Урок "Розв’язування простих сюжетних задач, які є моделями реальних ситуацій»

Про матеріал
Метою даної роботи є спроба відшукати та сформулювати реальні ситуації життя, що будуть перетинатися та тісно переплітатись з роботою над задачами в початковій школі. Уявлення про процес розв’язування задачі формується як перехід від текстової моделі (текст задачі) до схематичної (короткий запис , схематичний рисунок), а далі - до математичної (вираз).
Перегляд файлу

1

 

 

«Розробка  фрагментів уроків математики (7)

розв’язування  простих сюжетних задач,

які є моделями реальних ситуацій»

 Виходячи з того, що Математика в початкових класах має як практичне, так і духовне значення. А курс математики початкових класів забезпечує подальше вивчення математики в середніх класах.

   Будучи переконаною, що математичні знання, набуті в початкових класах, потрібні в повсякденному житті, під час вивчення інших дисциплін, для розуміння повідомлень засобів масової інформації.

   Знаючи, що більшість питань математичної освіти має бути засвоєна в початкових классах на такому рівні, щоб стати надбанням учнів на все життя,що решта питань програми з математики для початкових класів опрацьовується з метою підготовки до ґрунтовного вивчення відповідного матеріалу в наступних класах.

  Керуючись тим, що провідна роль математики полягає у розвитку логічного мислення, формуванні алгоритмічного мислення, вихованні навичок розумової праці, таких рис особистості, як працьовитість, охайність, розвиток волі, уваги, уяви учнів.

  Розуміючи, що математична компетентність,  передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини; вважаю дуже актуальною потребу у відповідності умови задач з математики з сучасним життям .

Метою даної роботи є спроба відшукати та сформулювати реальні ситуації життя, що будуть перетинатися та тісно переплітатись з роботою над задачами в початковій школі. Уявлення про процес розв’язування задачі формується як перехід від текстової моделі (текст задачі) до схематичної (короткий запис , схематичний рисунок), а далі - до математичної (вираз).

 

 

 

  1. Фрагмент уроку

Задача

На день народження Михайликові подарували флешку з  об`ємом пам`яті  32 мегабайти. Під час свята , фотографуючи своїх друзів,  він використав 6 мегабайтів. Скільки мегабайтів пам`яті залишилось вільними на флешці?

Ознайом

лення із змістом задачі

 

-пояснення не всім знайомих термінів: флешка (  USB- флеш-накопи́чувач, флешка— носій інформації, що використовує флеш-пам'ять для збереження даних та підключається до комп'ютера чи іншого пристрою через USB-порт.

USB-флеш-накопичувачі зазвичай підтримують перезаписування. Розмір — близько 5 см, вага — менше, ніж 60 г. Надзвичайну популярність здобули у 2000-ні у зв'язку з тим, що вони дуже компактні, легкі і мають великий об'єм пам'яті (від 32 Мб до 256 Гб.). Основне призначення — зберігання й перенесення файлів та обмін ними, резервне копіювання),

мегабайти ( Мегабайт — одиниця вимірювання обсягу даних). (з використанням предметної ілюстрації чи малюнків);

-сприймання тексту задачі зі слів вчителя чи самостійно;

-виділення кожної смислової одиниці тексту (числові дані, запитання), відбувається шляхом читання тексту задачі частинами;

1.Скільки було на флешці гігабайтів пам`яті?

2. Скільки мегабайтів пам`яті використано під час свята?

3.Що потрібно знайти?  Для чого це потрібно знати, контролювати?

4. На які питання відповіли?

2.  Фрагмент уроку

Задача

Станом на понеділок  курс обміну гривні на долар в банку був 26 грн. за долар . В середу курс обміну становив 28 грн. На скільки зріс курс обміну долара на гривню за минулий час?

 

Аналіз задачі і усвідомлення її змісту.

 

- Чи доводилось вам бути присутніми при обміні валюти? На що звернули увагу?

- Долар дорожчав чи дешевшав? Гривні більше чи менше прийдеться віддати?

-Як знайти на скільки більше прийдеться заплати гривні в середу ніж у      понеділок?  Що це для них означає? Чому це важливо?

3.Фрагмент уроку

Задача

Родина, використовуючи на дачі звичайні освітлювальні лампочки , за місяць використовувала  24 кВт електричної енергії. Замінивши звичайні лампочки на енергозберігаючі, їх витрати електроенергії зменшились у 3 рази. Скільки кВт електроенергії стала витрачати сім`я?

Відшукання плану розв’язування задачі (аналітичний);

 

-Чи намагається ваша сім`я зменшити, економити витрати електроенергії?   Як?  Чому?

-Чи усвідомлюєте ви , що економний підхід зберігає бюджет вашої родини?

- У скільки разів менше заплатить сім`я за електроенергію, замінивши  лампочки?

-Яким буде план дій, щоб посягти економії?

- Роздуми, що це для них означає?

4. Фрагмент уроку

Задача

Щоб привітати дітей класу зі святом , було придбано 4 пачки наліпок  по 8 на кожній. Скільки дітей у класі?

Аналіз задачі і усвідомлення її змісту.

 

-Подобається тобі отримувати подарунки?

-За яким принципом ті обираєш подарунки?

Чи можна було менше пачок придбати? Чому?

На яке запитання можемо відповісти виконавши дію?

5. Фрагмент уроку

Задача

Склади задачу за поданими даними:

1 будиночок- 30 метрів до моря.

2 будиночок- 150 метрів до моря.

Складання умови. Аналіз.

Чи доводилось вам відпочивати у будиночках на морі? Яке розташування будиночка вам більше подобається, ближче, чи дальше від моря? Чому? Яке запитання ми можемо поставити, маючи два таких значення?

 

6. Фрагмент уроку

Задача

Мама на сніданок зробила для всієї родини бутерброди з ковбасою, по 3 шма точки на кожний і відрізала всього  12 шматочків. Із скількох людей

складається сім`я?

Відшукання плану розв’язування задачі

Використання наочності.

Кружечки з картону розкласти по 3 на кожний «бутерброд».

Що ми робили? (розподіляли). Чому?

А можна інакше розкласти шматочки ковбаси по бутербродам не образивши жодного члена сім`ї? Чому? Якою дією знайти кількість членів родини?

6. Фрагмент уроку

Задача

Дозволена  швидкість руху автомобіля містом 60 кілометрів. Водій порушив правила дорожнього руху і рухався із швидкістю 85 кілометрів . На скільки кілометрів перевищив швидкість водій?

Аналіз задачі і усвідомлення її змісту

Що для тебе несе порушення правил дорожнього руху водієм? Як ти ставишся до цього? Він рухався швидше дозволеного?Яка дозволена швидкість? З якою швидкістю рухався правопорушник?  Щоб узнати на скільки, що потрібно зробити?

 

     На сучасному етапі розвитку освіти з’явилося  багато нових методів  щодо роботи над простою задачею , різних поглядів на цей вид математичних завдань, але, на мою думку , навчання дітей розв’язування задач до цього часу залишається  проблемою. Можу зробити висновок ,що і традиційні і новітні (інноваційні технології ) роботи над задачею дають можливість лише небагатьом учням пізнати радість перемоги над цим видом завдань .

      Аналізуючи помилки своїх учнів , слухаючи їх пояснення, щодо обраної дії  при розв’язанні задачі , зробила висновок , що головними причинами труднощів , що викликає задача , є:

    Різноманітність життєвих ситуацій ,вказаних у задачі,  та ,водночас , обмежений вибір арифметичних дій (4); що приводить до недостатнього розуміння змісту арифметичної дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 липня 2019
Переглядів
2120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку