Показовий урок з математики. Тема: "Додавання багатоцифрового числа і трицифрового".

Про матеріал
Розробила показовий урок для атестації вчителя. Даний урок вміщує відповідні завдання до теми, враховано 8 компетентностей та завдання відповідно віку дітей.
Перегляд файлу

Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

(4 клас)

Мета: вчити додавати багатоцифрові числа до трицифрового; віднімати трицифрове число від багатоцифрового; розв’язувати рівняння;  розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики. вчити письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд, розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам'ять, увагу.

Обладнання:  LEGO “ДУПЛО”, карточки з прикладами , відео з фізкультхвилинкою ,  підручник, зошити, мультимедійний проектор, конверти з частинками.

Видумуй! Пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

Слайд 2-5

Вітання вчителям     

  Вчитель. Діти подивіться скільки гостей до нас завітало. В Україні кажуть: “Гість у дім – радість в нім.” Дякуємо,  що завітали до нас на гостину, в цю світлу та радісну днину. Давайте привітаємось з нашими гостями.

Діти. Добрий день! Настрою, радості, сонця і квітів .Сьогодні вам зичать усміхнені діти!

 Мені приємно бачити сьогодні у колі розумні, усміхнені, кмітливі, допитливі оченята моїх учнів. І впевнена, що ви налаштовані на дуже цікаву і плідну роботу.

Вітання

– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»

– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!

  Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.

– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи.

- А синю – хто приїхав.

– Підніміть блакитну і тим самим побажайте один одному гарного настрою.

Тому, що краще працювати з гарним настроєм ніж з поганим.

Слайд 6   Вправа «Інтрига»

- Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига». Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку

1  діяти 8  обов’язково 2  активно

5  сперечатися 3  думати 7  для всіх

4  оперативно 6  доказово 

Дійсно. Наш девіз виглядає саме так.

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обов’язково!

Слайд 7  Перевірка домашнього завдання

- Один із видатних математиків сказав: «Ніколи не берись за вивчення наступного, не засвоївши попереднього. Тому, скажіть мені, чи виникали у вас труднощі при виконанні домашнього завдання? 

-         До нас завітав сніговик, він незвичайний гість, адже сніжки сніговичка не прості, а  математичні. Після кожного правильно виконаного завдання, ми будемо отримувати конверт. І кожна правильна відповідь містить частинку продукту, який вам належить створити в кінці заняття .

-         Отже, будьте уважні.

Оголошення теми та мети

-         Сьогодні на уроці ми доведемо сніговичку , що ми справжні математики, адже нам під силу письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел

 Слайд 8

 1 сніжка «Порівняйте»

Слайд 9-12 №614

-         На партах у вас цеглинки, сигналізуйте ними. Порівняйте числа.

Слайд 13,14 №615    (- скільки метрів в кілометрі;  скільки кг в тоні, кг)

-         Підніміть вгору цеглинку, яка показує більше іменоване число

-         Сніговик все помічає, найактивніші учні отримують перші конвертики.

Слайд 15

2 сніжка «Усні обчислення»

Слайд 16.

-  Робота з підручником с.116 (616) Обчисліть вирази

      №616 Обчисли приклади

600+300=   900                  216+216=     432

600+350=   950                  762-702=      60

403+403=   806                  762-762=      0

- Перевіримо правильність виконяння завдання і отримаймо презенти від сніговичка.

3 сніжка «Письмові обчислення»

Слайд 17.

Робота в зошиті:

- розгорніть ваші зошити і запишіть число, класна робота та тему уроку.

- А чи знаєте ви, як на англійські мові буде «7 грудня»? (seven December)

- Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись.

- Багата наша Батьківщина своєю природою, і тому пропоную здійснити подорож мальовничими куточками України. Послухайте і каліграфічно запишіть всі почуті числа.

-  Довжина кордону України 6 993 км.

- Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а зі сходу на захід- 1316 км.

-  Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) – 1545 м.

-  Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м 

                              6 993   893   1 316   1 545  2 061

-  знайдіть найбільше та найменше  чотирицифрові числа (підкресліть);

-  назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;

- Як ці числа називаються? (Багатоцифровими)

- Яка ж гора вища? (Говерла)

Робота з підручником с.116 (617)

- Прочитайте вирази.

