Відкритий урок з основ здоров'я на тему:"Що робити, коли заблукав?"

Про матеріал
Матеріал до відкритого уроку з основ здоров'я на тему:"Що робити, коли заблукав?" Практична робота: моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу.
Перегляд файлу

02.03.                                                Основи здоров’я

Тема: Що робити, коли заблукаєш. Практична робота: моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу

Мета: ознайомити учнів із правилами поведінки в ситуації, якщо заблукав, загубився, відстав від класу, вчити учнів називати людей, до яких можна звернутися по допомогу; розвивати бажання свідомо дотримуватися правил поведінки на вулиці та здатність орієнтуватися у складних ситуаціях; спо­нукати до виконання правил поведінки в даних ситуаціях; виховувати самостійність, сміливість, обережність.

Обладнання і матеріали: казкові герої Зайчик-Побігайчик, Метелик, демонстраційний матеріал, лист, відео «Корисні поради», кулька, аудіозапис фізкультхвилинки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу

- Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.

- Сьогодні наш урок буде незвичайним. До нас завітав маленькій гість, а хто саме, давайте дізнаємося!

- Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, лісі навкруги

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте — хто такий?

- Правильно, це Зайчик-Побігайчик. Він буде за нами спостерігати, сам навчатися та слухати ваші відповіді. А ще Зайчик-Побігайчик має для нас багато цікавих сюрпризів та завдань. Тож розпочнемо наш урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1 Робота із загадкою

- Я і в місті, і в селі.

Навколо мене стоять будинки

Великі й малі. (Вулиця)

   Чи можете ви заблукати на своїй вулиці?

   Але у нашому місті багато вулиць. І кожна з них приховує небезпеку.

III. Повідомлення теми та мети уроку

 Сьогодні на уроці ви будете вчитися орієнтуватися у склад­них ситуаціях, дізнаєтеся, до яких людей можна звернутися по до­помогу, якщо заблукали чи загубилися.

— Зайчик-Побігайчик дуже полохливий і боїться заблукати. Тому просить допомоги, аби ми навчили його і самі навчилися знаходити вихід з таких ситуацій. Допоможемо йому? Вперед!

IV. Формування нових знань, умінь та навичок

Завдання №1 «Лист від Зайчика-Побігайчика»

Читання й обговорення уривку з оповідання В. Волкова «Дзвонять! Відкрийте двері» з книги «Азбука безпеки»

- Діти, Зайчик-Побігайчик приніс нам листа, давайте прочитаємо його.

-                                                            Любі діти!

Я маю підказку, як знаходити вихід зі складних ситуацій. Це оповідання і його потрібно уважно послухати, а потім мені скажете, яка сталася ситуація із головними героями?

БІЛИЙ СУМНИЙ СОБАКА

Одного разу прибігає в двір бабуся Катрусі (Катрусі 5 років):

   Ой, діти, ви мою Катрусю не бачили? На хвилинку залишила її біля магазину, повернулася, а її немає.

   Ні, не бачили, — відповідали хлопчики і дівчатка, які гу­ляли у дворі.

   Куди ж вона поділася? — заохала бабуся.

А Сергійко (йому 7 років) і плакати не став. Він оббіг усі двори навколо того магазину і знайшов Катрусю. Вона стояла у пісочниці і плакала. Сергійко витер сльози:

— Ти навіщо пішла від магазину?

— Я хотіла собачку погладити — білу, сумну таку собачку,а вона втекла. І я пішла її шукати.

   Не можна йти від того місця, де тебе залишили, — строго ска­зав Сергійко, узяв Катрусю за руку і привів у свій двір.

   Що зробив Сергійко, щоб знайти Катрусю?

   Як поводилася Катруся, коли загубилася?

   Що запитав Сергійко у Катрусі, коли знайшов її?

   А що відповіла йому Катруся?

   Якому важливому правилу навчив Сергійко Катрусю?

Завдання №2 «Пізнайко»

Бесіда – розповідь «Правила безпечної поведінки»

   Діти, скажіть, хто-небудь з вас колись губився? (Відповіді ді­тей.)

   Що ви при цьому відчували?

   Як ви виходили з цієї ситуації?

   Ви загубилися! Ви виявилися одні далеко від будинку! Що необхідно робити в першу чергу? (Відповіді дітей.)

   Передусім не лякайтеся і не плачте! Цим справі не допомо­жеш. Навколо вас завжди є люди. Але до кого можна звернутися по допомогу? (Відповіді дітей.)

   Краще за все підійти до міліціонера. Адже у нього служба така — усім допомагати. Але якщо його близько немає, то можна підійти до мам і бабусь, які гуляють у дворі з такими ж, як ви, ді­тьми. Якщо ви загубилися у великому магазині, підійдіть до про­давця або касира.

Але пам’ятайте! Зовнішня привабливість пере­хожого не завжди говорить про його добрі наміри.

Запам'ятайте, до кого можна звернутися по допомогу!

       На вулиці. Попроси допомоги у міліціонера або у водія громад­ського транспорту.

       У магазині. Підійди до касира чи продавця і скажи, що ти за­губився.

       У метро. Звернися до чергового по станції або до чергового біля ескалатора.

   Як можна попросити про допомогу?

   Що слід розповісти про себе?

Висновок. Якщо ви заблукали, слід попросити допомоги в тих, хто у цьому місці працює. Але ви й самі можете «знайтися». Необ­хідно добре знати свій домашній номер телефону, телефони рідних, робочі телефони батьків. Якщо немає до кого звернутися, можна зателефонувати безкоштовно в міліцію — 102 — і розповісти, де ви і що трапилося.

Завдання №3 «Чарівна кулька»

- Діти, Зайчик-Побігайчик дуже задоволений вашими відповідями і передав мені наступний сюрприз. Це Чарівна кулька. Ми з нею пограємо в гру «Я починаю, ти закінчуєш». Хто отримає кульку, той закінчує речення. Діє правило піднятої руки.

Гра «Я починаю, ти закінчуєш»

Мета: вчити учнів правильно діяти у ситуаціях, коли щось загрожує їхньому життю та здоров’ю.

1) Якщо я заблукав у місті, то я…

2) Якщо я заблукав у лісі, то я…

3) Якщо я загубився, то я…

4) Якщо я відстав від класу під час походу, то я…

Фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!»

(Під музичний супровід)

Завдання №4 «Книго, підкажи!»

Робота з підручником.

- Діти, Зайчик-Побігайчик радить нам звернутися до підручника і дізнатися, що цікавого він нам пропонує і які поради для нас приготував.

а)   Бесіда за малюнками.

б)  Обговорення тексту в підручнику.

в)   Проблемні запитання:

 За яких обставин діти можуть загубитися?

 Що потрібно робити, якщо ти відстав від класу?

 До кого можна звернутися по допомогу?

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань

Завдання №5 «Казковий метелик»

- Діти, ви уявляєте, шукаючи свого друга Зайчика-Побігайчика, до нас прилетів на урок ще й Казковий Метелик. Він хоче вас запитати, а чи знаєте ви свою адресу, адже, якщо заблукаєте, вам потрібно буде її назвати.

Мета: вчити учнів давати повну інформацію про себе.

     Мене звати…

     Моє прізвище — …

     Я живу…

     Навчаюся в школі №…, класі…

Завдання №6 Перегляд відео «Корисні поради»

- Діти, зараз нам пропонує Зайчик-Побігайчик і його друг переглянути відео і потім сказати, як правильно вчинити, а як ні!

а) Обговорення відео

б) Висновок

Фізкультхвилинка – гімнастика для очей.

Завдання №7  Практична робота: «Моделювання ситуації пошуку допомоги, якщо заблукав, загубився, відстав від класу»

Мета: вчити учнів правильно поводитися в ситуаціях, коли заблукав, загубився, відстав від класу.

1) Ви з родиною пішли на свято на майдан, де збирається завжди багато людей. Ти раптом загубився. Твої дії?

2) Ви з однокласниками пішли до театру, і ти відстав від класу. Що ти робитимеш?

3) Коли ви з родиною були на прогулянці в лісі, ти заблукав. Яке рішення ти приймеш?

4) Під час екскурсії ти відстав від класу. Як ти вчиниш?

Висновок: В такій ситуації необхідно звернутися до міліціонера або дорослого, який зможе тобі допомогти.

VI. Підсумок уроку

Вправа «Сонечко»

- Діти, наш урок підійшов до кінця, Зайчик-Побігайчик і Метелик просять вас, щоб ви нагадали все те, з чим ми познайомилися і вивчили протягом всього уроку. А за кожну відповідь вони вам подарують промінець, аби ви не заблукали і завжди знаходили дорогу додому.

   Що ви робитимете, якщо заблукаєте або загубитеся?

   У кого попросите про допомогу на вулиці?

   У кого попросите про допомогу в магазині?

   У кого попросите про допомогу у автобусі ?

   Як попросите про допомогу?

   На цьому наш урок закінчено. Ви всі молодці. Так тримати і гарно працювати!

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
7264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку