Предмет: Алгебра Вчитель: Околіта М. В.
Клас 11
Тема: Похідна та її застосування.
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми, удосконалити вміння будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень; продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати набуті знання до розв’язування задач даної теми, розвивати увагу, комунікабельність, розумову діяльність та пам'ять; розвивати інтерес до математики.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- привітання;
- перевірка присутніх учнів і їх готовність до уроку;
- перевірка домашнього завдання (фронтально).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.
Похідна являється фундаментальним поняттям математичного аналізу за допомогою якого досліджують процеси і явища в природних, соціальних і економічних науках. Тому ми і приділяємо особливу увагу при вивченні цієї теми. А метою сьогоднішнього уроку для вас буде такою:
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Давайте пригадаємо вивчений раніше матеріал. Дайте відповідь на дані запитання: (опитування проводжу в усній формі)
IV. Застосування знань, умінь та навичок.
Учні класу діляться на три групи, по рядах.
Кожна група отримує завдання, яке дасть змогу перевірити , як учні вміють використовувати таблицю похідних.
1 – група
Обчислити значення похідної функції в точці х0 : 1) f(x) = x4 – 2x3 + x, x0 = - 1; 2) f(x) = , x0 =3; 3) f(x) = , x0 =; 4) f(x) = , x0 =0; 5) f(x) = 3 sin x + 2, x0 = ; 6) f(x) = x0 = 4; 7) f(x) = 3x3 – 4x – 1, x0 = 1.
|
Б (1) Е (4) І (7) Й (-7) Л (-9) Н (1,5) Ц (5)
Відповідь: ЛЕЙБНІЦ
2 – група
Обчислити значення похідної функції в точці х0 : 1) f(x) = , x0 =1; 2) f(x) = 2x4 – 5x3 + 2x – 5, x0 = 2; 3) f(x) =2 , x0 = 4; 4) f(x) =3x + cos 2x, x0 =; 5) f(x) =, x0 =3; 6) f(x) =sin x + cos x, x0 = .
|
Н (1) О (0,25) Т (2) Ю (1,5) Ь (6)
Відповідь: НЬЮТОН
3 – група
Обчислити значення похідної функції в точці х0 : 1) f(x) = 4x3 – 2x2 + x – 5, x0 = - 2; 2) f(x) = x sin x, x0 =; 3) f(x) = , x0 =1; 4) f(x) = 3x tg x, x0 =0; 5) f(x) =, x0 =0; 6) f(x) = , x0 =3; 7) f(x) = 0,25 x4 + x3+0,5x2 – 1, x0 = 2.
|
Обчислити значення похідної функції в точці х0 : 1) f(x) = , x0 =1; 2) f(x) = 2x4 – 5x3 + 2x – 5, x0 = 2; 3) f(x) =2 , x0 = 4; 4) f(x) =3x + cos 2x, x0 =; 5) f(x) =, x0 =3; 6) f(x) =sin x + cos x, x0 = .
|
А (1) Г (3) Ж (14) Л (57) Н (0,25) Р (0)
Відповідь: ЛАНГРАЖ
Розв’язування задач з підручника.
№ 11.16 (3). Складіть рівняння дотичної до графіка функції
f(x) = 2x3+3x2 – 10x – 1, якщо ця дотична паралельна прямій
у = 2х + 1.
№ 11.26. На графіку функції f(x) = знайдіть точку, дотична в якій перпендикулярна до прямої у – 2х + 1 = 0.
V. Підсумок уроку.
Провівши цей урок, я побачила і зрозуміла, що ви – це група людей-однодумців, які вміють застосовувати набуті знання. З цього ми бачимо, що кожний з вас в майбутньому буде компетентний в певній галузі.
На мою думку, знання і уміння аналізувати ситуацію стане вам і нагоді.
VI. Домашнє завдання.
Пункт 9-11 – повторити;
Вправа 11,17; 11,22; 11,27.