МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Бахмутський коледж транспортної інфраструктури
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
відкритого заняття з теми
« Поняття складного речення. Види складних речень.
Сурядний і підрядний зв'язок між частинами складного речення »
з предмета «Українська мова»
Галузь знань: 15 Автоматика та приладобудування
Спеціальність: 151 Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології
Освітня програма : Монтаж, обслуговування та ремонт автоматизованих систем керування рухом на залізничному транспорті
2022
Методичну розробку відкритого заняття з предмета «Українська мова» підготувала Руденко Т.І., викладач вищої категорії Бахмутського коледжу транспортної інфраструктури, старший викладач.
Викладено методику проведення відкритого заняття із застосуванням інтерактивних методів навчання (створення спільного проєкту, гра-бесіда, мозковий штурм, мемотехніка, «хмара слів», використання коміксів, метод колективно-групового навчання, інтерактивні вправи он-лайн та опитування он-лайн і под.).
Для викладачів предмета «Українська мова» закладів фахової передвищої освіти.
Рецензенти:
1. Оксана Петренко, кандидат філологічних наук, викладач КЗ «ДСКСП ім.С.Бубки».
2. Ольга Тітова, кандидат філологічних наук, доцент Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії гуманітарної та соціально-економічної підготовки Бахмутського коледжу транспортної інфраструктури
(Протокол №____ від «______»________________2022р.)
ТЕМА: Поняття складного речення. Види складних речень. Сурядний і підрядний зв'язок між частинами складного речення.
МЕТА:
- методична: вдосконалення методики проведення відкритого заняття з української мови з використанням інтерактивних методів навчання;
- дидактична: збагатити знання студентів про складне речення, його види; сприяти формуванню цілісного уявлення про сурядний і підрядний зв'язок між частинами складного речення; розвивати мислення студентів, навики логічно послідовного та зв'язного висловлювання й узагальнення власних думок; вдосконалити вміння визначати види складних речень; спрямувати на доречне та правильне використання здобутих знань під час складання ЗНО;
- виховна: виховувати почуття людської гідності, вірності своїм моральним ідеалам, гуманності та патріотизму.
ВИД ЗАНЯТТЯ - мовне ґроно (лекція з інтенсивним зворотним зв’язком).
ФОРМИ ТА МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ:
- пояснення;
- дослідження ;
- створення спільного студентського проєкту (індивідуально-групова робота);
- робота в парах;
- гра-бесіда;
- мемотехніка;
- «хмара слів»;
- онлайн - опитування;
- мозковий штурм;
- метод вправ (інтерактивні вправи онлайн);
- робота з навчальним посібником.
МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ’ЯЗКИ:
МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВІЗУАЛЬНИЙ СУПРОВІД :
ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
Народ цю мову прикрашав,
Беріг від роду і до роду,
І в ній відбилася душа
Мого великого народу.
Микола Пироженко
Плекаймо в серці кожне гроно,
прозоре диво калинове.
Хай квітне, пломенить червоно
в сім'ї великій, вольній, новій.
Дмитро Білоус
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ:
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ, ЗАПИС ЇХ У ЗОШИТ.
3.1 Слово викладача.
Сьогодні працюємо над поняттям складного речення, його видами. Крім того, з’ясуємо зміст сурядного та підрядного зв’язків між частинами складного речення. Ця тема для вас не нова, тому що даний матеріал вже вивчали в курсі середньої школи. Але вона важлива тим, що завдання стосовно складного речення щорічно містяться в сертифікаційних роботах ЗНО.
Запишемо тему заняття та епіграф до нього у зошит.
(Тема заняття, мета заняття, епіграф послідовно виводяться на екран за допомогою мультимедійного проектора).
4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
4.1 Пояснення викладача з графічним супроводом, використанням презентаційного та роздаткового матеріалів, мемів, коміксів; у поєднанні з виконанням вправ і роботою в зошитах:
Складними називаються речення, утворені з двох чи кількох простих, об’єднаних в одне ціле за змістом та інтонацією. Прості речення у складному зберігають свою будову, але втрачають смислову та інтонаційну завершеність, не можуть самостійно виступати одиницями спілкування. Складне речення становить єдине смислове та структурне ціле, що виступає однією одиницею спілкування.
Робота з коміксом (виведений на екран):
Графічне завдання (вправа): записати речення, підкреслити граматичні основи з метою визнання речень складними.
Колискову для розбитих ліхтарів Співає знову, аби ти її пригрів.
Коли кобра закохана, вона не спить.
Тікати не вийде, любити не варто.
Залежно від способу поєднання простих речень у складному розрізняють такі основні види складних речень: складні сполучникові речення та складні безсполучникові речення. У перших прості речення поєднані в одне ціле за допомогою сполучників, сполучних слів та інтонації, а в других основним засобом зв’язку виступає інтонація.
Робота з інфографікою (виведена на екран з електронного підручника, книги на партах) + робота в зошитах:
Складні сполучникові речення поділяють на дві групи:
1) Складні речення із сурядними сполучниками (складносурядні речення). Ці складні речення утворюються з кількох рівноправних, незалежних одне від одного простих речень (Можна розділити на сто частин яблуко, але не можна розділити Землю (І. Жиленко)).
2) Складні речення з підрядними сполучниками і сполучними словами (складнопідрядні речення). У цих складних реченнях одне просте залежить від другого і поєднане з ним підрядним зв’язком (Той, що занепав духом, уже не страждає (Д. Павличко)). Тому у складнопідрядних реченнях одна частина завжди визначається як головна (від неї ставиться питання), а інші — як залежні, підрядні (відповідають на поставлене питання).
Робота з мемом (виведений на екран):
Як і прості речення, складні за метою висловлювання поділяються на розповідні, питальні та спонукальні.
Графічне завдання (вправа): записати речення, підкреслити граматичні основи, скласти схеми речень, визначити види речень.
Давай вийдемо удвох на дах, Щоб зустрічати рожеве небо- СПР, розповідне.
[ ], ( щоб ).
Листя пророста на моїх руках, А сонце у душі, Коли дивлюсь на тебе – складне з різними видами зв’язку, розповідне.
[ ], а [ ], ( коли ).
Несеш для мене світанок, Доп'ю за тобою каву, З балкона ми бачимо місто БСР, розповідне.
[ ], [ ], [ ]. (Kava MamaRika)
4.2 Гра – бесіда « Визначи вид речення» ( слайд на екрані).
4.3 Виконання тренувальної вправи (робота на дошці та в зошитах).
Вправа: записати речення, визначити граматичну основу, вид речення.
Тримай мене міцно, Бо раптом на висоті Забуду коріння.
Я знайду сили, Я буду поруч з тобою.
Лиш тільки мені треба, Щоб ти вірила! ( «Вірила» Антитіла)
Я вештався світом, Шукав дивні квіти, З кожним наступним кроком Рахував роки... Твоїми ногами знаходив Занедбані храми, Серце, відлите в камені, Легшало навпаки...
Буває злітаю, хочу сховатись Від зграї - все вмить завмирає, Коли очі твої кидають пелюстки...
Я все розумію, але недосяжна мрія Буде жити і після того, Як дістанусь твоєї руки!.. ( « Де би я» Сергій Бабкін)
Щоб дочекатися мені мою весну, Я малюю зиму кожен вечір.
Намалюю зиму знов, Напишу про неї пісні, Але залишились в словах Лише приголосні... ( «Намалюю зиму» Арсен Мірзоян)
4.4 Виконання тестових завдань у форматі ЗНО ( робота з роздатковим матеріалом+усний коментар = орієнтовано в часі ).
А. У прохолодному передсвітанні дрімав сад із розквітлими вишнями, тихо було і в синовому будинку.
Б. Лише лелеки, що вимостили гніздо на осиці зі спиляною верхівкою, стиха озвалися до старої.
В. За вікном чорна ніч, а в кімнаті сліпуче ясно, тихо, багато повітря.
Г. Десять днів не гасила свічку стара Чумачиха, усе міняла, синів дожидаючи, над «душкою» старого сидячи.
2. Складним є речення:
А. Тож, щоб не було нудно, ліпше вже розмовляти про озера та саги.
Б. Перед ним був зовсім зелений юнак, досить симпатичний і добродушний з вигляду.
В. Він значуще підняв якусь течку, поважив її в руці, дивлячись примруженими очима на Андрія, і кинув на стіл.
Г. Максим позирає на немовля, на сина, на дружину і з усієї сили намагається перемогти біль, перемогти себе, відірватись у думках і почуттях від усього.
3. Простими є всі речення, ОКРІМ:
А. Андрій лежав довго, слухав тишу за мурами, потім гудіння якихось моторів, гомін далекого радіо десь з вулиць нічного міста.
Б. Полягавши на спини і махнувши рукою на все, вони цілими годинами співали пісень.
В. Потім приходить тиха жура, приходить смуток, приходить втома.
Г. Ним, тим кольором революційним, тобто кольором червоним, було вифарблено геть всі будівлі в центрі міста і навіть муровані огорожі.
4. Складними є всі речення, ОКРІМ:
А. Порфирій Іванович закліпав повіками, ніби йому запорошило очі.
Б. А там, за лугами, над Прип'яттю, до якої рукою подать, уже хтось настирливо підпалював хмару.
В. У ній живе залишене у спадок предками язичницьке поклоніння й віра в силу сонця, води, вогню, дерев.
Г. Березові дрова весело загоготіли, пострілюючи, і пахучий дим повис над її хатою.
5. Приєднайте до частини «За тими дверима велика порожня кімната…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення |
Тип речення |
1. … дбайливо прибрана господинею. |
а) просте з відокремленими членами; |
2. …в ній стіл, за столом сидить прокурор. |
б) просте з однорідними членами; |
3. … у якій я житиму кілька наступних днів. |
в) складнопідрядне;
|
4. … і лише одне ліжко самотньо стоїть у кутку. |
г) складносурядне;
|
|
д) складне безсполучникове;
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
Г |
А |
В |
В |
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
Д |
В |
Г |
4.5 Мозковий штурм.
- Яке речення називається складним?
Очікувана відповідь:
Складним називається речення, в якому є як мінімум дві граматичні основи.
- Чим відрізняються сполучники та сполучникові слова?
Очікувана відповідь:
Сполучник – це службова частина мови; не є членом речення, а сполучникові слова замінюють самостійні частини мови і можуть бути членами речення.
- Як називається речення, частини якого поєднані сполучниками і суряності, і підрядності?
Очікувана відповідь:
Таке речення називається складним з різними видами зв’язку.
5. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
5.1 Слово викладача.
Тепер пропоную Вам за допомогою ґаджетів виконати кілька інтерактивних вправ.
5.2 Виконання інтерактивних вправ
Вид і тематика вправи |
Посилання |
QR код |
Просте та складне речення |
https://learningapps.org/view17716413 |
|
Види складних речень |
https://learningapps.org/view11092499 |
|
Складне речення у пісні "Стільникове кохання" гурту "Тартак"
|
https://learningapps.org/watch?v=payax1n6n22 |
|
5.3 Письмове он-лайн опитування у форматі ЗНО (google форма) -https://forms.gle/FdgPMwkBb734Atkc6
Складним є речення:
а) перше;
б) друге;
в) третє.
г) п’яте.
2. Складним є речення:
А. Від усього на цьому світі є ліки, немає їх лише від людської глупоти.
Б. Суворість учителя, як кажуть, корисніша за поблажливість батьків.
В. У житті кожен може робити добрі справи, не чекаючи на похвалу.
Г. Навіть поважні люди, освічені й досвідчені, не завжди перші мудреці.
3. Складним є речення:
А. Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.
Б. Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.
В. Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.
Г. І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.
4. Простим є речення:
А. Не доля вирішує – людина творить свою долю.
Б. Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.
В. Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.
Г. Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.
5.Простим є речення:
А. Далеко чути звуки, гучно линуть голоси.
Б. Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння.
В. Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер.
Г. Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.
6.Простим є речення:
А. По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
Б. На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
В. Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.
Г. Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.
7.Складним є речення:
А. Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.
Б. На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В. Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г. Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.
8. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення):
Тип речення |
Речення |
а) просте ускладнене; |
1. Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. |
б) складносурядне; |
2. Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. |
в) складнопідрядне; |
3. Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. |
г) складне безсполучникове; |
4. Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність. |
д) складне з різними видами зв’язку.
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
Г |
А |
А |
В |
Б |
А |
Б |
1 |
2 |
3 |
4 |
Г |
А |
В |
Д |
5.4 Підготовка до ЗНО: наголошення слів.
«Хмара слів» (завдання є в роздатковому матеріалі, виведені на екран): із «хмаринок» виписати слова з наголосом на першому / другому / третьому складах, а також слова з подвійним наголосом.
Робота в парах: взаємоперевірка виконаної роботи (правильні варіанти на дошці).
Очікувані відповіді:
Наголос на 1 складі: дОгмат, кИдати, вИпадок, рАзом, рОзвідка, вІрші, вІршів, прИповідка, Олень, спИна, цАрина, немає чАсу, щИпці, грОшей, дрОва, зОзла, фОльга, кУрятина, бУдемо, дОлішній, пІдлітковий, дОнька, рЕшето, зАгадка.
Наголос на 2 складі: фенОмен, везлА, генЕзис, завдАння, абИде, аджЕ, абИколи, анІж, рондО (шрифт), рубЕль, рукОпис, правОпис, перЕбіг подІй, пізнАння, новИй, щавЕль, борОдавка, вимОга, вітчИм, граблІ, дочкА, зубОжіти, зубОжілий, фартУх, подУшка, позАторік, тріскОтнява, ненАвидіти, добУток, квартАл, налИгач, дичАвіти, чорнОзем, чорнОслив, оптОвий, отАман, індУстрія.
Наголос на 3 складі: розв’язАння, сільськогосподАрський, сторінкИ (множина), одинАдцять, кіломЕтр, ідемО, беремО, абИяк, ідетЕ, асиметрІя, бюлетЕнь, навчАння, псевдонІм, кропивА, болотИстий, валовИй, ветеринАрія, інженЕрія, мозолИстий, наздогАд, некролОг, осокА, каталОг, бюлетЕнь, рукопИсний, кулінАрія.
Подвійний наголос: пОмИлка, зАвждИ, назАвждИ, правОпИсний, прОстИй, слІзьмИ, рОзбІр, бАйдУже, кОрИсний, мАбУть, пЕрвІсний, тАкОж тощо.
6. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ.
6.1 Слово викладача.
Отже, сьогодні ми збагатили знання про складне речення, його види; сформували цілісне уявлення про сурядний і підрядний зв'язок між частинами складного речення; розвивали своє мислення , навики логічно послідовного та зв'язного висловлювання й узагальнення власних думок; вдосконалювали вміння визначати види складних речень, а також доречно та правильно використання здобуті знань під час складання ЗНО. Варто наголосити, що, як і зазвичай, готувалися до складання ЗНО. Враховуючи використання на занятті нетипового мовленнєвого матеріалу можна сказати про виховання гуманності та патріотизму, почуття людської гідності, вірності своїм моральним ідеалам.
6.2. Виставлення та коментар оцінок.
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
7.1 Створення групового інформаційного студентського проекту: за допомогою google створено основу проєкта-презентації, подано перший слайд-зразок, всім надано доступ до редагування документа; кожному студенту потрібно створити один слайд, в якому будуть відомості про види складних речень: мінімум три речення різних видів з підкресленими граматичними основами повинні бути обрані з будь-якої пісні/книги українською мовою, можна додати візуалізацію або картинку (на екрані виведено google-презентацію).
ЛІТЕРАТУРА
1. Знай українську! (сучасний підхід у підготовці до ЗНО): посібник для учнів 10-11 класів / [Т. Бутурлим, Н. Базильська, Л. Король, М. Лисак, Т. Панасюк, Л. Пилат, Т. Руденко, А. Сокіл, І. Турик та ін.; заг. ред. Т. Бутурлим]. – Ніжин, 2021. – 868 с.
ІНТЕРНЕТ - РЕСУРСИ
Додаток
Поняття складного речення. Види складних речень.
Сурядний і підрядний зв'язок між частинами складного речення
Народ цю мову прикрашав,
Беріг від роду і до роду,
І в ній відбилася душа
Мого великого народу.
Микола Пироженко
Плекаймо в серці кожне гроно,
прозоре диво калинове.
Хай квітне, пломенить червоно
в сім'ї великій, вольній, новій.
Дмитро Білоус
Вправа: записати речення, визначити граматичну основу, вид речення.
Тримай мене міцно, Бо раптом на висоті Забуду коріння.
Я знайду сили, Я буду поруч з тобою.
Лиш тільки мені треба, Щоб ти вірила! ( «Вірила» Антитіла)
Я вештався світом, Шукав дивні квіти, З кожним наступним кроком Рахував роки... Твоїми ногами знаходив Занедбані храми, Серце, відлите в камені, Легшало навпаки...
Буває злітаю, хочу сховатись Від зграї - все вмить завмирає, Коли очі твої кидають пелюстки...
Я все розумію, але недосяжна мрія Буде жити і після того, Як дістанусь твоєї руки!.. ( « Де би я» Сергій Бабкін)
Щоб дочекатися мені мою весну, Я малюю зиму кожен вечір.
Намалюю зиму знов, Напишу про неї пісні, Але залишились в словах Лише приголосні... ( «Намалюю зиму» Арсен Мірзоян)
Тестові завдання у форматі ЗНО
1. Простим є речення:
А. У прохолодному передсвітанні дрімав сад із розквітлими вишнями, тихо було і в синовому будинку.
Б. Лише лелеки, що вимостили гніздо на осиці зі спиляною верхівкою, стиха озвалися до старої.
В. За вікном чорна ніч, а в кімнаті сліпуче ясно, тихо, багато повітря.
Г. Десять днів не гасила свічку стара Чумачиха, усе міняла, синів дожидаючи, над «душкою» старого сидячи.
2. Складним є речення:
А. Тож, щоб не було нудно, ліпше вже розмовляти про озера та саги.
Б. Перед ним був зовсім зелений юнак, досить симпатичний і добродушний з вигляду.
В. Він значуще підняв якусь течку, поважив її в руці, дивлячись примруженими очима на Андрія, і кинув на стіл.
Г. Максим позирає на немовля, на сина, на дружину і з усієї сили намагається перемогти біль, перемогти себе, відірватись у думках і почуттях від усього.
3. Простими є всі речення, ОКРІМ:
А. Андрій лежав довго, слухав тишу за мурами, потім гудіння якихось моторів, гомін далекого радіо десь з вулиць нічного міста.
Б. Полягавши на спини і махнувши рукою на все, вони цілими годинами співали пісень.
В. Потім приходить тиха жура, приходить смуток, приходить втома.
Г. Ним, тим кольором революційним, тобто кольором червоним, було вифарблено геть всі будівлі в центрі міста і навіть муровані огорожі.
4. Складними є всі речення, ОКРІМ:
А. Порфирій Іванович закліпав повіками, ніби йому запорошило очі.
Б. А там, за лугами, над Прип'яттю, до якої рукою подать, уже хтось настирливо підпалював хмару.
В. У ній живе залишене у спадок предками язичницьке поклоніння й віра в силу сонця, води, вогню, дерев.
Г. Березові дрова весело загоготіли, пострілюючи, і пахучий дим повис над її хатою.
5. Приєднайте до частини «За тими дверима велика порожня кімната…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення |
Тип речення |
1. … дбайливо прибрана господинею. |
а) просте з відокремленими членами; |
2. …в ній стіл, за столом сидить прокурор. |
б) просте з однорідними членами; |
3. … у якій я житиму кілька наступних днів. |
в) складнопідрядне;
|
4. … і лише одне ліжко самотньо стоїть у кутку. |
г) складносурядне;
|
|
д) складне безсполучникове.
|
Інтерактивні вправи
Вид і тематика вправи |
Посилання |
QR код |
Просте та складне речення |
https://learningapps.org/view17716413 |
|
Види складних речень |
https://learningapps.org/view11092499 |
|
Складне речення у пісні "Стільникове кохання" гурту "Тартак"
|
https://learningapps.org/watch?v=payax1n6n22 |
|
«Хмара слів»: із «хмаринок» виписати слова з наголосом на першому / другому / третьому складах, а також слова з подвійним наголосом.
Додаток 2
Адаптація методичної розробки
відкритого заняття до проведення в форматі онлайн
(дистанційне навчання)
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ:
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ:
2.3 Робота з мемом і таблицею.
Матеріали виведено на екран, застосована функція «демонстрація екрана» > «на весь екран».
Бесіда за змістом мема та таблиці.
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ ЗАНЯТТЯ, ЗАПИС ЇХ У ЗОШИТ.
3.1 Слово викладача.
4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
4.1 Пояснення викладача з графічним супроводом, використанням презентаційного та роздаткового матеріалів, мемів, коміксів; у поєднанні з виконанням вправ і роботою в зошитах.
4.2 Гра – бесіда « Визначи вид речення» ( слайд на екрані).
4.3 Виконання тренувальної вправи (робота на дошці та в зошитах).
Пункти 4.2 та 4.3 поєднано у інтерактивну вправу.
https://learningapps.org/watch?v=pi4xu7ox222
Студенти отримують посилання та QR-код, виконують вправу самостійно в гаджетах і всі разом з викладачем. Вправа виведена на екраню
4.4 Виконання тестових завдань у форматі ЗНО ( робота з роздатковим матеріалом+усний коментар = орієнтовано в часі ).
Тестові завдання викладач виводить на екран почергово, на обдумування 1 хвилина, потім студенти показують правильну відповідь в камеру : букву А на червоному фоні, Букву Б і.т.д.
Візуальне визначення результатів, аналіз і коментар роботи студентів.
4.5 Мозковий штурм – експрес-опитування.
5. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
5.1 Слово викладача.
5.2 Виконання інтерактивних вправ (кількість орієнтована в часі).
5.3 Письмове он-лайн опитування у форматі ЗНО –
https://forms.gle/FdgPMwkBb734Atkc6
Час виконання – 15 хвилин.
Результати (google форма) виведено на екран, коментар оцінок.
5.4 Підготовка до ЗНО: наголошення слів (орієнтовано в часі).
«Хмара слів» (завдання є в роздатковому матеріалі, виведені на екран): із «хмаринок» виписати слова з наголосом на першому / другому / третьому складах, а також слова з подвійним наголосом.
Студенти коментують і записують з «хмари слів» у чотири колонки слова з наголосами на різних складах.
6. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ.
6.1 Слово викладача.
6.2. Виставлення та коментар оцінок.
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
7.1 Створення групового інформаційного студентського проекту.
Викладач пояснює умови виконання домашньої роботи, демонструючи створену google-презентацію.
за допомогою google створено основу проєкта-презентації, подано перший слайд-зразок, всім надано доступ до редагування документа; кожному студенту потрібно створити один слайд, в якому будуть відомості про види складних речень: мінімум три речення різних видів з підкресленими граматичними основами повинні бути обрані з будь-якої пісні/книги українською мовою, можна додати візуалізацію або картинку (на екрані виведено google-презентацію).