Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми: ; Фізичний шкільний булінг Поведінковий булінгполягає у багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином. Це бойкот, плітки , ігнорування, ізоляція в колективі, інтриги, шантаж, вимагання, створення неприємностей.
ОЗНАКИ ЗА ЯКИМИ МОЖНА РОЗПІЗНАТИ БУЛІНГ: когось затискають в кутку приміщення ;коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);весь клас сміється над одним і тим же учнем;прізвиська дуже образливі;по обличчю одного з учнів: блідий, червоний, в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;молодші школярі бояться зайти в туалет;школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи .
Розлади психіки. Труднощі у взаєминах. Хвороби. НАСЛІДКИ ДЛЯ ЖЕРТВИ БУЛІНГУ В ШКОЛІ Навіть один випадок булінгу залишає глибокий емоційний шрам, що вимагає спеціальної роботи психолога У більшості випадків залишаються самотніми на все життя. Більше спілкуються в соціальних мережах, ніж в реальному світі Близьким результатом булінгу дуже часто бувають фізичні нездужання. Можливі розлади сну і переростання травми в психосоматику.
МЕТОДИ ПРИПИНЕННЯ БУЛІНГУ В ШКОЛІРозмова. Вплив на агресора ззовніПрояв любовіВиховання здорових стосунків. Не залишатися байдужими. Особистий приклад. Визнання своїх помилок. Повага. Підтримка одне одного. Залучення дітей до гурткової роботи. Сприймати людину такою яка вона єСпівпраця з батьками. Залучення авторитетного союзника
Нормативна база захисту дитини. Керуюся такими законодавчими документами: Конституція України;Закон “Про освіту”;Женевська декларація;Загальна декларація прав людини;Декларація прав дитини;Конвенція про права дитини;Закон “Про охорону дининства”;Сімейний кодекс;Наказ МОНУ “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”…та інші.
ПРИТЧА В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання: Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий? Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе. Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.