Поняття про технічну експлуатацію

Про матеріал
Методична розробка уроку з предмету суднові енергетичні установки. Мета: ознайомити учнів з поняттям технічної експлуатації і її завданням; розвивати технічне мислення, стимулювати пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою; виховувати уважність, культуру обслуговування і ремонту суднової силової установки.
Перегляд файлу

План уроку

Тема уроку: Поняття про технічну експлуатацію

Мета: ознайомити учнів з поняттям технічної експлуатації і її завданням;

розвивати технічне мислення, стимулювати пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою;

виховувати  уважність, культуру обслуговування і ремонту суднової силової установки.

Методи та методичні прийоми: бесіда  з елементами розповіді,  робота з роздатковим  матеріалом.

Тип уроку: систематизація та узагальнення нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. (доповідь старости групи про відсутність учнів на уроці, перевірка конспектів).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Призначення допоміжних суднових котлів?

  1. Яка будова найпростішого парового котла?
  2. Які елементи відносяться до арматури котла?
  3. З якою метою проводиться верхнє та нижнє продування котла?
  4. З якою періодичністю виконують саже обдування топки?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку,плану уроку (все записано на дошці).

План уроку:

      1. Життєвий цикл морської техніки

      2. Судновий дизель як об'єкт технічної експлуатації

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Як визначається життєвий цикл морської техніки?

      2. Дати визначення терміну технічна експлуатація?

      3. Дати визначення терміну технічне обслуговування?

      4. Дати визначення терміну ремонт?

      5.До яких основних операцій зводиться обслуговування СЕУ в експлуатаційних умовах?

 

V. Самостійна робота учнів.

      1. Підготовка проблемних запитань.

      2. Робота учнів з опорними конспектами

      3. Робота з підручниками

      4. Робота з питаннями закріплення матеріалу

VІ. Підсумок уроку.

Оцінювання  роботи учнів на уроці та аналіз відповідей.

VІІ. Домашнє завдання.

1. Життєвий цикл морської техніки

Життєвий цикл морської техніки визначається проміжком часу від початку виникнення ідеї її створення до моменту списання. Включає три стадії:

- проектування;

- виготовлення;

- експлуатація

Проектування - стадія, на якій аналізуються і плануються витрати на розробку, формується технічне завдання, розробляється технічна документація, по якій розробляється морська техніка, і експлуатаційна документація, по якій вона буде експлуатуватися.

До технічної документації відносяться креслення і схеми (складальні, електричні, монтажні, міжблокові).

До експлуатаційної документації відносяться технічні описи і інструкція по експлуатації.

Виготовлення - стадія, на якій реалізовуються технічні вимоги «в металі» відповідно до вимог технічного завдання і технічній документації. Включає також випробування як заключний етап перевірки обладнання, зібраного з частин. Для судів на заключному етапі проводять швартовие і ходові випробування. Після ходових випробувань суднова здавальна комісія передає судно екіпажу, який буде його експлуатувати.

Експлуатація - стадія, яка починається з моменту отримання експлуатуючою організацією обладнання із заводу виготовлювача і закінчується списанням. Експлуатація - це комплекс заходів щодо використання об'єкта за призначенням і підтримкою його в працездатному стані. У загальному випадку експлуатація ділиться на:

- транспортування

- зберігання

- використання за призначенням

- технічне обслуговування

- ремонт

Транспортування - етап експлуатації, що включає підготовку обладнання до переміщення від заводу виготовлювача і переміщення його до місця призначення з використанням транспортних засобів або своїм ходом. У інструкції по експлуатації обмовляється спосіб транспортування і вигляд транспортних засобів: залізничний, автомобільний, авіаційний, водний (морської і річкової). Вигляд транспортних засобів визначається відстанню перевезення, матеріальними коштами, що розташовуються, а також термінами перевезення.

Перехід судна без вантажу від заводу виготовлювача в порт приписки є етапом транспортування.

Зберігання - етап експлуатації, в якому обладнання міститься в спеціально відведених приміщеннях або майданчиках (акваторій), де зберігається його працездатність протягом встановленого терміну в певних умовах. Обладнання може зберігатися на складах і базах (арсеналах). Для судна етап зберігання називається консервація.

Використання за призначенням - етап, протягом якого обладнання працює, виконуючи задані функції. Є основним етапом експлуатації для видобування прибутку. Починається з введення обладнання на режим використання, а закінчується з виведенням з цього режиму.

Технічне обслуговування - комплекс заходів щодо підтримки працездатності обладнання. Технічне обслуговування може включати заміну масел, фільтрів, чищення, регулювання. Виконується між використанням за призначенням. Розрізнюють планове (попереджувальне) і позапланове (вимушене) технічне обслуговування.

Планове технічне обслуговування буває регламентне (суворо визначене) з періодичним контролем і за фактичним станом.

Регламентне технічне обслуговування розділяється на два вигляду: календарне, яке передбачає періодичність обслуговування за календарним часом, і по напрацюванню в залежності від напрацьованих годин.

Технічне обслуговування з періодичним контролем передбачає обов'язковий контроль через певний час і у встановленому об'ємі.

Технічне обслуговування за фактичним станом виконується за результатами технічного діагностування, при цьому планується час планування діагностування і його об'єм, а за результатами діагностування визначається об'єм технічного обслуговування, а при необхідності ремонт.

Ремонт - комплекс заходів щодо відновлення втрачених якостей обладнання шляхом виявлення і усунення дефектів і пошкоджень.

Дефект - причина порушення працездатності.

Пошкодження - порушення зовнішнього вигляду техніки внаслідок зовнішніх впливів.

Розрізнюють наступні види ремонту:

- поточний

- середній

- капітальний

Поточний ремонт - мінімальний по об'єму вигляд ремонту. Виконується обслуговуючим персоналом (екіпажем) на місці використання за призначенням.

Середній ремонт - відновлення функційних властивостей шляхом заміни зношених або частин, що відмовили. Виконується на судноремонтному заводі силами судноремонтних бригад, в деяких випадках судноремонтними береговими службами.

Капітальний ремонт - заміна всіх агрегатів з фарбуванням. Виконується на судноремонтному заводі. Починається з повного розбирання обладнання і його дефектації, а завершується випробуваннями. Якщо судно пройшло капітальний ремонт, проводять швартові і ходові випробування.

2. Судновий дизель як об'єкт технічної експлуатації

Під технічною експлуатацією двигунів розуміється комплекс організаційних і виробниче-технічних заходів, що забезпечують постійну готовність установок до дії, ефективне використання і вміст їх в справному стані при мінімальних витратах труда, матеріалів, часу і фінансових коштів. Технічна експлуатація двигунів включає:

- Технічне використання - заходи щодо підтримки готовності дизеля до роботи із заданими показниками.

- Технічне обслуговування - виробниче-технічні операції по дотриманню справного технічного стану дизеля в течії тривалого часу роботи із заданими техніко-економічними характеристиками.

- Ремонт - комплекс робіт для відновлення частково або повністю втрачених проектних техніко-економічних характеристик двигуна.

Технічну експлуатацію двигунів здійснюють суднові екіпажі відповідно до діючих правил. Безпосереднє керівництво технічною експлуатацією дизелів покладається на капітанів - механіків суден, права і обов'язки яких визначені Статутом служби на суднах.

Командний склад, той, що безпосередньо відповідає за справність двигунів повинен:

- Мати чітке уявлення про фізичну суть процесів, що відбуваються в окремих елементах двигуна при різних умовах роботи судна.

- Знати і враховувати вплив різних чинників на роботу головних і допоміжних дизелів.

- Добре знати методи виявлення можливих несправностей, швидко усувати їх і своєчасно провести плановий ремонт окремих елементів двигуна і установки загалом для підтримки його техніко-експлуатаційних показників на рівні проектних даних.

- Основним документом, що відображає особливості конструкції і технічного стану дизеля, є формуляр. Його складає завод-виготовлювач. У процесі експлуатації дизелів в формуляр заносять результати обміру основних деталей дизеля, несправності останніх і заходи їх запобігання, що приймаються судновим екіпажем, технічні удосконалення, внесені в конструкцію тих або інакших деталей і т. п.

Обслуговування СЕУ в експлуатаційних умовах зводиться до виконання наступних основних операцій:

- Підготовці до пуску дизеля

- Провадження маневрових робіт, зупинці, реверсуванню, пуску на протилежний хід ( якщо дизель реверсивний) і зміні частоти обертання колінчастого вала.

- Управлінню двигуном при різних умовах роботи судна.

- Проведенню заходів щодо своєчасного попередження, виявлення і усунення виникаючих несправностей.

- Провадженню необхідних робіт, передбачених планом.

 

docx
Додано
28 квітня 2022
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку