Рівняння називають показниковим, якщо його змінні входять лише до показників степенів при сталих основах. НАПРИКЛАДИ ПОКАЗНИКОВИХ РІВНЯНЬ1.2. 3.
Номер слайду 3
ОСНОВНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПОКАЗНИКОВИХ РІВНЯНЬ1.) Метод зведення обох частин рівняння до степенів з однаковими основами.2.) Метод уведення нової змінної.3.) Функціонально-графічний метод.
Номер слайду 4
МЕТОД ЗВЕДЕННЯ ОБОХ ЧАСТИН РІВНЯННЯ ДО СТЕПЕНІВ З ОДНАКОВИМИ ОСНОВАМИМетод зведення обох частин рівняння до степенів з однаковими основами стосується двочленних рівнянь, які можна звести до виду Такі рівняння розв’язують на основі монотонності показникової функції. Якщо a > 0, a ≠ 1, то рівняння і — рівносильні.
Номер слайду 5
РОЗВ’ЯЖІТЬ РІВНЯННЯ: Розв’язання: запишемо праву і ліву частини рівняння як степені числа 2: звідки. Відповідь: х=-2,5
Номер слайду 6
МЕТОД УВЕДЕННЯ НОВОЇ ЗМІННОЇПоказникове рівняння можна розв'язати, запровадивши нове позначення. Після підстановки у початкове рівняння нового позначення, отримаємо нове, більш просте рівняння, розв'язавши яке, повертаємося до підстановки і знаходимо корені початкового рівняння.
Номер слайду 7
РОЗВ’ЯЖІТЬ РІВНЯННЯ: Розв’язання: запишемо рівняння у вигляді Замінемо , маємо: - квадратне рівняння, корені якого - . Корінь у1 - сторонній, бо . Враховючи заміну, маємо: , звідки х=2. Відповідь: х=2.
Номер слайду 8
ФУНКЦІОНАЛЬНО-ГРАФІЧНИЙ МЕТОДФункціонально-графічний метод полягає в тому, що, знайшовши один або кілька коренів рівняння за допомогою побудови графіків (або добором), доводять, що інших коренів рівняння не має.
Номер слайду 9
РОЗВ’ЯЖІТЬ РІВНЯННЯ: Розв’язання: графічно або методом спроб переконуємося, що х=1 - корінь рівняння. Оскільки - зростаюча функція (бо ), а спадна (0,5<1), то інших коренів не має.
Номер слайду 10
Завдання для самостійного опрацювання(з підручника МАТЕМАТИКА за 11 клас (автор Г. БЕВЗ, В. БЕВЗ))№50 (стр 19)Розв’яжіть рівняння№ 54 (стр.19)Зведіть праву та ліву частини рівняння до степеня з однієюосновою і розв’яжіть його
Номер слайду 11
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(з підручника МАТЕМАТИКА за 11 клас (автор Г. БЕВЗ, В. БЕВЗ))Прочитати, вивчити §2 стр. 15 - 17. Розібрати розділ ВИКОНАЄМО РАЗОМ №1 стр.18 №51 (стр 19)Розв’яжіть рівняння№ 53 (стр.19)Зведіть праву та ліву частини рівняння до степеня з однієюосновою і розв’яжіть його