Портфоліо проекту "рН і здоров'я людини"

Про матеріал
Портфоліо навчального проекту для 9 класу за темою "рН і здоров'я людини" містить стислий опис, складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів, перелік обладнання та програмного забезпечення , необхідних для реалізації проекту, посилання на використані медіаресурси та творчі роботи учнів (скрайбінг-презентація, ментальна карта, група у соціальній мережі Фейсбук)
Перегляд файлу

 

Слов’янська  загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15 Слов’янської міської ради Донецької обл.

 

 

 

 

 

 

Дослідницький проект

«рН та здоров’я людини»

 

 

Керівник проекту: 

                                                                 Парфьонова    Н.А.-         вчитель хімії

Слов’янської ЗОШ №15 Проектні групи (учні 9-А класу): Група №1 

                                                                                Алишева      А.,      Бойко        Н., 

Безверха А., Чернявская П.

Група №2 

Дячкіна Л., Артамонова А., Малець А. , Лобода В.,

Загнібеда Н. 

 

 

 

 

Слов’янськ

2019

Назва проекту:  рН та здоров’я людини Автор проекту:  Парфьонова Наталія Анатоліївна Актуальність  проекту.  

рН та здоров'я людини. Чи актуальна ця тема в наш час? Впевнені що  так! Адже здоров'я - це найголовніша цінність у житті людини. А рН - це не тільки цифри на упаковці мила, ґрунту для квітів або жувальної гумки. Це індикатор нашого здоров'я.

На жаль, при сучасному темпі життя і постійному зниженні якості, натуральності продуктів харчування, засобів гігієни, косметичних засобів тощо  у більшості людей порушується кислотно-лужний баланс, рівень рН зміщується в кислу сторону. Чим кисліше ми, тим швидше ми старіємо і більше хворіємо. 

Стислий опис:  Для роботи над проектом створюються дві проектні групи. Одна група учнів  отримує завдання провести дослідження рівня рН в різних продуктах харчування (молочні, м’ясні продукти, овочі, фрукти, напої), друга досліджує   рН в косметичних засобах (мила та шампуні) різних виробників. Для цього учні попередньо вивчають поняття рівня кислотності (рН), методи його дослідження, норми рН в різних органах людини, аналізують  вплив підвищеної  кислотності на організм людини, а також хвороби людей, до яких приводить порушення кислотно-лужного балансу.  Для цього використовують Інтернет-ресурси, фрагменти телепередач, рекламні ролики, інформацію спеціалістів.  

Очікувані результати. Створення Ментальної карти «Дослідження рН мила та шампунів»  та скрайбінгпрезентації «Дослідження рН в продуктах харчування». Працюючи на проектними завданнями діти вчаться працювати з інформацією, аналізувати і критично її оцінювати, систематизувати за допомогою сучасних способів візуалізації . Вони набувають навички роботи в групі, вчаться розподіляти ролі та обов’язки, поєднують  творчу і технологічну працю, отримують  досвід виступу перед аудиторією і просто отримують задоволення від роботи.

Тип проекту: міжпредметний, дослідницький, середньо тривалий, класний, груповий

Складові STEM-проекту, зміст діяльності учнів

S (науки)

-         Біологія, 8 клас  -  дізнаються про хвороби людей, що пов’язані з порушенням кислотно-лужного балансу, 

-         Хімія,         7        клас- знайомляться       з        поняттями 

«індикатори»;   

-         Хімія, 9 клас- знайомляться з поняттями  «рН», вчаться визначати характер середовища за рівнем рН.   

T (технології)  

-         Інформатика, 5 клас – шукають інформацію в Інтернеті про способи вимірювання рівня кислотності, наслідки порушення кислотно-лужного балансу.

-         Інформатика,  8  клас  – створюють відеофільм «Дослідження рівня рН в продуктах харчування», створюють сторінку проекту в соціальній мережі Фейсбук, розміщують інформацію про хід роботи над проектом

E (інжиніринг)  

-         Трудове навчання, 6 клас – створюють ментальну карту використовуючи техніку аплікації

-         Технології , 10 класи – виготовляють  косметичний засіб з природних матеріалів та  упаковку для нього

A (мистецтво)   

-         Мистецтво, 7 клас – розробляють ескізи колажу (Ментальної карти)  та готують  необхідні деталі для створення відеофільму.  M (математика)

-         Математика,  5-9  класи  – виконують  розрахунки вартості витратних матеріалів

Предмет, клас, навчальна тема

(розділ)

 

Очікуваний результат

 

Дослідницькі завдання

 

Хімія, 9 клас-

Тема 1.Розчини Поняття про рН розчину. Значення рН для характерристики кислотного   чи лужного середовища.

 

*  Учні навчаться визначати   характер середовища за значенням рН і використовувати

      значення      рН        для

характеристики

кислотного чи лужного середовища.

*  Учні ознайомляться з методами дослідження рівня кислотності

Виконати дослідження рівня рН в продуктах харчування та косметичних

засобах  

 

 

Хімія, 7 клас- Тема 3. Вода

Поняття        про індикатори.

 

* За допомогою завдань «ВиртуЛаб» зможуть пояснити та застосувати знання  про індикатори, ознайомляться з різноманіттям індикаторів 

Виконати тренувальні вправи «ВиртуЛаб»

 

 

 

 

Біологія, 8 клас  -  Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі

людини

Їжа та її компоненти. 

Тема 7.

Терморегуляція  Значення і будова шкіри.  

Захворювання

шкіри            та           їх профілактика.

*  Учні усвідомлюють  відповідальность за власне життя і здоров’я своє та оточуючих

*  Учні зможуть пояснити необхідність збалансованого харчування  для збереження здоров’я людини, усвідомити важливость дотримання гігієни

харчування; профілактики захворювань органів травної системи;

*  Учні навчаться визначати  тип шкіри на різних ділянках обличчя  

Підготувати усний виступ 

 

 

Інформатика, 5 клас.

Тема 2. Мережеві технології та  Інтернет.

Пошук інформації в Інтернеті. 

 

Завантаження даних з Інтернету.  Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.

 

*  Учні вміють шукати, завантажувати та зберігати дані, отримані із

Всесвітньої мережі які  стосуються методів дослідження   рівня кислотності на внутрішні органи та шкіру людини, наслідки порушення кислотно-лужного балансу. 

*  Учні навчаться критично оцінювати відомості, отримані з мережі Інтернет 

На основі інформації з мережі Інтернет створити 

-       скарбничку  матеріалів за темою проекту:;

-       пам’ятку з «Кислотні та лужні

продукти»

 

Інформатика, 8 клас. Тема 4.

Опрацювання мультимедійних

об’єктів

Побудова аудіо- й відеоряду.  Сервіси для роботи з аудіо-  й відеоданими та публікування їх 

в Інтернеті

 

Учні                 навчаться 

використовувати програми для роботи з мультимедіа, 

будувати         відеоряд, перетворювати

формати аудіо- й відеофайлів. Учні зрозуміють необхідність ураховувати художньо-естетичну складову в процесі створення мульти-

медійних об’єктів

 

 

 Створити відеоряд «рН в продуктах харчування»  Створити сторінку проекту в соціальній мережі Фейсбук, розмістити в ній всю інформацію про хід та результати роботи над проектом 

 

Трудове навчання

6 клас

Розділ І. Основи проектування, матеріалознавст ва та технології обробки Технологія виготовлення аплікації

Учні навчаться розрізняти етапи проектної діяльності, застосовувати метод фантазування  при проектуванні виробу.

.

 

Створити Ментальну карту , використовуючи техніку аплікації  

Технології 10 клас

Навчальний модуль «Краса

та здоров’я»

 

 

 

 

 

 

 

 

Технології 10 клас

Навчальний модуль «Дизайн предметів

інтер’єру»

 

  Учні              оволодіють

інформацією про  типи  шкіри та типи волосся,  правила щоденного догляду за шкірою обличчя та тіла;

правила  догляду  за  «проблемною шкірою»  Діти зрозуміють  негативний вплив шкідливих факторів на стан здоров’я.

Учні розуміють  сутність принципів дизайну, застосовує засоби та методи

художнього

  конструювання              ,

  вміють     розраховувати 

  орієнтовний       бюджет

проекту

 

Виконати мініпроект «Догляд за шкірою за допомогою природних засобів»:

виготовити

 косметичний

засіб з природних матеріалів;

виготовити упаковку       для косметичного засобу

 

 

Мистецтво, 7 клас. 

Тема. 

Мистецтво:

діалог традицій і новаторства Мистецтво в  нашому житті. Дизайн

Учні навчаться обирати дизайн та створювати колаж , ескізи деталей для створення

відеоряду 

 

Створити ескізи колажу (Ментальна карта)  та підготувати необхідні деталі для створення відеоряду 

Математика

5 клас. Тема 2.

Дробові числа та дії з ними 

Арифметичні дії з десятковими дробами.

8 клас. Тема 1. Раціональні вирази  

Учні навчаться порівнювати, додавати, віднімати, округлювати десяткові дроби для розрахунку вартості витратних матеріалів для створення ментальної карти та відеофільму

 

Створити таблицю розрахунку вартості витратних матеріалів для створення ментальної карти та відеофільму

 

Обладнання, необхідне для реалізації проекту

Для                     проведення

дослідження 

-  універсальний індикатор

-  хімічна посуда 

Для      презентації результатів     роботи             над проектом

-     комп’ютер, 

-     проектор, 

-     екран, 

Для                       створення

Ментальної карти 

-             олівці, маркери

-             ватман

-             кольоровий папір  клей

-             малюнки, фотографії 

Програмне забезпечення,  необхідне для реалізації проекту

Для                     пошуку

інформації в Інтернеті 

Комп’ютер+браузер або смартфон+браузер

Для                створення

відеоролика 

Комп’ютер+програма для створення відео (наприклад, Windows Movie Maker)

Для      написання інструкцій, пам’яток тощо

Комп’ютер+програма для роботи з текстом

(наприклад, MS Word) 

 

Для               виконання

тренувальних вправ

Комп’ютер (або смартфон)+ онлайн-ресурс «Віртуальна лабораторія «VirtuLab»

http://www.virtulab.net/index.php

 

Основні продукти  проекту

Ментальна карта

«Дослідження рН косметичних

засобів»  

 

Скрайбінгпрезентація «Дослідження рН в продуктах харчування».

https://www.youtube.com/watch?v=uMxD3C8lUB8&t=7s

 

Група                  в

соціальній мережі Фейсбук «Водородный

показатель рН» 

 

 

https://www.facebook.com/groups/261183731411287/?ref= bookmarks

 

 

Скарбничка використаних медіа ресурсів

Інформаційн і джерела

Вікіпедія

 

UkrMedia

 

Фактосвіт

 

Фрагменти телепередач

Все буде добре

 

Сніданок з

І+І

 

 

Рекламні ролики

Орбіт

 

Мило Dove

 

Лікарський засіб Катарія

Генератор кодів

«QR.Coder.ru»

Генератор кодів «qrcodemonkey»

 

Фотозвіт  

 

 

 

 

 

 

 


                                                                               Парфьонова Наталія Анатоліївна, вчитель хімії

                                                                                                                                                        Слов’янської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15

pdf
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку