«Прості ускладнені речення, розділові знаки в них» ТЕСТ

Про матеріал
Мета - перевірка засвоєння учнями матеріалу про просте ускладнене речення та наявність чи відсутність розділових знаків у ньому. Кожне питання тесту має один варіант правильної відповіді, одне - для власного висловлення учня. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

                          «Прості ускладнені  речення, розділові знаки в них»

                                                                      ТЕСТ   І  Варіант

            1. Визначте речення, ускладнене звертанням

       А Хто ти, мрія чи сон?

       Б Слово! Як воно потібне дитині кожної хвилини…

       В Гей, шаленая пісне! І в кого вдалась ти така непокірна?

       Г  Чуття, і бажання, й надії! Живи і надійся на них…

           2.   У якому реченні неправильно розставлено розділові знаки?

                  А Співай, поете, будь завжди хорошим другом правди й сили.

                  Б Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!

                  В Мріє, не зрадь!

                  Г Рости, міцній моя Вкраїно, во ім'я щастя…                                          

            3.    Визначте речення , у якому немає звертання ( розділові знаки пропущено)

                  А  Щось ти Павлушо сьогодні рано зайшов

                  Б  Та ми діду покуштувати абрикоси хотіли

                  В  Встає знехотя Василь бо Павло прийшов

                  Г  Рано ще хлопці ще тільки світає

          4.   Ніколи не буває вставним слово

      А навіть   Б мабуть  В отже  Г може

5.   Встаним словом ускладнено речення(розділові знаки пропущено)

      А  Можливо блискавиць крило ці горді коси заплело?

      Б  На думку професора посилається більшість викладачів

      В  У ці дні в школах панує тиша адже канікули настали

 6.  Вказівку на джерело інформації виражає вставне слово в реченні ( розділові    знаки  пропущено)

      А  Чужа душа то кажуть темний ліс   Б  Мабуть сонця сьогодні буде мало

      В  Отже червень починаються канікули

      Г  Без сумніву і ми не в тім'я биті

7.  Однорідними членами ускладнено речення

      А Дерево переплелося вітами, розрослися кущі колючої дерези.

      Б  У небі то розгоряються, то погасають колючі ракети.

      В Це якраз та остання мить, коли без голосу мелодія розпадається.

8. Однорідними підметами ускладнено речення

      А Тріпочуть багряним листом клени та берізки.

      Б  Відчувалася передсвітанкова весняна тиша рідних полів.

      В Спинися, вітре, і зіграй нам місячну сонату.

9. Кому треба поставити між однорідними членами в реченні

      А Нічний спосіб життя ведуть сич і сова.

      Б  Літня ніч була зоряна й темна.    В Будь сміливим не язиком, а ділом.

10. Кому не потрібно ставити в реченні

      А Навколо пахне і чебрецем, і м ятою.

      Б  Батьківщину і матір не вибирають.

      В За вікном росли і жоржини, і чорнобривці, і ромашки.

           11.Використовуючи прості ускладнені речення, складіть і запишіть твір-опис рідної вулиці (села, території освітнього закладу тощо)

                              «Прості ускладнені  речення, розділові знаки в них»

                                                                      ТЕСТ   ІІ Варіант

  1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А У принишклих полях, і луках уже лежить білий сніг.

Б Ніч була хоч і зоряна, але темна.

В Нічний спосіб життя ведуть  сич і сова.

  1. Розділові знаки необхідно поставити в реченні

А Ховає час печаль і сум за грати.

Б Любив дідусь гарну бесіду добре слово й тепле літо.

В Люблю матусю й батька дуже-дуже.

  1. Зайвий розділовий знак у реченні

А Вітер в гаї нагинає лозу, і тополю.

Б І сну нема, і спокою немає.

В На Колимі запахло чебрецем, і руто-мятою, і  кропивою.

  1. Відокремлене означення є в реченні

А Стара річка тече повільно, величаво, розливаючись безліччю рукавів.

Б Згорьована дівчина вже не чула нічого, крім голосу власного серця.

В А десь на світі жив хлопчина – допитливий, невгамовний, жвавий.

  1. Означення не відокремлюються в реченні (розділові знаки пропущені )

А Балка вкрита садками вилась попід самою горою.

Б Блискучий та рясний сніг падає прямісінько в душу.

В Діти минали березовий гай пронизаний сонячним промінням.

  1. Неправильно вжито розділовий знак у реченні

А Настала осінь, з вітрами холодними, з дощами дрібними.

Б Душа переповнена щастям, частенько буває німа і сліпа.

В На київських вулицях, шумних, каштани усе ще цвітуть.

  1. Вставний елемент дає емоційну оцінку повідомлюваному в реченні

А Мабуть, нам не можна надовго відриватися від батьківського порога.

Б Сумління, виявляється, дуже схоже на вулик.

В Стояли теплі, сонячні дні, а сьогодні, як на гріх, задощило зранку.

  1. Не відокремлюється комами дієприкметниковий зворот

А Уже давно-давно за вікном тьмяніє небо зорями вишите.

Б  Срібним маревом повиті біля сіл стоять тополі.

В Плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяйвом хмар.

Г Над луками залитими квітневою повінню холонув вітер.

  1. Звертання наявне в усіх реченнях, окрім

А Ясноокі хлопята, вам легко усе вдавалося…

Б Любі друзі, не хвилюйтеся, усе буде гаразд!

В Залишали синам побажань святі ідеали – рідну землю любити й боліти за неї

     10.Непоширену обставину не треба відокремлювати комами в реченні

          А Старі голі верби стоять похнюпившись.

          Б  Молоденькі вишні зацвівши у росах заплачуть.

          В Гілля наїжачившись уважно дивиться в око неба.

      11.Використовуючи прості ускладнені речення, складіть і запишіть твір-опис рідної вулиці (села, території освітнього закладу тощо).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Alla
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
898
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку