Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Складні випадки синтаксичного узгодження

Про матеріал
Знаннєвий компонент Учень/учениця: розуміє суть понять «синтаксична норма», «синтаксичне керування», «синтаксична помилка»; усвідомлює важливість синтаксичних умінь для розвитку мислення й мовлення; знає правила побудови складних речень. Діяльнісний компонент Учень/учениця: організовує свою діяльність (мотивує, ставить цілі, планує, прогнозує, контролює, здійснює рефлексію, коригує); виявляє порушення синтаксичних зв’язків; уміє граматично правильно поєднувати слова в реченнях і словосполученнях; аналізує в тексті й реченнях приклади порушення синтаксичної норми; висловлює припущення про взаємозв’язок синтаксичної норми і чіткості, логічності, ясності тексту; виявляє у реченнях порушення правил синтаксичного керування й узгодження; пропонує правильні варіанти під час редагування тексту й речень. Ціннісний компонент Учень/учениця демонструє: здатність логічно мислити; жвавий інтерес до своєї мовної освіти, до прав людини і питань справедливості в суспільстві; готовність до навчання з метою покращення власної поведінки; упевненість у процесі захисту прав людини і її цінностей; розуміння зв’язку між засвоєнням синтаксичної норми і формуванням соціально важливих умінь і навичок. Емоційний компонент висловлює адекватні почуття у процесі роботи і враження від результатів її; відчуває емоційне задоволення від спостереження за красою довкілля. Поведінковий компонент ініціює нові види роботи; ініціює спілкування, обмін інформацією з однокласниками; висловлює пропозиції щодо вдосконалення граматичного ладу власного мовлення; висловлює пропозиції щодо активізації роботи на уроці; демонструє небайдужість, активність у розгляді питань теми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Асоціативний цифровий диктант671131100200

Номер слайду 2

Розумного одразу видно, дурного одразу чутно (О. Перлюк)Граматиці підкоряються навість імператори (Латинське прислів'я)

Номер слайду 3

Формула уроку(у+о)* (в+с)*р=з

Номер слайду 4

Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Складні випадки синтаксичного узгодження

Номер слайду 5

Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Складні випадки синтаксичного узгодження

Номер слайду 6

Я знаю програму ЗНО Правил уживання великої букви дотримано в реченніСинонімічним до складного речення Спільнокореневими до слова крити є всі слова, ОКРІМОднаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення. НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків. Зустрінемось __________ біля пам'ятника __________. Ау пів сьомої, Лесі Українки. З'ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Увідповідніть фразеологізм із його значенням.

Номер слайду 7

Термінологічна хвилинка. Синтаксис. Синтаксична норма. Синтаксична помилка. Синтвксичне узгодження

Номер слайду 8

Бережіть зір

Номер слайду 9

Тренувальні вправи. Вправа 146 Знайди пару. Я-редактор. Тести

Номер слайду 10

Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, …» наведено в рядку. Алюдині притаманно прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд. Бдосить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ. Вне завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків. Гзовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням. Дми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Номер слайду 11

Тренувальні тести. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків. Спочатку подадуть ________ кружальцями салямі та шматочки твердого ________ у формі трикутничків. Анарізане, сира. Бнарізану, сиру. Внарізаний, сира. Гнарізане, сиру. Днарізану, сира. Правильно узгоджено прикметники з іменниками в усіх словах рядка. Акрасиве панно, багатолюдний Делі, широка Міссурі, веселий месьєБмаленьке какаду, змістовне лібрето, високе Кіліманджаро, струнка міс. Всонячна Перу, золоте кольє, сіре кашне, дивакуватий маестро. Гліричне інтермецо, козацький бароко, старе піаніно, цікаве кіно. Дсмачне манго, новий фортепіано, далека Чилі, біле жабо

Номер слайду 12

Складні випадки і варіанти синтаксичного керування. Уживання прйменників в і на з географічними назвами і просторовими іменниками

Номер слайду 13

Мало мати добрий розум, головне - добре його застосовувати. Р. Декарт

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Робота з підручником

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Готуємося до ЗНО1 В обох випадках прийменник пишеться окремо в рядкуа) (на)зустріч долі, (на)вздогін приятелям; б) (у)продовж години, (за)для дітей;в) (з)метою поліпшення, (під)кінець обговорення г) (під)час канікул, рішення (що)до реконструкції2. Потребує редагування словосполученняа) гідно новому закону; б) відповідно до цього положення; в) чекати сестру; г) чотири учителі;д) у місті Харкові.3. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування словосполученняа) знущатися над слабкішим; б) хворіти грипом; в) у повній мірі; г) нового будинка; д) додержувати чистоти.4. Помилково вжито прийменник у варіантіа) іти за морозивом; б) писати за зразком; в) твір за картиною; г) економіст за фахом; д) за взаємною згодою.5. Граматично правильно побудовано словосполученняа) змагання по настільному тенісу; б) при сприянні міністерства; в) звернутися по допомогу; г) пропустити із-за хвороби;д) розмовляє на англійській мові6. Граматично правильно побудовано словосполученняа) на протязі кварталу; и б) конспект по зоології; в) згідно до постанови; г) перекладати чеською;д) отримати по адресу

Номер слайду 18

Рефлексія. Уявіть, що вам потрібно написати смс (коротке текстове повідомлення) другу і розповісти, що нового ви дізналися на уроці. Що саме це буде? Запишіть у зошит свій варіант

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Домашне завдання. Опрацювати параграфи 14-15 Виконати вправи 152-153 або 165-166

pptx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
3356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку