8 жовтня о 18:00Вебінар: Самоосвіта та підвищення кваліфікації вчителів: огляд важливих документів

Поняття про композицію. Усвідомлення вибору положення аркуша паперу. Композиція “В далекій Африці” ( пальчикове малювання) .

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва для 1 класу .Тема уроку: Поняття про композицію. Усвідомлення вибору положення аркуша паперу. Композиція “В далекій Африці”( пальчикове малювання) .
Перегляд файлу

Конспект уроку з образотворчого мистецтва 1 клас

Тема: Поняття про композицію. Усвідомлення вибору положення аркуша паперу.Композиція “В далекій Африці( пальчикове малювання) .

Мета: Поглиблювати поняття про гармонійне заповнення площини аркуша паперу елементами зображення. Удосконалювати вміння відтворювати образи тварин фарбами в техніці малювання пальцями. Вчити учнів свідомо вибирати положення аркуша паперу (горизонтальне чи вертикальне). Розвивати творчу продуктивну діяльність, уяву, фантазію, образне мислення та позитивне ставлення до світу. Стимулювати саморозвиток, творчість та досягнення дитини.

Обладнання:мультимедійний посібник, колаж на тему «Африка», малюнки із зображенням африканської природи і тварин, гуаш, палітра, пейзаж –основа, вологі серветки.

Хід уроку

   І. Організаційна частина.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

То ж і ми часу не гаймо,

Мандрувати починаймо!

  • Не забудьмо взяти з собою на урок охайність, працьовитість, спостережливість та фантазію.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вступна бесіда.
  •   На сьогоднішньому уроці ми з вами відправимось у подорож в далеку Африку. Сподіваюсь, всі ви любите подорожувати . І , мабуть, дещо вже чули і знаєте про чудову країну Африку.
  1. Гра «Асоціативна пальма».

     На дошці малюється пальма, а на її листі записуються слова – асоціації,            пов’язані з Африкою, які називають діти ( пісок, спека, сонце, крокодил, ліана, мавпа, страус, жираф…). Під час гри звучить африканська музика.

  1. « Відео репортаж  з Африки».
  • А зараз ми подивимось відео репортаж прямо з Африки, який нам передали,  знайомі вже вам, пан Олівець і пані Фарба ( перегляд відео репортажу).
  1. Демонстрація малюнків та колажу на тему «Африка».
  • Подивіться на колаж, який виконали деякі учні нашого класу. Вони дуже полюбляють малювати та фантазувати і ось який чудовий африканський колаж у них вийшов.
  • Також роздивіться малюнки на африканську тематику ( перегляд малюнків ).
  1. Запитання до учнів.
  • Що нам важливо знати перед тим, як малювати Африку?
  • Хто зображений на малюнках?
  • Як розташований аркуш паперу?
  • Поміркуйте, від чого залежить вибір положення аркуша паперу?
  • Які кольори переважають на малюнках?
  • Що відмінного в роботах?
  • Що в малюнках спільного?
  1. Виконання вчителем деяких елементів композиції.
  • Ми сьогодні також будемо створювати композицію на тему «Африка». А що ж таке композиція?
  •  Композиція— це вміння  вдало розмістити зображення на форматі, врахувати при цьому кольорові вирі­шення, досягнути цілісності і виразності картини, ясності її сприйняття.
    - Напередодні ви створили пейзаж – основу, тобто небо, пісок і річку. Що ще потрібно намалювати, щоб композиція була завершена? (тварин, рослинність ).
  • Яку тварину краще зобразити, якщо ви малювали пейзаж на аркуші паперу, розташованому вертикально?
  • А якщо ви намалювали пейзаж на аркуші паперу, розташованому горизонтально, то яку тварину краще на ньому зобразити?
  • Ми малюватимемо пальцями, без пензлика. Спочатку я виконаю зображення на дошці, а ви потім на своїх основах - пейзажах.              ( Вчитель розказує і малює на дошці водою).

      Пальми

Робимо ланцюжок відбитків для стовбура. Швидкими рухами в різних напрямках промальовуємо крону.

     Кактуси

Працюємо від зображення плями. Додаємо кілька дрібніших плямок.

Папоротеподібні

Робимо швидкі рухи з однієї точки в різних напрямах.

Крокодил

Робимо кілька послідовних відбитків пальців. З одного боку малюємо хвіст, з іншого - розкриту пащу ,доповнюємо зображення деталями.

Жираф

Зображаємо тулуб великим овалом, голову – малим, з’єднуємо їх між собою, домальовуємо ноги і  хвостик.

Бегемот

Зображаємо тулуб великим овалом, голову – малим, з’єднуємо їх між собою, домальовуємо ноги та вуха.

Страус

Зображаємо тулуб великим овалом, голову – малим. З’єднуємо їх між собою, домальовуємо ноги та хвіст.

  1. Фізкультхвилинка « Чунга – чанга ».
  • Так,  як ми сьогодні у Африці, то і фізкультхвилинка у нас африканська -  «Чунга – чанга» !
  1. Практична діяльність учнів.
  • Ми вже все знаємо про Африку, про її мешканців, про рослинність, навіть вміємо танцювати , як справжні африканці. Ось і  настав час для вашої самостійної діяльності. Пам’ятаємо, що працюємо ми пальцями, без пензликів, фарби змішуємо на палітрі, руки витираємо вологими серветками.
  • Отож, до роботи!

ІІІ. Підсумок уроку.

  • Ви сьогодні були наполегливими і уважними і створили чудові композиції.
  • Що ж сприяло хорошому настрою та гарній роботі?
  • Яких тварин ми навчилися малювати?
  • Які кольори ми використовували сьогодні? Поясніть чому?
  • Від чого ж залежить вибір формату аркуша паперу?
  • В якій техніці ми працювали сьогодні?
  • Вам сподобалась подорож до Африки?
  • Урок був цікавим і корисним. Стільки гарних робіт  і всі різноманітні. Обов’язково влаштуємо в класі виставку.

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
7 лютого
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку