Календарно-тематичне планування уроків з хімії
9 клас
( 68 – год, 2 год на тиждень )
І семестр
№п/п
|
Тема уроку |
Дата,клас |
Примітка
|
Домашнє завдання |
||
9-А |
9-Б |
|||||
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу ( 3 год)
|
|
|||||
1. |
Основні класи неорганічних сполук. Хімічні властивості оксидів, кислот. |
|
|
Таблиці: ««Оксиди, Кислоти,» |
|
|
2. |
Основні класи неорганічних сполук. Хімічні властивості основ, солей . Розв'язування задач. |
|
|
Таблиці: «Основи», «Солі» |
|
|
3. |
Хімічний зв'язок і будова речовини |
|
|
Таблиці «Ковалентний зв'язок», «Йонний зв'язок» |
|
|
Тема 1. Розчини. (15 год + 2 год резервні)
|
|
|||||
4. |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії,емульсії, аерозолі. |
|
|
Демонстрації: суспензії, емульсії, аерозолі, істинні розчини. |
|
|
5. |
Істинні розчини. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
|
|
|
|
6. |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. |
|
|
|
|
|
7. |
Насичені й ненасичені розчини. Концентровані й розбавлені розчини. |
|
|
|
|
|
8. |
Розчинення як фізико-хімічний процес. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про кристалогідрати. |
|
|
Демонстрації: Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді) |
|
|
9. |
Розв'язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчинених речовин. |
|
|
Демонстрація: Виготовлення розчину.
|
|
|
10. |
Електролітична дисоціація. |
|
|
Демонстрація: Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
|
|
11. |
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів гідрогену. |
|
|
Лабораторний дослід № 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид- іонів у розчині. |
|
|
12. |
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. |
|
|
|
|
|
13. |
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. |
|
|
Демонстрація: Реакції обміну між розчинами електролітів. Лабораторний дослід №2 Реакції обміну в розчинах електролітів з впаданням осаду. Лабораторний дослід № 3 Реакції обміну в розчинах електролітів з виділенням газу. Лабораторний дослід № 4 Реакції обміну в розчинах електролітів з утворенням води |
|
|
14. |
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
|
|
|
|
|
15. |
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. |
|
|
Демонстрації: « Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів і солей) |
|
|
16. |
Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. |
|
|
Лабораторний дослід№7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. Лабораторний дослід №8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. Лабораторний дослід №9. Виявлення карбонат- іонів у розчині. |
|
|
17. |
Поняття про рН розчину( без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. |
|
|
Лабораторний дослід № 2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів ( натрій гідроксиду, хлоридної кислоти). Лабораторний дослід № 3. Дослідження РН харчової і косметичної продукції.
|
|
|
18. |
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Розвязання експериментальних задач. |
|
|
|
|
|
19. |
Представлення результатів навчальних проектів. 1.Електроліти в сучасних акумуляторах. 2.Вирощування кристалів солей. 3.Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4.Дослідження рН грунтів своєї місцевості. 5.Дослідження впливу кислотності й лужності грунтів на розвиток рослин. 6.Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7.Дослідження природних об'єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8.Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
|
|
|
|
|
20. |
Узагальнення та систематизація умінь, знань та навичок учнів з теми « Розчини». |
|
|
|
|
|
Тема 2.Хімічні реакції ( 11год.)
|
|
|||||
21. |
|
|
|
|
||
22. |
Ступінь окиснення. |
|
|
|
|
|
23. |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
|
|
|
|
24. |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
|
|
|
|
25. |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. |
|
|
|
|
|
26. |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й технійі. |
|
|
|
|
|
27. |
|
|
|
|
||
28. |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників. . |
|
|
Демонстрації: 7.Залежність швидкості реакції металів( цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою, від активності металу Лабораторний дослід № 10: Вплив концентрації й температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
|
|
29. |
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. |
|
|
|
|
|
30. |
Оборотні і необоротні реакції |
|
|
|
|
|
31. |
Узагальнення та систематизація умінь, знань та навичок учнів з теми « Хімічні реакції» |
|
|
|
|
|
Тема 3.Найважливіші органічні сполуки. ( 30 год + 4 год резерву)
|
|
|||||
31. |
Особливості органічних і сполук.(порівняно з неорганічними) Елементи-органогени. |
|
|
|
|
|
32. |
Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів. |
|
|
|
|
|
33. |
Гомологія. Гомологи метану.(перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви. Фізичні властивості.. |
|
|
|
|
|