Проїзд регульованих перехресть»

Про матеріал
Предмет:«Правила дорожнього руху» Тема програми:«Проїзд перехресть» Тема уроку:«Проїзд регульованих перехресть»
Перегляд файлу

 

 

МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА  УРОКУ

з предмета «Правила дорожнього  руху»

Тема : «Проїзд  перехресть»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив  викладач

професійно-теоретичної підготовки

 

 

 

 

 

 

 

2023

 

 

 

 

 

 

 

Предмет:«Правила  дорожнього  руху»

Тема програми:«Проїзд  перехресть»

Тема уроку:«Проїзд регульованих перехресть»

Тип  уроку: комбінований

Мета  уроку: 

навчальна: закріпити знання з  тем «Сигнали регулювальника», «Сигнали світлофорів». Навчити правилам проїзду перехресть де черговість руху встановлює  регулювальник, або  світлофори;

розвиваюча: розвивати в учнів мислення, спостережливість, самостійність та відповідальність під час оцінки дорожньої ситуації, формувати вміння використовувати отримані знання у своїй професії;

виховна: виховувати зацікавленість до отриманих на уроці  знань, свідоме відношення  та повагу до професії, культуру руху  на дорогах, сумлінність та відповідальність.

Методична мета: використання технічних та електронних засобів навчання, (комп’ютер, ДVД,  прибор-тренажер порядку  проїзду перехресть), плакатів, планшетів.

Метод роботи: пояснювально-ілюстративний та проблемо-пошуковий,шляхом використання особистісно-орієнтованого підходу.

Форма роботи: колективна.

Засоби навчання: технічні (комп’ютер, телевізор, DVD, кінопроектор «Райдуга»); слайди, фрагменти звукового відеофільму «Проїзд регулювальних перехресть»;

програмні (плакати № 7,9,18,19); дидактичні (картки контролю знань, тематичні картки завдань).

Міжпредметні  зв’язки:

«Основи керування автомобілем і безпека руху». Урок № __9__Тема: Умови безпечного проїзду перехресть

________________________________________________________________________

«Будова автомобілів». Розділ: гальмівні системи. Тема: Гальмівні системи автомобілів

Місце проведення уроку:  кабінет  «ПДР»

Література: підручники  (ПДР, Харків « Світлофор»2014; Коментарі до  ПДР України, А.А.Міленін. 2012)

 

Структура  уроку

  1. Організаційна частина     1-2 хв.
  2. Актуалізація  опорних знань, умінь, і навичок   8-10 хв.
  3. Повідомлення теми, мети, завдання уроку і мотивація навчальної  діяльності учнів.  1-2 хв.
  4. Вивчення нового матеріалу 20-30 хв.
  5. Закріплення, узагальнення і систематизація знань  5-10 хв.
  6. Підсумок уроку. 1-2 хв.
  7. Домашнє завдання.

Хід  уроку

1.Організаційна частина

           1.1  Перевірка присутніх на уроці 

           1.2  Перевірка наявності конспектів, підручників,виконання домашнього

                  завдання.

           1.3  Психологічне налаштуванняучнів на роботу.

2.Актуалізація знань, умінь і навичок учнів

2.1    Вступне слово викладача: Народне прислів’я  трактує: «Дорога помилок невибачає»!  Виходячи  із цього,  людина,  яка сіла за кермо,  повинна усвідомити свої дії на дорозі, щоб не створювати небезпеки іншим учасникам руху.Однією із найнебезпечнішою ділянкою дороги  вважається проїзд перехресть.  Під’їжджаючи до перехрестя водій повинен розуміти,  що він і його пасажири піддаються підвищеній небезпеці, що вимагає  від водія підвищеної уваги та майстерності. Тому ви, як майбутні водії,під’їжджаючи до перехрестя повинні чітко усвідомити, яким воно вважається.

Пам’ятайте, геометрична форма перехрестя не встановлює черговість руху через нього. Черговість руху встановлюється дорожніми знаками , сигналами світлофорів, або регулювальника. Ми з вами вивчали дорожні знаки, сигнали світлофорів, сигнали регулювальника, типи перехресть. Для більш чіткої уяви процесу вивчення нового матеріалу, нам необхідно підтвердити обґрунтованість вами знань пройденого матеріалу.

2.2 Перевірка опорних знань необхідних для  проведення уроку:

                    - тематичні тестові картки-завдання (Додаток №1);

                    - усний експрес-опит учнів

Фронтальне опитування:

1.Яку дорогу слід вважати головною?

2.Які види перехресть ви знаєте?

3. За допомогою чого визначається вид перехрестя?

4. Які групи знаків ви знаєте?

5. Порядок встановлення попереджувальних знаків.

6. Зона дії заборонених знаків.

3.Повідомлення теми, мети, завдання уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

3.1Тема нашого уроку: «Порядок проїзду регульованих перехресть». Мета уроку:  закріпити знання раніше пройденого матеріалу і вивчитипорядок і черговість руху на регульованих перехрестях, де черговість руху встановлює світлофор, або регулювальник.

4. Вивчення нового матеріалу

План  уроку

  1.  Види і ознаки регульованих перехресть.
  2. Порядок проїзду перехресть, де черговість руху  встановлюється світлофорами.
  3. Порядок проїзду перехресть, де черговість встановлюється світлофорами з додатковими секціями.
  4. Порядок проїзду перехресть, де черговість руху встановлюється регулювальником.
  5. Переваги рейкових транспортних засобів при проїзді регулювальних перехресть.
  6. Взаємодія сигналів світлофорів, регулювальника і дорожніх знаків.

5. Узагальнення і систематизація знань.

Після викладу  теми уроку необхідно узагальнити і систематизувати знання отримані учнями. Для цього можна застосувати усне опитування шляхом створення проблемних ситуацій.

Питання:

  1. Які перехрестя вважаються регульованими ?
  2. Ви під’їжджаєте до перехрестя першим. На самому під’їзді ввімкнувся миготливий зелений сигнал світлофора, ваші дії?
  3. Що означають одночасно увімкнені червоний і жовтий сигнали світлофорів?
  4. Ви під’їхали до перехрестя, на якому увімкнений  заборонний сигнал  разом із увімкненим зеленим у додатковій секції, який дозволяє рух  праворуч, ліворуч  наближається  інший транспортний засіб. Ваші дії?
  5. Якщо сигнали регулювальника, світлофорів і знаків пріоритету суперечливі, водій повинен діяти відповідно вимогам   …..…………………?
  6. Крім усної бесіди з учнями застосовую тематичні картки-завдання (Додаток №3) і  звуковий  10-хвилинний  відеофрагмент «Проїзд  регульованих перехресть».

6.Підведення підсумків уроку (оголошення оцінок ) 

Питання:

1.Що найбільше запам’яталось на уроці?

2. Які форми  ведення уроку ви хотіли б бачити на послідуючих уроках?

3.Обов’язково при виставлені оцінок прокоментувати їх.

4.У кого є запитання до викладача?

7.  Домашнє  завдання ( учні отримують тексти завдань )

Середній рівень:

  • Описати основні  положення і значення сигналів регулювальника

Достатній рівень:

  • Описати черговість руху регульованого перехрестя конкретизуючи кожну відповідь.

Високий рівень:

  •  Знайти за допомогою всесвітньої мережі Інтернет відео або фото інформацію із порядком проїзду перехресть, та дати пояснюючі інформації водіям щодо усунення  аварійної ситуації на дорозі.

Конспект  - уроку

  1. Види і ознаки регульованих перехресть

Висвітлення питання викладачем.

В залежності від характеру  організації дорожнього руху на перехрестях вони поділяються на регульовані і нерегульовані.

Перехрестя, порядок руху на якому визначається сигналами світлофорів або регулювальником, вважається регульованим.

Викладач  за допомогою плакатів, планшетів та інших дидактичних матеріалів, наочно, показує види перехресть. На таких перехрестях водії повинні керуватися сигналами  світлофорів або регулювальника, а не  знаками пріоритету.

При цьому  у відповідності з п.8.3 Правил дорожнього руху сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів, вимогами дорожніх знаків і є обов’язковими до виконання.

До  нерегульованих перехресть відносяться перехрестя, де відсутні

які-небудь технічні засоби регулювання дорожнього руху або порядок руху регулюється встановленими знаками пріоритету. В разі вимкнення світлофорів або вони працюють в режимі жовтого миготливого сигналу і у відсутності  регулювальника перехрестя вважається нерегульованим.

2. Порядок проїзду перехресть, де черговість руху встановлюється світлофорами

При викладі матеріалу цього питання  необхідно нагадати  учням, які є типи світлофорів та значення їх  сигналів. При подачі сигналу  світлофора, який дозволяє рух, водій  зобов’язаний дати дорогу транспортним засобам, які завершують рух через перехрестя, а також пішоходам, які закінчують перехід.

Вимога цього пункту направлена на  надання можливості  безперешкодно  завершити  проїзд  перехрестя, незалежно від напрямку подальшого руху транспортним  засобом, який почав  рух на сигнал.

Повертаючи ліворуч або рух буде  здійснюватись в зворотньому напрямку при зеленому сигналі  основного світлофора, водій нерейкового транспортного засобу зобов’язаний дати дорогу трамваю попутного напрямку, а також транспортним засобам, які рухаються у зустрічному напрямку прямо або повертаючи ліворуч.

Положення  цього пункту базуються на правилі «правої руки». На малюнку видно, що після того, як транспортний засіб почне  повертати ліворуч, або  розвертатись, на його шляху трамвай  рухається в попутному  напрямку, а зустрічні  транспортні засоби  наближаються праворуч рухаючись теж на   основний зелений і згідно правил «правої руки», їм  необхідно дати дорогу.

Водій  транспортного засобу, який виїхав на перехрещення проїзних частин на зелений сигнал світлофора, повинен виїхати в наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Але, якщо на перехресті перед світлофорами на  шляху  руху водія є дорожня  розмітка  1.12 (стоп-лінія) або дорожній знак 

5.62,  він повинен керуватися сигналами кожного світлофора.

3. Порядок проїзду перехресть, де черговість  руху встановлюється  світлофорами з додатковими секціями

Для регулювання руху транспортних засобів  на дорогах з високою інтенсивністю руху, для  розгрузки  таких ділянок в момент відключення зеленого сигналу  основного світлофора, застосовують світлофори з  додатковими секціями.

Під час руху в напрямку стрілки, увімкненої в додатковій секції одночасно із жовтим  або червоним сигналом світлофора,  водій  повинен дати дорогу транспортним засобам, які рухаються  з інших напрямків на основний зелений сигнал. Це правило повинні  виконувати і водії трамваїв.

На перехресті, де рух  регулюється   світлофором з додатковою секцією, водій, який зайняв смугу з якої  виконується поворот праворуч і має  намір  рухатись прямо, повинен продовжити рух в напрямку показаному стрілкою, ввімкненою в додатковій секції, якщо його зупинка на заборонний сигнал світлофора створить перешкоду транспортним засобом, які рухаються за ним.

На світлофорах з вертикальним розташуванням  сигналів, на рівні червоного сигналу можуть встановлюватись білі  таблички із зеленою стрілкою.

Така  ситуація дає можливість повернути праворуч, даючи дорогу транспортним засобам і пішоходам, що рухаються з інших напрямків.

4.  Проїзд перехресть, де черговість руху  встановлюється  регулювальником

     Черговість руху на перехрестях, яка встановлюється світлофорами, як правило  здійснюється в автоматичному режимі. Світлофори не визначають з якого напрямку більший потік  транспорту, з якого  менший.

В часи пік, або у випадках коли  світлофори вимкнені, черговість руху  встановлює  регулювальник. Тому сигнали регулювальника ми з вами  вивчили на уроці    12   Сьогодні залишиться повторити і закріпити.

5. Переваги рейкових  транспортних засобів при проїзді регулювальних  перехресть

Якщо сигнал регулювальника або  зелений сигнал світлофора  дозволяє одночасно рух трамваю і нерейковим транспортним засобам, трамваю надається перевага незалежно від напрямку руху, крім випадків коли трамвай рухається в напрямку  ввімкненої додаткової  секції одночасно із червоним.

 6.Взаємодія сигналів світлофорів, регулювальника і дорожніх знаків

В разі, якщо черговість руху на перехресті встановлюється світлофорами, знаки пріоритету не дають.  Регулювальник відміняє сигнали  світлофорів і знаки пріоритету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  1. А.Я. Фоменко, Б. Л. Раціборінський «Правила дорожнього руху» України

Видавник Література 2013р.

 

  1. А.Л.Міленін. коментарі до «Правил дорожнього руху» України

    Київ-2012р.

 

  1. Правила дорожнього руху

Харків-Н.П.П «Світлофор» 2014р.

 

  1. Підписка журналів «Зустрічна смуга»

   Видавник ТОВ «Аванті» засновник МВС України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

       

 

       

 

      

 

 

 

 

 

Додаток

 

        

 

       

 

       

 

 

 

 

 

Додаток

F:\фото))4\IMG_4285.JPG    F:\фото))4\IMG_4276.JPG

 

F:\фото))4\IMG_4275.JPG    F:\фото))4\IMG_4274.JPG

 

F:\фото))4\IMG_4273.JPG    F:\фото))4\IMG_4272.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

F:\фото))4\IMG_4277.JPG    F:\фото))4\IMG_4283.JPG

 

F:\фото))4\IMG_4282.JPG    F:\фото))4\IMG_4281.JPG

 

F:\фото))4\IMG_4280.JPG    F:\фото))4\IMG_4279.JPG

 

 

Додаток

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото 009.jpg

Додаток

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\фото 004.jpg

1

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку