Про матеріал
Знаннєвий компонент
Учень/учениця:
розуміє суть понять «синтаксична норма», «синтаксичне керування», «синтаксична помилка»;
усвідомлює важливість синтаксичних умінь для розвитку мислення й мовлення;
знає правила побудови складних речень.
Діяльнісний компонент
Учень/учениця:
організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує);
виявляє порушення синтаксичних зв’язків;
уміє граматично правильно поєднувати слова в реченнях і словосполученнях;
аналізує в тексті й реченнях приклади порушення синтаксичної норми;
висловлює припущення про взаємозв’язок синтаксичної норми і чіткості, логічності, ясності тексту;
виявляє у реченнях порушення правил синтаксичного керування й узгодження;
пропонує правильні варіанти під час редагування тексту й речень.
Ціннісний компонент
Учень/учениця демонструє:
здатність логічно мислити;
жвавий інтерес до своєї мовної освіти, до прав людини і питань справедливості в суспільстві;
готовність до навчання з метою покращення власної поведінки;
упевненість у процесі захисту прав людини і її цінностей;
розуміння зв’язку між засвоєнням синтаксичної норми і формуванням соціально важливих умінь і навичок.
Емоційний компонент
висловлює адекватні почуття у процесі роботи і враження від результатів її;
відчуває емоційне задоволення від спостереження за красою довкілля.
Поведінковий компонент
ініціює нові види роботи;
ініціює спілкування, обмін інформацією з однокласниками;
висловлює пропозиції щодо вдосконалення граматичного ладу власного мовлення;
висловлює пропозиції щодо активізації роботи на уроці;
демонструє небайдужість, активність у розгляді питань теми.