Урок "Нумерація багатоцифрових чисел. Задачі на спільну роботу, в яких продуктивність праці виконавців невідома. Многокутник. Периметр многокутника."

Про матеріал
Конспект уроку математики для 3 класу за педагогічним проєктом "Інтелект України"
Перегляд файлу

Тема. Нумерація багатоцифрових чисел. Задачі на спільну роботу, в яких продуктивність праці виконавців невідома. Многокутник. Периметр многокутника.

Мета:

а) формування предметних компетентностей: удосконалювати вміння учнів розв'язувати задачі на спільну роботу; виконувати множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове за алгоритмом ;  обчислювати периметр многокутника; розвивати аналітичне мислення, техніку швидких обчислень, пам’ять, увагу; виховувати допитливість, інтерес до математики;

б) формування ключових  компетентностей:

спілкування державною  мовою (уміння усно та  письмово висловлювати власну думку, тлумачити поняття та ін.);

математична грамотність (математичні міркування, застосування математичних понять);

уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримуватися його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи — своєї та  однокласників);

соціальні та  громадянські (здатність працювати в парі, в колективі)

загальнокультурну грамотність (бережливе ставлення до підручника і охайність при письмі.)

 

Тип уроку: формування навичок і вмінь.

Обладнання: таблиці, зошит-підручник за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»(автори І.В. Гавриш, С.О. Доценко); технічні засоби.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування (діти показують свій настрій).

І І. Визначення особистих завдань.

  • Бажаю, щоб такий чудовий настрій  у вас був протягом цілого уроку.
  • Прочитаймо тему уроку.
  • Які завдання ставимо перед собою на уроці?

ІІІ. Розвиток математичних знань

  1. Робота за таблицею «Круглі числа» завдання 1.
  • Розпочнемо роботу на уроці із завдання, яке підготувала Чаріниця чисел.
  • Повторимо назви круглих чисел.
  • Запишемо числа в порядку зростання.

(100, 1000,1000000, 1 000 000 000, 1 000 000 000 000)

  • Обведіть найменше число (100).
  1. Робота над правилом Вундеркота ,завдання 2
  • Діти, прочитайте правило, разом з диктором.
  • Прочитайте правило самостійно
  • Відтворіть з пам’яті.
  • Розкажіть правило сусідові (робота в парі).
  1. Робота в посібнику (самостійно) над завданням 2.1.
  • Потренуємось  у записі багатоцифрових чисел. Запишемо в десятковій системі числення 6 мільйонів, два мільярди,, один трильйон.

(Один учень працює біля дошки)

6 000 000, 2 000 000 000, 1 000 000 000 000.

  1. Логічне завдання 3.
  • Мислимо логічно. Запишемо найменше чотирицифрове число, у якому всі цифри різні, посередині, а поруч його «сусідів»

1022, 1023, 1024.

  1. Завдання 4 від Торнадо.
  • Установимо закономірність і продовжимо послідовність (допиши три числа)

(Трильйон, квадрильйон)

4 000 000 000 000, 5 000 000 000 000 000, 6 000 000 000 000 000 000.

ІV. Повторення вивченого  матеріалу.

  1. Робота над правилом множення круглого двоцифрового числа на одноцифрове.
  • Діти , читаємо правило за диктором;
  • Читаємо самостійно, відтворюємо із пам'яті.
  • Розповідаємо сусідові (робота в парі).
  1. Виконання тренувального завдання 5 на множення.
  • Працюємо самостійно. Виконуємо завдання від Торнадо, множимо круглі двоцифрові числа на одноцифрові.
  • Обмінялися зошитами із сусідом (взаємоперевірка). (Діти перевірять вирази, оцінюють роботу однокласника. Відповіді записані на дошці).
  1. Фізкультхвилинка.
  2. Робота над правилом про переставний закон множення.
  • Прочитаємо правило разом з диктором.
  1. Виконання тренувальних вправ, завдання 6.1.

V. Робота над рівняннями.

1.Перегляд презентації.

- Перекажи побачене.

2. Розв'язування рівнянь 7.

А) 40 + (х -26) = 160           б)  50 + (150 – х) = 170

VІ. Фізкультхвилинка.

VIІ. Робота над задачами від Розумнички.

  1. Складання алгебраїчної задачі на знаходження суми.
  • Розв'яжемо її усно.
  1. Перегляд презентації.
  • Перекажи побачене.
  1. Розв’язування задачі 9 в робочому зошиті.
  • Прочитайте текст задачі.
  • Назвіть дані, які відомі (Бабуся за 2 дні  зв'язала 8 рукавичок, а Оленка за 3 дні 6 рукавичок).
  • Визначте , що слід знайти (За скільки днів спільної роботи зв'яжуть 30 рукавичок).
  • Що відомо? (Бабуся за 2 дні в'яже 8 рукавичок)
  • Що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яже за 1 день. Для цього 8 : 2 = 4 (р.))
  • Що відомо про Оленку? ( За 3 дні в'яже 6 рукавичок)
  • Що можемо дізнатися? ( Скільки виготовляє Оленка рукавичок за 1 день. Для цього 6: 3 = 2)
  • Тепер, що можемо дізнатися? (Скільки рукавичок в'яжуть за день бабуся і Оленка разом. Для цього 4+2 =6 (р.).Тобто ми знайшли продуктивність спільної праці).
  • Нарешті можемо дізнатися, за скільки днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок. Для цього 30 поділимо на 6. Отримаємо 5.
  • Отже, за 5 днів спільної роботи бабуся і Оленка зв'яжуть 30 рукавичок.
  • Запишіть розв’язання в зошиті.

VIIІ. Закріплення вивченого попереднього матеріалу

  1. Робота над обчисленням периметра многокутника:
  • Що потрібно знайти, щоб обчислити периметр чотирикутника? (Виміряти сторони фігури)

АВ =4 см

ВС =4 см

СD =4 см 5 мм

DA = 6 см

  • А зараз обчислимо  периметр многокутника .

         Р = АВ+ВС+ СD + DА = 4 см + 4 см + 4 см 5 мм+ 6 см= 18 см 5 мм.

  1. «Сторінка чемпіонів»
  • Розв'яжіть задачі, станьте переможцями.

( Діти 4 хв розв’язують задачі.)

IX. Підсумок уроку

  1. Пояснення домашнього завдання на с.13.
  2. Самооцінювання (заповнення карток).
  3. Рефлексія . Вправа «Незакінчене речення».
  • Я дізнався…
  • Я навчився…
  • Я вмію…
  • Я зрозумів…

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку