План-конспект уроку української мови 8 класі № 48
Тема : Поняття про відокремлення. Речення з відокремленими членами
Мета : дослідити поняття про відокремлення; види відокремлених членів речення; розвивати вміння знаходити відокремлені члени в ускладнених реченнях, аналізувати ці речення у висловлюваннях, моделювати й конструювати їх відповідно до комунікативного завдання; розвивати мислення, пам’ять, уяву, увагу, зв’язне мовлення учнів; стимулювати активізацію пошуків нових оригінальних прочитань восьмикласниками української минувшини
Тип уроку : вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційна частина. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань.
Тепло дихнула в лице пухка чорна рілля. Вона була повна спокою і надії. –
Тепло дихнула в лице пухка чорна рілля, повна спокою і надії.
Хлопці мовчки стоять. Вони милуються із зоряного неба. –
Хлопці мовчки стоять, милуючись із зоряного неба.
Тут, де панує степова тиша, казка сама просилася в слова. –
Тут, серед степової тиші, казка сама просилася в слова.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа 1. Прочитати, знайти відокремлені члени речення. Визначити, якими членами є відокремлені члени у реченнях.
Вправа 2. Підкреслити відокремлені члени речення, пояснити розділові знаки.
Вправа 3. Перебудувати речення так, щоб деякі другорядні члени стали відокремленими.
Самостійна робота. Записати речення. Підкреслити відокремлені члени речення і пояснити умови їх відокремлення.
Зі світанкової імли виступали вітряк схожий на сплячого ворога з перебитим крилом копиці сіна луг байрак. Він ішов тихо іноді зупиняючись і вдихаючи свіже весняне повітря. Зеленіє обабіч дороги перша ніжна весняна травичка молодесенька тендітна ще не налита густим соком. В провулках поміж тинами клубочилася темрява, але небо було світле і зоряне.
V. Підсумок уроку.
https://learningapps.org/1292519 Визначити вид відокремлених членів
Тест. Визначити вид відокремлених членів. Схарактеризувати їх.
А. Невибагливість у побуті та скромність в етикеті Хмельницького підкреслювали багато сучасників, зокрема венеціанський посол Альберто Віміна.
Б. Обраний гетьманом Війська Запорозького, Богдан Хмельницький піднімає козацьке повстання
В. Простою та невибагливою людиною, не позбавленою вад, притаманних більшості смертних, постає перед нами Хмельницький.
Г. Поставивши перед собою настільки грандіозне завдання, гетьман був змушений шукати надійних і потужних союзників.
Ґ. Окрім уміло організованих наступальних операцій, Конашевич-Сагайдачний багато уваги приділяв оборонній тактиці .
Д. Зважаючи на міжнародну ситуацію, надзвичайні посольства поділялися на більш та менш значущі.
Е. Для Хмельницького найімовірнішими кандидатурами на роль протектора України виступали два правителі - московський цар і турецький султан..
1. Відокремлене означення. 2. Відокремлена прикладка. 3. Відокремлений додаток.
4. Відокремлена обставина.
Відповідь: 1.Б, В
2. Е.
3. А, Ґ.
4. Г, Д
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити матеріал на стр. 120 - 121, підготувати запитання до теми, Скласти 4 речення з відокремленими означеннями, прикладкою, додатком, обставиною.