-  У межах яких розрядів треба виконувати дію в кожному випадку обчислення?

Прочитай вирази. У межах яких розрядів треба виконувати дію в кожному випадку обчислення?

           4532+126=                      47265+358=

           38976-314=                     9856-787=

Слайд 19.

Робота з підручником с.116 (618)

- Обчисліть вирази

- Перевірмо правильність обчислень та отримаймо конверти від сніговичка.

№ 618 Обчисли з поясненням

3072+328=           

5048+582=           

3898-628=         

Слайд 19.

Фізкультхвилинка

4 сніжка «Розв’яжіть задачу»

Слайд 20

Робота з підручником с.117 (619)

- Прочитайте задачу.

- Поясніть короткий запис та розв’яжіть задачу

Робітник виготовив 1087 деталей за 3 дні. Першого дня він виготовив 339 деталей, а другого — 350. На скільки деталей більше робітник виготовив третього дня, ніж другого?

Слайд 21

-         Перевірте правильність розв’язання задачі.

  1.     339 + 350 = 689 (д.) – виготовив за I і II дні разом;
  2.     1087 – 689 = 398 (д.) – виготовив за III день;
  3.     398 – 350 = 48 (д.)

Відповідь: на 48 деталей більше виготовив робітник третього дня, ніж другого.

5 сніжка «Розв’яжіть рівняння»

Слайд 22

Робота з підручником с.117 (620)

x – 650 = 1000

-         Назвіть дію,яка записана у рівнянні,

-         Як називаються компоненти дії віднімання?

-         Назвіть невідомий компонент.

-         Як знайти невідоме зменшуване?

-         Розв’яжімо рівняння і виконаймо перевірку.

-         За правильно розв’язані рівняння сніговичок передає вам конвертики

6 сніжка «Сніжка дружби»

Робота в парі (взаємоперевірка)

- На екрані ви бачите вирази. Обчисліть. Зробіть взаємоперевірку

4 211-211=                                          24 211-211=

Слайд 27-29

Робота в групах

-         Обчисліть та зробіть перевірку двома способами

-         Чия група справиться першою, сигналізуйте!

-         Сніговичок пильнує за вами і самим вправним і активним передав конверти

Слайд30

Гімнастика для очей

6 сніжка  також для вас!

Слайд 32,33,34.

-         Скільки кутів утворює конверт?

-         А ось і настав час зазирнути у конверти.

-         Що ви бачте у них?

-         Та це ж елементи орнаменту, об’єднайтесь в групи, щоб побачити, що ж у нас вийшло.

-         Молодці! Це хустка! Наша українська хустка.

-         А який же сьогодні день?

7 грудня – День Української Хустки

-         Щоб більше дізнатись про сьогоднішнє свято, ми попрацюємо з Qr-кодом.

День української хустки День української хустки -це  неофіційне щорічне свято, що відзначається 7 грудня з метою об'єднання жінок різного фаху, віку та національності для збереження українських традицій.

На старовинних вишивках Кіровоградщини збереглася символіка ранніх землеробів.

Українські хустки бувають різного кольору і з різними візерунками, квітчасті та з геометричним орнаментом. У 18-ому столітті увійшов у моду рослинний орнамент – квіти рожі, васильків, гвоздик. Дуже рідко на старих українських хустках можна зустріти зображення птахів.

-         Сніговик переконаний ,що в нашому класі зібрались справжні математики!

 Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Гра «Закінчи речення»

Мені було цікаво…

Найбільше запам’яталося…

 Слайд 37

         Підсумкова вправа візьміть «Коло оцінювання» і оцініть свою роботу на уроці.

- Слайд 35

- Домашнє завдання.

На сторінці підручника 118

розв’язати вирази №623 та задачу №624.

Короткий запис у щоденник

С.118, №623, №624.

-  Добре  того  навчати, хто  хоче  все  знати!

-  Ми зі сніговичком надзвичайно вдячні вам за роботу на уроці! Ви- Супер!

-  Наш  урок  підійшов  до  завершення.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку