Попереджувальні сигнали

Про матеріал
Предмет: Правила дорожнього руху. Спеціальність: Водій автотранспортних засобів категорії “С”. Тема уроку: Попереджувальні сигнали.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО НАУКИ І ОСВІТИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЛОЗІВСЬКИЙ  ПРОФЕСІЙНИЙ  ЛІЦЕЙ

 

           Методична розробка

C:\Users\Лена\Desktop\imgpreview (1).jpg

  Тема:  ,,Швидкість  руху,,

 

                              

 

                                                   Розробив викладач професійно-теоретичної              

                                                          підготовки: Звіздак Георгій Іванович

     

                                                                                      РОЗГЛЯНУТО  та  СХВАЛЕНО                                                                           

                                                                                                        на засіданні МК педпрацівників

                                                                                                        професій сільськогосподарського та                                                                     

                                                                                                        електротехнічного  виробництва                                                                                         

                                                                                                        Протокол  від _________ 2018 року

                                                                                                        № ____________________________

                                                                                                         Голова методичної комісії

                                                                                                         _______________О.М. Волошенко

                                                                                                                                                        

                                                                         

 

 

 

2018 рік                                                                                                                                  

                                      

Урок № 36 – 37

Предмет:  Правила дорожнього руху.

Спеціальність: Водій автотранспортних засобів категорії “С”.

Тема уроку: Попереджувальні сигнали.

Мета уроку:

- Навчальна:Навчити учнів, якими попереджувальними сигналами

обладнані механічні транспортнізасоби, та  правилам

користування ними, пов’язавши їх із умовами керування в

Лозовій та Лозівському районі.

-Виховна:Виховувати зацікавленість до отриманих на уроці знань,

свідоме відношення та повагу допрофесії водія, культури руху

на дорогах, взаємоввічливості , сумлінності та

відповідальності занаслідки невиконання вимог Правил

дорожнього руху.

-Розвиваюча: Розвивати в учнів логічність та аналітичність мислення,

спостережливість, самостійність тапередбачливість під час

оцінки дорожньої ситуації, формувати вміння

використовуватиотримані знання у своїй індивідуальній,

та професійній діяльності.

Методична мета: Використання плакатів із зображенням опорних сигналів, фото і відеоматеріалів.

Тип уроку:Вивчення нового матеріалу.

Методи навчання: Пояснювально-ілюстративні, та проблемно-

пошукові шляхом реальних прикладів при

відпрацюваннівправ практичного водіння.

Засоби навчання:

-Наочні:Відеоролики.

-Програмні:Плакати, тематичні білети з перевірки знань ПДР.

-Дидактичні:Картки контролю знань.

Міжпредметні зв’язки:

1 Основи керування і безпека дорожнього руху

2 Фізика, тема:Швидкість руху

3 Етика і культура водіння.

Засоби оцінювання:

 

  • активна робота на уроці
  • розшифровка опорних сигналів
  • тестовий контроль (робота над тематичними картками-завдан.)

Місце проведення уроку: кабінет  ПДР

Структура уроку

1. Організаційна частина

2. Вивчення нового матеріалу (плакати, відео ролики)

3. Закріплення матеріалу (картки-завдання)

4. Перевірка отриманих знань

5. Підсумок уроку

6. Домашнє завдання

 

                                            План-конспект уроку

1. Організаційна частина:

   1.1 перевірка наявності учнів, їх готовність до уроку.

2. Вивчення нового матеріалу.

План

2.1 види і призначення попереджувальних сигналів

2.2 правила подачі сигналів світловими показчикамиповоротів або рукою

2.3 позначення т.з ближнім світлом фар або протитуманними фарами у

світлу пору доби

2.4 випадки, коли обов’язкове увімкнення аварійної сигналізації

2.5 небезпечні наслідки порушення правил подання попереджувальних

сигналів

3. Закріплення нового матеріалу

Для закріплення матеріалу використовуються тематичні картки-завдання, робота над опорними сигналами, усна співбесіда

Питання для учнів

3.1 які сигнали, сучасних транспортних засобів відносяться до

попереджувальних?

3.2 чи надає перевагу в русі ввімкнення показчика  повороту?

3.3 в яких випадках обов’язкове увімкнення ближнього світла фар у світлу пору доби?

3.4 коли обов’язкове увімкнення аварійної сигналізації?

3.5 в яких місцях заборонено подача звукового сигналу?

4. Підсумок уроку

4.1 для більшого заохочення учнів до творчої роботи необхідно

обґрунтувати відповіді кожного учня і оцінити їх при всіх присутніх на уроці

5.Домашнє завдання

Вивчити нову тему за допомогою конспекту і підручника ПДР ст.29-31

Конспект

Попереджувальні сигнали транспортних засобів застосовуються для своєчасного інформування учасників дорожнього руху про намір виконати маневр, привернення уваги до т.з, виділення т.з в потоці, та попередження про небезпечні ситуації.

До попереджувальних сигналів відносяться:

1 сигнали, які подаються світловими показчиками поворотів або рукою;

2 звуковий сигнал;

3 перемикання світла фар;

4 ввімкнення ближнього світла фар в світлу пору доби;

5 ввімкнення аварійної сигналізації;

6 сигнали гальмування;

7 фонарі заднього ходу;

8 розпізнавальний знак автопоїзда;

9 ввімкнення проблискового маячка оранжевого кольору.

 

1  Водій зобов’язаний подавати сигнали світловими показчиками поворотів завчасно до початку виконання маневру но не менше ніж за 50-100 м у населених пунктах і за 150-200 м поза ними.

Подачу попереджаючого сигналу необхідно закінчити зразу після виконання маневру, коли т.з буде рухатись    прямолінійно закінчити подачу сигналу поворота рукою необхідно перед початком виконання маневру.

Забороняється подача попереджувального сигналу, якщо він може бути незрозумілим для інших учасників руху

2  Подача звукового сигнала

У зв’язку з тим, що подача звукового сигнала відволікає увагу інших учасників руху від спостереженням за дорожньою обстановкою, а також створення лишнього шуму, подача його в населених пунктах забороненна. Як вийняток дозволено сигналити в населених пунктах тільки для запобігання д.т.п.

3  Перемикання світла фар

Для безпечного виконання обгону дозволяється попереджати інших учасників дорожнього руху про маневр перемиканням світла фар, а поза н.п короткими звуковими сигналами. Забороняється користуватися дальнім світлом фар як попереджувальним сигналом, коли це може призвести до засліплення інших водіїв навіть через дзеркало заднього виду

4  Під час руху механічних т.з  у світлу пору доби з метою позначення т.з.,

що рухається, ближнє світло фар повинно бути увімкнине:

4.1 у колонах;

4.2 на маршрутних т.з., що рухаються по смузі позначеній знаком 5.8,

назустріч загальному потоку т.з., відокремленій жовтою широкою

лінією розмітки;

4.3 на автобусах, що перевозять організовані групи дітей;

4.4 на т.з., що перевозять великогабаритні, великовагові, небезпечні

вантажі або незнешкоджену тару з під них;

4.5 на т.з., що буксирує;

4.6 у тунелях.

В умовах недостатньої видимості на механічних т.з. можна ввімкнути дальнє світло фар або додатково протитуманні фари за умови, що це не буде засліплювати інших водіїв.

Вмикання ближнього світла фар на т.з., що рухається, у світлу пору доби використовується для виділення його в потоці інших т.з., попередження про можливу небезпеку і слугує для завчасного сприйняття та вжиття необхідних заходів іншими учасниками дорожнього руху.

5  Аварійна світлова сигналізація має бути ввімкнена:

5.1 уразі вимушеної зупинки на дорозі.

 

 

Поняття вимушеної зупинки розкрито в тлумаченні відповідного терміну. В умовах недостатньої видимості й у темну пору доби , у випадку вимушеної зупинки на неосвітлених ділянках доріг на т.з. слід увімкнути, крім аварійної сигналізації, ближнє світло фар або стоянкові вогні

5.2 уразі засліплення водія світлом фар.

Ввімкнення аварійної сигналізації попереджає інших учасників дорожнього руху про виникнення в процесі руху надзвичайної ситуації. Забороняється при цьому з’їжджати ліворуч або праворуч зі смуги рух, а також виїжджати на узбіччя через імовірність наїзду на пішохода або т.з., який міг зупинитися

5.3 на механічному т.з., що рухається з технічними несправностями, якщо такий рух не заборонено цими Правилами. При цьому т.з. повинен рухатись як можна ближче до правого краю проїзної частини

5.4 на механічному т.з., що буксирується

З’єднання буксируючого і того, що буксирується транспортних засобів у єдиний подовжений транспортний состав не дає можливості водію т.з., що рухається за ним, установити факт буксирування і відповідно розрахувати умови виконання безпечного маневру (обгону, випередження, повороту). Виходячи з цього, увімкнення аварійної сигналізації на механічному т.з, що буксирується,є обов’язковим, не залежно від способу буксирування

5.5 на автобусах, позначених розпізнавальним знаком “Діти”, що перевозять організовану групу дітей, під час їх посадки чи висадки.

Аварійна сигналізація вмикається для попередження водіїв проте, що з-за т.з із розпізнавальним знаком ”Діти”, що стоїть з увімкненою аварійною сигналізацією, можуть раптово з’явитися на дорозі діти. У цьому випадку іншим водіям, які наближаються до подібного т.з., слід зменшити швидкість, щоб мати можливість зупинити свій т.з. і уникнути наїзду на дітей.

5.6 на всіх механічних т.з. колони під час їх зупинки на дорозі

5.7 у разі скоєння дорожньо-транспортної події. Оскільки учасники д.т.п. в стресовому стані не здатні повною мірою контролювати навколишню обстановку і можуть не передбачувано ходити по

 

 

проїзній частині,для попередження інших водіїв про ДТП необхідно ввімкнути аварійну сигналізацію.

Разом з увімкненням аварійної світлової сигналізації слід установити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані, що забезпечує безпеку дорожнього руху, але не ближче 20м. до т.з. в населених пунктах і 40м. поза ними, у разі

5.7.1 скоєння ДТП

Вимушеної зупинки в місцях з обмеженою оглядовістю дороги хача б в одному напрямку менше 100м.

5.7.2 якщо т.з. не обладнано аварійною світловою сигналізацією або вона несправна, треба встановити знак аварійної зупинки позаду на  т.з.

6  Сигнали гальмування

7  Фонарь заднього ходу

8  Знак “Автопоїзд”- три фонарі оранжевого кольору, розташовані горизонтально над передньою частиною кабіни.

Автопоїзда в транспортному потоці значно впливають на режим руху інших т.з. як в населених пунктах, так і на дорогах поза населених пунктів. У автопоїзда, який рухається, спостерігається відхилення (заноси) причепа в поперечному напрямку. Знак “Автопоїзд” призначений для попередження водіїв т.з. про те, що назустріч рухається т.з. широким динамічним коридором і зустрічний роз’їзд вимагає від обох водіїв підвищеної уваги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 МІНІСТЕРСТВО НАУКИ І ОСВІТИ УКРАЇНИ

                           ДЕПАРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

                       ЛОЗІВСЬКИЙ  ПРОФЕСІЙНИЙ  ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

        Методична розробка

   уроку теоретичного навчання з  

 використанням методів активного   навчання на тему: ,,Швидкістьруху,,

 

 

                                                               Розробив викладач професійно-теоретичної              

                                                               підготовки: Звіздак Георгій Іванович

     

 

 

 

 

 

                                                                                       РОЗГЛЯНУТО  та  СХВАЛЕНО                                                                           

                                                                                       на засіданні МК педпрацівників

                                                                                       професій сільськогосподарського та                                                                     

                                                                                       електротехнічного  виробництва                                                                                         

                                                                                       Протокол  від _13. 12. 2018 року  № 4_

                                                                                       Голова методичної комісії

                                                                                       _______________О.М. Волошенко

                                                                                                                                                        

                                                                         

 

 

 

                                             2018

 

                         Методична розробка уроку

 з використанням опорних сигналів, та особистісність          

                       можливостей кожного учня

 

     Тема уроку: Швидкість  руху

     Тип уроку: Комбінований

     Метод навчання: Розповідь – бесіда, з елементами використання  

     опорних сигналів плакатів, малюнків.

     Мета уроку:

                          Навчальна: Довести до свідомості учнів, що головною  

                          причиною страшних аварій на дорозі – недотримання

                          швидкісних режимів установлених Правилами на різних 

                          категоріях доріг, на окремих ділянках доріг, а також

                          окремими учасниками дорожнього руху.

                          Виховна: Виховувати взаємоповагу між учасниками

                          дорожнього руху, ввічливе ставлення один до одного.

                          Розвивальна: Розвивати в учнів як у майбутніх водіїв     

                          вміння приймати правильні рішення при виборі швидкісних    

                          режимів, а також приймати правильні рішення в 

                          екстремальних ситуаціях.

                         Методична: Проаналізувати при закріпленні знань 

                         ефективність використання такого метода ведення уроку.

  Обладнання: Плакати, підручники, фото матеріали на яких зображені

                         наслідки перевищення безпечної швидкості.

 

                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Структура  уроку

 

1. Організаційна частина

2. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

3. Повідомлення теми, мети, завдання уроку і мотивація навчальної діяльності учнів

4. Вивчення нового матеріалу

5. Закріплення, узагальнення і систематизація знань

6. Підсумок уроку

7. Домашнє завдання. Підручник ПДР ст. 35-36, конспект.

                                                              План уроку

4.1 Фактори і обставини, залежно від яких водій вирішує, з якою швидкістю має рухатись т.з., забезпечуючи безпеку руху.

4.2 Обмеження швидкості руху і умови її збільшення на окремих ділянках: у н.п., поза н.п.. у житлових і пішохідних зонах.

4.3 Обмеження максимальної швидкості руху: автобусів, легкових автомобілів з причепом і мотоциклів; т.з., якими керують водії зі стажем до 2 років; під час буксирування.

4.4 Розпізнавальні знаки обмеження швидкості.

4.5 Наслідки перевищення швидкості.

Питання для учнів:

5.1 В залежності від яких факторів вибирається безпечна швидкість?

5.2 За допомогою яких знаків водяться локальні режими швидкості?

5.3 Швидкісні режими на різних категоріях доріг та на окремих ділянках доріг.

5.4 Які причини обмеження швидкості для окремих типів т.з., та їх водіїв?

 Рішення тестових карток-завдань:

                                                       

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

         1. Організаційна частина:  перевірити кількість учнів присутніх на уроці,

              учнівського приладдя.   

             Такий захід допомагає створити у учнів спрямованість на учбову роботу, 

             стимулює процеси навчання.

         2. Актуалізація попередніх знань учнів: опитування за пройденим матеріалом

             слід почати з перевірки виконання домашнього завдання. При перевірки

             засвоєних знань необхідно примусити учнів зосередитися, уважно стежити                            

             за відповідями, прокоментувати їх, відзначити позитивні сторони і недоліки,  

             а  також оцінити їх.

                                                  Усне  бліц – опитування

    Питання для учнів:

     1. Перерахуйте, які ви знаєте види попереджувальних сигналів?

     2. Який порядок подачі сигналів світловими покажчиками поворотів або рукою  

         про намір виконати маневри?

     3. В яких випадках обов’язкове  увімкнення ближнього світла фар у денну пору  

         Доби, незалежно від пори року?

     4. В яких випадках обов’язкове  увімкнення аварійної сигналізації?

     5. Як ви розумієте термін  ,,безпечна швидкість,, ?

Поки іде усне опитування, 5-учнів дають відповіді на тестові картки-завдання.

Статистика ДТП свідчить, що основною причиною більш ніж половини з них є перевершення швидкості руху. Разом з тим, коли трапляються аварії і для проведення розслідування на місце події прибувають працівники поліції, всі учасники ДТП, як правило, заявляють: ,, У місті встановлена максимальна швидкість 60 км/год., я їхав зі швидкістю 59 км/год,,

Таким чином, прагнуть довести. Що рухалися з безпечною швидкістю. Чи так це насправді?

                                                Правила стверджують:

 Пункт Правил 1.10 ,, Терміни та визначення,,

Безпечна швидкість – це така швидкість, при якій водій має можливість

безпечно керувати т. з. і  контролювати його рух в конкретних дорожніх  умовах. При виборі у встановлених межах безпечної швидкості руху водій повинен враховувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що  перевозиться і стан  т. з., щоб мати можливість постійно контролювати його

рух і безпечно керувати ними.  Що стосується швидкості, то зв’язок цього парам, цілком імовірна: чим вища  швидкість, тим більша кінетична  енергія, яка повинна бути погашеною. Якщо довжина гальмівного шляху буде більше відстані від т. з. до об’єкта, розташованого на траєкторії руху, то т. з. наїде на цей об’єкт.

Фактори і обставини, залежно від яких водій вирішує, з якою швидкістю має рухатись т. з., забезпечуючи б.р. обмеження швидкості руху і умови її збільшення

 

 на окремих ділянках: у н.п., поза  н.п у  житлових зонах, і пішохідних зонах на автомагістралях, і дорогах для автомобілів. Обмеження max. v руху: автобусів,

 за винятком мікроавтобусів, легкових автомобілів і мотоциклів; т.з  якими керують водії зі стажем до 2 років; вантажних що перевозять людей у кузовах; під час буксирування мех т.з і причепів легковими авто. Транспортні засоби, навіть однакової моделі і при умові, що вони технічно справні, можуть відрізнятися одне від другого багатьма параметрами, впливаючими на безпеку руху.

Наприклад: використання шин різного типу або різної  величини зносу викликає замітну різницю в гальмівних якостях. Стан двигуна впливає на динамічні характеристики.

            1) В темну пору доби і в умовах недостатньої видимості швидкість   

                повинна бути такою, щоб водій мав змогу зупинити т.з. в межах   

               видимості дороги.

Відстань видимості дороги визначає максимально допустимий зупиночний шлях т.з.

Дальність видимості дороги залежить від її параметрів, освітленості і дорожніх

( атмосферних ) умов.

            2) В разі виникнення небезпеки для руху, яку водій об’єктивно здатний

                виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості  

                або  безпечного для інших учасників руху об їзду перешкоди.

Під час руху постійно змінюється дорожньо-транспортна ситуація. Джерелом небезпеки може бути матеріальний об’єкт, який загрожує безпеці руху і змушує водія негайно прийняти правильне рішення.

Зниження швидкості і повна зупинка т.з. – повна гарантія запобігання ДТП в разі виникнення небезпеки для руху, но якщо дорожня обстановка, ширина проїзної частини, відсутність т.з. на суміжній смузі позволяє об їхати перешкоду, не застосовуючи гальмування, то водій може поступити так. Не допускається збільшення швидкості з метою проскочити повз, або перед рухомим об’єктом.

            3) В населених пунктах, позначених знаком на білому фоні, рух т.з. 

                дозволено зі швидкістю не більше 60 км/год.

На окремих ділянках доріг цих населених пунктів можуть вводитись локальні обмеження швидкості за допомогою заборонних знаків 3.29 , 3.31.

В населених пунктах, позначених знаком на синьому фоні, рух дозволено зі швидкістю до 90 км/год., но  не всім категоріям учасників руху. В разі з їзду з цієї дороги на

іншу вулицю або дорогу, слід рухатись зі швидкістю не більше 60 км/год.

           4)  В житлових і пішохідних зонах швидкість руху не повинна   

                перевищувати 20 км/год.

Враховуючи, що в житловій зоні пішоходам дозволено йти по всій проїзній частині і при цьому вони користуються перевагою в русі, для забезпечення їх безпеки швидкість руху т.з. обмежується до 20 км/год.

Поза населеними пунктами на всіх дорогах та на дорогах, що проходять через н.п.,

 

 

 позначені знаком на синьому фоні, дозволяється рух т.з. зі швидкістю:

            5) Автобусам, що здійснюють перевезення організованих груп дітей, 

                  легковим автомобілем з причепом і мотоциклам, - не більш 80 км/год.

Виходячи з того, що маса легкового з причепом збільшується, в більшості випадків причепи не облаштовані гальмівними системами, дозволена максимальна швидкість руху автомобілів неповинна перевищувати 80 км/год. Незалежно в категорії доріг.

              6) Транспортним засобам, якими керують водії із станом до 2 років, - не

                   більше 70 км/год.

Стаж водія т.з. любої категорії відлічується із дня видачі посвідчення на право керування т.з. цієї категорії при умові, що він регулярно керував ним; вантажним автомобілям, що перевозять людей у кузові, та мопедам – не більше 60 км/год.;

Автобусам ( за винятком мікроавтобусів ) – не більш 90 км/год.

іншим  т.з.: на автомагістралях – не більше 130 км/год., на автомобільних дорогах з окремими проїзними частинами. Що відокремлені одна від одної розділювальною смугою – не більше 110 км/год., на інших автомобільних дорогах не більше 90 км/год.

Під час буксирування швидкість не повинна перевищувати – 50 км/год. Обмеження дозволеної швидкості  руху водяться постійно виключно:

              А) на небезпечних ділянках доріг та вулиць ( небезпечні повороти, ділянки з

                   обмеженою видимістю, місця звуження дороги);

              Б) у місцях розміщення наземних нерегульованих пішохідних переходів;

              В) у місцях розташування стаціонарних постів поліції;

              Г) на ділянках доріг, прилеглих до території  дошкільних та загальноосвітніх

                  навчальних закладів, дитячих оздоровчих таборів.

 Пунктами Правил 12.2, 12.4 – 12.8 встановлені межі безпечних швидкостей перевищувати забороняється. Тому, відповідаючи на питання ,,Про яке перевищення йдеться,, ? можна стверджувати: - про перевищення тієї максимальної швидкості у встановлених Правилами межах, на котрій водій ще встигає ухвалювати правильні рішення і спроможний безпечно керувати транспортним засобом.

5.  Закріплення, узагальнення і систематизація знань.

    На даному етапі уроку необхідно виявити як учні засвоїли новий матеріал. При  

    цьому застосовую різні методи: усне опитування, робота з тестовими картками-  

    завданнями, консультації з тих питань, які учні  слабо засвоїли.

    Усні питання для закріплення нового матеріалу викладені у структурі уроку.    

   Тестові картки-завдання у додатках до методичної розробки.

6.  Підсумок уроку.

     При підведені підсумку уроку необхідно виставити і обгрунтувати оцінки,  

     відмітити роботу учнів і вказати на недоліки тих чи інших учнів.

7.  Домашнє завдання.

     Вивчити тему уроку використовуючи підручник ПДР ст. 35-36, конспект

   (Швидкісні режими руху на різних категоріях доріг,та на окремих ділянках доріг    

     для всіх видів транспортних засобів).

 

Список використаної літератури:

 

  1. А.Л. Міленін. ,,Коментарі до Правил дорожнього руху України,,

 

  1. С.Ф.Зеленін ,,Безпека дорожнього руху,,

 

   3. Підручник ,,Правила дорожнього руху,, видавництво Арій. Київ-2016 р.

    4. Журнали ,,Зустрічна смуга,,

    5. Матеріали мережі ,,Інтернет,,

    6. Розробник  /Г.І.Звіздак/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           

                                                               Звіт

    13.12.2018 р. був проведений відкритий урок з предмету

  ,,Правила дорожнього руху,, викладачем  Звіздак Г.І. у групі ТМ-142 на тему:  

  ,,Швидкість руху,.

    З метою вдосконалення методичної роботи, підвищення рівня педагогічної 

    майстерності, використання сучасних перспективних  педагогічних   

    технологій був складений план роботи відкритого уроку

  G:\IMG-19988f2ff266b0b46c2e80ac11c37b6e-V.jpg    G:\IMG-238fe7e3e33045d48043334df703e380-V.jpg    G:\IMG-526af4a2fd84a2dce3ee471c2f0f983f-V.jpg    G:\IMG-4577225d3d043a9b5395b5d75b0dd8ca-V.jpg

При підготовці до уроку була розроблена і складена методична розробка

уроку теоретичного навчання з використанням  методів активного навчання з  предмету « ПДР» на тему: «Швидкість руху»,також  розроблені, роздруковані і складені картки опорних сигналів, тематичні картки-завдання для перевірки рівня засвоєння знань, розробка дидактичного матеріалу орієнтовного на розвиток особистості учня з використанням сучасного інноваційного дидактичного матеріалу:

  •  завдання з використанням тестового контролю;
  • індивідуальні завдання для контролю знань учнів;
  • завдання професійної спрямованості.

G:\IMG-c027974583acb8bd4c18e8cbfd691d90-V.jpg  G:\IMG-a4baba56b641691eebaf3bcbb5dfbed9-V.jpg   G:\IMG-bb6b425e62147653ee10d25f607e6a15-V.jpg

 Творчий підхід педагога до вибору форм і методів навчання та виховання  

 учнів. Для стимуляції творчої роботи, учням були запропоновані тематичні  

 завдання. Завдання за допомогою яких  відбувалося засвоєння навчальних 

 елементів.

 

 

                                            Викладач__________Звіздак Г.І.

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО НАУКИ І ОСВІТИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ НАУКИ І ОСВІТИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ПАНЮТИНСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ АГРАРНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

           Методична розробка

  Тема:,,Користування зовнішніми                  

                 світловими приладами,,

                                                   Розробив викладач професійно-теоретичної              

                                                          підготовки: Звіздак Георгій Іванович

 

 

 

             Розглянуто та обговорена

                                              на засіданні МК ,,Трактористів-машиністів,,

                          Протокол №____від______2017р.

                                              Голова методкомісії_________О.М.Волошенко

                                                  

 

                                                       2017

                                                                                                                             1

Предмет :   Правила дорожнього руху

Тема уроку:  Користування зовнішніми світловими приладами

Мета уроку:

                     Навчальна : Ознайомити учнів з умовами руху у темну пору доби або в  

                     умовах недостатньої видимості. Навчити, як правильно користуватись 

                     зовнішніми світловими приладами в таких умовах.

                     Розвиваюча: Розвивати в учнів мислення, спостережливість,   

                     самостійність та відповідальність під час оцінки дорожньої ситуації, 

                     формувати вміння використовувати отримані знання у  своїй професії

                     Виховна: виховувати зацікавленість до отримання на уроці знань, 

                     свідоме відношення та повагу до всіх учасників руху, культуру руху на  

                     дорогах, сумлінність та відповідальність.

                     Методична:  використання дидактичних, ілюстративних та інших   

                     засобів навчання,  ефективність використання такого метода ведення

                     уроку.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи роботи: пояснювально-ілюстративні,  та проблемно-пошукові, шляхом використання наочних посібників, роздаткового матеріалу.

Засоби навчання;

                      технічні: комп‘ютер;

                      наочні:     плакати;:  

                      програмні: тематичні білети з перевірки знань ПДР, тестові картки- 

                      завдання.

Міжпредметні зв‘язки: Фізика, Геометрія (тема –,,Кути,,), будова автомобіля (тема-,,Типи автомобільних фар,,.  ,,Будова фар,,. ,,Основи безпеки руху,,).

Засоби оцінювання: тестові картки-завдання, усне опитування.

Місце проведення уроку: кабінет ПДР.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                               2        

                                                    Структура  уроку

 

 

1. Організаційна частина

2. Актуалізація знань, умінь, і навичок

3. Повідомлення теми, мети, завдання уроку і мотивація навчальної діяльності учнів

4. Вивчення нового матеріалу

5. Закріплення, узагальнення і систематизація знань

6. Підсумок уроку

7. Домашнє завдання:   підручник ПДР ст. 42-43, конспект

 

                                                        План уроку

4.1 Особливості руху транспортних засобів у тему пору доби або в інших умовах  

      недостатньої видимості, а також у тунелях.

4.2 Правила користування ближнім і дальнім світлом фар, габаритними вогнями.

4.3 Дії водіїв при осліплені

4.4 Дії водія під час вимушеної зупинки і стоянки на неосвітлених ділянках доріг.

4.5 Правила користування протитуманними фарами.

4.6 Правила користування фарою-прожектором, фарою-шукачем, розпізнавальним   

      знаком автопоїзда.

5.1 На якій відстані до зустрічної і попутного т.з. необхідно перемкнути дальнє

      світло фар па ближнє?

5.2 При яких умовах і на якій відстані настають умови недостатньої видимості?

5.3 Які зовнішні світлові прилади повинні бути увімкнені на т.з. що рухається  

      незалежно від освітленості дороги?

5.4 Чи дозволяється у темну пору доби рухатись тільки на габаритних фанарях, чи

      протитуманках?

5.5 Яких заходів повинен вжити водій, якщо його осліпили?

5.6 Чи дозволено рух т.з. у темну пору доби і в умовах недостатньої видимості,    

       якщо не горить ліва фара, якщо ні, то чому?

Частина учнів працюють над рішенням тестових завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                              3

                                                         

 

 

 

                                                          Хід уроку

 

1.Організаційний момент

                         - перевірка наявності учнів, їх готовність до уроку

2. Актуалізація знань, умінь і навичок

                         2.1 підготовчий етап

Вступне слово викладача:

Згідно ст. 32 Міжнародної конвенції ,,Про дорожній рух,, ,в період між настанням темноти і сходом сонця, а також інших умовах, коли видимість недостатня, наприклад. туман, снігопад, сильний дощ, на рухомому т.з повинні бути ввімкнені світлові автомобілі, які рухаються в умовах недостатньої видимості з ввімкненими денними ходовими вогнями або фарами, сприймаються людським оком менш ілюзорно, ніж т.з. без фар.

Якщо ви хочете, щоб інші учасники руху своєчасно і правильно реагували на Ваш автомобіль, то Вам необхідно знати і застосовувати на практиці правила користування зовнішніми світловими приладами.

Вмикати фари необхідно, виходячи із міркувань безпеки руху, а не просто так- хочу ввімкну, хочу ні. Від правильності рішення цього питання залежить і Ваша безпека, і безпека всіх тих, хто  в даний момент находиться рядом з Вами на дорозі!

2.2 Перевірка опорних знань необхідних для проведення уроку:

            - дайте визначення терміну ,,темна пора доби,,

            - ,,недостатня видимість,, . Умови  недостатньої видимості

            -  дайте правильну назву знаку ,,тунель,,

            -  перерахуйте випадки, коли обов’язкове  увімкнення ближнього світла фар у  

               денну пору доби.

  - З якого по який період механічні т.з повинні обов‘язково вмикати ближнє  

     світло фар, або денні ходові вогні і в яких місцях?

4. Вивчення нового матеріалу:

4.1 Нічна поїздка небезпечніша ніж денна тим, що вночі ми можемо далеко бачити і   

      тому-передбачити зміни дорожніх ситуацій. Все те, що було звичним і знайомим у день в ночі має зовсім інший вигляд. У день водій бачить безліч об’єктів  попереду, збоку, позаду, їхні  чіткі контури, колір, напрямки руху. Вночі ж видимість і оглядовість різко зкорочуються. У темну пору доби, водій, в основному оцінюватиме тільки ту обстановку, яку йому висвітлять фари ближнього чи дальнього світла фар. За межами освітленої зони будуть лише розмиті контури об єктів у сірих тонах, а рухомі вони чи ні. Визначити буде важко, особливо тоді, коли на них немає освітлення, або хоча б катафотів. При русі в темний час доби і в умовах недостатньої видимості слід вибирати швидкість, на якій водій у змозі зупинити т.з. у межах видимості дороги.                                                                                                                                          З яким світлом їхати в тумані? Є три варіанти:  дальній, ближній і (або)

 

 

протитуманні фари.

 - дальнє світло нічого хорошого не дає. Туман, це дуже дрібні капельки води, які  преломляють і відбивають падаюче на них світло. При ввімкнені дального світла фар потік світла відбивається від тумана  майже перпендикулярно очам водія і створює перед автомобілем білу нерухому стіну.

- а якщо ввімкнути ближнє світло фар?

Тоді ця стіна становиться більш прозорішою і віддаленою від т.з., стається це тому, що пучок світла падає на стіну не перпендикулярно, а під кутом до неї. Відповідно і відображення іде не прямо в очі водія, а також під кутом трохи вище очей.

4.2  В темну пору доби і в умовах недостатньої видимості незалежно від ступені освітленості дороги, а також в тунелях на рухомому т.з. повинні бути ввімкнені слідуючи світлові прилади:

           - на всіх механічних т.з. – фари ближнього (дальнього) світла;

           - на мопедах – фари або фонарі;

           - на причепах – габаритні фонарі.

Згідно з Правилами, при зустрічному роз’їзді на відстані не ближче, ніж  за 250м потрібно перейти на ближнє світло фар. Світло  необхідно перемикати і на більшій відстані, якщо водій зустрічного т.з. періодично перемикає світло фар вказуючи на потребу в цьому. Перед перемиканням світла намагайтесь як най далі вивчити дорожню обстановку по ходу руху: чи немає там об‘єктів можливої небезпеки.

При зустрічному роз їзді намагайтесь не дивитися на фари зустрічного автомобіля, стежте за дорогою бічним зором, а за краєм проїжджої частини- центральним.

Нерідко на зустрічних т.з. горить одна фара – це заважає правильному визначенню їхніх габаритів, і автомобіль можна прийняти за мотоцикл без бокового причепа.

Допускається рух коли не горить права фара в режимі ближнього світла.

4.3 око людини – складний біологічний механізм. Уявіть собі, вас запросили на вечерінку. Ніч, темно,  в кінці- кінців ви добрались, куди вас запросили. Стук у двері, вам відчиняють, а хто саме, незрозуміло. Адаптація ока  при переході від темряви до світла займає долі секунди. Ви впізнали хто відчинив і хто присутній на вечірці. Поїли, попили, пора на перекур. Вийшли на вулицю. А тепер згадайте, через який час ви побачили зорі на небі? Мабуть на багато пізніше ніж ви побачили того, хто відкривав вам двері. Після яскравого світла людське око надто довше пристосовується до темряви (до 10-15сек.). получається, що водія сліплять не фари зустрічного т.з, а темрява, яка настає за цим! Уявіть, ви сидите за кермом т.з, який рухається зі швидкістю 90 км/год. І долє відстань 25м/сек., при цьому ваші очі повністю закриті.

А як поступити, коли вас засліпили?

Правила вимагають під час засліплення ввімкнути аварійну сигналізацію і ,не змінюючи смуги руху, зменшити  швидкість, або зупинитись. Ввімкнення аварійної сигналізації попереджає інших учасників руху про виникнення в процесі руху надзвичайної ситуації. Забороняється при цьому з’їжджати праворуч або ліворуч зі смуги руху, а також

 

 

виїжджати на узбіччя через вірогідність наїзду на пішоходів або т.з, який зупинився на ньому або рухається з меншою швидкістю. Продовжити  рух можна тільки після того, коли пройдуть негативні наслідки засліплення.

4.4 Під час зупинки на дорозі в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості на т.з повинні бути ввімкнені габарити або стрянкові  фонарі, а при вимушеній

зупинці додатково – аварійна сигналізація. Якщо габаритні фонарі несправні, т.з. необхідно прибрати за межі дороги, а якщо це неможливо ввімкнути аварійну сигналізацію і виставити знак аварійної зупинки, або червоний миготливий фонар, на відстані, не менше ніж за 20 метрів у населених пунктах і 40 метрів поза ними.

4.5 Правила користування протитуманними фарами.

   - де хто вважає, що протитуманні фари – це тільки ті, які прямокутної форми і жовтого кольору. А де вони ,,висять,, і як відрегульовані – не має різниці. Це помилковість! Смисл протитуманних фар в тому, що вони світять під туман паралельно дорозі. Згадаймо мультфільм ,,їжачок в тумані,,. Пам‘ятаєте ноги коня, які їжачок бачив під туманом? При цьому самого коня в густому тумані видно не було. Діло в тому, що туман не щільно стелиться на землю. Буває до 0.5 м чистого повітряного простору між землею і нижнім шаром туману.

Що стосується протитуманок, то прямокутна форма їх корпуса полегшує створення плоского направленого пучка світла. Жовтий колір розсіювачів фар передує створенню покращених якостей пучка світла. Но саме головне – це правильне розташування фар. якщо вони світять під туман, то відображення світла іде спочатку від покриття дороги в туман, і тільки після цього послаблений пучок світла частково повертається до водія.

Протитуманні фари слід розміщувати як можна нижче (під бампером).

Запам ятайте, якщо в темну пору доби в дорозі вас застав туман, снігопад або ливень вмикайте ближнє світло фар, або протитуманні фари.

4.6 Фарою прожектором і фарою – шукачем можуть користуватись тільки водії оперативних т.з. під час виконання службових завдань, вживши заходів для того, щоб не засліплювати інших учасників руху. Знак автопоїзда, встановлений згідно з вимогами Правил, повинен бути постійно увімкнений під час руху, а в темну пору доби або в умовах недостатньої видимості – і під час вимушеної зупинки чи стоянки на дорозі.

 

 

 

 

 

                                                              

                                                           

 

 

 

 

                                                                   Звіт

    13.12.2018 р. був проведений відкритий урок з предмету

  ,,Правила дорожнього руху,, викладачем  Звіздак Г.І. у групі ТМ-142 на тему:  

  ,,Швидкість руху,.

    З метою вдосконалення методичної роботи, підвищення рівня педагогічної 

    майстерності, використання сучасних перспективних  педагогічних   

    технологій був складений план роботи відкритого уроку

  G:\IMG-19988f2ff266b0b46c2e80ac11c37b6e-V.jpg    G:\IMG-238fe7e3e33045d48043334df703e380-V.jpg    G:\IMG-526af4a2fd84a2dce3ee471c2f0f983f-V.jpg    G:\IMG-4577225d3d043a9b5395b5d75b0dd8ca-V.jpg

При підготовці до уроку була розроблена і складена методична розробка

уроку теоретичного навчання з використанням  методів активного навчання з  предмету « ПДР» на тему: «Швидкість руху»,також  розроблені, роздруковані і складені картки опорних сигналів, тематичні картки-завдання для перевірки рівня засвоєння знань, розробка дидактичного матеріалу орієнтовного на розвиток особистості учня з використанням сучасного інноваційного дидактичного матеріалу:

  •  завдання з використанням тестового контролю;
  • індивідуальні завдання для контролю знань учнів;
  • завдання професійної спрямованості.

G:\IMG-c027974583acb8bd4c18e8cbfd691d90-V.jpg  G:\IMG-a4baba56b641691eebaf3bcbb5dfbed9-V.jpg   G:\IMG-bb6b425e62147653ee10d25f607e6a15-V.jpg

 Творчий підхід педагога до вибору форм і методів навчання та виховання  

 учнів.  Для стимуляції творчої роботи, учням були запропоновані  тематичні  

 завдання. Завдання за допомогою яких  відбувалося засвоєння навчальних 

 елементів.

 

 

                                            Викладач__________Звіздак Г.І.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку