Мета гри: Повторити й закріпити знання учнів, отримані під час вивчення курсу «Подорож у світ економіки».
Визначити рівень економічної компетентності учнів з пройденого матеріалу.
Ознайомити дітей з основними поняттями сучасного ринку, показати в ігровій формі ринкові відносини.
Розвивати в учнів інтерес до економіки, навички усного обчислення та роботи з калькулятором.
Виховувати спостережливість, уміння відстоювати власну думку, уміння працювати в групі.
Тип уроку: Урок - гра.
УРОк-ГРА
"ЇЇ ВЕЛИЧНІСТЬ ЕКОНОМІКА"
(підсумкове заняття з вивченого матеріалу курсу "Подорож у світ економіки").
Мета гри: Повторити й закріпити знання учнів, отримані під час вивчення курсу «Подорож у світ економіки».
Визначити рівень економічної компетентності учнів шостого класу з пройденого матеріалу.
Ознайомити дітей з основними поняттями сучасного ринку, показати в ігровій формі ринкові відносини.
Розвивати в учнів інтерес до економіки, навички усного обчислення та роботи з калькулятором.
Виховувати спостережливість, уміння відстоювати власну думку, уміння працювати в групі. Беруть участь дві команди учнів шостого класу.
Тип уроку: Урок - гра.
Обладнання: схема подорожі, калькулятор, картки із запитаннями, папір, фломастери.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
Клас поділяється на чотири групи: дві групи - команди гравців, дві - уболівальники.
II. Хід гри.
У ведучого два конверти. Капітани жеребкуванням визначають, яка команда гратиме за яким столом.
Учитель: Сьогодні ми вирушимо в захоплюючу подорож казковою країною "Економіка". Багато цікавого чекає нас в дорозі. Казки, ребуси, загадки допоможуть вам вчасно потрапити на аукціон до її величності Економіки.
Але потрапити туди треба не з порожніми руками, а з еконами (так називаються гроші цієї казкової країни). Де їх узяти? Звичайно ж, чесно заробити, беручи участь у різних конкурсах. Одержувати їх ви будете, якщо вірно відповідатиме на запитання нашої подорожі. В ній беруть участь дві команди:
Представлення команд - назва, девіз, учасники.
У нас є два касири, які будуть рахувати гроші за кожну
правильну відповідь (1 екон).
Наші правила: відповідає капітан, або інший учасник команди (за дорученням капітану). Якщо команди не знають відповіді, то ми звертаємось до вболівальників
Давайте ознайомимося зі схемою подорожі:
1 ЕТАП (розминка).
Для того, щоб продовжити гру, вам потрібно відповісти на слідуючи запитання:
а) шахтар чи охоронець саду;
б) програміст після закінчення вищого навчального закладу
чи програміст зі стажем 10 років;
3. Наведіть приклади та доповніть ряд:
а) промисловість - завод, ..., —
б) торгівля — магазин, ..., ...
2 ЕТАП (дві дороги).
Отже, ви відповіли на запитання та крокуємо далі Проходьте, але перед вами, як у будь - якій казковій країні, дві дороги: шосе натурального господарства і шосе товарного виробництва. Яку з цих доріг ви обираєте, та чому? Якщо вибрали натуральне господарство, то ви вибрали неправильний шлях, та на вас накладається штраф. Щоб одержати дозвіл йти товарним шляхом, розв’яжіть задачу -ребус:
Якщо у слові "рекорд" ви замінене останню букву на "б" і прочитаєте це слово навпаки, то станете ... помічниками по торговій угоді між людьми.(Відповідь: брокер).
3 ЕТАП (Конкуренція та монополія).
Перша команда дає визначення поняття "Монополія" та наводить приклади: "Водоканал", "Горсвітло", "Тепломережа".
Друга команда дає визначення поняття "Конкуренція" та наводить приклади: магазини побутової техніки, ринки.
4 ЕТАП (конкурс капітанів).
Капітани обох команд запрошуються до дошки. Ведучій задає запитання та три варіанти відповідей. Капітан записує на дошці ту букву, яку він вважає за правильну відповідь.
1. Страхова компанія в якій працюють 113 осіб це:
а)мале підприємство;
б)середнє підприємство; в)велике підприємство;
а)товарно - грошові відносини між продавцем та покупцем; б)місце, де щось купують, або продають; в)назва газети;
4. Фінансова установа, де гроші роблять гроші називається:
а)біржа;
б)банк; в)аукціон;
5. Чи може "Приватбанк" надрукувати гроші:
а)як вирішить керівництво банку;
б)так, тому що це самий великий банк в Україні; в)ні;
5 ЕТАП (фірма, імідж фірми).
Командам потрібно розробити рекламу та девіз Мелітопольської гімназії №5.
У той час, поки команди готуються до захисту своєї реклами ведучій проводить конкурс серед глядачів: 1. Назвіть казки та прислів’я з економічним змістом
(визиваються два учні та по черзі називають приказки та назви казок);
6 ЕТАП (ти мені - я тобі).
Команди вдома підготували один одному по 5 запитань. Правильна відповідь нагороджується еконами.
7 ЕТАП (дерево економічної мудрості)
На ялинці розвішані папери із запитаннями. Учасники команди знімають ці папери по черзі, так, щоб в цьому конкурсі прийняли участь всі 5 учасників команди, розгортають та відповідають на написані там запитання.
10. Що таке фірмове ім'я? Наведіть приклади.
8 ЕТАП (розв'яжи задачу).
Задача - 1. Сергій Іванович поклав у банк гроші у сумі 2000 грн. Під 20 % річних. Розрахуй, яку суму отримає Сергій Іванович через один рік? Через два роки?
Задача - 2. Ганна Андріївна взяла у банку гроші у сумі 2000 грн. Під 25% річних. Розрахуй, яку суму сплатить Ганна Андріївна через один рік? Через два роки?
АУКЦІОН
По закінченні гри команди рахують кількість зароблених еконів. Оголошується переможець. Проходить нагородження команди -- переможиці та команди - другого призера.
III. Підсумок уроку.
Ось і завершилася цікава та захоплююча подорож у країну Економіку. Учасники гри підтвердили високий рівень знань з економіки. Всім спасибі.