урок-квест з математики для 3 класу на тему:
Поняття «частини». Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа.
Мета: пояснити утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділенням однієї з них; дати поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу; вчити визначати кількість певних частин у цілому, знаходити частини від числа; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Тема: Поняття «частини». Утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа.
Мета: пояснити утворення частин способом ділення цілого на рівні частини й виділенням однієї з них; дати поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу; вчити визначати кількість певних частин у цілому, знаходити частини від числа; навчити читати і записувати частини у вигляді дробу з чисельником 1; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку: урок-квест
Обладнання: презентація, картки із квестом та самостійною роботою, фото семи чудес світу, короткий запис умов до задачі.
Хід уроку
Станьте діти всі рівненько,
Підрівняйтеся гарненько,
Поверніться до гостей
Привітайтесь : - Добрий день.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Працюватимем старанно,
Щоб побачити в кінці
Що у нашім 3-ім класі
Діти просто Молоці!
88 : 4 = К 88 : 8 = В
69 : 3 = І 63 : 3 = Е
60 : 4 = Д 51 : 3 = С
88 : 2 = Ч 99 : 3 = У
76 : 2 = Т 48 : 3 = М
22 |
11 |
21 |
17 |
38 |
17 |
23 |
16 |
|
|
44 |
33 |
15 |
21 |
17 |
17 |
11 |
23 |
38 |
33 |
(квест Сім чудес світу)
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Першою нашою зупинкою буде Храм Артеміди. А щоб почути цікаву інформацію про нього, нам необхідно перевірити домашнє завдання.
Завдання 950
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
3 • 12 - 65 : 5 = 23;
70-27*2 + 19 = 35;
42: (71 -64)*8 = 48;
24 : (90 - 82) + 67 = 70
Завдання 951
— Яку задачу склали за таблицею? Прочитайте розв’язання.
Розв’язання
(40 • 6): 12 = 20 (бід.)
Відповідь: 20 бідонів.
Артеміда – грецька богиня родючості. Вона була покровителькою тварин і полювання. Статуя Артеміди в храмі була зроблена із золота та слонової кістки.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
6:2=3(п.)
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
І група – ви повинні розділити яблуко між двома туристами;
ІІ група – між трьома туристами;
ІІІ група між чотирма туристами.
Це слово багатозначне. А в математиці термін «дріб» з’явився 200 років тому.
Піраміда Хеопса розташована в Гізі. Її також називають пірамідою Хуфу, або Великою пірамідою. Її висота спочатку становила 147 метрів, але тепер становить 139 метрів, бо з часом вона осіла.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Smart kids РОЗУМНИКИ.
Наступною нашою зупинкою буде Колос Родоський. Щоб дізнатися про нього коротку інформацію, нам необхідно виконати певні завдання, а саме звернутись до інтерактивної програми Smart kids РОЗУМНИКИ.
Учні пояснюють, зі скількох рівних частин складається кожний круг на малюнку. Записують на дошці і в зошитах дроби, що позначають зафарбовані частини кругів.
Статуя давньогрецького бога-сонця Геліоса. Вона була такою великою, що між ногами статуї пропливали кораблі.
Учні вимірюють довжину зафарбованої частини кожної смужки і порівнюють її з довжиною всієї смужки. Роблять висновок. Учні записують біля дошки і в зошитах.
від 12 см — це 12 см : 2 = 6 см;
від 12 см — це 12 см : 3 = 4 см;
від 12 см — це 12 см : 4 = 3 см.
Висновок. Щоб знайти ½ — цілого, потрібно ціле поділити на 2. Щоб знайти цілого, потрібно ціле поділити на 3. Щоб знайти цілого, потрібно ціле поділити на 4.
Щоб знайти частину цілого, потрібно ціле поділити на знаменник дробу.
Мавзолей - це погребельна споруда для царя Мавсола. Руїни мавзолею ми можемо побачити в місті Бодрумі, Туреччина.
від 30 від 40 від 54 від 14
½ від 16 1/10 від 100 1/3 від 21 1/9 від 45
Її збудували на честь повелителя усіх богів. Саме тут, в Олімпії проводилися Олімпійські ігри.
Розв’язувала домашнє завдання – 18 хв
Розв’язувала задачу – 1/3 від
За коротким записом учні пояснюють числа задачі.
Учні повторюють правило знаходження частини від числа і записують розв’язання задачі.
Розв’язання 18 : 3 = 6 (хв)
Відповідь: за 6 хвилин Маринка розв’язала задачу.
Цю чотирьохярусну споруду збудували, засипали родючою землею і посадили квіти, пальми, дерева для дружини царя.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1