ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ
ПІБ: ВАСЮКОВА ЛЮДМИЛА ОЛЕКСАНДРІВНА
ДАТА НАРОДЖЕННЯ: 21.06.1966
ОСВІТА:
ВИЩА (ОДЕСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
УНІВЕРСИТЕТ І.І. МЕЧНИКОВА,
БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКЕ ПЕДАГОГІЧНЕ УЧИЛИЩЕ)
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: ФІЛОЛОГ,
ВИКЛАДАЧ РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ТА
ЛІТЕРАТУРИ; ВЧИТЕЛЬ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ПЕДАГОГІЧНИЙ СТАЖ: 36 РОКІВ
ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ - ЦЕ НАВЧАННЯ ДІАЛОГУ, ПІД ЧАС ЯКОГО ВІДБУВАЄТЬСЯ ВЗАЄМОДІЯ УЧАСНИКІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ З МЕТОЮ ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ, СПІЛЬНОГО РОЗВ'ЯЗАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ, РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ |
|
|
ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
СФОКУСУВАТИ УВАГУ УЧНІВ НА ПРОБЛЕМІ ТА ВИКЛИКАТИ ІНТЕРЕС ДО ОБГОВОРЮВАНОЇ ТЕМИ
ЗАБЕЗПЕЧИТИ РОЗУМІННЯ УЧНЯМИ ЗМІСТУ ДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС УРОКУ
ДАТИ ІНФОРМАЦІЮ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ ЗА МІНІМАЛЬНИЙ ЧАС
ПРАКТИЧНЕ ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ, ДОСЯГНЕННЯ ПОСТАВЛЕНОЇ МЕТИ УРОКУ
РЕФЛЕКСІЯ
М. КЛАРКІН КЛАСИФІКУЄ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ ЗА ПРИНЦИПОМ АКТИВНОСТІ:
ФІЗИЧНА: ЗМІНА РОБОЧОГО МІСЦЯ,
ВИКОНАННЯ ЗАПИСІВ, МАЛЮВАННЯ ТОЩО;
СОЦІАЛЬНА: ПОСТАНОВКУ ЗАПИТАНЬ, ФОРМУЛЮВАННЯ ВІДПОВІДЕЙ ТОЩО;
ПІЗНАВАЛЬНА: ДОПОВНЕННЯ ВІДПОВІДЕЙ, ВИСТУП, САМОСТІЙНИЙ ПОШУК РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ ТОЩО.
О. ПОМЕТУН І Л. ПИРОЖЕНКО ОБ'ЄДНУЮТЬ ФОРМИ
ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ У ЧОТИРИ ГРУПИ, ЗАЛЕЖНО ВІД
МЕТИ УРОКУ ТА ФОРМ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ
КООПЕРАТИВНЕ НАВЧАННЯ - РОБОТА В ПАРАХ,
ТРІЙКАХ, КАРУСЕЛЬ, РОБОТА В МАЛИХ ГРУПАХ, АКВАРІУМ ТОЩО;
КОЛЕКТИВНО-ГРУПОВЕ НАВЧАННЯ - МІКРОФОН, НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ, МОЗКОВИЙ ШТУРМ,
"НАВЧАЮЧИ - ВЧУСЯ", "АЖУРНА ПИЛКА" ТА ІНШІ;
СИТУАТИВНЕ МОДЕЛЮВАННЯ - ІМІТАЦІЙНІ ІГРИ, РОЛЬОВА ГРА, ДРАМАТИЗАЦІЯ ТА ІНШІ;
ОПРАЦЮВАННЯ ДИСКУСІЙНИХ ПИТАНЬ - МЕТОД "ПРЕС", "ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ", "ДИСКУСІЯ" ТОЩО.
РОБОТА В ПАРАХ. УЧНІ ПРАЦЮЮТЬ В ПАРАХ, ВИКОНУЮЧИ
ЗАВДАННЯ. ПАРНА РОБОТА ПЕРЕДБАЧАЄ ОБМІН ДУМКАМИ
І ДОЗВОЛЯЄ ШВИДКО ВИКОНАТИ ВПРАВИ, ЯКІ В ЗВИЧАЙНИХ
УМОВАХ Є ЧАСОМІСТКИМИ АБО НЕМОЖЛИВИМИ
(ОБГОВОРИТИ ПОДІЮ, ТВІР, ВЗАГАЛІ ІНФОРМАЦІЮ, ВИВЕСТИ
ПІДСУМОК УРОКУ, ПОДІЇ ТОЩО, ВЗЯТИ ІНТЕРВ'Ю ОДИН В
ОДНОГО, ПРОАНКЕТУВАТИ ПАРТНЕРА). ПІСЛЯ ЦЬОГО ОДИН
З ПАРТНЕРІВ ДОПОВІДАЄ ПЕРЕД КЛАСОМ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ
РОБОТА В ТРІЙКАХ. ПО СУТІ, ЦЕ УСКЛАДНЕНА РОБОТА В
ПАРАХ. НАЙКРАЩЕ В ТРІЙКАХ ПРОВОДИТИ ОБГОВОРЕННЯ,
КАРУСЕЛЬ. УЧНІ РОЗСАДЖУЮТЬСЯ В ДВА КОЛА: ВНУТРІШНЄ
ТА ЗОВНІШНЄ. ВНУТРІШНЄ КОЛО НЕРУХОМЕ, ЗОВНІШНЄ -
РУХАЄТЬСЯ. МОЖЛИВІ ДВА ВАРІАНТА ВИКОРИСТАННЯ
МЕТОДУ: ДЛЯ ДИСКУСІЇ (ВІДБУВАЮТЬСЯ "ПОПАРНІ
СУПЕРЕЧКИ" ОДНЕ З ОДНИМ, ПРИЧОМУ КОЖЕН УЧАСНИК
ВНУТРІШНЬОГО КОЛА МАЄ ВЛАСНІ, НЕПОВТОРЮВАНІ
ДОКАЗИ) ЧИ ДЛЯ ОБМІНУ ІНФОРМАЦІЄЮ (УЧНІ
ЗОВНІШНЬОГО КОЛА, РУХАЮЧИСЬ, ЗБИРАЮТЬ ДАННІ)
АКВАРІУМ. ОДНА МІКРОГРУПА ПРАЦЮЄ ОКРЕМО В ЦЕНТРІ
КЛАСУ, ПІСЛЯ ОБГОВОРЕННЯ ВИКЛАДАЄ РЕЗУЛЬТАТ, А
РЕШТА ГРУП - НЕ ВТРУЧАЄТЬСЯ ТА СЛУХАЄ. ПІСЛЯ ЦЬОГО
УЧНІ ЗОВНІШНЬОГО КОЛА ОБГОВОРЮЮТЬ ВИСТУП ГРУПИ І
ВЛАСНІ ЗДОБУТКИ
МІКРОФОН. УЧНІ ШВИДКО ПО ЧЕРЗІ ВИСЛОВЛЮЮТЬСЯ З ПРИВОДУ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРЕДАЮТЬ ОДИН ОДНОМУ УЯВНИЙ МІКРОФОН.
ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ "МІКРОФОНУ":
ГОВОРИТИ МАЄ ПРАВО ТІЛЬКИ ТОЙ УЧЕНЬ, У КОГО
"СИМВОЛІЧНИЙ" МІКРОФОН;
ВІДПОВІДІ НЕ КОМЕНТУЮТЬ І НЕ ОЦІНЮЮТЬ; КОЛИ ХТОСЬ ВИСЛОВЛЮЄТЬСЯ, ІНШІ МАЮТЬ ДОТРИМУВАТИСЯ ТИШІ.
МОЗКОВИЙ ШТУРМ. ЗАГАЛЬНОВІДОМА ТЕХНОЛОГІЯ, СУТЬ
ЯКОЇ ПОЛЯГАЄ В ТОМУ, ЩО УЧНІ ПО ЧЕРЗІ ВИСЛОВЛЮЮТЬ
АБСОЛЮТНО ВСІ, НАВІТЬ АЛОГІЧНІ ДУМКИ З ПРИВОДУ
ОБГОВОРЮЄТЬСЯ ДО ЗАКІНЧЕННЯ ВИСЛОВЛЮВАНЬ. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС МОЗКОВОГО ШТУРМУ:
НАМАГАТИСЯ ВИСУНУТИ ЯКОМОГА БІЛЬШЕ ІДЕЙ ЩОДО
ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ;
ВВІМКНУТИ СВОЮ УЯВУ: НЕ ВІДКИДАТИ ЖОДНОЇ ІДЕЇ
ТІЛЬКИ ТОМУ, ЩО ВОНА СУПЕРЕЧИТЬ ЗАГАЛЬНІЙ ДУМЦІ;
ВИ МОЖЕТЕ ПОДАВАТИ БУДЬ-ЯКУ КІЛЬКІСТЬ ІДЕЙ АБО
РОЗВИВАТИ ІДЕЇ ІНШИХ УЧАСНИКІВ;
НЕ МОЖНА КРИТИКУВАТИ ВИСЛОВЛЮВАННЯ ІНШИХ ТА ДАВАТИ ОЦІНКУ ЗАПРОПОНОВАНИМ ІДЕЯМ.
ІМІТАЦІЙНА ГРА. ЦЕ ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СЦЕНАРІЙ І ЦІКАВІ
ПЕРЕШКОДИ. НАЙВАЖЛИВІША МЕТА ІМІТАЦІЙНОЇ ГРИ -
ПРАВИЛА ДЛЯ УЧНІВ ПІД ЧАС ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ
МЕТОДІВ
СУТЬ ІНТЕРАКТИВНОГО ПРОЦЕСУ ПОЛЯГАЄ В
ТОМУ, ЩО НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС
ОРГАНІЗОВАНИЙ ТАКИМ ЧИНОМ, ЩО ПРАКТИЧНО ВСІ УЧНІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У
ПРОЦЕСІ ПІЗНАННЯ. ВОНИ МАЮТЬ ЗМОГУ РОЗУМІТИ І РЕФЛЕКСУВАТИ З ПРИВОДУ ТОГО, ЩО ЗНАЮТЬ І ДУМАЮТЬ.
ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ - ЦЕ СПЕЦІАЛЬНА
ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ, ЯКА МАЄ КОНКРЕТНУ,
ПЕРЕДБАЧУВАНУ МЕТУ - СТВОРИТИ
КОМФОРТНІ УМОВИ НАВЧАННЯ, ЗА ЯКИХ КОЖЕН УЧЕНЬ ВІДЧУВАЄ СВОЮ УСПІШНІСТЬ, ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ СПРОМОЖНІСТЬ.
ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ БАЗУЮТЬСЯ
НА ПІДХОДІ, ЗОСЕРЕДЖЕНОМУ НА УЧНІ, ЩО ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ АКТУАЛІЗУВАТИ ЗНАННЯ, ДОСВІД ВСІХ УЧАСНИКІВ, ОБМІНЯТИСЯ НИМ.
ЦЕЙ ПІДХІД РОБИТЬ НАВЧАННЯ АКТИВНИМ,