Попередження протиправної поведінки у закладі освіти. Булінг: причини, прояви, наслідки, методи роботи. Підготувала : соціальний педагог. КЗ “Прудянський ліцей” Олена Євгеніївна Щербакова
Номер слайду 2
Булінг(від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.
Номер слайду 3
Булінг включає чотири головні компоненти: це агресивна і негативна поведінка; здійснюється регулярно; відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу; ця поведінка є навмисною.
Номер слайду 4
Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми: ; Фізичний шкільний булінг Поведінковий булінгполягає у багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином. Це бойкот, плітки , ігнорування, ізоляція в колективі, інтриги, шантаж, вимагання, створення неприємностей.
Номер слайду 5
Кібербулінг Вербальна агресія Виражається в постійних глузуваннях, підступ, образах, окрики і навіть прокльони. Виявляється в цькуванні за допомогою соціальних мереж або надіслання образ на електронну адресу. Сюди входить зйомка і викладання непривабливого відео в загальний доступ.
Номер слайду 6
ОСНОВНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ БУЛІНГУ:
Номер слайду 7
ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ УЧАСНИКІВ БУЛІНГУ В ШКОЛІ Приймають активну участь в булінгу завжди три групи дітей:
Номер слайду 8
Низь-кий рівень вихо-вання. Гіпер-опіка. Байду-жість з боку батьків. Що впливає на агресивну поведінку дітей?Культ насиль-ства в суспіль-ствіНегатив-ний вплив ЗМІКом-п`ютерні ігри
Номер слайду 9
ОЗНАКИ ЗА ЯКИМИ МОЖНА РОЗПІЗНАТИ БУЛІНГ: когось затискають в кутку приміщення ;коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);весь клас сміється над одним і тим же учнем;прізвиська дуже образливі;по обличчю одного з учнів: блідий, червоний, в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;молодші школярі бояться зайти в туалет;школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи .
Номер слайду 10
Розлади психіки. Труднощі у взаєминах. Хвороби. НАСЛІДКИ ДЛЯ ЖЕРТВИ БУЛІНГУ В ШКОЛІ Навіть один випадок булінгу залишає глибокий емоційний шрам, що вимагає спеціальної роботи психолога У більшості випадків залишаються самотніми на все життя. Більше спілкуються в соціальних мережах, ніж в реальному світі Близьким результатом булінгу дуже часто бувають фізичні нездужання. Можливі розлади сну і переростання травми в психосоматику.
Номер слайду 11
МЕТОДИ ПРИПИНЕННЯ БУЛІНГУ В ШКОЛІРозмова. Вплив на агресора ззовніПрояв любовіВиховання здорових стосунків. Не залишатися байдужими. Особистий приклад. Визнання своїх помилок. Повага. Підтримка одне одного. Залучення дітей до гурткової роботи. Сприймати людину такою яка вона єСпівпраця з батьками. Залучення авторитетного союзника
Номер слайду 12
З досвіду роботи щодо попередження насильства та формування толерантного ставлення серед учасників навчально – виховного процесу
Номер слайду 13
Нормативна база захисту дитини. Керуюся такими законодавчими документами: Конституція України;Закон “Про освіту”;Женевська декларація;Загальна декларація прав людини;Декларація прав дитини;Конвенція про права дитини;Закон “Про охорону дининства”;Сімейний кодекс;Наказ МОНУ “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами”…та інші.
Номер слайду 14
Виховання толерантного ставлення один до одногоІнформаційна лінійка з нагоди Дня Толерантності
Номер слайду 15
Акція “16 днів проти насильства”Заняття з елементами тренінгу. Правова виставка “Права дитини”
Номер слайду 16
Тиждень правової освіти. Робота з емоціями учнівІнформаційна лінійка “Права дитини”Флешмоб “Знаємо свої обов’язки”Урок “Мої права та обов’язки”
Номер слайду 17
Заняття з елементами тренінгу для дітей. Робота в групах “Причини булінгу”Тренінг “Молодь проти булінгу”Вправа “Наша відповідальність”Вправа “Мої друзі”
Номер слайду 18
Заняття з елементами тренінгу для вчителів. Вправа “Психологічний портрет булера та жертви”Виступ на педагогічній раді: “Система роботи соціального педагога”
Номер слайду 19
Заняття з елементами тренінгу з батьками. Вправи на взаємодію та співпрацю “батьки – діти – вчителі”Тренінг “Співпраця - шлях до успіху”
Номер слайду 20
Проведення тематичних інформаційних лінійок та акцій. Флешмоб : “День солідарності з ВІЛ-позитивними людьми”Флешмоб вчителів “Всесвітній день дитини”
Номер слайду 21
Анкетування та діагностування учнів. Анкетування учнів щодо з’ясування фактів вчинення булінгу та правової обізнаності
Номер слайду 22
Залучення дітей до громадської роботи. Підготовка до свят. Засідання молодіжної організації “Промінь”Виступи на сцені Прудянського СК
Номер слайду 23
Участь молоді у соціальних проектах Дергачівського району. Гайдаржи Єлизавета,Конкурс соціальної реклами, номінація “Найкращий захист роботи”Помогайбо Денис, конкурс соціальних відеороликів “Інші”,посів ІІІ місце
Номер слайду 24
Підвищення фахової майстерності Батьківський форум, співпраця з ІРЦ, секція “Толерантність – шлях до любові”Відвідання тренінгу благодійного фонду “Карітас Харків”
Номер слайду 25
Учителі: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ!!!Колективна тематична фотосесія. Відпочинок та робота з емоціями. Відновлення духовного стану. Отримання нових вражень
Номер слайду 26
ПРИТЧА В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання: Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий? Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе. Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.
Номер слайду 27
Бажаю миру, добра, нових звершень, позитивних емоцій!Дякую за увагу!