Мета: сформувати в учнів поняття про відокремлення, ознайомити з видами відокремлених членів речення, формувати вміння знаходити відокремлені члени в ускладнених реченнях, визначати умови їх відокремлення; навчити правильно інтонувати речення з відокремленими членами; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння узагальнювати і робити висновки; виховувати любов до природи і краси рідної мови; корегувати звуковимову та формувати уміння усного висловлення.
Відокремлені члени речення характерні для всіх стилів мовлення. Для наукового, публіцистичного та офіційно-ділового стилів відокремлення – це засіб виявлення основного й другорядного в реченні, оформлення довідкових повідомлень, установлення логіки. У художньому стилі відокремлення допомагає створити художній образ, подати лаконічну, виразну характеристику описуваного явища тощо.
Дослідження - пошук Україна багата на таланти. Наші земляки – це митці, науковці, спортсмени. Незважаючи на юний вік, талантами вражають українські школярі. Юні українці постійно дивують весь світ своїми перемогами на міжнародних олімпіадах, конкурсах. Повірте, нам є ким і чим пишатися!
Пройдіть тест 1. Укажіть правильне твердження. Відокремленими називаються члени речення, які: А) виділяються за змістом та інтонаційно; Б) указують на того, до кого звернено мовлення; В) передають ставлення мовця до висловленого; Г) відносяться до одного й того самого слова в реченні й відповідають на одне й те саме питання. 2.Укажіть правильне твердження. На письмі відокремлені члени речення виділяють: А) комами; Б) комами (рідше тире); В) тире; Г) дужками. 3. Укажіть правильне твердження. Відокремлюватися можуть: А) підмет, присудок, обставина; Б) додаток, означення, обставина; В) підмет, присудок, означення; Г) підмет, додаток, обставина.