Із презентації Ви дізнаєтеся як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанні, підбадьорювати, навчати дитину навичкам прийняття рішень, формувати комунікаційні навички, стимулювати дружні стосунки.
Дізнаємося про: Як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанніЯк підбадьорювати. Як навчати дитину навичкам прийняття рішень. Як формувати комунікаційні навички. Як стимулювати дружні стосунки
Номер слайду 3
Як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанні1. Давайте окремі поради, котрі б допомогли Вашій дитині зрозуміти, що їй допомагає вчитися краще. наприклад: «Мені здається, що ти краще запам'ятовуєш інформацію, коли бачиш предмети»;2. Якщо необхідно, пояснюйте своїй дитині результати оцінювання, щоб вона краще розуміла свої можливості та потреби, а також їх пов'язаність з навчанням та життям;3. Використовуйте слова, котрі Ваша дитина розуміє;
Номер слайду 4
Як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанні4. Пояснюйте, що кожна людина навчається зі своєю швидкістю та особливим підходом. наприклад, одні діти навчаються краще, коли прослухають пропоновані їм матеріали, а інші – коли прочитають або побачать на власні очі;5. Наголошуйте на тому, що Ваша дитина не лишається на самоті зі своїми проблемами. Їй зможуть допомогти батьки, родина та персонал школи;6. Допомогу, котру буде отримувати Ваша дитина, описуйте конкретно, реалістично та в позитивному світлі;
Номер слайду 5
Як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанні7. Обговоріть, як потрібно реагувати на можливі образи від однолітків;8. Дайте почитати дитині книги, в яких описуються проблеми, подібні до її проблем. Книги надають дітям можливість встановлювати зв'язки між подіями та головними героями і проводити паралелі з їх власним життям. Саме так часто пом'якшується відчуття самотності, сум'яття чи ізоляції. Діти можуть у житті опиратися на мудрість та моделі поведінки, запозичені з прочитаних чи прослуханих книжок.
Номер слайду 6
Як підбадьорювати1. Підбадьорюйте дитину. Більше звертайте увагу на її сильні сторони – це допоможе сформувати рівновагу зі щойно виявленими проблемами. Здібності є в усіх дітей, їх потрібно лише виявити і розвивати. 2. Хваліть завжди за конкретну дію, будьте красномовними:«Ти дуже добре зробив ...» «Я бачу, що ти набагато краще вчишся, коли ...» «Я помітив покращення в ...» «Давай разом попрацюємо над ...» «Я дуже ціную твою значну роботу та зусилля, витрачені на ...»
Номер слайду 7
Як підбадьорювати3. Будьте готові допомагати дитині, однак за найменшої можливості посилюйте її незалежність. Підбадьорюйте та заохочуйте дитину, щоб формувати її самостійність та впевненість. 4. Складіть список усіх сильних сторін та потреб своєї дитини та часто звертайтеся до нього;5. Якщо можливо, допомагайте Вашій дитині висловлювати свої думки. Для зразку висловлюйте перед нею свої думки вголос; 6. Робіть наголос на позитивному: визначайте, підтримуйте та формуйте сильні сторони своєї дитини. Створюйте ситуації, де ці сильні сторони можуть якнайкраще проявлятися. Визнання та похвала від інших утворюють міцне підґрунтя для навчання новим та незнайомим навичкам чи завданням.
Номер слайду 8
Як підбадьорювати7. Уникайте порівняння дитини з іншими дітьми, оскільки це нівелює унікальність кожної особи; 8. Надавайте Вашій дитині можливості навчитися новому – займатися спортом чи рукоділлям. Дітям потрібно відчувати, що вони щось вміють або знають, як робити;9. Створюйте для своєї дитини та підтримуйте ситуації, в яких вона відчуватиме задоволення від допомоги іншим; 10. Допомагайте своїй дитині гордитися її етнічним походженням. Розкажіть їй про корені та історію своєї сім'ї. Разом досліджуйте своє родове дерево. З цими знаннями у дитини сформується глибоке відчуття самоідентифікації;
Номер слайду 9
Як навчати дитину навичкам прийняття рішень1. Використовуйте стратегію заспокоєння – перед прийняттям рішення порахуйте до десяти або поговоріть самі з собою. 2. Визначте проблему. Нехай Ваша дитина висловить наявну проблему своїми словами. Можливо, Вам потрібно буде задавати їй питання, щоб допомогти у цьому.3. Зважте всі «за» та «проти» тих варіантів, що залишилися, а потім виберіть найкращий з них. Запитайте: «Що буде, якщо ти спробуєш ось так?» 4. Обговоріть, що слід робити для втілення цього рішення і як діяти в разі виникнення проблем. 5. Оцініть це рішення. Наскільки воно було вдалим. Що можна наступного разу зробити по-іншому? Чого Ви навчилися? 6. Моделюйте навички вирішення проблем своєї дитини. Обговоріть шляхи співпраці та активної роботи з партнерами для пошуку взаємовигідних рішень.rrrrr
Номер слайду 10
Як формувати комунікаційні навички 1. Заохочуйте свою дитину висловлювати власні ідеї, почуття, думки та погляди, а самі активно слухайте. У сім'ї обговорюйте події під час споживання їжі, поїздок на машині, прогулянок або перед сном.2. Слухайте свою дитину. Вставляйте кілька слів, щоб підбадьорити, заохотити до спілкування. Коли навички активного слухання моделюються вдома, дитина, швидше за все, буде повторювати їх під час свого спілкування з іншими. 3. Заохочуйте свою дитину ставити запитання. 4. Давайте своїй дитині можливість спілкуватися з різноманітними людьми: сусідами, членами родини, меншими дітьми чи професіоналами
Номер слайду 11
Як стимулювати дружні стосунки 1. Обговорюйте елементи дружби – повагу, довіру, задоволення, прийняття. 2. Заохочуйте дітей запрошувати їх друзів до себе додому. 3. Запросіть друга Вашої дитини на якусь сімейну подію. 4. Заохочуйте дитину ставити питання та демонструвати інтерес щодо оточуючих.