Поняття «частини». Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа

Про матеріал

урок-квест з математики для 3 класу на тему:

Поняття «частини». Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа.

Мета: пояснити утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділенням однієї з них; дати поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу; вчити визначати кількість певних частин у цілому, знаходити частини від числа; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

 

Тема: Поняття «частини». Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа.

Мета: пояснити утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділенням однієї з них; дати поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу; вчити визначати кількість певних частин у цілому, знаходити частини від числа; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: урок-квест

Обладнання: презентація, картки із квестом та  самостійною роботою,  фото семи чудес світу, короткий запис умов до задачі.

 

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Вірш

Станьте діти всі рівненько,

Підрівняйтеся гарненько,

Поверніться до гостей

Привітайтесь : - Добрий день.

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

Працюватимем старанно,

Щоб побачити в кінці

Що у нашім 3-ім класі

Діти просто Молоці!

  1. Робота в групах

88 : 4 =        К  88 : 8 =        В

69 : 3 =             І  63 : 3 =            Е

60 : 4 =            Д  51 : 3 =            С

88 : 2 =            Ч  99 : 3 =            У

76 : 2 =            Т  48 : 3 =            М

 

  • Дізнайтеся як будемо подорожувати під час уроку , розв’язавши приклади.

22

11

21

17

38

17

23

16

 

 

44

33

15

21

17

17

11

23

38

33

 (квест Сім чудес світу)

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Перевірка домашнього завдання

Першою нашою зупинкою буде Храм Артеміди. А щоб почути цікаву інформацію про нього, нам необхідно перевірити домашнє завдання.

 Завдання 950

— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

3 • 12 - 65 : 5 = 23;

70-27*2 + 19 = 35;

42: (71 -64)*8 = 48;

24 : (90 - 82) + 67 = 70

 Завдання 951

— Яку задачу склали за таблицею? Прочитайте розв’язання.

 Розв’язання

(40  6): 12 = 20 (бід.)

Відповідь: 20  бідонів.

Артеміда – грецька богиня родючості. Вона була покровителькою тварин і полювання. Статуя Артеміди в храмі була зроблена із золота та слонової кістки.

 

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  •  Наступною нашою зупинкою будуть  Єгипетські піраміди. Це кам’яні споруди, гробниці фараонів, що збереглися до наших часів. Щоб сюди потрапити необхідно виконати завдання.
  • Першим з яких буде задача.
  • Під час подорожі Єгиптом туристи оглянули 6 пірамід. Половину з них вони побачили в місті Гіза. Скільки пірамід вони побачили?

6:2=3(п.)

  •  А сьогодні на уроці  ми навчимося з вами знаходити частину від числа. І ці частини називаються дробами. Ознайомимося із поняттями чисельник і  знаменник дробу.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Групова робота
  • Під час нашої подорожі туристам захотілося з’їсти яблук. Але воно було лише одне. Як розділити яблуко між туристами???

І група – ви повинні розділити яблуко між двома туристами;

ІІ група – між трьома туристами;

ІІІ група між чотирма туристами.

  • Ознайомлювалися з теорією до даної теми с. 142. № 952
  • Тепер прослухаємо правило з Розумників.
  •  Число називають дробовим числом, або дробом.
  • Чи знаєте ви, що слово дріб — давнього походження. Воно означає частину цілого числа, всякого роду дрібницю, крупинку, крихту.

 Це слово багатозначне. А в математиці термін «дріб» з’явився 200 років тому.

Піраміда Хеопса розташована в Гізі. Її також називають пірамідою Хуфу, або Великою пірамідою. Її висота спочатку становила 147 метрів, але тепер становить 139 метрів, бо з часом вона осіла.

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.  Smart kids РОЗУМНИКИ.

Наступною нашою зупинкою буде  Колос  Родоський. Щоб дізнатися про нього коротку інформацію, нам необхідно виконати певні завдання, а саме звернутись до інтерактивної програми Smart kids РОЗУМНИКИ.

  1.        Розумники частина 7 завдання 4

 Учні пояснюють, зі скількох рівних частин складається кожний круг на малюнку. Записують на дошці і в зошитах дроби, що позначають зафарбовані частини кругів.

  1.        Завдання 5-9. Усні вправи, але із записом на дошці і в зошиті.

Статуя давньогрецького бога-сонця Геліоса. Вона була такою великою, що між ногами статуї пропливали кораблі.

 

  1. Завдання 958. Колективне опрацювання матеріалу
  • Наступна зупинка нашого уроку «Мавзолей у Гелікарнасі. Щоб дізнатися про нього цікаву інформацію, потрібно виконати завдання 958.

 Учні вимірюють довжину зафарбованої частини кожної смужки і порівнюють її з довжиною всієї смужки. Роблять висновок. Учні записують біля дошки і в зошитах.

від 12 см — це 12 см : 2 = 6 см;

від 12 см — це 12 см : 3 = 4 см;

від 12 см — це 12 см : 4 = 3 см.

 Висновок. Щоб знайти ½ — цілого, потрібно ціле поділити на 2. Щоб знайти цілого, потрібно ціле поділити на 3. Щоб знайти цілого, потрібно ціле поділити на 4.

Щоб знайти частину цілого, потрібно ціле поділити на знаменник дробу.

Мавзолей - це погребельна споруда для царя Мавсола. Руїни мавзолею ми можемо побачити в місті Бодрумі, Туреччина.

 

  1. Александрійський маяк.
  • А тепер перейдемо до наступної зупинки.  А щоб побачити це диво, нам необхідно виконати завдання. Розумники завдання 11 і 14. Учні записують на дошці і в робочих зошитах.
  • Александрійський  маяк. Його висота  сягає 120 метрів.

 

  1. Самостійна робота ( на листочках для групової роботи)
  • Наступною зупинкою нашого уроку буде Статуя Зевса в Олімпії. Щоб почути  про неї коротку інформацію необхідно виконати самостійну роботу. Вам дається 5 хвилин для її виконання.

від 30 від 40  від 54  від 14

½ від 16 1/10 від 100  1/3 від 21  1/9 від 45

  • Перевірка самостійної роботи ( 10 зошитів)

Її збудували на честь повелителя усіх богів. Саме тут, в Олімпії проводилися Олімпійські ігри.

 

  1. Розв’язування задач.
  • Останньою зупинкою нашого уроку будуть Висячі сади Семіраміди. Щоб дізнатися цікаві факти про них, нам необхідно розв’язати задачі.
    1.        Завдання 960

Розв’язувала домашнє завдання – 18 хв

Розв’язувала задачу – 1/3 від

За коротким записом учні пояснюють числа задачі.

  • Що означає число 18? ( Скільки часу всього виконувала домашнє завдання Маринка);
  • Що означає число ? (Яку частину часу Маринка витратила на розв’язування задачі.)
  • Що означає знаменник 3? (Число 3 означає, що ввесь час розділили на три рівні частини.)
  • Що означає чисельник 1? (Число 1 означає, що лише одну таку частину витратила на розв’язування задачі.)

Учні повторюють правило знаходження частини від числа і записують розв’язання задачі.

 Розв’язання 18 : 3 = 6 (хв)

 Відповідь: за 6 хвилин Маринка розв’язала задачу.

  1.   Розумники завдання 13 (усно) і 15 (письмово)

Цю чотирьохярусну споруду збудували, засипали родючою землею і посадили квіти, пальми, дерева для дружини царя.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Яку тему ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
  • Що таке дріб?
  • Де стоїть у записі дробу чисельник?
  • А де знаменник?
  • Як знайти частину цілого?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • На домашнє завдання вам необхідно виконати № 961, 963 на с. 145.
  • Молодці, ви дуже старанно попрацювали на сьогоднішньому уроці. На перерві я візьму щоденники тих учнів, які отримали за сьогоднішній урок оцінку.
  • Дякую за вашу увагу та активність. Готуйтеся до наступного уроку.

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
3691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку