Слов’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Слов’янської міської ради Донецької обл.
«рН та здоров’я людини»
Керівник проекту:
Парфьонова Н.А.- вчитель хімії
Слов’янської ЗОШ №15 Проектні групи (учні 9-А класу): Група №1
Алишева А., Бойко Н.,
Безверха А., Чернявская П.
Група №2
Дячкіна Л., Артамонова А., Малець А. , Лобода В.,
Загнібеда Н.
Слов’янськ
2019
Назва проекту: рН та здоров’я людини Автор проекту: Парфьонова Наталія Анатоліївна Актуальність проекту.
рН та здоров'я людини. Чи актуальна ця тема в наш час? Впевнені що так! Адже здоров'я - це найголовніша цінність у житті людини. А рН - це не тільки цифри на упаковці мила, ґрунту для квітів або жувальної гумки. Це індикатор нашого здоров'я.
На жаль, при сучасному темпі життя і постійному зниженні якості, натуральності продуктів харчування, засобів гігієни, косметичних засобів тощо у більшості людей порушується кислотно-лужний баланс, рівень рН зміщується в кислу сторону. Чим кисліше ми, тим швидше ми старіємо і більше хворіємо.
Стислий опис: Для роботи над проектом створюються дві проектні групи. Одна група учнів отримує завдання провести дослідження рівня рН в різних продуктах харчування (молочні, м’ясні продукти, овочі, фрукти, напої), друга досліджує рН в косметичних засобах (мила та шампуні) різних виробників. Для цього учні попередньо вивчають поняття рівня кислотності (рН), методи його дослідження, норми рН в різних органах людини, аналізують вплив підвищеної кислотності на організм людини, а також хвороби людей, до яких приводить порушення кислотно-лужного балансу. Для цього використовують Інтернет-ресурси, фрагменти телепередач, рекламні ролики, інформацію спеціалістів.
Очікувані результати. Створення Ментальної карти «Дослідження рН мила та шампунів» та скрайбінгпрезентації «Дослідження рН в продуктах харчування». Працюючи на проектними завданнями діти вчаться працювати з інформацією, аналізувати і критично її оцінювати, систематизувати за допомогою сучасних способів візуалізації . Вони набувають навички роботи в групі, вчаться розподіляти ролі та обов’язки, поєднують творчу і технологічну працю, отримують досвід виступу перед аудиторією і просто отримують задоволення від роботи.
Тип проекту: міжпредметний, дослідницький, середньо тривалий, класний, груповий
Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів
- Біологія, 8 клас - дізнаються про хвороби людей, що пов’язані з порушенням кислотно-лужного балансу,
- Хімія, 7 клас- знайомляться з поняттями
«індикатори»;
- Хімія, 9 клас- знайомляться з поняттями «рН», вчаться визначати характер середовища за рівнем рН.
- Інформатика, 5 клас – шукають інформацію в Інтернеті про способи вимірювання рівня кислотності, наслідки порушення кислотно-лужного балансу.
- Інформатика, 8 клас – створюють відеофільм «Дослідження рівня рН в продуктах харчування», створюють сторінку проекту в соціальній мережі Фейсбук, розміщують інформацію про хід роботи над проектом
- Трудове навчання, 6 клас – створюють ментальну карту використовуючи техніку аплікації
- Технології , 10 класи – виготовляють косметичний засіб з природних матеріалів та упаковку для нього
- Мистецтво, 7 клас – розробляють ескізи колажу (Ментальної карти) та готують необхідні деталі для створення відеофільму. M (математика)
- Математика, 5-9 класи – виконують розрахунки вартості витратних матеріалів
|
Предмет, клас, навчальна тема (розділ)
|
Очікуваний результат
|
Дослідницькі завдання
|
|
Хімія, 9 клас- Тема 1.Розчини Поняття про рН розчину. Значення рН для характерристики кислотного чи лужного середовища.
|
* Учні навчаться визначати характер середовища за значенням рН і використовувати значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. * Учні ознайомляться з методами дослідження рівня кислотності |
Виконати дослідження рівня рН в продуктах харчування та косметичних засобах
|
|
Хімія, 7 клас- Тема 3. Вода Поняття про індикатори.
|
* За допомогою завдань «ВиртуЛаб» зможуть пояснити та застосувати знання про індикатори, ознайомляться з різноманіттям індикаторів |
Виконати тренувальні вправи «ВиртуЛаб»
|
|
Біологія, 8 клас - Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини Їжа та її компоненти. Тема 7. Терморегуляція Значення і будова шкіри. Захворювання шкіри та їх профілактика. |
* Учні усвідомлюють відповідальность за власне життя і здоров’я своє та оточуючих * Учні зможуть пояснити необхідність збалансованого харчування для збереження здоров’я людини, усвідомити важливость дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань органів травної системи; * Учні навчаться визначати тип шкіри на різних ділянках обличчя |
Підготувати усний виступ
|
|
Інформатика, 5 клас. Тема 2. Мережеві технології та Інтернет. Пошук інформації в Інтернеті.
Завантаження даних з Інтернету. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.
|
* Учні вміють шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із Всесвітньої мережі які стосуються методів дослідження рівня кислотності на внутрішні органи та шкіру людини, наслідки порушення кислотно-лужного балансу. * Учні навчаться критично оцінювати відомості, отримані з мережі Інтернет |
На основі інформації з мережі Інтернет створити - скарбничку матеріалів за темою проекту:; - пам’ятку з «Кислотні та лужні продукти»
|
Інформатика, 8 клас. Тема 4. Опрацювання мультимедійних об’єктів Побудова аудіо- й відеоряду. Сервіси для роботи з аудіо- й відеоданими та публікування їх в Інтернеті
|
Учні навчаться використовувати програми для роботи з мультимедіа, будувати відеоряд, перетворювати формати аудіо- й відеофайлів. Учні зрозуміють необхідність ураховувати художньо-естетичну складову в процесі створення мульти- медійних об’єктів
|
Створити відеоряд «рН в продуктах харчування» Створити сторінку проекту в соціальній мережі Фейсбук, розмістити в ній всю інформацію про хід та результати роботи над проектом |
|
Трудове навчання 6 клас Розділ І. Основи проектування, матеріалознавст ва та технології обробки Технологія виготовлення аплікації |
Учні навчаться розрізняти етапи проектної діяльності, застосовувати метод фантазування при проектуванні виробу. .
|
Створити Ментальну карту , використовуючи техніку аплікації |
Технології 10 клас Навчальний модуль «Краса та здоров’я»
Технології 10 клас Навчальний модуль «Дизайн предметів інтер’єру»
|
Учні оволодіють інформацією про типи шкіри та типи волосся, правила щоденного догляду за шкірою обличчя та тіла; правила догляду за «проблемною шкірою» Діти зрозуміють негативний вплив шкідливих факторів на стан здоров’я. Учні розуміють сутність принципів дизайну, застосовує засоби та методи художнього конструювання , вміють розраховувати орієнтовний бюджет проекту
|
Виконати мініпроект «Догляд за шкірою за допомогою природних засобів»: виготовити косметичний засіб з природних матеріалів; виготовити упаковку для косметичного засобу
|
|
Мистецтво, 7 клас. Тема. Мистецтво: діалог традицій і новаторства Мистецтво в нашому житті. Дизайн |
Учні навчаться обирати дизайн та створювати колаж , ескізи деталей для створення відеоряду
|
Створити ескізи колажу (Ментальна карта) та підготувати необхідні деталі для створення відеоряду |
|
Математика 5 клас. Тема 2. Дробові числа та дії з ними Арифметичні дії з десятковими дробами. 8 клас. Тема 1. Раціональні вирази |
Учні навчаться порівнювати, додавати, віднімати, округлювати десяткові дроби для розрахунку вартості витратних матеріалів для створення ментальної карти та відеофільму
|
Створити таблицю розрахунку вартості витратних матеріалів для створення ментальної карти та відеофільму |
Обладнання, необхідне для реалізації проекту |
||
Для проведення дослідження |
- універсальний індикатор - хімічна посуда |
|
Для презентації результатів роботи над проектом |
- комп’ютер, - проектор, - екран, |
|
Для створення Ментальної карти |
- олівці, маркери - ватман - кольоровий папір клей - малюнки, фотографії |
|
Програмне забезпечення, необхідне для реалізації проекту |
||
Для пошуку інформації в Інтернеті |
Комп’ютер+браузер або смартфон+браузер |
|
Для створення відеоролика |
Комп’ютер+програма для створення відео (наприклад, Windows Movie Maker) |
|
Для написання інструкцій, пам’яток тощо |
Комп’ютер+програма для роботи з текстом (наприклад, MS Word)
|
|
Для виконання тренувальних вправ |
Комп’ютер (або смартфон)+ онлайн-ресурс «Віртуальна лабораторія «VirtuLab» |
|
Основні продукти проекту |
|
Ментальна карта «Дослідження рН косметичних засобів» |
|
Скрайбінгпрезентація «Дослідження рН в продуктах харчування». |
https://www.youtube.com/watch?v=uMxD3C8lUB8&t=7s
|
Група в соціальній мережі Фейсбук «Водородный показатель рН»
|
https://www.facebook.com/groups/261183731411287/?ref= bookmarks
|
Скарбничка використаних медіа ресурсів |
|||
Інформаційн і джерела |
Вікіпедія
|
UkrMedia
|
Фактосвіт
|
Фрагменти телепередач |
Все буде добре
|
Сніданок з І+І
|
|
Рекламні ролики |
Орбіт
|
Мило Dove
|
Лікарський засіб Катарія |
Генератор кодів «QR.Coder.ru» |
Генератор кодів «qrcodemonkey»
|
Фотозвіт
Парфьонова Наталія Анатоліївна, вчитель хімії
Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15