Урок "Додавання багатоцифрових чисел, коли сума одиниць другого розряду більше 10 (412+193, 254+462)"

Про матеріал
Вчити дітей додавати письмово багатоцифрові числа, коли сума одиниць другого розряду більша 10. Закріпити назви компонентів дії додавання. Розвивати обчислювальні навички; формувати вміння аналізувати задачі, коригувати логічне мислення, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до навчання.
Перегляд файлу

6 клас       

Тема: Додавання багатоцифрових чисел,коли сума одиниць другого розряду більше 10 (412+193,254+462).

 

Мета: Вчити дітей додавати письмово багатоцифрові числа, коли сума одиниць другого розряду більша 10.

Закріпити назви компонентів дії додавання.

Розвивати обчислювальні навички; формувати вміння аналізувати задачі, коригувати логічне мислення, звязне мовлення.

Виховувати інтерес до навчання.

 

Обладнання:таблиця класів та розрядів,ілюстрації до казки Червона Шапочка, цікаві задачі, слайди.

       

                                           Хід уроку

I Підготовча частина

Пролунав дзвінок,починаємо урок.

Працюйте всі старанно,

Щоб почути у кінці

Що у цьому класі

Діти просто молодці!


1. Нервово-психологічна підготовка.


- Діти, ви чуєте ще хтось іде. Це казка спішить на урок, назустріч їй зробимо крок.
Сьогоднішній урок математики - незвичайний. Ми будемо вчитися рахувати, подорожуючи  казкою. Тож уважно  слухайте.


Старенька бабуся у лісі жила

Гостинці для неї онучка несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів?


- То хто, діти, поведе нас до бабусі  казковим лісом? ( Червона Шапочка).

 
- Заплющіть очі! Прислухайтесь!
(Лунає чарівна казкова мелодія. )
- Діти, розплющіть очі. Де ми?      (У казці).
- З Червоною Шапочкою та мешканцями  казкового лісу ми зустрінемось і разом з ними виконаємо завдання сьогоднішнього уроку.

2.Перевірка домашнього завдання.

 

3. Усний рахунок.

 


- Першим нас на дорозі зустрічає Вовчик. А як же Вовчику виконати завдання, коли він ще не ходить до школи?

Допоможемо йому:
а) пряма та обернена лічба сотнями;

б) утворити трьохцифрове число (у кожного на парті цифри)
в)  назвіть сусідів числа  436, 200, 555                   43, 20, 55 .


Писати Вовчик не вміє, а ми покажемо йому, як ми вміємо ще й красиво писати.
г) конкурс "Цифри - красуні" ( цифри ).

д)назвати компоненти дії додавання;

- продовжіть речення

Доданок-це……

Додати-це…….

Доданок-це……

Сума-це……..
За активну і старанну роботу Вовчик приготував вам подарунки - задачі.

  1. Пекла мама пиріжки

     Дала10 Владі

     І сказала: «Люба,доню,

     Віднеси їх бабі»                                                 

     Поки Влада донесла,

     То 6 штук з їла.

     Скільки ж вона пиріжків

     Бабусі лишила?(10-6=4)


2     Ішов їжак,знайшов буряк,       

       Знайшов ще шість,

       З сімєю  зїсть.

       Скільки буряків

        Усього в їжаків?(1+6)

 

  1. У їжачка 36 зубів, а у Вовчика на 6 більше. Скільки зубів у Вовчика? (36+6=42)



ІІ. Основна частина
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Навчимося додавати багатоцифрові числа,коли сума одиниць другого розряду більша 10 (412+193, 254+462).

 

 При цьому слід виявити старанність, бути активними, уважними.

 2.Пояснення вчителя                                №334-зразок   стор.62

   412          264

 +193       + 145                                    264

                                                             +45

  454                    45

+462               +264

 

                                                                                                          Залишимо Вовчика нехай перепочине, а нам теж слід відпочити.


3. Фізкультхвилинка
Ми лісочком йшли
Грибочок знайшли
Нагнулись, підняли
У кошик поклали
І далі пішли.
(Під музику з руками)


4. Робота над задачею.

Червона Шапочка хоче, щоб ви розгадали  слово яке  зашифроване?

 

                                             Ребус

            

                                  ачадаз   анчитаметам

 

(Усно)                 ( 2варіант    письмово) 
Червона Шапочка несла у кошику 8 пиріжки з вишнями і 9 пиріжки з  яблуками. Скільки всього пиріжків несла дівчинка?(8+9=17)

 

Розвязування задачі           Аналіз задачі.


В казковому лісі ми зустріли весело і доброго Вовка (мал.) Він пообіцяв не їсти бабусю   якщо ми виконаємо його завдання.

У кафе спекли 125 пиріжків з вишнями,а яблуками на 94 пиріжки на більше. Скільки всього пиріжків спекли в кафе?

1)

      125

  +    94

       ___

        219(шт.) –з яблуками

 

2)   125

    +219

   _____   

       344(шт.)- всього пиріжків

Відповідь:344 всього пиріжків спекли у кафе.

 

 5.Самостійна робота ( робота  в малих групах)

  365+51      170+141       643+75         1в.

255+72       346+181       623+94          1в.

 

55+72         70+41          23+94             2в.

 

III.  Заключна частина

 Підсумок уроку.
Що ж, наша Червона Шапочка прийшла до бабусі, а допомогли в цьому ви,  ваша старанність, уважність, кмітливість.
Тут і казочці кінець, а хто слухав  молодець.


Червона шапочка нагороджує всіх призами.

doc
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку