"Політ на машині часу на планету Дитинство"

Про матеріал
Створення для кожної дитини умов, що допомагають виразити свою індивідуальність, знайти позитивні особливості і відчути цінність своєї особи, отримати досвід позитивного спілкування.
Перегляд файлу

 

"Політ на машині часу на планету Дитинство"

Мета. Створення для кожної дитини умов, що допомагають виразити свою індивідуальність, знайти позитивні особливості і відчути цінність своєї особи, отримати досвід позитивного спілкування.

Завдання. 

 Заглиблювати уявлення про себе, про свої особові якості. Спонукати відзначати кращі якості однолітків.

  Вчити навикам соціальної поведінки і спілкування з дорослими і дітьми класу, учити встановлювати нові контакти самостійно.

 Заглиблювати уявлення про сім'ю, родинні стосунки. Спонукати до вираження доброго відношення до близьких людей.

 Звернути увагу на значущість минулого, сьогодення і майбутнього.

 Створювати творчі ситуації в ігровій, художній, мовній  діяльності.

 Виховувати уміння робити свій вибір і з розумінням сприймати думки і переваги інших людей.

Матеріали. Імпровізована машина часу, лялька в колясці, виставка дитячих фотографій, планшет із зображенням планети Дитинство, клей-олівці і картинки для колажу, «чарівні» окуляри, кольорові пластмасові кільця.

Хід

На занятті присутні запрошені гості – вихователі дитячого саду.

Вчитель. Здрастуйте, я рада вас всіх бачити. А ти, Маша, Кирил, Ганночко?.. Почнемо нашу зустріч з вітання.

Діти. (Звертаючись один до одного і до гостей, вітаються.)

Доброго дня! Доброго дня!

Сонце, небо і земля!

Дуже раді вас вітати

Друзі всі мої та я!

Вчитель.. Зараз ми з вами полетимо на машині часу і опинимося на найвеселішій планеті. Хай я буду штурманом, а ви моїми помічниками. Згодні?

Діти з вихователем сідають довкола уявної машини часу, беруться за руки, виголошують заповітні слова.

Діти. Замикаємо ми коло. Що ж тут зявиться навколо?

Вчитель.. Друзі мої, відгадайте загадку, і ми взнаємо назву планети.

Загадка. Там дівчатка і хлоп’ята  грають і співають,

Танцюють і малюють і дружно поживають.

 І важливі дорослі тітоньки  там люблять свою роботу.

Книжки читають і в ігри грають знайомі дорослі тьоті.

І знають ім'я цієї планети всі мами наші і тата,

Адже самі вони колись любили на цій планеті грати.

Діти. Школа. Діти, Дитинство.

 Діти знаходять в групі планшет із зображенням планети, підходять. Планета порожня.

Вчитель. Ось яка наша планета Дитинство. Хто на ній живе?.. Прикрасимо її разом. Подумайте, що для вас важливе? Поки грає дивна музика, виберіть картинку і приклейте її на планшет. Прагніть розташувати свою картинку так, щоб вона була пов'язана з картинками інших дітей. Потім ми обговоримо, що вийшло.

Звучить музика Іоганна Штрауса. Складається колаж-аплікація. Дітям запропоновані різні варіанти картинок: ласощі, іграшки, заняття і ігри дітей і дорослих, атрибути свята, родинні фотографії. Якщо виникають труднощі, діти звертаються за допомогою до вчителя і один до одного

Вчитель.  Наша планета прекрасна! Чому вибрані картинки дуже важливі для вас?

Діти. Я вибрав вишневий торт, тому що діти люблять солодке. А я мрію про велосипед, я вибрав картинку з великому. На моїй картинці хлопчик, він сміється. Хай у всіх дітей буде гарний настрій. Я приклеїв картинку з друзями, вони читають. Я теж хочу навчитися читати…

При обговоренні вчитель підтримує вибір дітей словами: схвалюю, підтримую, це цікаво, ми приймаємо твій вибір.

Вчитель.. Наш клас – це частина планети Дитинство. Ми взнаємо, які діти живуть на ній, який у них настрій, улюблені ігри. Готові пограти? Рухлива гра «Поміняйтеся місцями».

Діти сидять на стільцях по колу. Той, що водить стоїть в центрі кола, пропонує завдання. Наприклад, хто уміє танцювати, поміняйтеся місцями. Діти перебігають на нове місце, а той, що водить прагне зайняти порожній стілець. Дитя, що залишилося без стільця, сам стає таким, що водить. Варіанти завдань: хто любить грати в ляльки, помовчати, пустувати, посумувати, рукодільничати, сміятися.

Вчитель. Веселі діти на нашій планеті, в кожному з нас дивне хороше. Побачити це нам допоможуть «чарівні» окуляри.

Дидактична гра «Чарівні окуляри».

Дитина надіває окуляри, вибирає одного з учасників гри, говорить про його кращі якості, виражаючи своє відношення. У грі всі діти повинні побувати в окулярах.

Діти. Я бачу, що Катруся найдоброзичливіша. Вона мені завжди допомагає. А я вибираю Дмитра. Мені з ним весело. Діма найввічливіший.

Вчитель.  Багато доброго ми змогли розгледіти один в одному. Я відчула, як ви шанобливо відноситеся до друзів. Але ми всі різні, як квіти в букеті. Подумайте, на яку квітку ви схожі і чим? Пограємо в гру «Теремок».

Гра «Теремок». (ТРІЗ) Діти обходять Теремок - стільці по кругу. Кожна дитина називає ту квітку, на яку він схожий. Що впоралися із завданням входять в Теремок - сідають на стілець. Якщо дитині важко зробити вибір, отримує допомогу від друзів «на вушко».

Діти. Стоїть в полі Теремок, він не низький, не високий. А в Теремку квіточки живуть. Я дзвіночок – у мене блакитна сукня і тоненькі ніжки. Я схожа на троянду ніжну і красиву, але я умію захищатися…

Вчитель.. Мені подобається, що ви умієте любити себе і квіти. Ви знаходили гарні  слова, влучні порівняння, прагнули допомогти. Добре, що ми різні, так жити цікаво! Давайте наклеїмо фото нашої групи на планету. Що ви про це думаєте?..

Діти вислуховують один одного, погоджуються, розміщують фото на планшеті.

Вчитель. А на кого ми з вами схожі?.. На рідних. Готуйтеся переміститися на машині часу в минуле.

 Діти беруться за руки, розташовуються довкола уявної машини часу, «переміщаються». Вчитель запрошує дітей на фотовиставку. Фотографії знаходяться в безпечних рамках. На них портрети самих дітей в ранньому віці.

Вчитель. Ми опинилися у минулому. Які милі малята на цих портретах! Хто ж це?.. Розкажіть нашим гостям, на кого ви схожі? Хто подарував вам колір очей, волос, характер?.. Діти підходять  до виставки, взнають себе, беруть свій портрет, вибирають гостя, розповідають про себе, отримують досвід спілкування.

Діти. На портреті я маленька, мені всього рік. У мене світле волосся і маленький носик, як у мами. Бабусині добрі карі очі. А характер батьків.

Вчитель.  Діти, пам'ятаєте про батьків. Вони подарували вам життя. А на планеті Дитинство є малюнки з батьками? (Якщо таких малюнків немає, то вони приклеюються дітьми.) Нас кличе машина часу. Ми летимо в майбутнє, вперед!

Учасники подорожі збираються разом, виголошують заповітні слова і «переносяться».

Вчитель. Закрийте очі, уявіть, що ви стали мамою або папою. (Роздаються звуки дитини, що плаче. З'являється коляска з лялькою. Вихователь пропонує дітям заспокоїти ляльку.) Хто у вас народиться? Як ви поклопочетеся про своїх дітей? Що для них важливе? Виховувати дітей нелегко, послухаємо всіх «батьків».

Лялька дбайливо передається з рук в руки по колу. Діти звертаються до неї, розповідають, якими вони стануть батьками.

Діти. Я стану татом. У нас народиться дочка Настуся. Я співатиму їй пісеньки на ніч, щоб вона спокійно спала. А ще для здоров'я дітям потрібно давати вітаміни.

Вчитель. Друзі мої, все, що ви сказали дуже важливо. Більше всього на світі діти хочуть, щоб батьки любили їх, були добрими. Нам пора повернутися в наше життя. Машина часу вирушає в сьогодення. (Всі виголошують чарівні слова.) Ми повернулися. Поки ми подорожували, на планеті пропали всі школи. Кому вони потрібні? Що може статися без них на планеті? Звернетеся за допомогою до дорослих – гостей групи. Прохання має бути ввічливим.

Діти підходять до дорослих, починають спілкування: дозволите звернутися, ви можете мені допомогти, допоможіть будь ласка відповісти.

Вчитель. Хто взнав важливу відповідь? Що ви для цього зробили? Подякуємо нашим гостям за допомогу.  Діти приходять до висновку про те, що на важкі запитання завжди можна відповісти за допомогою дорослих. А школи потрібні і дорослим, і дітям.

 Розташовується фотокартка школи  на планшет.

Вчитель. Ура! Знову на планеті Дитинство з'явилися школи. На наступній нашій зустрічі ми будемо вчитися сперечатися і дружити, взнаємо закони планети Дитинство. Розкажіть про це дома рідним і друзям. А зараз я попрошу вибрати собі в пару того учасника, з ким ви сьогодні мало спілкувалися. Допоможуть нам «кільця дружби». З'єднаємося ланцюжком.

Кожна дитина бере в руки кольорове кільце і знаходить собі друга. З цих «ланок» складається загальний ланцюжок.

Вчитель. Як збільшити наше коло? (Діти пропонують спочатку витягнути руки, а потім запросити в коло гостей.) Тепер наш круг став дійсно дружним. Нам пора прощатися з гостями.

Діти.

За руки ми всі взялися, 

В дружне коло зібралися.

Не станемо сумувати, 

Що прийшов вже час прощатись.

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку