"Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення".

Про матеріал
Урок з української мови на тему “Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення” проводиться з використанням сучасних методів навчання, зокрема методу ігрових технологій. Групова та фронтальна види робіт дозволять розкрити творчий потенціал дитини та сприяти кращому засвоєнню матеріалу.
Перегляд файлу

Тема: “Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення”.
Мета:
Освітня: навчити наводити приклади речень, ускладнених однорідними членами, ставити розділові знаки в таких реченнях, пояснювати їх.
Розвивальна: знаходити в тексті речення, ускладнені однорідними членами, визначати смислові відношення між однорідними членами речення, правильно інтонувати такі речення, конструювати речення з однорідними членами.

Виховна: виховувати усвідомлення виражальних можливостей речень з однорідними членами в різних стилях мовлення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Міжпредметні зв’язки: українська література, образотворче мистецтво.

Міждисциплінарні зв’язки: стилістика, орфографія, пунктуація, синтаксис.
Форми організації пізнавальної діяльності: групова, фронтальна.
Методична організація уроку: метод зв’язного викладу вчителя, метод бесіди, метод спостереження і аналізу мовних явищ, метод роботи з підручником, метод тренувальних вправ.
Прийоми реалізації методичної організації уроку: порівняння, конструювання речень.

Шлях аналізу: комбінований.
Обладнання: підручник, ілюстрації, презентація, дошка, картки з питаннями.
Література:

  1. Українська мова : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. – Київ : Генеза, 2016. – 224 с.
  2. Когут О.І. Інноваційні технології навчання української мови і літератури. – Тернопіль: Астон, 2005. – 203с.
  3. Сиротенко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Х.: Видав. гр. «Основа», 2003. – 78 с.

     



 


 

I.Організаційний момент.

Емоційне налаштування класу. 

Добрий день, діти! Рада всіх бачити. Перевірте, будь ласка, свою підготовку до уроку. 

Починайте кожен день із гарного настрою та усмішки. 

II.Актуалізація опорних знань.

У мене є картки з питаннями, які перевірять ваші знання з попереднього уроку. Кожен з групи виходить до дошки тягне картку та відповідає. Готові?

 1.Які члени речення називаються однорідними?
2. Які члени речення можуть бути однорідними?
3.  Однорідні члени речення рівноправні і не залежать одне від одного?
4. Чи є повторювані однакові форми слів, об’єднані частками не, так однорідними членами. наприклад “їсти так їсти”?.
5. Чим можуть поєднуватися однорідні члени речення?

6.Які ви знаєте типи зв’язку однорідних членів речення?

7.Що таке змішаний тип зв’язку?
8. Чи можуть головні члени речення бути однорідними?

9. Правильно розставте розділові знаки в реченні: “Він так хотів наздогнати її та не зміг”.

10.Правильно розставте розділові знаки в реченні: “У конференції взяли участь як учителі так школярі”.

11.Правильно розставте розділові знаки в реченні: “І радість і смуток і срібний передзвін огортають та й огортають мене своїм снуванням”.

12. Назвіть хоча б два парні сполучники?

III.Оголошення теми та мети.Мотивація навчальної діяльності.

Запишіть тему нашого уроку: “Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення”. Сьогодні на уроці ми навчимося наводити приклади речень, ускладнених однорідними членами, ставити розділові знаки в таких реченнях, пояснювати їх. Ми матимемо незвичайний урок, а саме такий, що передбачає роботу в команді.

Епіграфом до нашого уроку є слова відомого поета Олександра Олеся: “Бринить-співає наша мова, чарує, тішить і п’янить”. Подумаймо, чому автор використовує саме такі присудки, характеризуючи українську мову.

Оголошую правила гри:

  1. Проводиться гра в два тури (1 тур –  практичний, на засвоєння нової теми, 2 тур – творчий)
  2. За перший тур команди можуть отримати по 2 бали за кожну правильну відповідь, за другий– по 3б.
  3. Команди розподілені за рядами, тому в нас буде 3 команди.
  4. Якщо хтось підкаже тому, хто буде відповідати, або завадить, команда не отримає бал. Якщо інша команда підкаже, то теж отримає мінус бал. 
  5. За викрикування можливість відповіді передається наступній команді.
  6. Я буду вести підрахунок балів на дошці за всіма турами.

V.Сприйняття та засвоєння знань.

Добре. Тепер, щоб перейти до першого туру, ми маєш дещо засвоїти з нової теми.

Проблемне питання: 

Що таке поширені та непоширені ОЧР?

Розгорніть с. 102 та перевірте, чи правильно ви вважали.

https://lh5.googleusercontent.com/fr9SDuAOPSijpa329Hoh86rUZQ7qhk4rdjb82t3YXWjTswPmlO4vfPh6O-VfGjaMhilDa2QONTG6auqzLuYghQVtmibK0B-kXco4FPRFx1hYKYnRKeKYXu4GzxnUvmiJCTJ_N4am

Тренувальна вправа.

Поширте, будь ласка, однорідні члени  у такому реченні: “Стояла ніч над (широкими) вулицями, (пишними) скверами і (зеленими) парками”.

Подивіться на картину Т. Шевченка. Вигадайте речення з однорідними членами відповідно до зображення. Чи поширені вони?

Смислові відношення між ОЧР виражаються сполучниками сурядності або без них. Які ви знаєте сполучники сурядності?

Знайдіть таблицю на с. 103 та прочитайте по черзі, які сполучники є єднальними, протиставними, розділовими.

https://lh4.googleusercontent.com/Iuhb5GzXD92kAww0CaLVS9Vw7YH8zkoUcnuEo4d5Qs3FiIrukJ2K0z-HJe-m9bOsM8t5BCbeZUAlc1N3ioUFSPrB_ciW_YJS33XlWDK5LZByQ_F7hsodbx6BRF-XO8_AkIt3idrs

Розпочнімо перший тур! Вам потрібно скласти словосполучення, уставляючи на місці позначок ОЧР та визначаючи смислові відношення між ними. Перший ряд робить 1-2 речення, другий – 3–4 речення, третій – 5–6 речення.  За кожне речення дається по 2 б.

https://lh3.googleusercontent.com/gj_mIWNHgmpYMySak8LU1J5Q1ow0DNRdm00788ZkOIJmia8mIhd6r0v0HD3SAm9wHt5-3JKGmPNcRPyf30scdUa36XBOF4b61uVNo88SHiUh_nMIB4jK36E2symjV4XRFaIT6fU9

Підбиймо підсумки першого туру.

VI.Узагальнення та систематизація знань.

Другий тур! Увага! Потрібно знайти чотири речення з однорідними членами та довести свою точку зору. Кожна команда називає одне речення, яке знайшла. Якщо відповідь неправильна, то право голосу переходить до іншої команди.

https://lh3.googleusercontent.com/1H4oNIPfxxAKhX5YT40DaXttVTEEIDjKccUpL_cMKVWxn3lxL5B8XyTuxy9dQvXJp1varslu-qnx1yJ-lePKjqlh3Cs9tR1s6kWVkycXGkOTE744P2ZZfC3DLmc1DfXog7EpYsKx

Отже, вітаємо наших переможців!

VII.Оцінювання навчальної діяльності.

VIII.Оголошення домашнього завдання.
Повторити теорію на с. 102–103 підручника. 

Достатній рівень: виконати впр. 244 (II). 

Високий рівень: виконати впр. 244 (I,II). 

IX.Підбиття підсумків.

Прийом “Мікрофон”

Отже, що вам сподобалося на уроці?

Що нового ви дізналися на уроці?

Сподіваюся, що вам було цікаво працювати сьогодні на уроці. Усім дякую, до побачення!

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
10627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку