попереднє і наступні числа. Додавання й віднімання 1. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з прийомами обчислення суми виду 29 + 1 та різниці виду 40 - 1; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, складати задачі за типом поданої; ознайомити учнів з елементами трикутника, дати поняття «многокутник»; розвивати пізнавальну активність та логічне мислення учнів; виховувати екологічну свідомість, дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Тема: попереднє і наступні числа. Додавання й віднімання 1. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач. Робота з геометричним матеріалом

Мета: ознайомити учнів з прийомами обчислення суми виду 29 + 1 та різниці виду 40 - 1; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, складати задачі за типом поданої; ознайомити учнів з елементами трикутника, дати поняття «многокутник»; розвивати пізнавальну активність та логічне мислення учнів; виховувати екологічну свідомість, дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: набір математичних матеріалів, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, природнича, здоров'язбережувальна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

а)       Стали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Й працювати почали.

 

б) Емоційне налаштування.

 Девіз уроку

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.     

 

   Правила уроку

 

1. Слухати і чути.

2. Бути доброзичливими.

3. Бути  активними.

4. Відповідати тільки за темою.

5. Говорити коротко, по черзі.

6. Правило «піднятої  руки».

 

2. Усні обчислення

а ) Робота з цеглинками Лего.

- Гном з лісу передав вам вирази, які вам треба розв’язати за допомогою цеглинок Лего.

- Подивіться уважно на дошку. Кожній цеглинці належить своє число. Наприклад, ящко відповідь 20 – то ви піднімаєте синю цеглинку, якщо 15 – оранжева.

б ) Назви попереднє і наступне число

- В номері (с. 43, № 250) треба назвати попереднє і наступне число до поданих чисел.

в ) Збільш на 1 кожне з чисел

- Треба збільшити на 1 кожне з чисел. (с. 43, № 251)

г ) - Назвіть число, в якому 5 десятків і 0 одиниць,

8 десятків і 0 одиниць,

3 десятки і 0 одиниць,

9 десятків і 0 одиниць.

- Як називають такі числа? (Круглі.)

- Чому? (Усі числа, що закінчуються нулями, називають круглими числами.)

3. Каліграфічна хвилинка. Запис найбільшого числа кожного десятка

- Зараз ми запишемо каліграфічно круглі числа у порядку зростання.

- Що означає « записати числа в порядку зростання»? ( Від найменшого до найбільшого)

10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

4. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми навчимося додавати до цих чисел 1 та віднімати від круглого числа одиницю. А також будемо складати та розв'язувати задачі, більше дізнаємося про особливості геометричних фігур.

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Дослідження. Визначення різних прийомів обчислення суми виду 29 + 1 та різниці виду 40 — 1 (с. 43, № 252)

1) Обчислення за числовою прямою.

- Діти,давайте пригадаємо,  коли ми збільшуємо число, то рухаємось праворуч по числовій прямій, а коли віднімаємо – то вліво.

а )29 + 1

- Знайдемо на числовій прямій число 29. – Знайшли.

- Тепер до нього додамо 1. Для цього треба  перейти на одну поділку (проміжок) вправо.

- Яке число у нас утворилося? - 30

Отже, якщо додаємо 1, отримаємо наступне число.

б )  40 – 1

- Знайдемо на числовій прямій число 40. – Знайшли.

- Тепер від нього віднімемо 1. Для цього треба  перейти на одну поділку (проміжок) вліво.

- Яке число у нас утворилося? - 39

Отже, якщо віднімаємо 1, отримаємо попереднє число.

2) Визначення прийому обчислення за малюнком.

- Давайте розглянемо малюнки, на яких показано як по-іншому можна винокати ці самі дії.

а) 29 + 1.

- Зверніть увагу на перший малюнок. Зліва на ньому нам зобразили число 29.

- Число 29 — це 2 десятки (2 зелені стовбчики) і 9 одиниць( 9 квадратиків).

- Під малюнком ви бачите запис 29=20+9

- До 9 одиниць додаємо 1, отримаємо 10, це  ще 1 десяток ( новий стовбчик).

- Нижче ви бачите запис 9+1=10.

 - 2 десятки додати 1 десяток, дорівнює 3 десятки.

с  20+10=30

- Давайте перевіремо, скільки стовбчиків ми отримали? ( 3 стовбчики)

- Це число 30.

б) 40 - 1.

-  Зверніть увагу на другий малюнок. Зліва на ньому нам зобразили число 40.

- Число 40 — це 3 десятки (зелені стовбчики) і 1 десяток ( жовтий стовбчик).

- Під малюнком ви бачите запис 40=30+10

- Від 1 десятка віднімаємо 1, отримаємо 9 одиниць.

- Нижче ви бачите запис 10-1=9

- У нас залишилися  3 десятки ( зелені, без змін) і 9 одиниць— це число 39.

- Нижче ви бачите запис 30+9=39

2. Удосконалення обчислювальних навичок

1) Первинне закріплення вивченого.

Робота в парах

- А зараз робота в парах, потрібно виконати вирази на  с. 43, № 253 самостійно і після того, як виконаєте – обмінятися зошитами та якщо є помилки виправитии олівцем.

2) Вправа «Склади осінній орнамент». Порівняння виразу та числа, виразів. Групова робота (с. 43, № 254).

Знак «більше» (>)

Знак «менше» (<)

Знак «дорівнює» (=)

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image196.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image197.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image198.jpg

Виконана робота

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image196.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image196.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image197.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image197.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image196.jpg

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_3/2klas_3.files/image198.jpg

Діти визначають знак порівняння, а потім для самоперевірки складають осінній орнамент.

Фізкультхвилинка

Вранці гноми в ліс пішли.

(Кроки на місці.)

По дорозі гриб знайшли.

(Нахил уперед, випрямитися, руки на поясі.)

А за ним ще...

(Нахили тулуба з боку в бік.)

Раз, два, три.

 

Показалися ще три!

(Руки вперед, потім у бік.)

Як збирали, забарились,

(Нахили вперед, руки до підлоги.)

І до школи запізнились!

(Руки до щік, похитування головою з боку в бік.)

Тож побігли, поспішили

(Біг на місці.)

І гриби всі розгубили!

(Присідають.)

 

3. Формування вміння розв'язувати задачі (с. 44, № 255 — письмово)

1) Аналіз та розв'язування задачі № 255. Колективна робота.

- Зараз колективно розвяжемо задачу с. 44, № 255

- Прочитаємо задачу хором.

- Прочитайте ще раз самостійно.

- Про що задача?

- Діти, зверніть увагу, гриби поділяються на отруйні та їстівні. На перерві можете підійти і розглянути малюнки ближче.

— Скільки всього грибів зібрав дідусь? (25.) Які гриби збирав дідусь? (Лисички та маслюки.) Скільки лисичок знайшов дідусь? (20.) Скільки дідусь зібрав маслюків? (Не відомо, решта.)

— Які гриби збирала онука? (Маслюки.) Що ми знаємо про кількість цих грибів? (Їх на 8 більше, ніж зібрав дідусь.)

— Яке запитання задачі? (Скільки маслюків знайшла онука?)

- Що треба дізнатися, аби відповісти на питання задачі? (На скільки більше маслюків знайшла онука, ніж дідусь; скільки маслюків зібрав дідусь.) Які з цих двох чисел нам невідомі? (Кількість маслюків, що зібрав дідусь.) Що про цю кількість зазначено в задачі? (Решта.) Як її знайти? (Потрібно від загальної кількості грибів, що зібрав дідусь, відняти відому кількість грибів-лисичок. Так обчислимо решту — кількість маслюків, які зібрав дідусь.)

- Яка перша дія? 1) 25 - 20 = 5 (гр.) — маслюки, які зібрав дідусь;

— Чи відповіли ми на запитання задачі? (Ні.) Чому? (Нам потрібно дізнатися кількість маслюків, які зібрала онука.) Що для цього потрібно зробити?

2) 5 + 8 = 13 (гр.) — маслюки, які зібрала онука.

— Скільки дій буде в розв'язанні нашої задачі? Назвіть їх. Запишіть самостійно в зошит.

Відповідь: 13 маслюків зібрала онука.

 

Повторення правил збирання грибів.

  1. Збирати гриби з дорослими.
  2. Ні в якому разі не слід брати невідомі гриби.
  3. Не пробувати на смак.
  4. Не висмикувати гриби з землі, а зрізати ножем або викручувати.

2) Визначення виразу-розв'язання задачі № 256 за поданою умовою. Робота в парах.

— Прочитайте задачу.

- Про що вній розповідається?

- Яке запитання задачі?

- Як дізнатися скільки всього намистин?

- Яку дію треба виконати?

-Оберіть серед виразів той, за допомогою якого можна розв'язати цю задачу.

- Який це вид задачі?

4. Робота над геометричним матеріалом (с. 44, № 257-259)

1) Уточнення поняття «трикутник» (с. 44, № 257).

- Як називаються фігури зображені на малюнку? ( Трикутники)

- Що таке трикутник?

- Трикутник – це геометрична фігура, що складається із трьох точок, які не лежать на одній прямій, і відрізків, які з'єднують ці точки. Точки називають вершинами трикутника, а відрізки – його сторонами.

2) Ознайомлення з назвами елементів геометричної фігури (кут, вершина, сторона) на основі трикутника (с. 44, № 258).

- Давайте розглянемо малюнок на с. 44, № 258 і визначемо з яких елементів складається трикутник.

- Вершина – це точка поєднання двох сторін.

- Давайте дамо визначення, що таке сторона фігури?

- Сторона – це відрізок, з якого складається фігура ( трикутник).

- Може хтось знає, що таке кут?

- На малюнку червоним показано кут. Кут- це фігура, яка утворилася між двома сторонами.

3) Визначення поняття «многокутники (багатокутники)» (с. 44, № 259).

- Давайте розглянемо малюнки геометричних фігур.

- Скільки вершин має синя фігура?, кутів? Сторін?

- Яку назву ми можемо дати цій фігурі? – чотирикутник

- Скільки вершин має  червона фігура?, кутів? Сторін?

- Яку назву ми можемо дати цій фігурі? – пятикутник

- Якщо фігура матиме 6 сторін, кутів, вершин? 10 ?

Отже, фігури, які складаються з більш ніж 2 сторін, вершин, кутів – називаються многокутниками.

4) Первинне закріплення.

Робота в групах.

 

- Кожна група отримає свою фігуру.

-Вам всім потрібно дати назву своїй фігурі.

 

-Перша група позначає олівцями сторони і називає їх кількість.

-Друга група позначає олівцями кути і називає їх кількість.

-Третя група позначає олівцями вершини і називає їх кількість.

 

- А тепер давайте перевіремо як ви справились із завданням.

 

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання (с. 45, № 260, 261)

2. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Мікрофон»

· На уроці я дізнався(лася)...

· Мене зацікавило...

· Найкраще в мене вийшло...

· Я почував(лася) не дуже впевнено, коли...

3. Оцінювання результату учнів.

- А тепер оцініть свою роботу на уроці смайликами.

- Зелений – на уроці було  дуже легко, впорався з усіма завданнями.

- Жовтий – все зрозумів, але були деякі труднощі.

- Червоний – важко, не з усіма завданнями впорався.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку