогодні ми спробуєте дослідити і скласти режим дня першокласника. Кожен з вас буде працювати лаборантом у своїй лабораторії.
(Клас ділиться на 5 груп. Кожна група працює з малюнками і складає декілька речень за малюнками).
І група – Зарядка.
ІІ група – Особиста гігієна.
ІІ група – Харчування.
IV група – Навчання під час уроків та самопідготовка.
V група – Вільний час.
(узагальнення думок дітей)
Режим дня – це план життя на день, такий розпорядок праці, відпочинку, харчування і сну, при якому правильно чергуються праця і відпочинок.
Режим дня включає наступне:
V. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть
Поясніть, діти. Кілька раз,
За роботу – все гаразд.
VI. Робота з підручником (с. 27-31). Обговорення запропонованого режиму дня.
А вдома з батьками кожен складе свій режим дня.
Завдання: першим правильно розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності.
Довідкове бюро:
Із книги рекордів Гіннеса:
Французький лікар Ален Бомбар подолав на гумовому човні Атлантичний океан за 65 днів, вирушивши в плавання без їжі і води.
«Я вирішив вести «сільський» спосіб життя, тобто вставати з сонцем, лягати з сонцем, склавши розпорядок дня:
Ніч, що настає, приносить бажаний відпочинок»
Ось такий розпорядок дня був у Алена Бомбара. Навіть в океані на човні він дотримувався режиму..
Отже, режим дня потрібен для того, щоб забезпечити найвищу працездатність протягом усього періоду неспання. При чіткому розпорядку дня в людини формуються звички, і тоді конкретний час є сигналом для відповідних дій.
Орієнтовний режим дня для першокласника
7.00 – 7.30 |
Пробудження, підйом, ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка. |
7.30 – 7.45 |
Сніданок. |
7.50 – 8.20 |
Дорога до школи. |
8.30 -12.30 |
Заняття в школі. |
12.30-13.00 |
Повернення зі школи. |
13.00-13.30 |
Обід. |
13.30-14.30 |
Післяобідній відпочинок. |
14.30-16.00 |
Перебування на свіжому повітрі. |
16.00-16.30 |
Підвечірок. |
16.30-18.00 |
Заняття улюбленими справами. |
18.00-19.30 |
Допомога батькам,відвідування гуртків, секцій. |
19.30-20.00 |
Вечеря. |
20.00-21.00 |
Підготовка до сну. |
21.00-7.00 |
Сон. |
VI. Робота над загадками.
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а розповідає. (книга)
В ній дуплиста серцевина.
Вліз у дірку хвацький писар,
Вічно пише і мовчить.
Сам, як дерево завдовжки,
Тільки ніс з дупла стирчить. (олівець)
Сховати приладдя:
І гумку, і ручку
І навіть фломастер? (у пеналі)
Оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля,
Нова, гарненька… (ручка)
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Два ведмедики, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук і стріли, і рушницю
Ще й пухкеньку паляницю.
Ще стільця, стола і парту,
Ще й географічну карту,
Трактора, машину, мило.
Вже й надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку
Чи усе поклав у сумку?
а) Ознайомлення з пам’яткою «Що повинне бути в портфелі»
- Чистий носовичок;
- Акуратно складені речі, потрібні для занять на цей день.
- Обгорнуті і підписані книжки.
- Зошити, складені в папку.
- Олівці, ручки, складені в пенал.
- Необхідно стежити за тим, щоб звечора все було готове до наступного навчального дня і в портфелі не було нічого зайвого.
б) Гра «Про що розповів портфель»
(Учні перевіряють свої портфелі. Дивляться, чи є у них все необхідне для навчання у школі, чи немає нічого зайвого).
в) Змагання «Хто швидше складе свій портфель»
Підсумки: - Чому не можна брати до школи зайві речі?
VII. Підсумок уроку. Метод «Мікрофон».
Збіг урок наш як коротка мить –
(дуже швидко час біжить),
Але попереду у нас багато кроків,
І цікавих, і складних уроків.